آخر خط برای یکی از بهترین سدانهای پرفورمنس جهان فرارسیده است. هرچند بامو نسل جدید سری ۷ را معرفی کرده است ولی آلپینا برای همیشه با سدان B7 که بر اساس سری ۷ ساخته میشد خداحافظی خواهد کرد. به نظر میرسد آلپینا که حالا بهطور کامل در اختیار بامو قرار دارد، برنامهای برای ساخت نسل جدید B7 ندارد. این شرکت در یک پست رسمی فیسبوک اعلام کرده است که آخرین دستگاه B7 از خط تولید خارج شده و دوران این خودرو در کارخانهٔ خودروسازی آلپینا به پایان میرسد.
البته این شرکت آلمانی مستقیماً خداحافظی کامل با B7 را اعلام نکرده اما از متن پست فیسبوکی آن برمیآید که هیچ جایگزینی برای این سدان اسپرت در دست توسعه نیست؛ بنابراین، به نظر میرسد آلپینا به نسل جدید سری ۷ برای ارتقاء پرفورمنس و تجمل آن دسترسی نداشته باشد. این در حالی است که سدان پرچمدار جدید بامو در دو نسخهٔ درونسوز و الکتریکی از جولای روی خط تولید رفته و فروش آن اواخر پاییز آغاز میشود. از سوی دیگر، آلپینا بیشتر تمرکز خود را به سمت شاسیبلندها معطوف کرده و یکی از جدیدترین محصولات آن نسخهٔ فیسلیفت XB7 است که بهتازگی با چهرهای جدید و قدرت بیشتر از قبل معرفی شده است.
در پایان سال ۲۰۲۵، آلپینا قرارداد جدیدی با بامو منعقد خواهد کرد که احتمالاً استراتژی این شرکت در مورد خودروهایی که تیونینگ میکند را تغییر خواهد داد و به نظر میرسد B7 اولین قربانی این استراتژی جدید باشد؛ بنابراین، این سدان پرچمدار اسپرت هماکنون به تاریخ پیوسته و حداقل در حال حاضر هیچ جایگزین مستقیمی برای آن در نظر گرفته نشده است. همچنین اظهارات اخیر مقامات بامو در مورد آیندهٔ سدان کوچکتر آلپینا B3 هم تردیدهایی را به دنبال داشته است اما فعلاً رسماً چیزی در این رابطه اعلام نشده است.
بی خیال اسم
۶ مهر ۱۴۰۱این چند روزه خبر های بد زیاد شنیدیم💔🥲
miladzm
۶ مهر ۱۴۰۱آلمان و آمریکا از همه نظر و در همه زمینه ها و صنایع نسبت به بقیه کشور ها بالاتر و بهتر و برتر و کامل تر هستن و هیچ کشوری نمیتونه حتی به گرد پاشون هم برسه .
با «««« دیمن »»»»» بری توی درگ همه رو شکست بدی برگردی اینو برداری یه تجربه رانندگی لذتبخش و نرم داشته باشی .
datsun
۶ مهر ۱۴۰۱چی شد از فن چوسان قدیم رفتی سمت آلمان آمریکا
miladzm
۶ مهر ۱۴۰۱همون چوسان قدیم الان توی الکتریکی سازی میلیون ها کیلومتر از سامورایی ها که هنوز ته جدول مشغول فراخوان دادن هستن جلو تره .
پس بیا پایین از پیشرفتشون لذت ببر .
Payfast
۶ مهر ۱۴۰۱همون دیمن جلو m5 بزرگ به هلو تبدیل میشه
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۱ام فایو در حدی نیست که بخواد با دیمونی که شتابش ۲.۳ هست رقابت کنه ام فایو جلو دیمون تبدیل به موز میشه
Porsche 911
۷ مهر ۱۴۰۱پیشنهاد میکنم یکم درباره تفاوت لانچ مزخرف دیمن با x-drive ب ام و مطالعه بکنی
M
۶ مهر ۱۴۰۱ناراحت شدم به اندازه خداحافظی جنسیس کوپه کبیر
Arshia m3csl
۶ مهر ۱۴۰۱حتما از نظرت bts بهترین و بزرگترین گروه موسیقیه وقتی به جنسیس کوپه میگی جنسیس کوپه کبیر هرچند از وسی که رولینگ استونز و ردیوهد و بلک سبث رو نمیشناسه و گوش نمیده انتظار نمیره مدل های اسطوره ای ائودی و بنز و پورشه و بنتلی و فراری و لامبورگینی و…دوست داشته باشه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مهر ۱۴۰۱فاز شما کره ای فنای تفرقه انداز رو نمی فهمم
علی جردن
۶ مهر ۱۴۰۱مخصوصا چهار سیلندر شدن C کلاس
مهران
۶ مهر ۱۴۰۱نههههههههههه این یکی نه😫❤️
aryan 25
۶ مهر ۱۴۰۱خدا بیامرزدش
ماشین خوبی بود
احمدرضا
۶ مهر ۱۴۰۱چرا اونوقت ؟!!
فکر کنم خودزنی های ب ام و تمومی نداره
کرگدن باواریا
۶ مهر ۱۴۰۱😢🖤
…
گفته شده که استراتژی خودشون رو تغییر میده ینی احتمالا میخوان قوی تر ظاهر شن
یه چی تو مایه های میباخ !
۹۱۱
۶ مهر ۱۴۰۱دیگه کم کم داره دنیای ماشین بی روح میشه 🤮🤮
قاطر فروش
۶ مهر ۱۴۰۱چقدر من عاشق الپینا و این ماشینش بودم خیلی از M8 سر بود
سوشیانت
۶ مهر ۱۴۰۱خب باید هم بهتر باشه همیشه تیونر های دیگه از تیونر خود کمپانی بهتر هستن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مهر ۱۴۰۱تیونر های خود شرکت محدودیت هایی دارن که شرکت براشون تعیین می کنه برا همین کمتر قدرت می گیرن از موتور دلیل بر ضعف تیونر خود شرکت نیست
Payfast
۶ مهر ۱۴۰۱m power شرکت تیونینگ تاسیس شده توسط بی ام و هست الپینا رو بی ام و خریده
پس نتیجه میگیریم هردو تیونر هستن
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۱خب این الان چه ربطی داشت؟؟؟
هر دو تیونر خود بی ام و محسوب نمیشن فقط ام پاور هست که تیونر بی ام و محسوب میشه چون خود بی ام و تاسیسش کرده اما آلپینا نه عین این میموگه که شما بگی چون رولز رویس رو بی ام و خریده پس آلمانی هست!!!
Payfast
۷ مهر ۱۴۰۱والا بعضیا میگن بوگاتی المانیه حالا رولز رویس کی باشه
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۱خب اونا اطلاعاتشون پایینه
امیررضا
۶ مهر ۱۴۰۱اون از اونتادور اینم از این😢 کاریزما از این ماشین میباره. باز XM معرفی شد یکم روحیه گرفتیم.
Reza Waffen SS
۶ مهر ۱۴۰۱شوکه کننده بود
وحید اسماعیل نسب
۶ مهر ۱۴۰۱وای بی ام و دیگه خوش تیپ نداره
ماکان
۶ مهر ۱۴۰۱سلام . خدا کنه شرایط جوری پیش بره که اگر کنسل شده ، نظرشون عوض بشه و برای جدیدترین نسل بی ام و سری 7 هم انشاالله نسخه آلپینا B7 را هم بسازند و تولید کنند .
Kato
۶ مهر ۱۴۰۱ماشین ژاپنی می خوام با قیمت 1 میلیارد یا یک وصد
چی خوبه ؟
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مهر ۱۴۰۱کراس اور که گیر نمیاد با این قیمت.
سدان تقریباً صفر کیلومتر گیر میاد مثل .
مزدا 3 ، لنسر، کرولا، که خیلی با کیفیت هستن مزدا بهتره چون قطعاتش گیر میاد ظاهر هم سلیقه ای هست
دوام فنی و متریال داخلی هم عالیه شتاب هم حرف برا گفتن نمیگذاره
قدیمی اگر براتون مشکل نداره
ماکسیما، کمری ، کمری تا ۲۰۱۴ گیر میاد
بهنام
۶ مهر ۱۴۰۱corolla
Arshia m3csl
۶ مهر ۱۴۰۱با این پول اگه مشکلی با خدمات محدود نداری هوندا سیویک بخر اگه هم خدمات برات مهمه کمری gl مدل ۲۰۱۲
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۶ مهر ۱۴۰۱خدانگهدار رفیق
Arshia m3csl
۶ مهر ۱۴۰۱دلم برای الپینا b7 دوست داشتنی و زیبا خیلی تنگ میشه این ماشین خیلی خاص و زیبا و دوست داشتنی بود واقعا alpina b7 جای خالیش بین سدان های فول سایز لوکس حس میشه خداحافظ alpina b7 دوست داشتنی خیلی عالی هستی
مشتاقی
۶ مهر ۱۴۰۱خدا رو شکر
هیچ موقع انقدر خوشحال نشده بودم