برای سالیان طولانی، به نظر میرسید که BMW حاکم بلامنازع سدان های سریع است.M3 میتوانست در استایل های متفاوتی سفارش داده شود و بهصورت تحسینبرانگیزی به خاطر لذت رانندگی خود در مرکز توجهات بود. این خودرو حالا رقبای سرسختی دارد که از مشهورترین آنها میتوان به آئودی S4 جدید اشاره کرد.
آئودی در دو نسخهی سدان و آوانت قابل سفارش است و مخلوطی از استایل ظریف و کارایی بالا را نشان میدهد که همین امر چالشی قوی برای BMW M3 است. حتی نسخهی وحشیتر RS4 هم در پایان همین سال عرضه خواهد شد که اگر نگران گواهینامهی رانندگیتان نیستید (!) انتخاب بسیار خوبی محسوب میشود.
برخی آزمایشها در زمان رونمایی آئودی A4 بر این نکته تأکید داشتند که این خودرو کمی لطیف است و اگرچه اندکی از نمایی تهاجمی بهره میبرد اما هنوز هم میتوان آن را با دیگر محصولات این خودروساز اشتباه گرفت. نیازی به گفتن نیست که این خودرو خوشتیپ و متناسب است و رینگهای آلیاژی بزرگ، اگزوزهای چهارگوش و LED های روز روشن نمایی دلپذیر را به این خودرو بخشیدهاند.
اما در مورد پرچمدار سری ۳،BMW M3 در معرض زیباسازیهای ویژهای قرارگرفته است. رکابهای جانبی، خطوط کاپوت برجسته و جلوپنجرهی بااحساس، همه و همه پرفورمنس بالا را متذکر میشوند. نمای خودرو خجل یا بازنشسته نیست، مخصوصاً وقتی با رنگهای درخشان سفارش داده شود، بنابراین بسیار مناسب کسانی خواهد بود که کارایی بالا را با نمایی جذاب میخواهند.
مطمئناً گفتن اینکه طراحیهای داخلی محصولات آئودی قابلستایش است کمی کلیشهای میباشد اما S4 جدید واقعاً در مباحثی همچون تکنولوژی داخلی و طراحی کابین پیشرو و تحسینبرانگیز است. مواد با کیفیت بالا هر سطحی را پوشاندهاند و شما هیچ صدای ناهنجاری را از پانلهای نامتجانس نخواهید شنید. ستارهی داخل کابین سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI و کاکپیت مجازی است. سیستم کاکپیت مجازی با صفحهی نمایش بزرگ و موارد قابل انتخاب، بجای نمایشگرهای مرسوم بکار رفته است.
آئودی A4 استاندارد بهترین نسخه برای رانندگی است و هندلینگ چالاکی داشته و سواری حد واسطی بین راحتی و در دست بودن ارائه میدهد. ما هنوز با S4 رانندگی نکردهایم اما تصورش سخت نیست که آئودی از این فرمول دور نشده و حتی آن را بهتر از قبل کرده است. سیستم کواتروی استاندارد حس بیشتری از امنیت را به وجود میآورد.
هر دوی آئودی و BMW از پیشرانهی ۸ سیلندر بنزینی به پیشرانههای ۶ شش سیلندر توربوشارژدار سوئیچ کردهاند، البته BMW 6 سیلندر خطی را انتخاب کرده و آئودی ۶ سیلندر V شکل را.
هر دو خودرو مقدار زیادی قدرت تولید میکنند. آئودی ۳۴۵ اسب بخار خروجی دارد که اجازه میدهد S4 در ۴.۷ ثانیه بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه به گیربکسی ۸ سرعته و اتوماتیک متصل بوده و نیرو را به هر چهارچرخ منتقل میکند.
برخلاف عملکرد هیولا گونهای که این دو خودرو دارند، بهطور قابلتوجهی کارا هستند.S4 مصرف سوخت اعلامی ۳۸ مایل بر گالنی دارد و M3 هم مصرف سوختی برابر با ۳۴ مایل بر گالن برجای میگذارد.
هیچیک از دو خودرو برای سواری خود بهای زیادی طلب نمیکنند اما سرویسدهی و قطعات این خودروها بهطور قابلتوجهی از نسخههای استاندارد بالاتر و گرانتر است. وقتی پای قیمت در میان باشد، مشاهده میشود که فاصلهی شگفتآوری در قیمت دو خودرو وجود دارد.M3 بهایی برابر با ۷۹۴۲۶ دلار دارد درحالیکه قیمت آئودی بسیار پایینتر بوده و برابر با ۵۷۱۳۰ دلار است. البته وقتیکه RS4 از راه برسد، کارایی بالاتری را نشان خواهد داد و انتظار میرود که قیمتی برابر با M3 داشته باشد.
کمی سخت است که برنده را مشخص کنیم اما فکر میکنیم که آئودی S4 جدید برخلاف پیشرانهی ضعیفتر و سواری نرمتر اندکی بالاتر از BMW M3 قرار میگیرد. نمای داخلی S4 حس ممتازی دارد و درحالیکه M3 سریع است،S4 با هزینهی کمتری، تقریباً مشابه BMW عمل میکند.
یوسف
۳۰ فروردین ۱۳۹۵طراحی داخلی آئودی انصافا خوب دراومده، از طرفی طراحی بیرونی بی ام و بی نظیره ای کاش میشد طراحی بیرونی بی ام و رو با کابین آئودی تلفیق کرد.
Carbonado Aventador
۳۱ فروردین ۱۳۹۵من هم انواع اقسام بی ام و رو تو تهران دیدم و هم چند مدل آئودی رو!
اینو به قطع میگم که وقتی این دوماشینو تو واقعیت کنار هم ببینی واقعا آئودی از لحاظ نما و مخصوصا چراغ ها خیلی بهتر از بی ام و هست!
چراغ های آئودی در شب وحشتناک زیباست!
اسپرت و باکلاس
تعریف من از آئودی
کیانوش
۳۰ فروردین ۱۳۹۵داخل آ او دی فوقالعادست ظاهرشم شیک و با ابهت و بی ادعاست به شخصه طراحی بدون اغراق و تودوزی شکیل تر رو ترجیح میدم فک اگه دلار به قیمت واقعی بود گمرکی زیر بیست درصد به جای ماشینای چینی میشد اینو سوار شد ?
امیر
۳۰ فروردین ۱۳۹۵هردو خیلی خوبن ظاهر بی ام دبلیو که بینظیره آئودیم عالیه ها خب کمیم سلیقس ولی داخلی ائودی باکلاستره بدون شک وسلیقه
king 918
۳۰ فروردین ۱۳۹۵بی ام و کاش طراحی کیلومتر شمارشو یه تغییری بده خیییییییییییییییییلی سادس
یه لحظه کیلومتر شمار هردو ماشین رو مقایسه کنید
البته کیلومتر شمار اینقدر هام مهم نیست که بخوام بگم کلا ائودی بهتر از بیام و
ولی بی ام و دیگه تمام داشبردهاش شبیه هم شده هیچ تغییری نمیده با این که خیلی
بی ام و رو دوست دارم اما از این کارش اصلا خوشم نمیاد …..
american and japan
۳۰ فروردین ۱۳۹۵منم الان میخواستم دقیقا حرف تو رو بزنم.طراحی آمپر خیلی تاثیر گذاره تو حس رانندگی.داشبورد بی ام و همه یکی شده.یه کلکسیونر بی ام و دیوونه میشه.چون توی هر کدوم از مدل هاش بشینه یک حس رو داره.
ولی کلا آئودی رو بیشتر دوست ددار.خیلی جذابه
حسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۵درود. در واقع رقیب M3 آئودی RS4 هستش نه S4. اما خب قطعا RS4 هم رقیب سرسختی خواهد بود. به نظر میاد تعادل و دینامیک عالی به همراه اختلاف زیاد بین حالتهای اسپرت و کامفورت از ویژگیهای محصولات آئودی هستن. امیدوارم M3 همچنان در کلاس خودش بهترین بمونه.
احمد باقری
۳۰ فروردین ۱۳۹۵من، بی ام دبلیو رو ترجیح میدم، طراحی بیرونیش خیلی بهتر از آئودی هست.
AHMADREZA
۳۰ فروردین ۱۳۹۵من آوودی رو ترجیح میدم
mohammad fm
۳۰ فروردین ۱۳۹۵بی ام و شاهه آئودی حرفی درمقابلش برای گفتن نداره
Carbonado Aventador
۳۱ فروردین ۱۳۹۵بله بله
سقف رو نگه دار عزیزم!
Archi KHAN
۳۱ فروردین ۱۳۹۵M3 جایی برای تردید نمیزاره …
بهنام طیبی
۳۱ فروردین ۱۳۹۵شاید برند ائودی بالاتر باشه ولی بی ام و هم چیزی کمتر از ائودی نداره
من جفتشون دوس دارم
رضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۵من که به بی ام و رای دادم و هم از اون خوشم اومد به نظرم هردو ماشین تقریبا عین هم هستن ولی ائودی باید روی طراحی داخلی خودروش کار کنه و بی ام و هم باید روی کیلومتر شمار وچیز های جزئی کار کنه ولی بی ام و سر تره
mohsen
۳۱ فروردین ۱۳۹۵انتخاب من باز هم دلیه M3
سیدمجتبی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به زبان ساده خودم، واقعأ کابین آئودی خیلی ناز و زیباست. حتی نمای ظاهرش هم فوق العاده است، اما ب ام و هم کمتر از آئودی نیست/هردوشان جگرهستند،سلیقه ای است/من آئودی را خیلی بیشتردوست دارم چون حس زیبایی و نرم بودن را حتی با نگاه کردن آدم احساس میکند.