نسل جدید مرسدس AMG با تغییرات بزرگی به بازار آمده است تا سریعتر شود اما آیا حریف رقبای هموطن یعنی آئودی R8، پورشه ۹۱۱ توربو و بامو M8 خواهد شد؟
مرسدس حاضر در این رقابت تمام آلمانی از نوع GT63 است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. تغییر بزرگ AMG GT جدید نسبت به نسل قبلی تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک است که البته به قیمت افزایش وزن خودرو تا ۱۹۷۰ کیلوگرم تمام شده است. این یعنی GT63 حتی از بامو M8 کامپتیشن که یک گرند تورر محسوب میشود ۷۰ کیلوگرم سنگینتر است. این کوپهٔ باواریایی همچنین با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، از رقیب اشتوتگارتی قویتر است.
رقیب بعدی، آئودی R8 پرفورمنس است که تنها پیشرانهٔ تنفس طبیعی این جمع را دارد. موتور ۵.۲ لیتری V10 این خودرو ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. سوپرکار آئودی همچنین با ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن، بسیار از دو کوپهٔ قبلی سبکتر است. در آخر هم به رقیب مستقیم AMG GT یعنی پورشه ۹۱۱ میرسیم که با نسخهٔ توربو در این رقابت حاضر است. هرچند این خودرو از نسخهٔ پرچمدار توربو S نیست و با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید میشود ضعیفترین عضو گروه بهحساب میآید اما ۹۱۱ را هیچگاه نباید دستکم گرفت. وزن این خودرو نیز با آئودی یکسان است.
ازآنجاییکه مسیر این مسابقهٔ درگ عرض خیلی زیادی ندارد، تنها سه خودرو میتوانند در کنار هم مسابقه دهند و به همین دلیل، آئودی R8 بهعنوان تنها تنفس طبیعی گروه، کنار مینشیند و مسابقهٔ مرسدس، پورشه و بامو را نظاره میکند تا در پایان به مصاف GT63 برود. با آغاز مسابقه، AMG بهترین لانچ را دارد و برای چند ثانیه پیشتاز میشود اما نهایتاً ۹۱۱ و M8 آن را پشت سر میگذارند تا جایگاهی بهتر از آخر نصیب کوپهٔ جدید افلترباخ نشود. سپس بین این سه خودرو یک مسابقهٔ رولینگ برگزار شد اما نتیجه تغییری نکرد. متأسفانه، AMG GT63 در برابر آئودی R8 هم حرفی برای گفتن نداشت و در هردو مسابقهٔ درگ و رولینگ مغلوب شد.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی R8 پرفورمنس | بامو M8 کامپتیشن | مرسدس AMG GT63 | پورشه ۹۱۱ توربو | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار | ۵۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۸۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۹۰۰ کیلوگرم | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۱۶۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۱۳,۲۹۵ دلار | ۱۴۰,۹۷۵ دلار | ۱۷۷,۰۵۰ دلار | ۱۹۸,۸۵۰ دلار |
Mr wrong
۲۷ خرداد ۱۴۰۳یه نفر لینک گذاشته بود ک یه مکانیکی تو آمریکا میکه ماشین آلمانی آشغاله و آشغال ترینش هم BMW
اگ ماشین المانی آشغاله پس ساعت سوئیسی هم آشغاله
محصولات برقی ژاپنی هم آشغاله
اگه اینا خوب نیستن پس چی خوبه تو این دنیا؟؟
پیام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳https://www.instagram.com/reel/C8Q-TwMOQ4P/?igsh=OXA3cmpudXdpZmJ5
ناخدا
۲۷ خرداد ۱۴۰۳استاد پیام 🤭
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۷ خرداد ۱۴۰۳بنده با اسم یانکی سالهاست دارم کامنت میزارم البته اون اسمی که اول پیام میزاشتم تو گوشیه دیگه بود گم کردم و مجبور شدم دوباره یه اسم بسازم منظورم اینه قدیمیها میدونن من آمریکایی دوست دو آتیشه هستم من پیج این یارو رو دنبال میکنم واقعا بعضی اوقات چرت میگه.یه بار بنز آی کیو آورده بودن میگفت اینکه موتور ندارن چرا زیر کاپوت نمد زدن مسخره میکرد براش پیام دادم آدم حسابی یکم مطالعه کن.اون محفظه خالی باعث چرخش صوت جاده و لاستیک میشه و به کابین راه پیدا میکنه پس یکیش به این دلیله.دوم باطریها گرمای وحشتناکی تولید میکنن پس این نوعی عایق هست.خلاصه گفتم نباید به طراحی آلمان خورده گرفت واقعا فکر میکنم برای کاری اگر اشتباه کنن شک نکن وقت نداشتن و باید اون کار میشده مثل تانک تایگر که فرصت تست بیشتر نبود قضیه مرگ و زندگی بود باید میفرستادن تو نبرد.و نمیشه ایراد از دست رفتن انجینش رو به گردن ضعف آلمان انداخت.خلاصه کل کل و هر چیزی باید از رو شناخت کامل باشه.
پیام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳اینکه بی ام و و … بعد از پنجاه هزار تا به روغن ریزی و … می افتن چی؟!!! تقصیر نمد یا … هست؟!
Gdm
۲۷ خرداد ۱۴۰۳بگم دوباره اون فکت مولایی رو پیام جان؟ :)))) یا خودت میری زیر پست جوایز انجین سال میخونیش؟
پیام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳یه جشنواره رو بنداز دور! اندازه موهای سرت جشنولره هست. تعدادیش فقط پیشرانه و تعدادیش کلی. جشنواره همه چیز نیست. بعدشم زمانه در حال تغییره. اون همه ماشین ژاپنی که تو جشنواره بودن الان وضعیتشون چیه؟!!!
Gdm
۲۷ خرداد ۱۴۰۳((فکت مولایی:
تعداد جوایز پیشرانه سال بی ام وه: ۶۳تا
قدمت هیوندای:۵۶ سال))
:)))))))))))))))))))))))))
*حالا خوبه افتخارات کره همین جشنواره ها و جایزه ماشین ساله ، اینارو ازش بگیرن کویر میشه
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳خوشم میاد دیگه درو کندی گذاشتی روی سرت و ژاپنی رو ول کردی حالا به اروپایی آلمانی داری میگی آشغال و روغن سوز
اگه بی ام و سره ۱۰۰ تا ۵۰ تا کار به روغن سوزی میوفته کونیدای از همون نمایندگی روغن سوزی داره آتیش میگیره
کاملا همه تز هات از واقعیت به دوره تو ماشین باز نیستی صرفا یه بی تی اس فنی که عاشق کره جنوبی هستی و در نظر متعصبت هرچی که کره ای نباشه رو با آشغال یکی میکنی
پریروز برگشتی میگی آلمان درحد سامسونگ نداره این نشان تابلویی بر بی سوادیته آلمان شاید اسما شرکت نداره ولی تقریبا بیشتر تکنولوژی هایی که چه اپل چه سامسونگ استفاده میکنن توسط شرکت های اونا تامین میشه
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳پیامک چجوری بعدا جایزه هایی که چپوندای با چک میخره فردام میره تو سطل زباله حسابه اینا نه؟ به هرحال هرچقدر مثل اسفند بالاپایین بپری نوادگان گوگوریو کوچکترین درکی از نحوه کار موتور درون سوز ندارن یه عمری که باید گدایی میتسو و مزدا رو برای موتور و پلت فرم میکردن زمانی هم که خودشون دست به کار شدن موتورهای پرمصرف کم بازده یاتاقان زن آتیش بگیر تتا و شرت لامبادا رو دیدیم که چه گلی به سرمون زدن که دیگه آرمیچر نجاتشون داد از فلاکت همونی که چین عقب مونده رو هم یه شبه خودروساز کرد و الان قبولش نداری
پیام
۲۷ خرداد ۱۴۰۳امیر تو اصلا قدرت فهمیدن جملات ساده رو هم نداری! من اصلا نگفتم ماشینای آلمانی آشغالن. بهشون گفتم که اسطوره درست نکنید چون ازون خبرا هم نیست! امیر تویی که به جای بنز به تویوتا میچسبی انتظاری از حرفات نمیره!!! داخل یه مدل متوسط بنز به کل تویوتا می ارزه
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳مگه نگفتی اشکودا آشغاله؟ کامنتتو کپی کنم؟ برعکس اتفاقا اشکودا علی رغم اینکه چندان مشهور نیست ضعیف عمل نکرده تا در حدی که نسل جدید پاسات بر اساس اشکودا هستش( هرچند فولکس خوش نخوند وضررشو احتمالا میبینه چون فولکس قطعا از اشکودا بهتره )
کاملا مشخص کردی کی قدرت درک فهمش صفره
کی تاحالا من بنزو با تویوتا یکی کردم؟
شما نیستی که ارزش تویوتا و لکسوس رو اونقدر پایین میاریشون که با جنسیس و هیوندای مقایسه اشون میکنی؟ برای مثال الان آمار لکسوس نزدیک ۵ ۶ برابر جنسیسه !!!!!
حتما ملت مثل عمو مایک یه چیز میدونن و فهمیدن که علی رغم اینوه غالبا محصولات گروه هیوندای ارزون تر از رقبا هستن ولی باز هم میرن آکورا لکسوس میخرن!!!
Parsa BMW
۳۰ خرداد ۱۴۰۳داداش من تویه مملکت ما به نظرت روغن و بنزین درستی هست که ماشین خوب کار کنه چه بنز باشه چه بی ام و و هر ماشین دیگه ای اینو که خودت میدونی
عارف رضاییان
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا تو پیجش از ایتالیاییها هم خیلی ایراد میگیره و میگفت الفارومئو از بی ام و هم اشغالتره من نتیجه گرفتم هر چی ماشینی خفنتر باشه بیشتر ایراد میگیره میگفت به جای الفارومئو آلمانی بخری خیلی بهتره 😁
عارف رضاییان
۲۸ خرداد ۱۴۰۳محصولات ایتالیا از آلمان و آمریکا و ژاپن هم بهتره این حقیقت اینقدر تلخه که هیچ کس زیر بارش نمیره
محمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۳آخ چقدر من m8 رو دوست دارم
تنر
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ام هشت ظاهرش واقعا سوپراسپورته اما فیمتش خیلی کمتره
بهترین عملکرد هم داره اگر قیمت مدنظر باشه به از ۹۱۱ ارزنده تره
LAMBORGHINI
۲۷ خرداد ۱۴۰۳پدال مسابقات 24 ساعت لمانز رو کی گذارش میکنید
ممنون میشم ♥️
fordgt
۲۷ خرداد ۱۴۰۳آلپاین دیروز هر دو تا ماشینش نقص فنی کرد.
هایپرکار بیمر شماره ۲۰ اولین تصادف رو کرد ولی آنچنان جدی نبود و ادامه داد.
هایپرکار بیمر اگه اشتباه نکنم شماره ۱۶ یه برخورد با فراری شماره ۸۶ داشت و تصادف شدیدی کرد
بعد اونم m4 gt3 تصادف کرد و کلا بیمر از مسابقه کشید بیرون.
امروزم یه پژو زد به دیوار.
رده اول دیروز بیشتر دست فراری بود و با پورشه رقابت سنگینی داشتن.
تو این چند ساعت هم رده اول تا سوم هر چند دقیقه بین کادیلاک و پورشه و تویوتا و فراری جابهجا میشه.
fordgt
۲۷ خرداد ۱۴۰۳Bmw no.15 ✅
راستگو
۲۷ خرداد ۱۴۰۳هم اکنون قطب خودروسازی رو میبینین
زیبا مطمئن نهایت مهندسی قیمت برابر با امکانات
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۳پورشه ۹۱۱ توربو 👍👍👍
Gdm
۲۷ خرداد ۱۴۰۳تو این کلاس قطعا ۹۱۱ بهترینه ، تقریبا تو تمام فاکتور ها ی سر و گردن از رقیباش بالاتره
نسبت به قیمت m8 بیشترین ارزش رو داره(به نظر من قشنگ ترین هم هست)
آئودی هم با موتور v10 و طراحیش گزینه جذابی عه
بنز … هیچ نکته خاصی نداره ، نه قیمت مناسب داره ، نه تو قدرت و شتاب حرفی برا زدن داشت ، نه پیست محور عه که بزنم زیرش بگم هدف از ساخت این ماشینا درگ نیست و فیلم مسخره ای بود و از این جور حرفا!
amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۳فقط من خنده ام میگیره یه کسایی که اسم نمیبرم به پورشه ۹۱۱ که غیرممکن تایم نوربرگرینگو جابجا نکنه هرنسل و سرامد کارایی موتوره و ۶۰ ساله با طراحی رترو ساخته میشه و همچنان جذاب ترین ماشین هرماشین بازیه روشون میشه بگن قورباغه بدشکل
B
۲۷ خرداد ۱۴۰۳مرسدس تو طرایش چقدر خواست ادای پورشو دربیاره
ابوالفضل
۲۷ خرداد ۱۴۰۳قبل از اینکه ببینم گفتم پورشه تو دو نفر اوله
تو همه درگ ها هم اول شد
کاش رولینگ با آئودی رو هم میذاشتن
Dark Knight
۲۷ خرداد ۱۴۰۳۹۱۱ که توی همه نسل ها افسانه هست و هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره ، R8 با اون صدا آسمانی موتور ۱۰ سیلندر واقعا یه دنیا دیگه ای با همه ماشین های این ویدئو داره در مورد m8 هم که یه گرند تور و سوپرکار کامل با یه قیمت منطقی هست اما در مورد نسل جدید amg gt ، با اینکه از نظر تکنولوژی خیلی پیشرفت کرده ولی نه طراحی خفنی مثل نسل های قبلی gt داره و هم خیلی سنگینه به خاطر همین تو این جمع اول ۹۱۱ و بعد R8 رو انتخاب میکنم
...
۲۷ خرداد ۱۴۰۳انتخابم r8 و 911
M power
۲۸ خرداد ۱۴۰۳انتخابم ب ترتیب
۱.m8
۲.r8
۳. 911
۴.gt63
عارف رضاییان
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا تو پیجش از ایتالیاییها هم خیلی ایراد میگیره و میگفت الفارومئو از بی ام و هم اشغالتره من نتیجه گرفتم هر چی ماشینی خفنتر باشه بیشتر ایراد میگیره میگفت به جای الفارومئو آلمانی بخری خیلی بهتره 😁