شورلت کامارو ZL1 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت به مصاف دو سدان اسپرت ۵۱۰ اسب بخاری میرود که یکی محرک عقب و دیگری چهارچرخ محرک است.
ازآنجاییکه نسل جدید مرسدس C63 AMG از پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی استفاده میکند و بسیار قویتر شده است، در حال حاضر اصلیترین رقیب بامو M3 را میتوان آلفارومئو جولیا کوادریفولیو دانست. حال سم کارلیجن این دو سدان اسپرت را برای انجام مسابقات درگ در برابر هم قرار داده است اما خودروی سومی هم در این جمع حضور دارد که هرچند با سدانهای مذکور در یک کلاس قرار نمیگیرد اما باعث افزایش جذابیت رقابت خواهد شد.
این خودرو شورلت کامارو ZL1 است که میتوان آن را یکی از بهترین کاماروهای تاریخ دانست. زیر کاپوت این ماسل کار آمریکایی یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور، با اختلاف قویترین عضو این جمع محسوب میشود. مثل تمام ماسل کارهای سنتی، در اینجا هم تمام نیروی موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود.
سدان آلفارومئو از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که از موتور V8 فراری گرفته شده و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این سدان ایتالیایی هم مثل کامارو محرک عقب است. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بامو M3 کامپتیشن هم دقیقاً مثل جولیا ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما هم گشتاور بیشتر ۶۵۰ نیوتن متری دارد و هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که قطعاً میتواند در مسابقهٔ درگ تأثیر مهمی داشته باشد.
این سه خودرو بهطور همزمان باهم مسابقه نمیدهند بلکه دوبهدو به مصاف هم میروند و ابتدا آلفا در برابر کامارو قرار میگیرد. در ابتدا سه مسابقهٔ رولینگ بین این دو خودرو برگزار میشود که در دوتای اول شورلت و در آخری جولیا پیروز میشود. سپس نوبت به مسابقات درگ میرسد که بازهم برتری با طرف آمریکایی است زیرا هرچند ابتدا دو خودرو شانهبهشانهٔ هم پیش میروند اما در ادامه کمبود قدرت آلفارومئو خود را نشان میدهد. از سوی دیگر، باید توجه داشت که ZL1 خودروی بسیار ارزانتری نسبت به سدان ایتالیاییها است و بااینوجود پرفورمنس بهتری دارد.
سپس برندهٔ رقابت اول یعنی شورلت به مصاف بامو میرود. بین این خودروها دو مسابقهٔ رولینگ و دو درگ از حالت سکون برگزار میشود که در درگ اول بامو در حالت محرک عقب قرار میگیرد و در درگ دوم از سامانهٔ چهارچرخ محرک خود استفاده میکند. نتیجهٔ این مسابقات را میتوانید خودتان در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
مشخصات فنی
شورلت کامارو ZL1 | آلفارومئو جولیا QV | بامو M3 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۶۲ کیلوگرم | ۱۷۵۲ کیلوگرم | ۱۷۸۲ کیلوگرم |
قیمت | ۶۹,۹۹۵ دلار | ۸۱,۸۸۵ دلار | ۸۳,۵۹۵ دلار |
R@min
۱۹ تیر ۱۴۰۲۶.۲ لیتر و ZL1 1LE
blackwing
۱۹ تیر ۱۴۰۲رامین این مدل 1LE نبود ، چون گیربکس 1LE فقط ۶ دنده دستی هستش ، این ۱۰ دنده اتوماتیک 10L95 بود که همون ZL1 معمولیه فقط کیت بدنه و رینگ و لاستیکهای 1LE داشت
R@min
۲۰ تیر ۱۴۰۲نه 1LE هم گیربکس ۱۰ سرعته داره.
Arshia m3csl
۱۹ تیر ۱۴۰۲هر ۳ تاشون عشقن مخصوصا بی ام و و الفارومئو و کامارو هم که عالیه انتخاب بین ۳ تاشون سخته ولی من بین این ۳ تا ماشین الفارومئو هست انتخابم
misha
۱۹ تیر ۱۴۰۲نویسنده یجوری از اختلاف قیمت جولیا و کامارو گفته که انگار این دوتا تو یه کلاس قرار میگیرن، مشتی میخای یه سدان پرفورمنس بهت بدن که زمان معرفیش رکورد دار نوربرگرینگ شده و پولم ازت نگیرن؟ کامارو تو درگ فراری رو هم بزنه فرقی نمیکنه، تو کلاس قیمتی پایین تریه
حالا نیاید بگید آلفارومئو سوار شدید و کیفیت موادش خیلی پایین بوده
(Ali(chevynova
۱۹ تیر ۱۴۰۲نویسنده درست گفته
الفا الکی گرونه
misha
۱۹ تیر ۱۴۰۲توام درست میگی
(Ali(chevynova
۱۹ تیر ۱۴۰۲من همیشه درست میگم
امیرحسین
۱۹ تیر ۱۴۰۲آخه کامارو چه ربطی داره به اینا
Hamidreza
۱۹ تیر ۱۴۰۲منم موندم… طرف رفته v8 با حجم 6.2 لیتر سوپرشارژر برداشته آورده بعد اونوقت با دوتا 6 سیلندر 3 و 2.9 لیتر مقایسه میکنه…
باید m8 کامپتیشن و gt63s رو میاورد تا قشنگ برابر باشه که نتیجه کاملا مشخص میشد…
هرچند که همین m3 کامپتیشن هم کم نیاورد…
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲بنز و بی ام و تو خواب هم نمیتونن در حد شورولت باشن
آقای همساده
۲۰ تیر ۱۴۰۲تنها جواب مناسبی که پیدا کردم: هه😂
بی خیال اسم ۲
۲۰ تیر ۱۴۰۲باشه
N!MA
۲۲ دی ۱۴۰۲شایدم شولت با اون ابهتش بزور از پس دوتا ۶ سیلندر برمیاد
Camaro ZL1 427
۱۹ تیر ۱۴۰۲خدارو شکر یک تایم درست و حسابی با کامارو زدن بازم ۱۱.۶ خوبه و زیاد از ۱۱.۵ و ۱۱.۴ دور نیست و شتابش رو اکثر
جاها دیدم ۳.۵ زده ولی اینجا ۳.۳ رو زد در رولینگ هم عالی بود
فقط حجم انجین کامارو ۶.۲ لیتره
بی ام و هم عالی بود و در حالت محرک عقب با قدرت و گشتاور کمتر پا به پای کامارو اومد.
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲از لحاظ پرفورمنس کامارو zl1 باید با m8 کامپتیشن مقایسه بشه m3 اصلا در حد کامارو نیست فقط قیمتش نزدیک تره به کامارو
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲البته کامارو پرفورمنسش از m8 کامپتیشن هم بهتره
فرشاد
۱۹ تیر ۱۴۰۲عوارض مصرف مخدر دست ساز
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲کامنت فرشاد هم نشان دهنده فشار زیاد از حقیقت می باشد
Ali t
۱۹ تیر ۱۴۰۲M8 کامارو رو نابود می کنه داداش
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲کامارو ۶۵۰ اسب قدرت داره و حداکثر سرعتش هم ۳۲۵ با این مشخصات بی ام و رنده میشه
فرشاد
۲۰ تیر ۱۴۰۲تو پیست تایم زدن چه ربطی به تاپ اسپید داره
کدوم مصرف کننده ای مث تو تو پیست به325تا رسیده؟
ارین صاحب جمعی
۱۹ تیر ۱۴۰۲کامنت تو هم نشانه از شب ها مشغول بودن داره
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲عزیزم هیچوقت ویژگی های خودت را به دیگران نده چون هر کاری که شما میکنی رو دیگران نمیکنن
❤BMW❤
۱۹ تیر ۱۴۰۲۳ بار
R
۲۰ تیر ۱۴۰۲نه که کامنت سوشیانت نشان از توهم نیست 🤣🤣
سوشیانت
۲۰ تیر ۱۴۰۲هر موقع با اعداد و ارقام تونستین با من بحث کنین اون وقت به من همچین حرفی بزن
فرشاد
۲۱ تیر ۱۴۰۲عدد و رقم بحث امثالیمث تو هس که سنشون دورقمی هم نشده البته تو تنها نیستی یکی دیگه م بود بزا فک کنم
اره دظلااا که مورد قبول هممونه🤣
mercedes-benz-sl300
۱۹ تیر ۱۴۰۲یعنی فقط منم که با آلفا بیشتر از اون دوتا حال میکنم یعنی اصلا اون پیشرانه شاهکار برای کسی وسوسه کننده نبود ؟
misha
۱۹ تیر ۱۴۰۲نه داش تنها نیستی
پیشرانهی شاهکار خودش به تنهایی وسوسه کننده هست،حالا در کنارش دیزاین ناب ایتالیایی هم باشه نتیجهش میشه جولیا کوادریفولیو
آقای همساده
۲۰ تیر ۱۴۰۲اینو فقط کسی میفهمه بدونه آلفا چیه و ایتالیا کجاست
(Ali(chevynova
۱۹ تیر ۱۴۰۲امریکن کامارو
BMW
۱۹ تیر ۱۴۰۲آلفا پیشرانه اش واقعا عالی بود کارارو هم وه هیچی دیگه نگم براتون ولی بازم انتخاب من بی آم و هست
محمدهادی
۱۹ تیر ۱۴۰۲تو درک آخری بیمر همه شونو پودر کرد
تایم ۱۱ثانیه
کامارو ۱۱:۶ دهم ثانیه
الفا هم بدست اومد ۱۱:۶ دهم
این نشون میده چقد برگزار کننده ها در کارشون اشتباه زیاد میکردن
بارها ماشین ها از همدیگه جلو افتادن
یه چیز دیگه هم ثابت شد
باهمین M3 اگه درست مسابقه داده شه،کامارو زد ال وان رو هم میزنه
۵۰۵ اسب در مقابل ۶۵۰ اسب بخار!!
اخرم نفهمیدیم امریکایی ها با وجود حجم و قدرت بالا چرا همیشه از کم توان تر های اروپایی میخورن!!
ینی مشکل همه شون وزنه؟!
R@min
۱۹ تیر ۱۴۰۲مشکل گریپ هست کار سختی نیست با چهاچرخ تایم خوب زدن و محصولات تک دیفرانسیل اروپایی هم همین وضع رو دارن. اون تک دیفرانسیل هایی هم که زیر 11 می زنن بالای 200k قیمت دارن که سیستم لانچ کنترل پیشرفته ای دارن. اگرم باز کسی بخواد بگه چرا ماسل کارها چهارچرخ نمیشن بخاطر ذائقه طرفدارش هست مثل نزاشتن توربو رو موتورهای حجیم، از 70 سال پیش تا الان همین بوده و هست.
اینم که واضحه برندهای اروپایی مخصوصا آلمانی حداقل 30 اسب پایین تر میگن قدرت واقعی رو.
JDM سابق
۱۹ تیر ۱۴۰۲این بی ام و رو داینو ۵۴۰ اسب زده
کامارو ۵۸۰ اسب
سیستم AWD هم داره که بسیار لانچ و ساده تر میکنه
کامارو هم سال هاست دستی بهش نزدن
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۲نکته جالب تر هم اینه که خوبه خودت داری میگی فقط تو درگ آخری بی ام و برد یعنی مطمئنم حتی تو ذهنت داری میگی دلیلش مهارت راننده بود ولی از اونجایی که تعصب نمیذاره یه چی دیگه میگی
Ali
۱۹ تیر ۱۴۰۲بابا آلفارومئو رو ول کنید مسابقه و جدال دو تا پادشاه و king یعنی کامارو و بیمر دیدن داره .
مهردادکمال
۱۹ تیر ۱۴۰۲دوستان یک نگاه به رخ کامارو بندازین! بنظرتون اگر همینو اروپاییا میساختن چه قیمتی روش میذاشتن!! با تمام احترام به الفارومئو و بی ام و ولی بنظر یه کلاس بالاتر قرار داره!! خدایی محصولات امریکایی ارزش خرید خیلی بالایی دارن
حسن
۱۹ تیر ۱۴۰۲سلطان شورلت کامارو ZL1
blackwing
۱۹ تیر ۱۴۰۲به قول رندی پوبست ، راننده حرفهای ایم موتور ترند راجع به کامارو ZL1 اتوماتیک :
It’s like a CC motor cross ! 🇺🇸
ابوالفضل
۲۰ تیر ۱۴۰۲فقط کامارو
قدرت بیشتر ، عملکرد بهتر ، زیباتر ، ارزان تر
دیگه چی میخواید ؟
آلفارومئو رو که نابود کرد اصلا در حد هم نیستن
بیمر هم فقط تو درگ به دلیل چهار چرخ بودن بیمر باخت (درگ اول که حالت RWD بود هم که با هم از خط گذشتن)
آقای همساده
۲۰ تیر ۱۴۰۲جولیا
خخخ
۲۰ تیر ۱۴۰۲مهندسی آلمانی🥰🤣
عارف رضاییان
۲۵ مرداد ۱۴۰۲مطمینا همه چیز سرعت نیست و حجم موتور کمتر و وزن سبکتر آلفا مصرف کمتر و استهلاک کمتر هم داره