آلپینا B8 GT که بر اساس بامو سری ۸ گرن کوپه ساخته شد، تنها در ۹۹ دستگاه تولید میشود که هرکدام قیمت پایهٔ ۲۲۵ هزار یورویی دارند.
آلپینا این ماه، ۶۰ سالگی خود را جشن میگیرد و به همین مناسبت، مدل جدید B8 GT را معرفی کرده است. این خودرو که بر پایهٔ بامو سری ۸ گرن کوپه ساخته شده و فقط در ۹۹ دستگاه تولید خواهد شد، به قویترین پیشرانهٔ تاریخ آلپینا مجهز شده است. پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو با تقویت آلپینا در اینجا ۶۴۳ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۲۲ اسب بخار افزایش را نسبت به B8 معمولی نشان میدهد و همچنین از بامو M8 با ۶۲۵ اسب بخار قدرت هم قویتر است.
علاوه بر این، گشتاور این موتور هم به ۸۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده که اختلاف بیشتری را نسبت به گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری B8 معمولی و ۷۵۰ نیوتن متری M8 نشان میدهد. بااینحال، B8 GT هنوز در شتاب صفرتاصد یکدهم ثانیه از M8 کندتر است زیرا درحالیکه بامو این کار را در ۳.۲ ثانیه انجام میدهد، قویترین محصول آلپینا پس از ۳.۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. برتری M8 اما در سرعتهای بالاتر رنگ میبازد زیرا درحالیکه حداکثر سرعت این خودرو روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و حتی با سفارش آپشن ۲,۵۰۰ دلاری هم به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد، B8 GT میتواند به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
به گفتهٔ آلپینا، استفاده از یک منبع اگزوز مرکزی جدید در B8 GT باعث بهبود صدای موتور V8 شده درحالیکه یک ترنسفر کیس جدید نیز قدرت بیشتری را به چرخهای عقب میفرستد. همچنین دیفرانسیل عقب الکترونیکی خودرو نیز حالا از نرمافزار جدیدی بهرهمند شده است. گفته شده این تغییرات باعث افزایش چابکی B8 GT نسبت به B8 معمولی قبلی شده است. ویژگیهای ظاهری اختصاصی GT که آن را از دیگر نسخههای سری ۸ گرن کوپه متمایز میکند نیز شامل دیفیوزر، کانالهای هوا و بالههای جلویی فیبر کربنی به همراه رینگهای ۲۱ اینچی فورجکاری شدهٔ خاص آلپینا میشود.
علاوه بر این، نوشتهٔ B8 GT روی پارکابیها و ستونهای B کار شده و نوارهای روی درها هم قابل سفارش هستند. همچنین خریداران میتوانند از بین هفت رنگ مختلف نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند درحالیکه از ۹۹ دستگاه، ۲۰ نمونه با طرح دورنگ ارائه میشود که آبی یا سبز را با مشکی ترکیب میکند. در داخل خودرو هم مردان آلپینا تودوزی چرمی مرینو، پلاک حاوی شمارهٔ ساخت روی کنسول مرکزی و کاور جا لیوانیها با امضای بنیانگذار آلپینا «برکارد بوونسیپن» را ارائه کردهاند تا به راننده نشان دهند که پشت فرمان خودروی خاصی نشسته است. بااینحال، اصلاحات آلپینا هم نتوانسته طراحی داخلی سری ۸ که رنگ و بوی کهنگی گرفته است را بروزتر جلوه دهد.
آلپینا B8 GT با قیمت پایهٔ ۲۲۵ هزار یورو عرضه میشود که قیمت گزافی بهحساب میآید خصوصاً وقتی بدانیم قیمت بامو M8 گرن کوپه از تنها ۱۴۰ هزار دلار شروع میشود. بااینحال، آر آنجایی که بامو در سال ۲۰۲۲ آلپینا را خریداری کرد و از ابتدای سال آینده کنترل کامل آن را در دست میگیرد، B8 GT میتواند به خودرویی کلکسیونی تبدیل شود.
مهردادکمال
۲۹ دی ۱۴۰۳آخرین بی ام و واقعی
net
۲۹ دی ۱۴۰۳اگر این بی ام و سری ۸ چهار در گرن کوپه 20 سانتی متر صندوق عقبش کشیده تر بود خیلیییییییییییی زیباتر میشد و تبدیل میشد به زیباترین سدان تاریخ بی ام و . بی ام سری ۸ دو در هم خیلییییی زیباست مخصوصا مدل روبازش که صندوق عقب کشیده میشه خیلیییی زیباتر میشه
net
۲۹ دی ۱۴۰۳رینگ الپینا مثل رینگ میباخ بد هست . رینگ الپینا و رینگ میباخ چهره ماشین رو بد میکنه
net
۲۹ دی ۱۴۰۳اگر سری 8 چهار در گرن کوپه و سری 8 دو در 2 اگزوز دایره ای خاکستری زیر سپر در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد. 4 اگزوز برای سدان و اسپرت کوپه زیاده و 4 اگزوز دایره ای برای سوپر اسپرت و هایپرکار قشنگه
net
۲۹ دی ۱۴۰۳شیب صندوق عقب گرن کوپه که از شیشه عقب اومده به تا اخر صندوق عقب زیاده و این مدل شیب شیشه عقب که می اید روی صندوق عقب برای ماشین اسپرت کوپه خوبه . اگر روی صندوق عقب گرن کوپه ۴ در مثل صندوق عقب سدان ها مسطح بود و ۲۰ سانتی متر کشیده تر بود و برامدگی بیرون زده صندوق عقب نداشت خیلییییییی زیباتر میشد
net
۲۹ دی ۱۴۰۳برامدگی بیرون زده صندوق عقب گرن کوپه بالای آرم بی ام و بد هست اگر مثل صندوق عقب سدان ها برامدگی نداشت و 20 سانتیمتر کشیده تر بود و روی صندوق شیب دار نبود و روی صندوق مسطح بود مثل صندوق عقب آئودی a8 قشنگتر میشد
محمد
۲۹ دی ۱۴۰۳دیدن عکسشم لذت بخشه چه برسه به داشتنش🙂
mmd@
۲۹ دی ۱۴۰۳هیچی دیگه واسه همین آلپین دست به کار شد چون فهمید M8 داره نفس اخرشو میکشه😥❤️
Siyavash
۲۹ دی ۱۴۰۳عالی💪
Mohammad hasan
۲۹ دی ۱۴۰۳تنها محصول بی ام دابلیو که زیبایی و اصالت خودشو حفظ کرده