تویوتا و بامو قبلاً رابطه نزدیکی داشتهاند که شامل به اشتراکگذاری پلتفرم و پیشرانهها برای دو خودروی Z4 و سوپرا بوده است. رئیس این خودروساز آلمانی حتی به گسترش روابط با طرف ژاپنی علاقه مند است. اولیور زیپس مدیرعامل بامو گفته است:
در دهههای آینده ما به دنبال تقویت روابط خواهیم بود.
همکاری بین این دو خودروساز مشهور تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت اما زیپس از گسترش بیشتر روابط با تویوتا استقبال کرده است. از نظر او، داشتن یک شریک در توسعه خودروهای سلول سوختی به منظور پیشرفت هرچه بیشتر امری ضروری است.
تویوتا شریکی عالی برای پشتیبانی از تکنولوژی سلول سوختی بامو است زیرا ژاپنیها یکی از معدود برندهایی هستند که این تکنولوژی را جدی گرفتهاند. برای مثال تویوتا اخیراً دومین نسل میرای را بهصورت نصفه و نیمه رونمایی کرده است.
این سدان جدید از طراحی مرسومتری نسبت به نسل اول برخوردار بوده و از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده کرده است. قوای محرکه این خودرو حدود ۳۰ اسب بخار قویتر از نسل اول بوده و خروجی آن حدود ۱۸۲ اسب بخار میباشد. دومین نسل میرای حداقل در تستهای ژاپن برد حدود ۸۵۰ کیلومتری را بر جای گذاشته است.
زیپس در سخنرانی خود به سبد محصولات متنوع و گسترده بامو اشاره داشته و گفته که میخواهد سبد محصولات را سادهتر کند. او گفته است:
خودروهای کوپه، کانورتیبل ها و رودسترها از جمله محصولاتی هستند که با ما خداحافظی خواهند کرد.
به این ترتیب احتمال خاتمه تولید مدلهای سری ۲، ۴ و ۸ و همچنین Z4 در سالهای آینده وجود دارد. به همین منوال بامو روی کراساوورها تمرکز داشته و علاوه بر مدلهای X1 تا X7 از شاسیبلند الکتریکی iX نیز رونمایی کرده است. دیگر عضو این خانواده هم X8 خواهد بود که تصاویر جاسوسی آن طی ماههای پیش منتشر شده است.
911
۲۵ آبان ۱۳۹۹بی ام وه غلط کرده…..گند زدن به سوپرا بس نبود
- A M I R -
۲۵ آبان ۱۳۹۹بی ام و گند نزد به سوپرا، این خود تویوتا بودن که افسانشو به معنای واقعی ضایه کرد.
Aria
۲۵ آبان ۱۳۹۹حالا انگار بی ام و هرروز زنگ میزد تویوتا میگفت تروخدا بذار ما هم توی ساختن سوپرا باشیم?
MASIHA
۲۵ آبان ۱۳۹۹????????
دقیقا
امیررضا
۲۵ آبان ۱۳۹۹بیچاره بیامو! خود تویوتا تنبلی کرده موتور تریجیزی رو واسه سوپرای جدید توسعه نداد. بیامو چیکارش کرده؟ درخواست خود تویوتا بود برای پیشرانه و گیربکس و اتاق و شاسی. چون تویوتا داره رو برقی ها و هیبرید هاش کار میکنه واسه همین نمیخواد زیاد رو سوپرا مانور بده. از قضا سوپرا خیلی هم ماشین خوبیه. نسل قبلی رو دیگه خیلی Over rate کردن خدایی. همهی ژورنالیست ها این نسل تویوتا رو پسندیدن.
- A M I R -
۲۵ آبان ۱۳۹۹سوپرا رو باید نسبت به رقبای سنتیش یعنی NSX و GTR سنجید، شاید نسل جدیدش ماشین خوبی باشه اما در حد و اندازه اسم سوپرا نیست از نظر من.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۳۹۹هنوز ایمان نمییاورید !
ایمان بیاورید دِگر ? !
BMW هم فهمیدو خیلیها هنوز در حال مقاوت و خوابآلودگیاَند .
البته یه فکری باس واسه تویوتا بکنه ، درسته BMW بهترین اِنجینسازه دنیاست اما طرفداران تویوتا دنبال اصالت سوپرا هستند و اصالت یعنی باطِنِ ژاپنی و نه آلمانی .
جهانِ امروزی ، دهکده جهانی ، مشارکتها و زنده ماندنها در بیرحمترین بازارهای رقابتی جهان .
Hadi
۲۵ آبان ۱۳۹۹اینجا دنیا دیگه داره قشنگیاشو از دست میده…
Hl>i
۲۵ آبان ۱۳۹۹نمیدونم چرا وقتی صحبت از رابطه میان تویوتا و بی ام و میشه
ناخوداگاه یاد کارتون نوستالژی و زیبای «بنر» میفتم و رابطه اش با عمو جغدشاخدار
که اول جغد قصد خوردن بنر را داشت ولی کم کم باهم دوست شدن
تویوتا همیشه به چشم یک طعمه چرب و نرم به بی ام و می نگریست حتیٰ چند سال پیش حاظر شد با کشیدن یک فقره چک، تمام بی ام و را از ان خودش کنه که با مخالفت جدی از ناحیه برلین مواجهه شد
حالا هم همکاری های بین این دو برند خیلی جدی تر و بیشتر از این حرف هاست
+|<i
ارش
۲۵ آبان ۱۳۹۹میشه منبع خبر رو ذکر کنی؟!چطور ما سالهاست خبرهای بی ام و و کشور آلمان رو دنبال میکنیم همچین خبری نشنیدیم ؟!!!! وضعیت مالی بی ام و از دهه ۷۰ به بعد روز به روز بهتر شد و از اوایل قرن بیست و یک سود هر ماشینش یکی از بهترین هاست .
i>اH
۲۵ آبان ۱۳۹۹بخاطر این هست که خوب دنبال نکردی یا چندسال بیشتر نیست دنبال میکنی
حالا دقیق یادم نیست ولی خیلی سال پیش بود شاید 20 سال پیش بود خبرش را تو مجله ماشین خواندم-یادش بخیر مجله ماشین چقدر خوب بود-
+ا<i
R@min
۲۵ آبان ۱۳۹۹رابطه نامشروع ادامه دارد….
سامورایی از قله فوجی
۲۵ آبان ۱۳۹۹تویوتا سر ساخت سوپرا خسیس بازی در آورد اگه خودش میخواست یه پلتفرم و موتور جدید برای سوپرا بسازه به نسبت استفاده از موتور بی ام و چند برابر هزینه بیشتری براش داشت امیدوارم دیگه این کارو نکنه و یه سوپرای واقعی بسازه برای رقابت با GTR و NSX
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۵ آبان ۱۳۹۹بابا تویوتا وقتی بی ام و کنارش باشه تنبل بازی در میاره
کلی نقشه میکشه آخر موتور z4 رو بر میداره
سعید تویوتا
۲۵ آبان ۱۳۹۹تویوتا سالار!دیگه هیچ و تمام
ارشیاsvj
۲۵ آبان ۱۳۹۹اخه نسل جدید Z4 هم خیلی داغون تر از اون نسل قبله?♂️?♂️?♂️
SS
۲۵ آبان ۱۳۹۹اگه ب ام و قابلیت اطمینان و دوام تویوتا رو از این شراکت به ارث ببره خوبه!
behnam1012
۲۵ آبان ۱۳۹۹بی ام و
بدون خودروی کوپه مگه میشه ?
مهدی اکرمی
۲۶ آبان ۱۳۹۹همینجوری هم با تغییر اسم سری سه کوپه به سری چهار ضربه بزرگی به خاطراتمون با سری های افسانه ای e36 و e46 و e92 وارد کرده حالا میخواد همین سری چهارم حذف کنه، هرچند نسل جدیدش دلبری نسلهای گذشته رو نداره ولی روح و اعتبارشون هنوز توش دیده میشه.
مثل اینکه هیئت مدیره بی ام و فراموش کردن اسپرت بودن بخش جدا نشدنی از ذات این برند هست.
البته میدونم اونا کارشون رو خیلی بهتر از من و امثال من بلد هستن ولی درد دلی بود که به عنوان یه ماشین باز تو دلم مونده بود.
حسن
۲۶ آبان ۱۳۹۹حیف تویوتا که باب ام و قاطی بشه ب ام و اشغال سازه تویوتاروخرابش می کنه ححححححیییف نون ب ا و
محمد مهدی
۲۶ آبان ۱۳۹۹حیف بی ام و که با زباله ژاپنی شریک شده
حسن
۲۶ آبان ۱۳۹۹ب ا ورو ترکای المان دارن می سازند وگرنه المانی جماعت که کم اورده همینم که هست ازصدیق سری ترکهاست
سامورایی از قله فوجی
۲۷ آبان ۱۳۹۹#ترول