بدون شک هیچ زمانی در طول تاریخ خودروسازی به اندازه این روزها، رقابت بر سر ساخت سدان های فول سایزِ لوکس بالا نگرفته بوده. لذا ما بر آن شدیم تا دو خودروی برتر در این کلاس را، از نظر فنی امکانات و … مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
در ابتدا بهتر است نگاهی به اندازهها و ابعاد این دو خودرو داشته باشیم. ب ام و 750Li طولی برابر ۵۲۱۲ میلی متر دارد که نسبت به اس کلاس با طول ۵۲۴۵ میلی متر، مقداری کوتاهتر است. وزن سری ۷، ۲۱۱۳ کیلوگرم است که نسبت به اس کلاس با وزن ۲۱۴۵ کیلو، کمی سبک تر است.
پیشرانه
قطعاً مهمترین موضوع برای سازندگان این خودروها، طراحی بهترین پیشرانه برای این خودروها است. S550 از یک موتور هشت سیلندر با آرایش V شکل با حجم دقیق ۴۶۶۳ سی سی بهره میبرد که با همراهی دو توربو قدرت ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر را تولید و به چرخهای عقب منتقل میکند. مصرف این خودرو به طور میانگین ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
سرعت!
پیشنهاد ما به شما این است که زیاد به ارقام تکیه نکنید! چون در عمل ممکن است اوضاع کمی تغییر کند. S550 میتواند ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۸ ثانیه برود و سری ۷ با وجود قدرت و گشتاور کمتر، ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را به مانند اس کلاس در ۴.۸ ثانیه میرود.
امکانات و تکنولوژی
در تستها، اس کلاس بدون پکیج مجیک بادی کنترل، باز هم سیستم تعلیق بهتری نسبت به سری هفت داشت. در سر پیچها استواری و پایداری بیشتری را در بنز شاهد هستیم. در ب ام و در پیچها با کمی فشار بر روی پدال گاز و چرخش به موقع فرمان به راحتی میتوانید عقب خودرو را در جهت پیچ به چرخش در بیاورید. کاری که با بنز شاید به راحتی قابل انجام نباشد.
شایان ذکر است قیمت ب ام و 750Li در بازار امریکا ۹۱ هزار دلار و بنز S550 هم ۹۲۹۰۰ دلار است.
[polldaddy poll=7744582]
pouya
۵ بهمن ۱۳۹۲مقایسه خیلی نا عادلانه هستش s-classجدید با سری هفتی که هنوز نوع جدیدش نیومده و بروز رسانی نشده.ولی بین این دو من s رو ترجیح میدم
hosein
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳به شخصه محصولات مرسدس بنز رو بهتر از هر چیز دیگه میدونم
و s500 هم از این قاعده مستثنا نیست
s500 در یک کلام از همه لحاظ یه ماشین فوق العادست
اونجایی هم که گفته سر پیچ میشه عقب 750 رو چرخوند یکم بزرگ نمایی کرده
اینجوری نیست مگر اینکه خیلی حرفه ای باشید
SALAR
۵ بهمن ۱۳۹۲هر دو کمپانی به اندازه خودشون ابهت دارن ولی میشه گفت s.class مشتری پسند تره.اما سری 7 مشتریهای خاص خودش داره ……….
پژو rcz
۶ بهمن ۱۳۹۲اقا مقایسه خوبی بود مرسی
بنز فوق العادست
مهرداد دریفت
۶ بهمن ۱۳۹۲واقعا باید به مهندسی المان سجده کرد !!!!
البته من داخل بی ام دبلیو رو بیشتر دوست دارم مخصوصا لیور تعویض دنده رو خیلی خوشم میاد ازش . کلا از این جور رنگی واسه داخل خودرو خیلی خوشم میاد .. بنز هم که دیگه کم نزاشته و واقعا هنر رو تمام کرده
Masih
۲۷ خرداد ۱۳۹۳آفرین به شما داخل بی ام و این کابین هواپیمایه من واقعا به آلممان افتخار می کنم چیزای خوبی می سازه مگه نه مهرداد جان
Km
۶ بهمن ۱۳۹۲اتاقهاى سرى ۷ لشن بنظرم آئودى A8خیلى بهتر کار کرده تا سرى ۷.
SALAR
۶ بهمن ۱۳۹۲فعلا بحث benz و bmw
km
۶ بهمن ۱۳۹۲اس کلاس از همشون سر تره اصلا بحثی نیست!!
احسان
۶ بهمن ۱۳۹۲بنز اس کلاس یه چیز دیگه است
حتی اگه نسل جدید سری هفت هم بیاد باز مرسدس سرتره
توی این کلاس a8 هم خیلی باحاله که من خودم به بی ام دبلیو ترجیح میدم
بعد از آلمانی ها هم ال اس لکسوس و بعدش هم سی تی اس کادیلاک و ایکس جی جگوار که به نظر من لکسوس فوق العاده سر تر از اون دو تا است
ولی باز هم نظرم را میگم
اول و آخر اس کلاس
e36
۶ بهمن ۱۳۹۲هرچند ب ام و کم نیاورده ولی بازم باید نسل جدید سری 7 مقایسه بشه این مقایسه عادلانه نبود *** فقط ب ام و ***
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۶ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
میلاد درست شده ولی جیمیلت یادم نیست لطف کن یه باره دیگه بنویس
میلاد
۶ بهمن ۱۳۹۲من که شخصا سری 7 رو بین لوکسای فول سایز انتخاب می کنم(البته تو خواب :).
ولی توی مقاله ی شما در مورد مصرف سوخت اعداد اشتباه هستند.
بی ام و سری 7 طبق اعلام خود شرکت سازنده مصرف ترکیبی 8.6 لیتر در صد کیلومتر رو داره و مرسدس هم فکر نمی کنم عددش به 9 برسه.
ESI
۶ بهمن ۱۳۹۲دنیا فقط BENZ
emad
۷ بهمن ۱۳۹۲یهو میگفتی عشق بنزی خیال خودتو راحت می کردی!
Ferya
۸ بهمن ۱۳۹۲همین مدل قدیم 750 ، S رو میخوره
چه برسه به نسل جدیــدش !
فقط کافیه قسمت پیشرانه ها و قسمت سرعت رو بخونید و توجه کنید که موتور اس کلاس هم حجمش بالاتره و هم سال تولیدش جدیدتر ولی در عمل با 750 برابره ;)
ابوالفضل
۲۲ خرداد ۱۳۹۳در ساخت یک خودروی مجلل برترین ویژگی امکانات هست که بی ام و توی خواب هم نمیتونه جلوی مرسدس حرف بزنه! دومین عامل طراحی داخلی و خارجی که باز هم مرسدس لوکس تر هست! عامل سوم اصالت که من فقط در برابر اصالت کلاس اس سکوت میکنم! عامل بعدی پرستیژ هست که مرسدس در سطح جهانی بالاتر از بی ام و قرار میگیره! در ضمن شتاب در بحث خودروهای مجلل جزو پارامتر های آخر محسوب میشه!کسی که دنبال شتاب و اسپرت بودن خودرو باشه میره اس ال اس میخره!پس راحتی و نرمی خودرو مهمه! البته توی بحث شتاب و سرعت هم بنز کم نیاورده و در مدل ۵۵۰ شتاب ۴.۸ و در مدل اس ۶۳ شتاب 3.9 ثانیه هست! فروش جهانی مرسدس کلاس اس از سری ۷ بیشتره! از طرفی دیگه کپی برداری های بی ام و از مدل های خودش رو دیگه یه بچه ی ۷ ساله هم میدونه!شما برو اتاق سری ۷ و ۵ رو ببین?مدل های ایکس۳ و ایکس۴ و ایکس۵ رو ببین!سری ۱ و سری ۲ رو هم نگاه کن! مثل هم هستن! حتی طراحی خارجی سری ۳ و ۴ فقط از نوشته ی پشت ماشین مشخصه! عقب سری ۳ و ۴ و ۵ هم مثل همه! کلا بی ام و نمیتونه تهدیدی برای بنز توی ساخت خودرو های مجلل باشه چون بی ام و باید کلی کار کنه تا سری ۷ رو جزو مجلل ها کنه!در حالی که اس کلاس بالفطره لوکس و مجلل هست!
kasra
۱۰ بهمن ۱۳۹۲فقط S 550
+
milad
۱۱ بهمن ۱۳۹۲بی ام و عالی امااااااااااااا بنز چیزه دیگست همیشه جلوتر از بی ام و هست.
ابوالفضل
۲۰ فروردین ۱۳۹۳سلام.
خریداران خودروهای لوکس و مجلل به جز طراحی و قدرت و امکانات به یک پارامتر دیگر هم دقت میکنند که در این گزارش درج نشده!!!
این پارامتر (اصالت) است.از اونجایی که بیشتر خریداران خودروهای مجلل ثروتمندان و سیاسیتمداران هستند اصلات خودرو برایشان مهم است پس بی شک مرسدس ینز برنده ی این مقایسه خواهد بود حتی اگر با 4نسل بعد بی ام دبیلیو مقایسیه شود!!!
حسن دهقانی
۲۲ فروردین ۱۳۹۳BENZ از هر لحاظ جلو تر از BMW است
عباس
۲۲ فروردین ۱۳۹۳شرکت بنز یک شرکت مشهور در زمین اسمان و دریا است و خودرو سازیش سر ترازBMW است.
حسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳آقا این چه مقایسه ایه؟ خوبه من بیام نسل قبل کلاس c رو با نسل جدید سری 3 مقایسه کنم بعدم بگم ب ام و بهتره؟؟
ابوالفضل
۲۲ خرداد ۱۳۹۳مشکل اینجاست که اگر این کار رو هم بکنید سی کلاس برنده میشه!
ابوالفضل
۲۲ خرداد ۱۳۹۳فقط سلطان …….توی بازار خودروهای لوکس اگر باشید میفهمید که به کلاس اس میگن سلطان!
بهترین و دیگر هیچ…….
سامان از تبریز
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳کاش این مورد رو هم اضافه میکردند که از نظر دوام و استحلاک و هزینه نگهداری بنز اس کلاس خیلی از بی ام دبلیو بهتره و کم خرج تره
خوشخواب
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی مثل من یه بوگاتی ویرون داشته باشین بنزو بی ام دبلیو مالی نیست .حیف زود بیدار شدم.
مهدي
۹ خرداد ۱۳۹۳من شخصا پشت فرمون هر دو خودرو ذکر شده نشسته ام با أین که مرسدس از لحاظ امکانات سر تره اما بی ام و با وجود اپشن های فوق العادش جلو هم هست چه بسا موتور ۷۵۰ به اندازه یک ای۵۰۰ صفر ارزش دارد و تا زمان تولید ۷۵۰(هرمدلی)اس۵۰۰رنگ. لاین سبقت رو به خود نمیبینه چه برسه با ۷۵۰مقایسه شه
هومن
۲۰ خرداد ۱۳۹۳بگذریم که تکنولوژی بنز و بی ام و به تنهایی متعلق به آلمان ها نیست و اگر ژاپن نباشه سرعت معرفی تکنولوژی از آلمان افت چشمگیری میکنه ولی در مقایسه این دو خودرو که عادلانه هم نبود بنز خودروی معقولیه . شک نکنید سری 7جدید به مراتب بهتر از بنز اس کلاس خواهد بود . بی ام و امسال خیلی قوی تر از بنز کار کرده
سامان از تبریز
۱۰ تیر ۱۳۹۳100% بنز چون مصرف سوخت استحلاک و هزینه نگهداری کمتری میطلبه
فقط یه نگاه بندازید به خیابونها ببینید مدل قدیمی بنز بیشتره یا بی ام و
%100 بنز حداقل تو هر محله ای یه بنز تپل یا 230 هست
Amin
۱۸ تیر ۱۳۹۳شاید اینجا بنز بهتر از بى ام و باشه ولى تو هر تست روندنى بى ام و حس رانندکى و سبک بهترى داشته نسبت به بنز طراحى داخلى بنز بهتره اما بى شک بى ام و جذابیت خاص خودشو همیشه داشته
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۳حداقل با BMW 760Li مقایسه میکردین!!!که با موتور6200 حرفی برای گفتن داشت!!
علی
۲۷ مرداد ۱۳۹۳شماs500راباBMWسری هفت مقایسه می کنید
حسین
۲۸ مرداد ۱۳۹۳بنز کلاس E !
bmw
۳۱ مرداد ۱۳۹۳بین این دو S500 بهتره
نوید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳آخه بنز و بی ام و مثله بارسا و رئال بهم نزیک نیسن احسان
بنز یه چیز دیگس
sina
۱۵ شهریور ۱۳۹۳بی ام و و بنز ماشین هایی هستند که در سراسر دنیا اسمشون شناخته شده است از سال 58 به بعد که ایران با امریکا قطع رابطه کرد و ماشین های لوکسی چون کادیلاک شورلت فورد دیگر وارد ایران نشدند و بنز و بی ام و جایگزین این ماشین ها شدند و می بینیم امروزه در ایران کمتر کی هست که این دو برند لوکسو نشناسه از نظر من چون جوان هستم و نسل جوان هم بیشتر طرفدار بی ام و هستن تا بنز البته بنز هم جایگاه خاص خودشو داره ولی بی ام و جوان پسند تر هست تا بنز