بیامو بهتازگی کنترل کامل آلپینا را در دست گرفته و حالا این شرکت که در بشلوی آلمان واقع است، اولین محصول جدید خود تحت مالکیت جدید را معرفی کرده است. این خودرو B4 گرن کوپه است. البته هم بیامو و هم آلپینا نسخههای پرفورمنس بالا با نشان M و B را از سدان سری ۳ و کوپهٔ سری ۴ ارائه کردهاند اما تاکنون هیچکدام نسخهٔ قدرتمندی بر اساس سری ۴ گرن کوپه نساخته بودند. بیامو هنوز هم هیچ برنامهای برای ساخت M4 گرن کوپه ندارد اما آلپینا راه متفاوتی را در پیش گرفته است.
B4 گرن کوپه با ویژگیهای ظاهری خاص آلپینا شامل اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و رینگهای ۲۰ اینچی ۲۰ پرهٔ آلیاژی، از سری ۴ گرن کوپهٔ معمولی متمایز شده است. هرکدام از این رینگها ۱۲ کیلوگرم سبکتر هستند که وزن غیر فنر سوار خودرو را کاهش میدهند.
خبر مهمتر اما زیر کاپوت خودرو پنهان شده یعنی جایی که آلپینا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 بیامو یعنی همان موتور M3 و M4 را قرار داده است. این موتور در اینجا ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive متصل شده است. این یعنی سدان جدید آلپینا از بیامو M3 با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قویتر است.
همچنین هرچند B4 گرن کوپه قدرت کمتری از M3 کامپتیشن با ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور آن از ۶۵۰ نیوتن متر همتای باواریایی خود بیشتر است. به لطف این نیرو، B4 ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که کمی از M3 با ۳.۵ ثانیه کندتر است اما در عوض درحالیکه حداکثر سرعت M3 روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، آلپینا میتواند تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش برود.
تمرکز اصلی آلپینا اما روی تجمل در کنار پرفورمنس است که این یعنی داخل B4 لوکستر از M3 خواهد بود. چرم لاوالینا روی صندلیها و یک پلاک روی کنسول مرکزی پشت کنترلر iDrive که شمارهٔ ساخت خودرو را نشان میدهد ازجملهٔ ویژگیهای داخلی این خودرو هستند. علاوه بر این، آلپینا در B4 هم از لاستیکهای سفارشی پیرلی P Zero استفاده کرده و هم بسیار روی تنظیم مجدد سیستم تعلیق و کمکفنرهای تطبیقی کار کرده تا بهترین هندلینگ ممکن را بدون وارد ساختن لطمهای به راحتی سواری فراهم کند.
هماکنون امکان سفارش آلپینا B4 گرن کوپه در اروپا وجود دارد و خریداران در تابستان خودروی خود را تحویل خواهند گرفت. قیمت این ماشین در آلمان از ۹۱,۸۰۰ یورو آغاز میشود اما برای فهمیدن قیمت آن در آمریکای شمالی باید تا زمان عرضه که اواخر سال جاری خواهد بود صبر کنیم.
HR3
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ب ام و سوای جلو پنجره نچندان زیا تو این مدل چراغ های جلو رو هم به شدت ساده و بدون هیجان طراحی کرده
اگه به ورودی های هوای عجق وجق سپر جلو دقت کنید می بینید این طراحی چه بلایی سر سپر جلو آورده
Jdm باز
۱۰ فروردین ۱۴۰۱نسخه پایه سری هفت که از این ارزونتره :|
740i و 740Li و همینطور 750i
من باشم 740Li رو میگیرم با یه مقدار اپشن
Ako
۱۰ فروردین ۱۴۰۱به واقع زیباست … از هر نظر زیباست … اولش جلوپنجرش به نظرم زیبا نبود … اما الان که چشم هام عادت کرده میبینم که طراح های کمپانی معظم ب ام و چه شاهکاری خلق کردند …
Hamid
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چقدر گرونه
یا ما فقیر شدیم
یا هر دو
ماکان
۱۱ فروردین ۱۴۰۱سلام . من این ماشین را خیلی دوست دارم .
Behnam1012
۱۱ فروردین ۱۴۰۱91 هزار یورو معادل 100هزار دلار میشه
تو خود محصولات بی ام و هم انتخاب های بهتری هست مثل M840 گرن کوپه یا کمی گران تر M850
که از نظر زیبایی و لوکس بودن و … خیلی خیلی بالا تر از B4 قرار میگیرن
پرفرومنس هم M850 قطعا برتره
ماکسیمیلیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۱سلام و درود!
مناسب است اما از لحاظ ظاهری تعریفی ندارد.
یا علی🌷
کوبیده
۱۱ فروردین ۱۴۰۱جدای از بحث لوکس بودن الپینا با انجین غوغا میکنه
mm-yarlou
۱۱ فروردین ۱۴۰۱Bmwدست از سر این داشبورد با فرمون بردار دیگه
پدرام
۱۲ فروردین ۱۴۰۱با اینکه چند وقتی هست از جلو پنجره های بزرگ ب ام و می گذرد اما همچنان قابل تحمل نیستند و این بار گذر زمان هم نتوانسته این مساله را پاک کند!