بی ام و

جدیدترین جزئیات و تصاویر دیجیتالی بی ام و M4 برقی منتشر شد

قرار است در چند سال آینده بخش M بی ام و محصولات برقی جدیدی را تولید کند و سال ۲۰۲۸ اولین M4 برقی تاریخ با طراحی متفاوت رونمایی خواهد شد.


اولین نسل از محصولات پرفورمنس و تمام برقی بی ام و M در سال ۲۰۲۷ معرفی خواهند شد. اولین خودروی این خانواده مدل iM3 با کد ZA0 خواهد بود هرچند فعلاً نام رسمی این خودرو تائید نشده است. یک سال پس از آن نیز اولین M4 برقی با کد ZA2 رونمایی خواهد شد. البته همان‌طور که گفته شد فعلاً نام نهایی iM3 و iM4 مشخص نشده‌اند و هنوز معلوم نیست که در نهایت با چه نام و نشانی در بازار حضور خواهند داشت.

بی ام و iM4 همانند مدل iM3 بر پایه پلتفرم نئو کلاس ساخته خواهد شد، پلتفرمی که قرار است سال آینده راهی خط تولید شود. اعضای خانواده M4 برخلاف مدل M3 فقط از قوای محرکه برقی استفاده خواهند کرد و M3 G84 تنها نسخه از M3 و M4 با پیشرانه درون‌سوز خواهد بود. با اینکه فعلاً پروتوتایپ های iM4 در خیابان‌ها رؤیت نشده‌اند اما انتظار می‌رود طراحی نهایی آن از i4 NA2 الهام بگیرد و شاخصه‌های خاص مدل‌های M را به همراه داشته باشد. بر اساس اخبار منتشر شده، بی ام و M4 برقی جدید طراحی انقلابی را به نمایش خواهد گذاشت و تفاوت‌های زیادی با نسل فعلی خود خواهد داشت. هدف از این کار جذب خریداران جدید به بی ام و اعلام شده است. بی ام و می‌گوید طراحی آینده‌نگرانه و اسپرت این خودرو نشان دهنده تلاش‌های شرکت برای نفوذ به قلب تعداد وسیع‌تری از مشتریان خواهد بود.

هنوز مشخصات عملکردی این خودرو در دست نیست اما برخی اطلاعات از منابع نزدیک به بی ام و نشان می‌دهد iM3 ZA0 و همچنین برادر آن احتمالاً قدرتی در حدود ۷۰۰ اسب بخار خواهند داشت. بی ام و M شاید چندین نسخه از M3 و M4 برقی را با قدرت‌های مختلف تولید کند اما به نظر نمی‌رسد شایعات مربوط به قدرت ۱۳۴۰ اسب بخاری منتشر شده توسط برخی منابع خبری درست باشد. M4 برقی جدید از سیستم چهار چرخ محرک و تکنولوژی خلاقانه Heart of Joy بی ام و سود خواهد برد. فرانک وبر مسئول تحقیق و توسعه این خودروساز گفته که سیستم یاد شده باعث بهبود تجربه رانندگی خودروهای برقی باواریا خواهد شد. در واقع Heart of Joy باعث ادغام نرم‌افزار قوای محرکه و دینامیک رانندگی در یک پلتفرم منسجم شده و پیشرفت مهمی برای بی ام و محسوب می‌شود.

با یکپارچه‌سازی این سیستم‌ها در معماری مرکزی، بی ام و توانسته تأخیرها را در مقایسه با سیستم‌های سنتی به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد. این راندمان بهینه نتیجه ارتباط آنی تمامی سنسورها و عملکردها در یک محیط نرم‌افزاری یکپارچه است. با این وجود آیا از بابت برقی شدن M3 و M4 نگرانی خاصی وجود خواهد داشت؟ مدیرعامل بی ام و در مصاحبه اخیر به طرفداران اطمینان خاطر داده و گفته که محصولات برقی و پرفورمنس جدید شرکت بسیار تکامل یافته و پیشرفته خواهند بود. در آینده علاوه بر M3 و M4 برقی قرار است iX3M ZA3 نیز تولید شود هرچند نام نهایی این خودرو نیز مشخص نشده است.

توضیح: تصاویر منتشر شده به رندرهای غیر رسمی بی ام و M3 برقی تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    ( بی ام و می‌گوید طراحی آینده‌نگرانه و اسپرت این خودرو نشان دهنده تلاش‌های شرکت برای نفوذ به قلب تعداد وسیع‌تری از مشتریان خواهد بود. )
    ( مدیرعامل بی ام و در مصاحبه اخیر به طرفداران اطمینان خاطر داده و گفته که محصولات برقی و پرفورمنس جدید شرکت بسیار تکامل یافته و پیشرفته خواهند بود. )
    برق بی ام و رو قطع کنید برن کمی استراحت کنن شاید به خودشون اومدن.

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. علی Shelby

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (527 ديدگاه)

      از این زشت تر نمیتونستن بکنن
      رقابت سر زشتیست

      موافقم 22
      مخالفم 3
      1. جرمی کلارکسون

        ۱۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (977 ديدگاه)

        هر کی نگه این زشت و بی روحه ماشین باز نی

        موافقم 11
        مخالفم 3
    2. B

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      نه ولی خداییش این ماشینو میبینی یاد گیم میافتی مثل سایبر پانک ۲۰۷۷ یا حتی شاید بازی و فیلم های آخروزمانی که ماشینایی با قیافه های عجیب قریب داشتن

  2. محمد ۱

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (640 ديدگاه)

    یه حس خوبی داره.. ساده و جذاب…

    موافقم 9
    مخالفم 27
    1. amirkhanzadeh

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      امیدوارم موقع عرضه به بازار قشنگ روی طراحی و پیشرانه برقی خودرو کار کنند
      من یک چیز خاص تو سبد bmw می خوام
      من xm نمی خوام

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Mhosein

        ۱۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        ولیxmواقعا قشنگه هرچند از نظر من بنز بهتره از بی ام و و glsبهتره ازxmاما واقعا xmخوشگله حالا سلیقه متفاوته

        موافقم 1
        مخالفم 7
    2. B

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      جذاب بودن حالا سلیقه ایه ولی ساده رو برات اشتباه معنی کردن

  3. javad-bmw

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    سوهان روح

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. Mr wrong

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    قشنگه
    هنوزم شبیه بی ام و س

    موافقم 4
    مخالفم 14
  5. Kiarash

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    من واقعا اون بی ام و ای که می‌شناختم نیست اون بی ام و ای نیست که سری M برقی داشته باشه

    موافقم 14
    مخالفم 2
  6. بهنام

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (904 ديدگاه)

    دوماگوج دوگج ، والا ما با اسمت هم سرگیجه گرفتیم با طراحی هات داریم حالت تهوع میگیریم. یکی این بنده خدا رو ببره موزه ی ب ام و رو ببینه شاید چشماش به زیبایی عادت کنه .

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. آرین صاحب جمعی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      داداش رفت رولز رویس یک طراح جدید اومده طراح قدیمی ولوو

  7. JaMsHiD-B

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2753 ديدگاه)

    بی ام و ❌
    ام وی ام ✔️

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. Galant.VR4(JDM)

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    من به جای طراح بیمر بودم خودمو دار میزدم
    با این طراحی آدم میره ماشین چینی سوار میشه حداقلش خوشگله
    مغز خر خورده پول لوگو بده آشغال سوار شه
    بی‌ام‌و مناطق خدازده

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD-B

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      مناطق تنظیم بازار😂💔

      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        😂خدایی تو میای پول بابت بی‌ام‌و‌ بدی که همچین طراحی داشته باشه بجاش یه M3 قدیمی‌تر میگیری عشق میکنی تازه برقی هم نیست

  9. Alireza

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    از دیفیوزرش برای شخم زدن مزرعه میشه استفاده کرد

  10. shetab-car

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    این طراح ب ام و کجاست یه شاتگان بزنیم تو مغرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا