آلپینا B7 توربو کوپه مدل ۱۹۷۸ یکی از خاصترین خودروهای کلاسیک بیامو است. این محصول ظاهر ویژه و پیشرانه تقویتشده دارد.
بی ام و آلپینا B7 توربو ۱۹۷۸ که در تصاویر مشاهده میکنید برای فروش عرضه شده و گزینهای ایده آل برای طرفداران محصولات این شرکت خواهد بود. جدای از تیراژ تولید پایین و طراحی زیبا، این سری ۶ کد E24 به دلیل شماره سریال B7-001 خود خاصتر از سایر مدلها به نظر میرسد. خودروی موردبحث پس از ترک کارخانه به عنوان سفیر تبلیغاتی آلپینا عمل کرد و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۱۹۷۸ حضور یافت. بعدها آلپینا B7 توربو کوپه روی جلد چند مجله خودرویی رفت و در نهایت به دست یک کلکسیونر شخصی رسید. نهایتاً در سال ۲۰۲۲ مالک فعلی آن را خریداری کرد. رنگ بدنه گرافیت متالیک آلپینا با نشانهای این برند همراه شده و با رنگ نقرهای و طلایی خود کاملاً خودنمایی میکند.
البته در مجموع طراحی ظاهری خودرو را میتوان سادهتر از آن چیزی دانست که نشان میدهد هرچند اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب در ایجاد حس اسپرت نقش مهمی دارند. خروجیهای اگزوز متفاوت و نشانهای آلپینا به دیگر رانندگان نشان میدهند که این یک سری ۶ عادی نیست. رینگهای ۱۶ اینچی مخصوص آلپینا هم با لاستیکهای میشلن ۲۰۵/۵۵ و ۲۲۵/۵۰ همراه شدهاند و نیروی توقف نیز از طریق سیستم ترمز ارتقا یافته با دیسکهای ترمز در تمامی چرخها تأمین میشود.
اما قبل از آنکه به کابین بپردازیم بهتر است درباره قوای محرکه آلپینا B7 توربو کوپه صحبت کنیم. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری M30B30 بی ام و در آن زمان ۱۷۳ اسب بخار قدرت داشت اما آلپینا با نصب سیستم تزریق سوخت جدید، توربوی KKK با بوست قابل تنظیم و پیستونهای متفاوت کمپانی ماهله قدرت را به ۲۵۰ تا ۳۰۰ اسب بخار رساند. همانطور که انتظار میرود نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخهای عقب میشود.
اگرچه قدرت خودروی موردبحث نسبت به نسخه استاندارد بسیار بیشتر شده اما خروجی آن در مقایسه با محصولات جدید آلپینا اصلاً به چشم نمیآید. برای مثال B8 گرن کوپه ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد و در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و توانایی ثبت حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را نیز دارد. آلپینا B7 توربو موردبحث علیرغم کارکرد ۱۸۴ هزار کیلومتری در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و اخیراً نیز فرایند بازسازی سبکی را پشت سر گذاشته است. جدای از تعویض روغنموتور و ضدیخ، سیستم تهویه مطبوع و ترمز نیز ارتقا یافتهاند. داخل کابین نیز تمرکز ویژهای روی راننده وجود دارد که چنین چیزی در آن دوران کاملاً معمول بود.
از جمله تغییرات آلپینا در کابین B7 توربو میتوان به صندلیهای اسپرت پارچهای، شیفتر دنده چوبی آلپینا و پلاک ویژه نشان دهنده سریال خودرو اشاره کرد. سرعت شمار هم تا عدد ۳۰۰ درجه بندی شده و شیشههای برقی هم جزو دیگر تجهیزات آن هستند. البته نمایشگر لمسی با ارتباط بلوتوث به خودرو اضافه شده که شاید باب میل برخی افراد نباشد. فروشنده میگوید B7 توربو تستهای آلایندگی کالیفرنیا را پشت سر نگذاشته و خریداران باید این موضوع را در نظر بگیرند. شایان ذکر است فرایند فروش خودرو در هفت روز آینده به پایان میرسد و بالاترین پیشنهاد نیز فعلاً به حدود ۱۰۰ هزار دلار رسیده است که رقم قابلتوجهی خواهد بود اما معمولاً محصولات کلاسیک آلپینا خیلی فروخته نمیشوند. همچنین قیمت این خودرو ارزانتر از M850i کوپه صفرکیلومتر و جدید است. خریدار این آلپینا کلکسیونی از مجلات و تبلیغات و اسناد مربوط به B7 توربو را دریافت خواهد کرد.
RoH
۳۰ دی ۱۴۰۲همچین قیمتی برای خودرویی با ۱۸۴ هزار تا کارکرد زیاده .
NAVID@@98
۳۰ دی ۱۴۰۲عالیه 😍
همین مدلش چقدر خفنه چه برسه به جدیدش
که عملکرد یک سوپر اسپرت از اون رو میبینیم💯😍
MehdiTurbo
۱ بهمن ۱۴۰۲جذابیت این از نسل جدیدش بیشتر
مخصوصا وقتی جذابیت این با بقیه رقبای هم دوره خودش مقایسه میکنی اون موقع خیلی ارزش زیادی داشت الان اصلا در اون حد نیست اختلافش با بقیه حتی از یه سریا اومده پایین تر
نه فقط بی ام و باشه بنزم همین یا یه سری برندای دیگه
John Marston
۱ بهمن ۱۴۰۲برای E24 معمولی بله
ولی این تولید محدود و جواهر کمیاب آلپینا عه
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۲حال نکردم نمیدونم چرا
ولی خوشگله جلوش
محمدهادی
۳۰ دی ۱۴۰۲اتفاقا بنظر من برای اون دوران خیلی کوپه ی بزرگ و با ابهتی بوده
و البته قطعا چالاک
Royal Driver
۳۰ دی ۱۴۰۲سگ و لاشهی این ماشین شرف داره به یک یکه بی ام و هایی که الان روی خط تولیدن!
Alireza
۳۰ دی ۱۴۰۲واقعا از ته قلبم دوست دارم که پشت فرمون یه ماشین چند صد اسبی با گیربکس دستی بشینم خیلی لذت بخشه
جرمی کلارکسون
۳۰ دی ۱۴۰۲من اگه تیون بخام کنم همون سوپرا نسل ۴ سوتوتوتوتو💪🫶💯
Carl
۳۰ دی ۱۴۰۲اگه ارم خود باواریارو داشت میارزید
حتی با ۱۸۰ هزار تا کارکرد
جواهر محض پیاده روی نیست اینارو تو شیشه نگه میدارن فقط باید نگاشون کنی
𝐀𝐥𝐢
۳۰ دی ۱۴۰۲بسیار زیبا
18:45
۳۰ دی ۱۴۰۲ممنون از آقا شاهین عزیز❤️👑👑
قطعا این جواهر دهه هفتادی، ارزش این مبلغ یا حتی بیشتر رو هم داره.
نسل اول سری 6 هست، وجالب اینجاست و اگه در نظر بگیریم که سری 6 واقعی دیگه تولید نمیشه، قطعا ارزشش رو بیشتر درک میکنیم…
خودرویی که با ظاهر کوسه شکل، سواری راحت و در عین حال شتاب و هندلینگ عالی با صندوق بار جادار، زمان خودش غوغایی بود.
مدل هایی هم که توسط mpower تقویت شده بودن اون دوره 0تا100 6.5 ثانیه داشتن و بسیار شگفت انگیز بود چون با سوپراسپرت های هم دوره برابری میکرد.
حسین
۳۰ دی ۱۴۰۲کشیدگی زیبایی داره
۳۰ دی ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/1219916.jpg
ماشین سال ۱۹۷۸ مانیتور داره رانا پلاس امسال نداره
18:45
۳۰ دی ۱۴۰۲سلام اون مانیتور رو تو متن هم گفته که فابریک نیست و مالک اضافه کرده!
لطفا دوستان همیشه متن ها رو بخونین.
۳۰ دی ۱۴۰۲من حال ندارم متن بخونم تاحالا هیچ پستی متنشون رو نخوندم به جز پستای بررسی ماشینای تو ایران و ماشینای وارداتی 😐
18:45
۱ بهمن ۱۴۰۲خسته نباشی پهلوون! 😂💪
رامتین
۳۰ دی ۱۴۰۲خیلی طراحی نوستالژیکی داره…
فرزاد افشار
۱ بهمن ۱۴۰۲۱۸۰ تا کارکرد برا بی ام و مثله ۲۰ هزار تا کارکرد برا ماشین ایرانیه تازه آب بندی شده از نظر ظاهریم خیلی دوست داشتنیه جواهریه برا خودش
Siavash.Vahid
۱ بهمن ۱۴۰۲بی نهایت جذاب و زیبا و پرشکوه هست. عاشق این سری هستم.
علی
۳ بهمن ۱۴۰۲عجب عشقیه لعنتی جذاب