علیرغم جنجالهای صورت گرفته در فضای مجازی، فروش محصولات بیامو با جلوپنجره بزرگ رشد قابلتوجهی را نشان میدهد.
بیامو این روزها کاملاً به استفاده از جلوپنجرههای بزرگ روی آورده است و چنین چیزی در فضای مجازی با جنجال زیادی همراه شده و البته تمسخر برخی افراد را نیز در پی داشته است. البته آمار فروش بیامو چیز دیگری را نشان میدهد به گونهای که سری ۴ و سری ۷ در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش فروش قابلتوجهی را تجربه کردهاند.
فروش سری ۷ رشد ۸۰.۹ درصدی داشته و سری ۴ نیز از رشد فروش ۳۷.۴ درصدی لذت برده است. البته این داستان با یک نکته مهم همراه میشود و اول اینکه در سالهای قبل شاهد همهگیری کرونا و داستانهای مربوط به مشکلات زنجیره تأمین و کمبود قطعات بودهایم. این مشکل در سال ۲۰۲۰ شروع شد و تا همین سال قبل نیز ادامه داشت اما تقریباً اوضاع به حالت عادی بازگشته ولی تقریباً تمامی خودروسازان با کاهش فروش محسوس روبرو شدند و پس از آن میزان فروش خودروها به آرامی افزایش یافت.
نکته دیگر به خود بیامو مربوط میشود که خودروهای زیادی را با نشان سری ۴ و ۷ به فروش میرساند. سری ۴ دیگر یک کوپه دو درب بنزینی نیست و مدلهای دیگری همچون سدان برقی/درونسوز و کانورتیبل درونسوز هم با همین نام تولید میشوند. به این لیست باید مدلهای M را نیز اضافه کنیم. همین داستان درباره سری ۷ هم صدق میکند که فقط درونسوز نیست و در کنار آن نسخه برقی i7 با چندین تریم عرضه شده است.
باید گفت فروش دیگر خودروها با استایل جنجالی مشابه یعنی سری ۳ و سری ۲ به اندازه سری ۴ و ۷ رشد نکرده است اما خودروی Z4 رشد فروش خوبی را نشان میدهد. در واقع فروش این خودرو در سال قبل ۲۰ درصد بیشتر شده و یک مدل دنده دستی جدید نیز در راه است؛ بنابراین اگرچه فضای مجازی از تولید خودروهای زشت ناراحت است اما بیشک بیامو از رشد فروش خود بسیار خرسند است و به نظر میرسد این نوع طراحی با استقبال مشتریان روبرو شده است. نظر شما دراینباره چیست؟
پیام
۱۶ دی ۱۴۰۲واقعا مضحکه!
amir
۱۶ دی ۱۴۰۲باهات موافقم
r8gt
۱۷ دی ۱۴۰۲برادر سلیقه ای هست ! یکی خوشش میاد ، یکی بدش میاد
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۴۰۲بابا اینا الان داغن نمیفهمن ، مدتی بذره میدن میره جاش بنز لکسوس آئودی میگیرن !
میگید نه ، پس بشینیدو ببینید !
phonix
۱۶ دی ۱۴۰۲مگه ماشین اب نباته ؟ هرکی چند ده هزار دلار خرج کنه قاعدتا فکراشو قبلا کرده .
من قبلا هم گفتم شاید این طراحی زشت باشه ولی بی ام وه همیشه جلوپنجرش این شکلی بوده جدا از شخصیت متمایزی که به ماشیناش میده و از چند کیلومتری داد میزنه بی ام وس این جلوپنجرو رو همیشه داشته قبلا افقی بود الان به سبک گذشته های دور عمودی شده
اون اندازه ایم که میگید دیگه واقعا بد نیست اینم شده ماجرای سی وی تی که معلوم نیست چرا الکی میکوبنش
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۴۰۲CVT کوبوندن نداره !
CVT رو باید منفجرش کرد !
CVT تنها با موتور ۶سیلندر ضعفش گرفته میشه و اگر نه که مضخرفترین اختراع از طرف نیسانِ دوستداشتنی بود !
سپهر
۲۵ دی ۱۴۰۲حالا بنز و آیودی خوبن ولی حیف پولی که به لکسس تازه به دوران رسیده و زشت و بی لول بدی
𝐀𝐥𝐢
۱۶ دی ۱۴۰۲دنیای عجیبی شده
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۴۰۲عجیب دنیایی شده !
اینو دوبار بخون ، منظورم عجیب دنیایی شده نبودا !
۱۶ دی ۱۴۰۲خوب دنیایی شده
دنیای خوبی شده
بهنام
۱۶ دی ۱۴۰۲ب ام و سری چهار و هفت از نسل قبلشون بهتر شدن و این رشد فروش بخاطر پرفورمنس ، امکانات و توسعه ی این اتاق ها با انواع و اقسام تریم ها بوده نه از بعد طراحی. قطعا اگر نسل جدید سری هفت و چهار طراحی بهتری داشتن فروش خیلی بهتری هم داشتن . مطمئنا کسانی که این مدلها رو خریدن بخاطر جلوپنجرشون نبوده.
سپهر
۲۵ دی ۱۴۰۲شما ماشین رو از نزدیک ببینی نظرت عوض میشه
R@min
۱۶ دی ۱۴۰۲مهم تر از ظاهر عملکرد محصول هست که بیمر تو این 5 سال اخیر محصولات کاملا پایدار ساخته و افزایش شدید نمایندگی های بیمر تو اروپا و آمریکا کمک زیادی بهشون کرد. چیزی که تو فروم های خارجی دیدم پشتیبانی خدمات و سرویس بیمر از تمام برندهای رقیبش بهتر شده و البته افت مرسدس و مشکلات زیاد سخت افزاری و نرم افزاریش هم یکی از دلایل اصلی هست.
کار اصلی فروش در واقع بر عهده دیلرشیپ ها و تعددشون هست و مدیریت بیمر تو این زمینه هم خوب کار کرده.
phonix
۱۶ دی ۱۴۰۲البت تعددشون میتونه باعث مشکل و افت فروش هم بشه اگر درست مدیریت نشن مشکلی که یه مدت بنز باهاش دست وپنجه نرم میکرد
R@min
۱۶ دی ۱۴۰۲مدل دیلرشیپ بیمر کاملا عوض شده و داره به سبک آمریکایی کار می کنه که هر نمایندگی به طور کامل همه محصولات داره مشتری جای دیگه پاس داده نمیشه، اشتباه بنز سطح بندی نمایندگی ها بود که تراز مالی بهم ریخته و سرگردونی مشتری بوجود اورد.
blackwing
۱۶ دی ۱۴۰۲درسته.
دیلرشیپ مرسدس توی دوبی دقیقاً سطح بندی شده بود ، یعنی اونجا فقط یک دستگاه G کلاس 4×4 بود بقیه همه نمونههای AMG برقی و S کلاس و AMG GT63 با تریمهای مختلف.
یعنی اونجا شما C ، E ، CLA ، A کلاس و… اصلاً نمیدیدی ولی بیمر اینطوری نبود
Mr
۱۶ دی ۱۴۰۲خب یه دلیلش میتونه این باشه که کلا سیستم تو دبی با بقیه دنیا فرق میکنه
بیشتر ماشین های لوکس میبینی تو دبی
و شاید واسه همین سطح بندی کردن که پولدار ها نمایندگی شون از بقیه افراد متوسط جامعه جدا باشه
البته حدس کنه خودم دبی نرفتم و نمیدونم
فندق
۱۶ دی ۱۴۰۲ایرانی جماعت کلا زیر بار نمیره 😂
هنوزم پا حرفاشون وایسادم
میگه یکم بگذره میرن بجاش لکسوس میگیرن یا بنز و … اینو میندازه دور😅
باز هم دنیا نوشت داد رو حرف ایرانیا نمیچرخه
یه عده که تو عمرشون نهایت پژو پارس تقویت سوار شدن میشینن فتوا میدن این بده اون خوبه و …
ماشاالله فقط هم چرت میگن و هرچی میگن برعکس میشه
از اول شدن byd(چینی) در حجم فروش خودرو برقی در سطح جهان ! بگیر (که طرفداری تسلا که میدیدن کیفیت ساخت و متریال byd و … بهتره ،زورشون فقط رسیده بود بگن فروش تسلا بیشتره ! الان همونم دیگه نمیتونن بگن)
تا همین سری ۴ و سری ۷ بی ام و که برخلاف نظر اساتید ایرانی فروش خیلی خوبی رو ظاهراً دارن تجربه میکنن و مل دنیا خوششون اومده
هرچی ایرانیا گفتن باید وایسی برعکس بشه😂
اونی که پولشو داره میره میخره ، بعد اینا نشستن ایراد میگیرن پا منقل
بشینین تا خریدارا از چشمشون بیفته برن بفروشن تویوتا بخرن (نمیخوام تویوتا رو کوچیک کنم تویوتا عشقه کلی گفتم هر برندی)
سوشیانت
۱۶ دی ۱۴۰۲هر موقع بی وای دی تونست به پرفورمنس تسلا برسه اون موقع همچین حرفی بزن
فندق
۱۶ دی ۱۴۰۲منظورت از پرفورمنس شتاب ۰تا صده؟
بی وای دی کیفیت ساخت فوقالعاده بالاتری داره
متریال داخلش بهتره
چرم صندلی هاش خیلی باکیفیت تره
ظاهرش بسیار زیبا تره از اون غورباقه معلول های تسلا (البته مدل ۳ جدید خوشگل شده ولی بقیشون نه)
فروشش فقط کمتر بود که امثال تو هی ادعا میکردین
که الان فروشش هم بیشتر شد تو کل سال ۲۰۲۳
میمونه یه شتاب که واسه هیچکس اهمیت ندارد وگرنه بزرگان صنعت تا الان جواب تسلا رو داده بودن
ببین چقدر بی اهمیته که بوگاتی هم واسش مهم نیست که بیاد پوز تسلا رو بزنه
تسلا جون هم میتونه با نوارا کل بندازه (میدونم قیمتشون خیلی فرق داره )
تسلا فقط شتاب داره اونم نسخه پلد!
وگرنه تو خود آمریکا لوسید از هر لحاظ لقمه میکنه تسلا رو
خارج آمریکا هم byd خدمتش میرسه
18:45
۱۶ دی ۱۴۰۲این شما، واین تصمیمات درست ب ام و😉😉👏
برنامه ریزی دقیق و البته گذشت زمان همه چیز و معلوم میکنه نه مسخره کردن بسیاری از رقبا و طرفداراشون با الفاظ رکیک جلوپنجره خوکی، جلوپنجره شوفاژی، الان این سری 7 و امثالهم دارن هلیکوپتری میرقصن!!
ب ام و اگه به حرف این جور افراد مضحک بها میداد که به این حجم از افتخار تو طول تاریخ نمیرسید!
چه تو فروش، چه بحث حیثیت، چه جوایز، چه محبوبیت و چه تصمیمات درست…
JaMsHiD
۱۷ دی ۱۴۰۲دقیقا مثل ایران خودرو که آشغال میده به مردم همه هم میخرن فکر میکنه چیکار کرده😏
عکس آخری رو ببین ! فکر کن داری مافیایی ترین ب ام و های تاریخ رو میبینی که یهو بر میخوری به اون ب ام و پایین سمت راستیه🤣💔
ماکان
۱۷ دی ۱۴۰۲سلام . من یکی از افرادی هستم که خوش حالم از افزایش فروش محصولات بی ام و . و بعد هم بی ام و هر نوع طراحی هم که بزند من راضی هستم از تمام طراحی هاش .
BMW
۱۷ دی ۱۴۰۲خدا نسل های اولیه کجا اینها کجا😢🥲
kourosh2008
۱۷ دی ۱۴۰۲به نظر من زیباترین جلو پنجره bmw بعد سال 2000 رو سری 7 G12 داره و واقعا طراحی سری 7 از G12 به G70 مثل از عرش به فرش رسیدنه
reza-srt
۱۷ دی ۱۴۰۲راستش تا این جلو پنجره رو میبینم یاد خوک میوفتم،از کرگدن رسید به خوک
ارین صاحب جمعی
۱۷ دی ۱۴۰۲الان یعنی ما ایرانیا بد سلیقه ایم یا خارجی ها ؟؟؟؟
M power
۱۸ دی ۱۴۰۲عشق است سری ۴
Saeed
۱۸ دی ۱۴۰۲بی ام وی چرا انقدر خوبه
فرزاد
۲۲ دی ۱۴۰۲این حرکت فاصله گرفتن از اصالته برند بی ام دابله.
چینی شکل شده و چینی پسند ، احتمال میدم به دلیل جمعیت زیاد چینی ها ، علاقه مندانی از همون خطه پیدا کرده و الان تحت عنوان مردم پسند داره تبلیغ میشه