نسل جدید آئودی S5 با پیشرانهٔ V6 و ۳۶۷ اسب بخار قدرت در برابر رقبای اصلی خود از مرسدس بنز و بامو چه عملکردی خواهد داشت؟
آئودی A5 جدید که بهتازگی معرفی شده است، ارتباطی به مدل کوپه و کانورتیبل قبلی ندارد و درواقع جایگزین A4 محسوب میشود. قویترین نسخهٔ این خودرو در حال حاضر، S5 است که همچنان از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو استفاده میکند و ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این سدان اسپرت جدید اما در برابر رقبای اصلی خود یعنی بامو M340i و مرسدس C43 چه عملکردی خواهد داشت؟ مت واتسون قصد دارد در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود به این سؤال پاسخ دهد.
بامو حاضر در این درگ از نوع پیش از فیسلیفت است ولی از لحاظ پیشرانه تفاوتی با نسخهٔ جدیدتر ندارد و از همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده میکند که ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. C43 اما برخلاف دو رقیب خود، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده میکند ولی بااینوجود، بیشترین قدرت را دارد. این موتور به لطف توربوشارژ برقی گاز اگزوزی، ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همچنین درحالیکه بامو و آئودی از گیربکسهای هشت سرعته اتوماتیک و هشت سرعته دوکلاچه استفاده میکنند، مرسدس به گیربکس ۹ سرعته مجهز است. هر سه خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرند ولی آئودی با وزن عجیب نزدیک به دو تن، بسیار سنگینتر از دو رقیب دیگر است درحالیکه بامو تنها ۱۶۷۰ کیلوگرم وزن دارد.
هرچند بامو پیش از فیسلیفت قدیمیتر از دو رقیب خود است ولی در مسابقهٔ درگ بهترین عملکرد را به نمایش میگذارد و بهراحتی دو رقیب خود را شرمنده میکند. M340i پس از ۱۲.۵ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر میرسد درحالیکه آئودی با وجود وزن سنگینش، این کار را در ۱۲.۸ ثانیه انجام میدهد و مرسدس هم علیرغم برخورداری از بیشترین قدرت، با تایم ۱۲.۹ ثانیه جایگاهی بهتر از آخر کسب نمیکند. در مسابقات رولینگ بازهم این بامو است که پیروز میشود ولی این بار جای آئودی و مرسدس عوض میشود. در آزمایش ترمز اما آئودی بهترین عملکرد را دارد و مرسدس بازهم ضعیفترین نمایش را دارد.
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس C43 | بامو M340i | آئودی S5 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری I6 توربو | ۳ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۴۳۵ اسب بخار | ۳۷۴ اسب بخار | ۳۶۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۱۰ کیلوگرم | ۱۶۷۰ کیلوگرم | ۱۹۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۵,۲۷۰ دلار | ۶۲,۷۷۵ دلار | ۵۹,۱۹۵ دلار |
Puriya85
۲۵ دی ۱۴۰۳ذات موتور ۴ سیلندر😂
S
۲۵ دی ۱۴۰۳و باز هم مت واتسون و باز هم آخر کردن مرسدس تو درگ هاش و اول کردن بیمر… بعد خیلی جالبه یه سری دوستان هم که خودشونو خدای ماشین میدونن کلیپای ساختگیه این آقارو درست و بدون هیچ ایرادی میدونن و کلیپای دیگرو میگن تقلب شده زمین کج بوده وزنا یکی نیست و… دیگه این آدم کل دنیا شناختن حالا هرکی هرجور دوست داره میتونه فکر کنه اصلنم مهم نیست از قدیم گفتن کسی که خواب هست میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش زده به خواب با هیچی نمیشه …👌😂
Cehx
۲۵ دی ۱۴۰۳بی ام و 140 کیلو سبک تره و شما اگه زیاد درگ نمیبینی اگاه باش که تو درگ حتی 20 کیلو هم کلی تاثیر داره بعدش با گشتاور برابر و 140 کیلو سبک تر باید بی ام و می برد و معمولا اسب بخار های اعلامی بی ام و کمتر از مقدار واقعی ان معمولا سیستم هیبرید داخل درگ اصلا خوب نیست وزن رو خیلی افزایش میده
مهراد
۲۵ دی ۱۴۰۳داداش تو قیافه ی خدا زده ی این مرسدس رو نگاه کن …
کجاش شبیه برنده هاست آخه مرد مومن ؟
سهیل
۲۵ دی ۱۴۰۳به آقای واتسون گفتم از این به بعد بی ام و رو کمی آرومتر برونه تا شما هم خوشحال بشی
B
۲۵ دی ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣
Petrol Head
۲۵ دی ۱۴۰۳شوخی می کنید ؟
تا بوده مرسدس همین جایگاه رو داشته …
تا بوده از آینه های بیمر دیده شده …
چکار به مت واتسون دارید 😅😅
Iman 007
۲۵ دی ۱۴۰۳جدی میگی پی اون درگ m8 و amg gt و 911 رو ببین
Iman 007
۲۵ دی ۱۴۰۳جدی میگی پس درگ m8 و amg gt و 911 داکار رو ببین
hosen
۲۵ دی ۱۴۰۳این m340i چقدر خوب از آب در اومده اخه عین موشک میمونه! قشنگ مشخصه تو سیستم انتقال قدرت یه سر و گردن از رقباش بالاتره
انتظارمم از مرسدس بیشتر بود واقعا
𝐀𝐥𝐢
۲۵ دی ۱۴۰۳چقدر آئودی جذابه واقعا
مهراد
۲۵ دی ۱۴۰۳ماشالا بی ام و
ماشالا باواریا
ماشالا سری ۳
ماشالا پرفورمنس
ماشالا انژکتور تزریق مستقیم سوخت
ماشالا استاندارد یورو ۶
ماشالا ۶ سیلندر خطی
ماشالا تاریخچه
ماشالا تولید اولین موتور جت بر روی هواپیمای تولیدی
ماشالا ماشالا ماشالا
Cehx
۲۵ دی ۱۴۰۳اگر تو هم اینکارو کنی هیچ فرقی با اون نداری پس اینکارو نکن
مهراد
۲۵ دی ۱۴۰۳Cehx
من از منظر طنز این کامنت رو نوشتم البته با فکت
کلمه ماشالا که مربوط به خاورمیانه و دین این مناطقه و معنیش « با خواست خدا » هست
مسلما بی ام و و تمام شرکت های تکنولوژی با واژه های قدیمی مرسوم مناطق عربی بیگانه هستن و اگر خودشون بفهمن که اینطور اطلاق میشن براشون مسلما فراتر از عجیبه
منم بخاطر طنز قضیه و البته علاقه قلبیم با شوخی با کاربر مورد علاقم علی آقا اون رو نوشتم
ممد ژانگولر
۲۵ دی ۱۴۰۳داداش مهراد دیروز تو صف ثبت نام خودروی برقی دیدمت با دوتا چک بانکی دستت هی از دور صدات زدم مهراد مهراد دیدم با نفر جلوییت سر نوبت بحث میکردی . خلاصه که بدون دوست دارم و هر جا باشی برات ارزوی موفقیت میکنم. ولی خیلی مراقب سلامتیت باش
مهراد
۲۵ دی ۱۴۰۳ممد ژانگولر ♥️
داداش شرمنده صدا کردی نشنیدم ، دیگه دارم پیر پسر میشم و حواس پنج گانه رو باخت دادم 😁
با اون دوتا چک میخواستم سایبر تراک ثبت نام کنم ، نه بخاطر خوشگلیش بلکه بخاطر اینکه ضد گلولس 😁
اون یارو جلوییم هم از اون ناتو ها بود خودش رو از عقب آورده بود جلو 😮💨
پی نوشت : ( خارج از شوخی جواب دوخط آخر ) ؛ خداییش منم قلبی دوست دارم داداش با اینکه هیچ تصویری ازت تو ذهنم ندارم ، فقط یبار خودت گفته بودی سیبیلویی 😁 زنده باشی و صحیح و سالم و موفق ما نشونت بدیم و بهت افتخار کنیم 🫀
Siyavash
۲۵ دی ۱۴۰۳آقا اگه اشتباه نکنم نسل قبل این آئودی ۵ سیلندر بود یا یه مدل دیگه بود..کسی اطلاعی داره از اون موتور ۵ سیلندر آئودی..
POUYAN
۲۵ دی ۱۴۰۳خیر،نسل قبلی هم ۶ سیلندر بود.
TT RS و RS3 و RS Q3 از موتور پنج سیلندر استفاده میکنن.البته تولید TT RS تموم شده.
Siyavash
۲۵ دی ۱۴۰۳ممنون
M power
۲۵ دی ۱۴۰۳جونم سلطانه پرفورمنس بیمر
M power
۲۵ دی ۱۴۰۳جونم سلطانه پرفورمنس =>BMW
Mehrdad
۲۵ دی ۱۴۰۳وضعیت طوری بوده که حتی نیاز به ب ام و M3 نشده و از مدل ضعیفتر ب ام و استفاده شده، یعنی به رقبا رحم شده تازه، دوستان این ماشینها در کلاس M بودن چرا با M340 رقابت کردن؟!