بی ام و

بهترین خودروهای 4، 6، 8، 10 و 12 سیلندر تاریخ بی ام و، از M3 تا سری 8

با سفری به تاریخچهٔ ب‌ام‌و، با بهترین خودروهای چهار، شش، هشت، ده و دوازده سیلندری که این شرکت تاکنون ساخته است آشنا خواهیم شد.

بخش M ب‌ام‌و تاکنون خودروهای فوق‌العادهٔ زیادی ساخته است. سدان، کوپه یا شاسی‌بلند فرقی ندارد، M روی هر چیزی دست بگذارد به خودروی بی‌نظیری تبدیل خواهد شد. این بخش در طول سال‌ها این بخش روی خودروهای مختلفی از کوپه‌های چهار سیلندر گرفته تا سدان‌های V12 کار کرده است. به همین دلیل، این سؤال ایجاد شد که بهترین خودروهای چهار، شش، هشت، ده و دوازده سیلندری که ب‌ام‌و M تاکنون ساخته است کدامند؟

بهترین مدل چهار سیلندر: ب‌ام‌و M3 نسل E30

پیشرانه ۲.۳ لیتری I4
قدرت ۱۹۵ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۹ ثانیه
سال‌های تولید ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱

M3 نسل E30 فقط یک خودروی اسپرت نیست. این نمادی از میراث مسابقه‌ای ب‌ام‌و است. این خودرو که به خاطر قوانین هومولوگیشن مسابقات DTM ساخته شد، سری ۳ را به شاهکاری واقعی تبدیل کرد. زیر کاپوت این M3، پیشرانهٔ افسانه‌ای ۲.۳ لیتری چهار سیلندر S14 قرار گرفته بود که دستخوش تغییرات زیادی شد تا ۱۹۵ اسب خار قدرت تولید کند. هرچند شاید این رقم طبق استانداردهای امروز چندان زیاد به نظر نرسد ولی برای آن زمان عالی بود. علاوه بر این، M3 یک برنامهٔ جامع کاهش وزن را تجربه کرد و تقریباً تمام پانل‌های خودرو تغییر کردند تا وزن را به ۱۱۳۰ کیلوگرم برسانند. برای این خودرو همچنین کیت بدنهٔ تهاجمی با اسپلیتر جلو و بال بزرگ عقب در نظر گرفته شد و به لطف توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو و عقب، بسیار چابک، پاسخگو و سریع بود. علاوه بر این، M3 نسل E30 چندین قهرمانی کسب کرد و به میراث مسابقه‌ای ب‌ام‌و تبدیل شد.

بهترین مدل شش سیلندر: ب‌ام‌و M3 نسل E46

پیشرانه ۳.۲ لیتری I6
قدرت ۳۴۳ اسب بخار
گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۸ ثانیه
سال‌های تولید ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶

خیلی‌های E46 را بهترین M3 تاریخ می‌دانند. این اولین باری بود که ب‌ام‌و بالاخره به‌روزرسانی کاملی که سری ۳ شایستهٔ آن بود را انجام داد و ویژگی‌های لوکس و پیشرفته‌ای را در پکیجی که هنوز آنالوگ بود ارائه کرد. البته این اولین M3 با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی نبود زیرا نسل قبلی هم شش سیلندر بود ولی E46 به لطف پیشرانهٔ افسانه‌ای S54 از قدرتی که شایستهٔ آن بود بهره‌مند شد. این پیشرانه با تولید ۳۴۳ اسب بخار قدرت و ردلاین ۷,۹۰۰ rpm، نسل سوم M3 را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای انتقال نیرو هم امکان انتخاب گیربکس‌های شش سرعته دستی یا AMT وجود داشت. هرچند طی دو نسل حدود ۴۵۰ کیلوگرم به وزن M3 اضافه شد ولی این اضافه‌وزن لطمه‌ای به هندلینگ خودرو وارد نکرد و E46 همچنان چابکی بالایی داشت. M3 نسل E46 به معیاری برای کوپه‌های اسپرت تبدیل شد و واقعاً رؤیای خودروی نهایی رانندگی را به تصویر کشید.

بهترین مدل هشت سیلندر: ب‌ام‌و M5 نسل E39

پیشرانه ۴.۹ لیتری V8
قدرت ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۸ ثانیه
سال‌های تولید ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳

ب‌ام‌و در طول تاریخ خود مدل‌های V8 زیادی ساخته اما در بین همهٔ آن‌ها، یکی برجسته است. بخش M ب‌ام‌و در اوایل قرن بیست و یکم در حال پوست‌اندازی بود و M5 نسل E39 برای این کار همه‌چیز داشت از طراحی زیبا و سواری فوق‌العاده گرفته تا پیشرانهٔ هشت سیلندر S62 زیر کاپوت. این ماشین به معیاری تبدیل شد که تمام نسل‌های بعدی M5 بر اساس آن قضاوت می‌شدند. تنها گیربکسی که برای این خودرو ارائه می‌شد، یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی بود که عملکردی عالی داشت. این گیربکس با تعویض دنده‌های نرم و هماهنگی کامل با پیشرانهٔ V8، همیشه خودرو را در حالت حداکثر قدرت نگه می‌داشت. هرچند در E39 از هیچ‌کدام از تکنولوژی‌های تعلیق امروزی خبری نبود ولی بااین‌حال، تعلیق هم دست‌اندازهای بزرگراه‌ها را به‌خوبی جذب می‌کرد و هم امکان رانندگی‌های سریع در جاده‌های پیچ‌درپیچ را فراهم می‌کرد. این M5 در ظاهر هم ویژگی‌های ظریفی داشت که به‌جای جلب‌توجه پلیس‌های راهنمایی و رانندگی، فقط علاقه‌مندان را از چیزی که زیر کاپوت قرار داشت باخبر می‌کرد.

بهترین مدل ده سیلندر: ب‌ام‌و M5 نسل E60

پیشرانه ۵.۰ لیتری V10
قدرت ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۱ ثانیه
سال‌های تولید ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

M5 نسل E60 خودروی بی‌نقصی نبود. قطعاً این ماشین از یکی از بهترین طراحی‌های دوران کریس بنگل بهره می‌برد ولی به‌اندازهٔ M5 قبلی ماندگار و باوقار به نظر نمی‌رسید. ارائهٔ گیربکس هفت سرعتهٔ AMT هم به تصمیم بحث‌برانگیزی تبدیل شد زیرا عملکرد این گیربکس در رانندگی‌های عادی روزمره با مشکلاتی مواجه بود. علاوه بر این، معرفی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive هم تجربه‌ای خسته‌کننده را به همراه داشت. بااین‌حال، فقط یک دلیل برای خرید M5 نسل E60 وجود داشت آن پیشرانه بود. وقتی ب‌ام‌و به تولید M5 نسل E39 پایان داد، می‌دانست که باید برای نسل بعدی کار بزرگی انجام دهد و درنتیجه، از تخصص خود در فرمول یک برای ساخت اولین سدان تولیدی جهان با پیشرانهٔ V10 بهره برد. پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 با قدرت فوق‌العادهٔ ۵۰۰ اسب بخاری، E60 را به یکی از قوی‌ترین سدان‌های زمان خود تبدیل کرد. این پیشرانه التماس می‌کرد که آن را به ردلاین ۸,۲۵۰ rpm برسانید و در این صورت با نواختن سمفونی هیجان‌انگیزی از چهار سر اگزوز خود به شما جایزه می‌داد. چه E60 را دوست داشته باشید چه از آن متنفر باشید، بدون شک این یکی از جسورانه‌ترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای تاریخ ب‌ام‌و محسوب می‌شود.

بهترین مدل دوازده سیلندر: ب‌ام‌و ۸۵۰ CSI

پیشرانه ۵.۶ لیتری V12
قدرت ۳۷۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۹ ثانیه
سال‌های تولید ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶

زمانی که سری ۸ در اوایل دههٔ ۹۰ راهی بازار شد، مهندسان M به‌طور مخفیانه روی این ماشین کار می‌کردند تا پرفورمنس کوپهٔ پرچم‌دار ب‌ام‌و را در حد سوپراسپرت‌ها ارتقاء دهند. نتیجهٔ این کار، ساخت پروتوتایپ M8 با پیشرانهٔ V12 و ۶۴۰ اسب بخار قدرت بود. متأسفانه جنگ خلیج‌فارس و رکود اقتصادی جهانی مانع از تولید این خودرو شد ولی بااین‌حال، تمام امیدها از بین نرفت و مهندسان ب‌ام‌و همچنان روی سری ۸ کار می‌کردند و نتیجهٔ این تلاش‌ها، خلق ۸۵۰ CSI بود که قوی‌ترین نسخهٔ سری ۸ محسوب می‌شد. این نسخه به لطف پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V12 که بشدت اصلاح شده بود، قدرت استثنایی ۳۷۵ اسب بخاری را ارائه می‌کرد. علاوه بر پیشرانه، سیستم تعلیق سفت‌تر، فرمان سریع‌تر و ترمزها بزرگ‌تر شدند. این ویژگی‌ها در ترکیب با کابین مجلل، ۸۵۰ CSI را به یکی از بهترین خودروهای دهه ۹۰ و بهترین خودروی V12 تاریخ ب‌ام‌و کردند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. نمایشگاهی

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    چقدر در ایران بی‌ام‌و E60 داریم که قیمت هاشون حدود ۷۰۰ – ۸۰۰ ملیون تومنه اما همشون موتور ۴ سیلندر یا در بهترین حالت ۶ سیلندر درون سینه هاشون دارن دریغ از یک نمونه E60 ده سیلندر (!)

    مصرف کننده حرفه ایی در این شرایط محدود بازار بجای ۴ سیلندر کهنه خرج دار آلمانی سراغ مدل ۴ سیلندر صفر چینی میره (!)

    اگه مدل ۱۰ سیلندر موجود بود به خیلیا از صندلی تا رودری نوسازی و تودوزی می کردن وبا موتور ده سیلندر جشن می گرفتن

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      E60 کجاست ۷۰۰ تومن؟ معرفی کن بخریم. بعید می‌دونم بشه با این قیمت خرید!
      در ضمن موتور ۱۰ سیلندر گرچه جذابیت زیادی داره ولی خب استهلاک اش هم بسیار بالاتره و باید دو سال یکبار اورهال بشه.

      موافقم 21
      مخالفم 2
    2. Kiarash

      ۱۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (422 ديدگاه)

      به قول اسب بخار هیچ ماشینی بی ام و نمیشه هیچ بی ام وی هم بنز نمیشه

      موافقم 23
      مخالفم 14
      1. amirkhanzadeh

        ۱۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        هر دو در بالای صنعت خودروسازی به شرکت های زیر پاشون نگاه می کنند

        اون m3 نسل e30 عجب جواهریه

        موافقم 20
        مخالفم 4
        1. محمدهادی

          ۱۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2390 ديدگاه)

          این پیشرانه التماس می‌کرد که آن را به ردلاین ۸,۲۵۰ rpm برسانید و در این صورت با نواختن سمفونی هیجان‌انگیزی از چهار سر اگزوز خود به شما جایزه می‌داد

          این تعریفی کوتاه از بی ام وست👏👏🔥🔥
          بهترین موتور اسپرت محور ساز دنیا
          حیف که با اومدن خودروهای برقی این و بسیاری ویژگی های جذاب دیگه به تاریخ پیوستن و نسل های بعد هرگز معنی صدای گوش نواز یک موتور دوربالا رو درک نخواهند کرد

          موافقم 13
          مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3287 ديدگاه)

    احتمالا فقط بی‌ام‌و همچنین گستره‌ ای داشته باشه

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2317 ديدگاه)

      مازیار جان پورشه از گستره بهتر ( از 3 تا 12 ) برخوردار هست در طول تاریخش …

      بنز هم انجین 10 سیلندر ساخته اما روی هیچ محصولی سوار نکرده ( پیشرانه کد F010M ) …

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۱۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3287 ديدگاه)

        آره موقع نوشتن خودم یادم بود (البته پورشه رو میگم)
        اما منظورم از گستره اقبال عمومی و در دسترس بودن بود.

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2317 ديدگاه)

          از بابت جاده ای کردن و در دسترس عموم بودن این گستره ، بیمر ، بی رقیبه …

          یکی از دلایلی که این همه کشته ، مرده داره هم شاید همین بوده …

          😎😎😎

          ( البته من خودم از 3 و 12و 16 پورشه و 10 بنز خبر نداشتم … )

          موافقم 11
          مخالفم 1
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۱۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2317 ديدگاه)

      الان نگاه کردم پورشه 16 سیلندر هم داشته …

      واقعا بی نظیر عمل کرده پورشه …

      3 سیلندر داشته …

      4 سیلندر داره …

      6 سیلندر داره …

      8 سیلندر داره …

      10 سیلندر داشته …

      12 سیلندر داشته …

      16 سیلندر داشته …

      پرچم پورشه بالاست …

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. 🇰🇷

        ۱۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (249 ديدگاه)

        BMW هم یه پروتایپ از سری ۷ E32 ساخت با ۱۶ سیلندر. اسمشم گلدفیش بود ( ماهی قرمز ) اما به تولید انبوه نرسید . همه کارهای تولید انجام شده بود اما هیئت مدیره مخالفت کرد . یجورایی بیمر هم مثل پورشه از ۳ تا ۱۶ در کارنامه خودش داره
        حالا صحبت راجع به خودرو بود وگرنه اگر موتوراد رو هم اضافه کنیم یک و دو سیلندر هم اضافه میشه !

        🇩🇪🖤🧡💛🇩🇪

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2317 ديدگاه)

          از این پروتوتایپ 16 سیلندر بیمر هم خبر نداشتم …

          خوب شد و مرسی که گفتی دوست عزیز …

          👌👌👌

          در زمینه انجین موتور هم که بیمر خودش صاحب سبکه و دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه …

          روی زمین و آسمان ، بیمر از قدیم تا به امروز ، در هر شاخه ای ، فعال بوده …

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. علی

        ۱۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بی ام و پیشرانه 3 سلیندر هم داشته تو i8

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2317 ديدگاه)

          من از i8 یادم نبود که 3 سیلندر هست …

          خوب شد و مرسی که گفتی علی آقای عزیز …

          🙏🙏🙏

          موافقم 10
          مخالفم 1
    3. JaMsHiD-B

      ۱۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2692 ديدگاه)

      گروه فولکس واگن و مرسدس ….

      موافقم 6
      مخالفم 3
  3. Yazdan

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    چیشد که بی ام و از این طراحی های شگفت انگیز به این طراحی های جدید رسیده؟

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. NGU

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    هم کوپه هاش هم سدان هاش سنگ محک و کلاس درسیه واسه بقیه
    اون انجین s85 v10 هم بهترین ۱۰ سیلندر تاریخه لامصب عشق خالص با یه اگزوز straight piped هم قشنگ صدای فرمول وان میده

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. BMZ

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    واقعا طراحی بی‌ام‌و های قدیم کجا، الان کجا
    تنها بی‌ام‌و واقعی که هنوز داره تولید میشه سری 8 عه ، بقیشون از سری 1 تا سری 7 و XM همشون افتضاحن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  6. مهران شاهوار

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    جواهرارو🥺
    یکی از یکی ناب تر
    M5 E60 هنوزم با یکم تیون برای خیلی از بزرگان شاخ و شونه میکشه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. Cehx

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    e60 عالیه وقتی تو خیابون میبینمش محوش میشم خطوط بدنه به زیبا ترین شکل کار شده ولی حیف که کارکرده ده سیلندر تو خارجی اندازه 4 سلیندر تو ایران قیمتشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. Saeed farshchian

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بسیار عالی
    ولی جای یه سوپر اسپرت واقعی خالیه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  9. SMS

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (545 ديدگاه)

    چند تایی از جذاب ترین ها وجود دارند ولی سلطان معلومه ، فقط M3 E46 ، اصل نید فور اسپید

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. boost10

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (157 ديدگاه)

    E46 = Need For Speed Most Wanted

    یادش بخیر مربوط به زمانی بود که حالمون خوب بود🙃

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4208 ديدگاه)

      لطفاً الکی جمع نبندید، اینکه حال شما خوب نیست دلیل نمیشه که برا بقیه هم خوب نباشه.

      موافقم 6
      مخالفم 36
      1. علی

        ۱۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        آروم باش برادر. یکم تو خیابون راه بری میبینی از هر ۱۰ نفر ۸ نفر حال خوبی ندارن. تو شرایط خوبی زندگی نمی‌کنیم والا انکار کردنش هم کمکی نمیکنه.

        موافقم 24
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۱۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4208 ديدگاه)

          به شرایط کاری ندارم، درسته به شدد تاثیر گذاره ولی وابسته به اون نیست.

          موافقم 3
          مخالفم 21
      2. boost10

        ۱۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (157 ديدگاه)

        داداش من منظورم این بود که دهه 80 همه چیز تو اوج خودش بود به طوری که دیگه تکرار نمیشه

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. حسین دهمرد

          ۱۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2642 ديدگاه)

          بنز و ویتارا و ماکسیما و زانتیا مونتاژ میکردیم

  11. Reza Rafee

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ببینیم بی ام و چند تا طرفدار داره

    موافقم 11
    مخالفم 4
  12. آریا

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    M5 E60 رو از همه بیشتر دوست داشتم با زوزه خفنی که داره

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. Mosafer

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (200 ديدگاه)

    زیبایی،قدرت،نوستالوژی،حس خوب زندگی

    موافقم 8
    مخالفم 3
  14. ! i M α η δ υ α R

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2317 ديدگاه)

    بیمر از سیستم مسخره iDrive توی اون سالها خیلی ضربه خورد تا جایی که رسما مشتریان کلافه و مردم عادی و رقبا مسخره اش می کردند …

    هم به لحاظ طراحی سخت افزاری و هم محیط نرم افزاری بیشتر گیج کننده و حواس پرت کن و پر خطا بود تا راه گشا و لذت بخش …

    خیلی روش جراحی اعمال شد تا بعد هفت هشت سال ، قابل اعتماد و لذت بخش بشه …

    بهترین 12 سیلندر بیمر هم که قلبش رو به فرزند گوردون موری و پیتر استیونس اهدا کرد تا در سینه مک لارن F1 تا ابد زندگی ببخشه …

    موافقم 15
    مخالفم 1
  15. hosen

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (542 ديدگاه)

    یکی از یکی جذاب تر
    طراحای الان بی ام و اینارو ببینن بلکه یکم خجالت کشیدن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. johnmarston

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    بی ام و باید گذشته اش رو الگوی خودش قرار بده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. جرمی کلارکسون

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (946 ديدگاه)

    مقاله عالی
    عاشق M5 E39 با اون سه تا چراغ گردشم
    طراحی قبلا یه چیز دیگه بود

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. JaMsHiD-B

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    اینکه بگیم بی ام و اون زمان چه ماشینی زده که الآنم نمیتونه بزنه حرف اشتباهیه
    باید بگیم اونقدر سیاست های بی ام و اشتباه شده و زده جاده خاکی که ماشینایی که قبلاً خودش هم می‌زده رو الان نمیتونه بزنه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. POUYAN

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    فکر میکردم بهترین ۸ سیلندر بشه موتور دور بالای M3 e92

    موافقم 1
    مخالفم 3
  20. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (619 ديدگاه)

    قطعا هیچ جای تاریخ خودروسازی، مثل ب ام و پیدا نمیشه که جمیع بهترین ها رو تو یه پکیج ارائه بده.
    شما تقسیم وزن عالی، هندلینگ شگفت انگیز، شاسی های جادویی، موتورهای افسانه ای، ایمنی کم نظیر، ظاهر باوقار و اصیل و کابین ارگونومیک و زیبا رو تو هیچ خودرویی پیدا نمی‌کنید…
    به همه اینا افتخار تو موتور اسپرت، ساخت موتورسیکلت های افسانه ای و بسیاری از ابداعات رو هم اضافه کنین! 😉👍👍
    واسه همینه که میگم لااقل پدال باید از ابداعات کمپانی ب ام و تو صنعت هم مطلب ارائه بده چون هنوزم حتی به اشتباه بسیاری رو به نام کمپانی های دیگه زدن!

    موافقم 8
    مخالفم 5
  21. sinasvj

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    بهترین وی هشت ام تری جی تی آر بود که اشک پورشه رو تو مسابقات درآورد

    موافقم 2
    مخالفم 4
  22. samurai

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (595 ديدگاه)

    بعد ژاپنیا بی ام و رو دوست دارم ولی با قیافه قدیمش طراحی رو الان خراب کرده

    موافقم 4
    مخالفم 3
  23. BMW

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    ب‌ام‌و M3 نسل E30 وحشیانه عالی هست🔥🔥😎

    موافقم 2
    مخالفم 3
  24. قاسم

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیدگاهم را مینویسم
    آرزوم ماشین سرعتیه و‌کیفیت خوب
    BMW خیلی خوشکله
    کجا گیر ما میاد .بهتره فکرشو نکنیم که حد اقل افسرده نشیم

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا