درست پیش از معرفی در نمایشگاه خودروی شانگهای، تعدادی از تصاویر بامو سری ۵ جدید با فاصلهی بیشتر بین محورها منتشر شده است.
نسل جدید سری ۵ L ابتدا بهصورت انحصاری در چین فروخته خواهد شد و از طریق همکاری و شراکت جوینت ونچر با برلیانس ساخته خواهد شد. تفاوت کلیدی بین این خودرو و مدل عادی این است که فاصلهی بین محورها ۱۳.۳ سانتیمتر بیشتر شده تا فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاد گردد.
زمانی که این خودرو در چین عرضه شود سه گزینهی متفاوت برای پیشرانه وجود خواهد داشت. اولین مدل که ۵۲۵ Li است از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۴ اسب بخار استفاده میکند. مدل ۵۳۰ Li از همان پیشرانه اما با خروجی ۲۵۲ اسبی استفاده کرده و در نهایت مدل ۵۴۰ Li با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو که قدرت ۳۴۰ اسبی دارد قابل انتخاب است.
همانند دیگر سدان های لوکس کشیده عرضه شده در بازار چین، سری ۵ L جدید نیز ظاهری مشابه با نسخهی استاندارد دارد اما دربهای عقب آن کمی کشیدهتر شده و ستون C نیز اندکی جابجا گردیده است.
انتظار میرود بهای مدل ۵۲۵ Li از حدود ۶۵۵۴۵ دلار آغاز شده و به ۱۰۹۲۴۱ دلار برای فول ترین مدلها برسد.
sadegh
۳۰ بهمن ۱۳۹۵محور کشیده تر/!؟!؟!؟!؟!؟!??
peyman
۳۰ بهمن ۱۳۹۵حیف این خودرو نازنین که کلمات چینی روی صندوق عقب حک شده .
مكنون
۳۰ بهمن ۱۳۹۵خیلی جالبه دیدگاه های دوستان منتقد صنعت خودروسازی چین. که با جملات بعضا تحقیر و توهین آمیزشان اتومبیل های چینی رو مورد خطاب قرار میدهند. البته هر چه سال میگذره انتقاد ها هم کمرنگ تر میشه. مدیریت صنعت خودرویی کشور اگه یه تصمیم درست ولو شانسکی یا از سر ناچاری بوده گرفته باشند همین نزدیکی به صنعت خودروی چین . البته اگه این بار مثه شراکت های 50 ساله قبل با دیگر کشور ها نباشه که هیچ بهره تجاری و تکنولوژیکی نبردیم.به هر حال دنیا داره سهم قدرت اقتصاد چین رو در بازار خودرویی بهش میده.
AK_007
۳۰ بهمن ۱۳۹۵۵۰ سال قبل از شراکت یه پیکان تولید کردیم که تا همین دو سه سال پیش به اسمای مختلف تولید شد(آردی,روآ)
و چیزی که شما باید بدونید اینه که شراکت ۵۰ سال پیش ادامه می یافت ما خیلی زودتر پژو ۳۰۵ تولید میکردیم و تولید ماشین های آمریکایی مونتاژ ادامه پیدا میکرد و قطع به یقین الان وضعیت تولید خودروی ایران بهتر بود
تمام مشکلات به دلیل بستن بازار های خارجی به روی ایرانه چون یارای رقابت با کمپانی های خارجی رو ندارن و تلاشی برای پیشرفت نمیکنن
شاهین
۳۰ بهمن ۱۳۹۵البته الان هم قلب تپنده ی پیکان توی اریسان و مزدا وانت تپش پررنگی داره!
ahmad
۳۰ بهمن ۱۳۹۵بهترین تصمیم نزدیکی به چین بود؟!
تازه ماشین چینی خریدی؟! :D
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۳۰ بهمن ۱۳۹۵چرا اینقدر ماشین های آلمانی تو چین پرطرفدارن ؟!
ماشین های چینی چه مشکلی دارن؟
وقتی لیفان 820 هست بنز و BMW چرا ؟!؟
رضا
۳۰ بهمن ۱۳۹۵جالبه که چینیها با اینکه قد و قامت بلندی ندارن ولی اینقدر به ماشینهای محور کشیده علاقه دارن.