پس از معرفی فیسلیفت بیامو سری ۳، حالا آلپینا هم نسخهٔ بروز شدهٔ B3 و همینطور مدل دیزلی D3 S را در دو نسخهٔ سدان و استیشن معرفی کرده است. زیر کاپوت B3 بنزینی نسخهٔ ارتقاءیافتهای از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ قبلی قرار گرفته است که حالا به لطف اصلاحاتی مثل استفاده از اینترکولر بزرگتر و بهبود سیستم خنککننده، خروجی آن به ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این اعداد که ۳۳ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر نسبت به نسخهٔ قبلی افزایش داشتهاند، B3 را به قلمروی بیامو M3 نزدیکتر کردهاند.
B3 سدان به لطف این نیرو، ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. پیشرانهٔ مدل دیزلی D3 S اما تغییری نداشته و همچنان همان ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در نسخهٔ سدان به ۴.۶ ثانیه و در نسخهٔ استیشن به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. انتقال نیرو در هردو مدل B3 و D3 S توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و هردو بهصورت استاندارد به به سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive مجهز هستند.
هردو مدل B3 و D3 S در عقب به یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز هستند و از کمکفنرهای خاص آلپینا هم بهره میبرند. این شرکت همچنین تنظیمات فرمان را هم از نو کالیبره کرده است. این خودروها در بیرون به اسپلیتر اختصاصی آلپینا در زیر سپر جلو مجهز بوده و در عقب از چهار سر اگزوز در یک قاب یکپارچه برخوردار هستند. رینگهای خاص آلپینا هم ویژگیهای بیرونی این خودروها را تکمیل میکنند.
در داخل B3 و D3 S شاهد همان صفحهنمایش خمیدهٔ فیسلیفت سری ۳ هستیم که شامل یک نمایشگر ۱۴.۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی میشود. البته آلپینا رنگ آمپرهای این صفحه آمپر دیجیتالی را به طرح سنتی سبز و آبی خود تغییر داده است. در همین حال، این شرکت برای خریداران امکان شخصیسازی تودوزی خودروها را هم از طریق انتخاب دوخت و چرم موردنظر خود فراهم کرده است.
هردو مدل B3 و D3 S فیسلیفت هماکنون در آلمان قابل سفارش هستند و تحویل آنها به خریداران از اکتبر امسال آغاز میشود. قیمت B3 سدان از ۸۸,۶۰۰ یورو و B3 استیشن از ۸۹,۹۰۰ یورو آغاز میشود درحالیکه برای خرید D3 S سدان حداقل باید ۷۷,۰۵۰ یورو و برای استیشن ۷۸,۴۵۰ یورو پرداخت کرد.
Hamid
۵ خرداد ۱۴۰۱اگه خوردو را به پرفورمنس خوب و طراحی زیبا و اینتریور دیزاین مطلوب برسی کنیم
خوب این سه فاکتور را دارد
KSH
۵ خرداد ۱۴۰۱چقدر سفیدش خوشگله
Jdm باز
۵ خرداد ۱۴۰۱بسیار عالی
طراحی بیرونی سنتی و جذاب
و کابین مدرن و زیبا
hssn
۵ خرداد ۱۴۰۱واقعا دیزاین آلپینا زیباتره
TML BN
۵ خرداد ۱۴۰۱یک سوال الان ما خوشحال باشیم که دیگه بی ام وه از این جلوپنجره میخواد بزنه
البته واقعه بعیده چون بعضی از دوستان هم گفتن مثال بیاد M4 رو تغییر بده توف سر بالاست
hssn
۵ خرداد ۱۴۰۱این فقط یه فیس لیفته و واقعا مشخص نیست دوباره قراره سر نسل بعدی سری 3 و 4 چه بلایی بیاد
بهنام
۵ خرداد ۱۴۰۱فیس لیفتی که از سری سه منتشر شد و گفتن جلوپنجره ش بزرگ نیست مربوط به مدل M نبوده حتی تو مدل سال قبل هم جلوپنجره سری سه معمولی کوچیک بوده و با مدل M کاملا متفاوت بود
بعید میدونم حالا حالا بی ام و از این جلوپنجره دست برداره
Alan.r
۵ خرداد ۱۴۰۱واقعا BMW با جلو پنجره سنتی یه چیز دیگست
شهر نشین
۵ خرداد ۱۴۰۱از بی ام وی سری ۳ معمولی هم قشنگتره
Sina10
۵ خرداد ۱۴۰۱یکم گرونه ولی حرف نداره
s.k.power
۵ خرداد ۱۴۰۱یه چیز جالب که نمیدونم شما هم دقت کردید یا نه.
این موتور در نسخه عادی تویین توربو هست اما الان در این نسخه آلپینا روی قاب موتور کلمه بای توربو وجود داره که کلا نسبت به موتور عادی آرایش و چینش متفاوتی در توربو ها داره. خیلی عجیبه
Mamad
۵ خرداد ۱۴۰۱شاید بشه گفت در حال حاضر قشنگترین bmw این میتونه باشه ولی چقدر خوب میشد فرمون ظریف تری داشت
Hadi
۵ خرداد ۱۴۰۱واقعا طراحی خیلی خوب و هماهنگی داره 👌🏼
ما این مدل طراحی رو دوست داریم آقای ب ام و !
معرکس…
قاطر فروش
۵ خرداد ۱۴۰۱نسبت به سایر بی ام و ها سواری مخملی تری داره از نظر کیفیت و استهلاک هم خیلی بهتر است
مقایسه های الپینا با m توی همین سایت هست بخونیدشون
Taha Malek
۵ خرداد ۱۴۰۱عجب چیزیه🔥
قیمتشم بنظرم مناسبه
Amir
۵ خرداد ۱۴۰۱الپینا بینظیر بوده و هست و خواهد بود
پدرام
۶ خرداد ۱۴۰۱طراحی اش قابل قبوله
وحید اسماعیل نسب
۸ تیر ۱۴۰۱عالیه