آکراپوویچ در حال عرضه سیستمهای اگزوز جدید و وسایل جانبی فیبر کربنی برای بیامو M3 کد G80 و M4 کد G82 است. البته مهمترین محصول این شرکت اگزوز تیتانیومی جدید است که از متریال استفاده شده در مسابقات تولید شده است. این سیستم اگزوز تیتانیومی وزن کمی دارد و با خروجیهای فیبر کربنی دستساز همراه میشود. واضح است که چنین سیستم اگزوزی تأثیر بسیار مثبتی روی صدای تولیدی نسل جدید محصولات M دارد.
وزن این سیستم اگزوز ۳۵ درصد کمتر از نمونه استاندارد است و از یک جفت قالب ویژه سود میبرد. سیستم موردبحث همچنین دارای کیت کنترل ویژه برای ایجاد تجربه شنیداری کامل است. طبیعتاً میزان صدا را میتوان بر اساس تجربه رانندگی تنظیم کرد به گونهای که صدای متفاوتی در زمان تردد در بزرگراهها و همچنین رانندگیهای پرفشار تولید میشود.
اما آکراپوویچ نه تنها معتقد است این سیستم اگزوز صدای بهتری تولید میکند بلکه به نظرش باعث بهبود ظاهر خودرو نیز میشود. خروجیهای این سیستم اگزوز از طراحی جدید با شکل هشتضلعی سود میبرند و از جنس تیتانیوم سبکوزن هستند. بخش بیرونی آنها نیز از فیبر کربن تولید شده است. برای خریداران سنتیتر طراحی استوانهای کلاسیک نیز وجود دارد که از همان متریال تولید شده است. برای ایجاد جذابیت بصری جدید، گزینه اضافه کردن دیفیوزر فیبر کربنی دستساز به این خودروها نیز وجود دارد. این سیستمهای اگزوز توسط خود آکراپوویچ تولید شدهاند و تأییدیه ABE را نیز دارند.
همانگونه که انتظار دارید پرفورمنس هنوز هم نقش مهمی در فرایند توسعه این اگزوزها ایفا میکند. این سیستم تیتانیومی باعث افزایش ۱۰.۹ اسب بخاری قدرت در دور ۶ هزار و افزایش ۱۳.۹ نیوتون متری گشتاور در دور ۵ هزار میشود. این را آکراپوویچ با تست داینوی بیامو M4 کامپتیشن و مقایسه آن با نسخه استوک میگوید. این شرکت میگوید نیازی به برنامهریزی دوباره پیشرانه نیست و تأییدیه ECE را برای خودروهای دارای فیلتر ذرات دریافت میکند.
در ویدئوی آکراپوویچ میتوانید پشتصحنهی فرایند توسعه این سیستمهای اگزوز را تماشا کنید.
R@m!n
۱۹ اسفند ۱۴۰۰صدای موتور S58 بدون سافت لیمیتر قابل قبوله که به لطف سافت لیمیتر مثله موتورهای دیگه آلمانی گند زده شده به صداشون.
آکراپوویچ بیشتر تو حوزه موتورسواری فعاله اما با برندهای خودرویی زیادی همکاری کرده. در کل جزو برندهای با سابقه و سنگین وزن تو حوزه اگزوز هست اما این صدا رو بی ام و دوست نداشتم کاش مقداری وحشی تر بود.
محمد
۱۹ اسفند ۱۴۰۰صدا باید بم باشه مثل سلطان شیطان
viper2
۲۰ اسفند ۱۴۰۰bigggggggggg like
Jdm باز
۱۹ اسفند ۱۴۰۰هاشق m4/m3 جدید هستم
viper2
۱۹ اسفند ۱۴۰۰کلا روی اگزوز ماشین های المانی و اروپایی خیلی کار میکنن تا بیشترین پرفورمنس رو بده . یعنی تک تک اسب بخار براشون مهمه و این کار رو بی ام و داده به یه شرکتی که بهترین تولید کننده منبع اگزوز چه برای ماشین چه موتور هست . اگزوز های هیروشیما و اکروپویک بهترین هستن.
امیرحسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۰آکرو واقعا کارشون دوست دارم
و اینکه فقط رو خودرو تولید اگروزش محدود نیست و برای موتورسیکلت ها هم تولید میکنه
و واقعا صدای اگزوز جذاب و شنیدنی هستن
net
۱۹ اسفند ۱۴۰۰اگزوز دایره ای خیلی قشنگتر از اگزوز مربعی هست