بی ام و

ب‌ام‌و تا سال 2020 مرسدس را شکست می‌دهد!

ب‌ام‌و می‌گوید ظرف دو سال آینده از نظر فروش مرسدس بنز را پشت سر خواهد گذاشت. باواریایی ها سال‌های زیادی از نظر فروش برندهای لوکس در رتبه اول قرار داشت اما در سال‌های اخیر قافیه را به مرسدس باخته است.


البته ب‌ام‌و متقاعد شده که می‌تواند فاصله را کم کرده و یک‌بار دیگر با آغاز دهه میلادی آینده رقبا را پشت سر بگذارد. محصولات جدید و به‌روز ب‌ام‌و این کار را انجام خواهند داد.


مدیرعامل این شرکت آقای هارالد کروگر می‌گوید:

در سال ۲۰۲۰ ما بازهم از نظر فروش اول خواهیم بود. ما تیم خود را موظف به دست‌یابی به اهداف یاد شده کرده‌ایم. تنها اول بودن از نظر فروش کافی نیست. اول بودن در بخش کیفیت، رضایت مصرف‌کننده و… چیزهایی هستند که کارکنان ما را هیجان‌زده می‌کنند.


ب‌ام‌و حدود ۱۰ سال پرفروش‌ترین برند لوکس جهان بود اما در سال ۲۰۱۶ این مرسدس بود که به لطف تقاضای بالای شاسی بلندها و محبوبیت هاچبک A کلاس ب‌ام‌و را شکست داد. سال پیش فروش ب‌ام‌و با افزایش ۴.۲ درصدی به ۲.۰۹ میلیون دستگاه رسید اما مرسدس با افزایش ۹.۹ درصدی فروش توانست ۲.۲۹ میلیون دستگاه خودرو به مشتریان تحویل دهد. عملکرد مرسدس در بازار بسیار مهم چین نیز به موفقیت آن کمک شایانی کرده است.

جدای از رقابت در بحث فروش، مرسدس و ب‌ام‌و در صنعت حمل‌ونقل نیز رقابت شانه‌به‌شانه‌ای دارند. دایملر که کمپانی مادر مرسدس است مالک برنامه اشتراک خودرویی Car2go و همچنین سرویس تاکسی Mytaxi و برنامه ناوبری Moovel می‌باشد. ب‌ام‌و نیز از سوی دیگر مالک DriveNow، ParkNow و ChargeNow بوده و دارای موسسه خاص خود برای تحقیق در زمینه حمل‌ونقل‌های نوین می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    سبد محصولات بنز بیشتره بی ام و هیچ وقت نمیتونه بنزو شکست بده ولی تساوی ممکنه

    1. SAEED Z

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      میتونه, چرا که نه!؟ همونطور که قبلا هم تونسته بود!
      اما مرسدس هم بیکار نمیشینه…

    2. کوروش

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      ۱۰ سال فروش بیشتر
      برتری خرد کننده در سدان های اسپرت
      و تمرکز بر کیفیت سواری می تواند به اسانی بنز رو مثل گذشته پشت سر بگذارد منتها کمی زمان بر هستش چون تا الان بنز با بزرگ تر کردن سبد محصولات به این موفقیت رسید

    3. mehran911

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      این که میگی نمی تونه منو یاد ی داستان جالب انداخت …
      دهه ی ۵۰ میلادی که که بحران های موجود کار رو برای صنعت و به خصوص صنعت خودروسازی سخت کرده بود در این سالها وضعیت bmw به دلیل جنگ سرد هر روز بدتر از دیروز میشد تا اینکه سال ۱۹۵۹ بحران داشت به یک فاجعه بزرگ و ورشکستگی عظیم برای bmw تبدیل میشد در همین آشفته بازار دایملر به عنوان رقیب سرسخت و دیرینه bmw که سرمایه هنگفتی در اختیار داشت برای بدست آوردن تکنولوژی ها و مهندسی bmw پیشنهاد خرید این برند رو با رقم پایین به هیئت مدیره bmw داد این موضوع برای bmw بینهایت سخت بود که از طرف رقیب خودش تحقیر میشد
      چیزی که من رو به وجد میاره اینه که تمام کارکنان و مهندسین bmw با اینکه مدتی بود حقوق کافی دریافت نکرده بودن با از خودگذشتگی و عشق به برند خودشون پس اندازهای خودشون برای خرید سهام bmw هزینه کردن و در همین زمان بود که خانواده ثروتمند کواندت با صرف هزینه هنگفت سهام bmw رو خرید و در مجموع باعث شدند که دست این شرکت مقابل رقیب دیرینه خودش دراز نباشه و حالا می بینیم که bmw به قدرتمندترین رقیب برای دایملر تبدیل شده !!!
      .
      پس از این به بعد نگید bmw نمی تونه

    4. شاهین

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      شاید بشه اینجوری این بحث رو مطرح کرد که در نگاه کلان جمعیت جهان از جمله جمعیت کشور خودمون رو به مسن تر شدنه. از اونجایی که افراد بالای 35-40 سال علاقه بیشتری به خودروهای لوکس و با کلاس دارن و با گذشت دوران هیجان 20-25 سالگی علاقه به خودروهای اسپرت و کوپه کمتر میشه شاید بشه اینجوری عنوان کرد که برای سالها از این پس بنز(که اولویت اصلیش لوکس بودن و تجملات در کنار پرفورمنسه) در رده اول فروش قرار خواهد گرفت و تهدید کننده اصلی جایگاه بنز ب ام و(که اکثرا اولویت اصلیش پرفورمنسه بالا در کنار مقداری لوکس بودنه) نخواهد بودبلکه آعودی(پرفورمنس و تجملات به میزان مساوی) تعقیب کننده بنز خواهد بود که طراحی ای ما بین بنز و ب ام و داره…

    5. شندی

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      هر دوشون عالین و قابل احترام..

    6. مهدی

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      کافیه مازراتی رو بخره و یه سرو سامونی بهش بده مثلا اگه امسال مازراتی مال بی ام و بود وفقط300هزار تا میفروخت بی ام و مرسدسو راحت برده بود

  2. ADAK

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    بی ام و همین الانش تو خیلی چیزهای دیگه جلوعه …

  3. کوروش

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    بنظر با سرمایه گذاری روی خودرو های برقی و هیبرید و توسعه تکنولوژی بخصوص در زمینه خودران ها باعث ضعف در این بخش شده باشه منتها بی ام و سالهاست رقیبی قدر و معمولا برتر برای ائودی و بنز و لکسوس بوده میدان را با یک شکست خالی نمی کند هنوز هم حس ناب اسپرت و سواری با روح را در محصولات بی ام و بسیار بیشتر از رقبا می توان تجربه کرد

  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مرسدس هم بیکار نمیشینه. ب ام و شاید از نظر تعداد فروش بتونه بنز رو پشت سر بذاره اما به این زودیا نمیتونه از نظر کیفیت اولیه ساخت، حفظ کیفیت در بلند مدت و در کل قابلیت اطمینان، به مرسدس نزدیک شه.

    1. More

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      جک با مزه ای بود

    2. علی

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (969 ديدگاه)

      دوست عزیز این رو کسی میتونه بگه که هر دو تا ماشین رو سوار شده باشه و بعد اینقدر مطمئن نظر بده بنده هر دو تا برند رو داشتم واقعا از نظر هیجان و کیفیت سواری از بنز سرتر هستش و همچنین از نظر توان و مصرف کم حرف اول رو میزنه بنز همینجوریش هم شکست خورده تشیف داره از بس قدیمی هستش یه مدل amg 63 داره که نمیتونه از پس موتورهای با حجم 4.4 بی ام و بر بیاد

  5. Raha

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    خواستن دانستن توانستن است

  6. الف.ی

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    اگه این رقابت ها و کری خوانی ها تو این صنعت وجود نداشته باشه ، پس چه لطفی توش هست؟؟؟؟؟!!!!
    شکست دادن مرسدس کار آسونی نیست ولی بیمر هم اونقدر قدرتمند هست که اینکارو بکنه
    ببینیم
    تا چه پیش آید………

  7. Khosrow

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    دوستان بی ربطه ولی داشتم عکس های مرسدس— ( SL (R129 — رو نگاه میکردم / چرا اینجوری شد / هنوزهم اون طراحی ها نفس رو حبس میکنه / طرح های جدید خیلی دورشدن از روح مرسدس / اقای مرسدس! طرح خوشگل نمی خوایم / گرخ طراحی کن و خوف ..

    1. مانی

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      راست میگی‌
      اون بنز ۱۳-۱۴ سال رو خطِ تولید بود به طرز عجیبی‌ خوشگل و با ابهت بود
      تک تکِ اجزاش رو میبینی‌ خیلی‌ سادست اما همه که کناره هم مونتاژ میشه نمیدونم چرا اینجوری میشه:D

  8. Fk

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیمرو با دو. دو شناختم
    از اونجا بود که دیونه این برند شدم
    قبل از اون کامارو و پونتیاک ماشین دوست داشتنیم بود
    اون قل قل اگزوزاش الانم عاشقشونم
    خیلی دوس دارم یدونه پیدا کنم ی چن ساعتی باهاش لاستیک دود کنم
    ولی بعد از تجربه رانندگی با اون دو دوی نارنجی رنگ دیگه دیونه شدم.
    تهران قاف بود
    تبریک میگم ب بیمر

  9. Behnam

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    بزرگترین آرزوی بی ام و همینه چون همیشه زیر سایه بنز بوده

    1. حمید

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      والا نه که 10 سال پر فروش ترین لوکس ساز جهان بوده از سال 2005 تا 2016 حالا بنز دو سال فروشش بالاتر شده بی ام و زیر سایه ش مونده
      اگرم تو فروش پایین باشه پر سود ترین برند خودرسازی هستش (مطلبش هم تو همین پدال هست)

  10. شاهین

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    بی ام و باید یه سوپر اسپورت بسازه و تو سبد محصولاتش قرار بده
    مثلا سری z رو تبدیل کنه به سوپر اسپرت و در کنار بنز اس ال اس رقابت کنه
    خیلی جالب و دیدنی میشه رقابتشون

  11. NAVID۰۰۹۸

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    این دو شرکت اونقدر خوب هستن که فرقی برای اول یا دوم شدن ندارن
    به قول معروف چه (علی خواجه) چه( خواجه علی).
    ولی بنز همیشه یه حاله دیگه ای داره
    بنز یعنی لاکچری

  12. مهران

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    هرچه پیش آید خوش آید هردو عالی و درجه یک هستند اگرم اینهمه با هم رقابت نمیکردن بعید میدونم الان در این جایگاه قرار داشتن

  13. حسین

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تا گوساله گاو شود .. .

  14. رضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نشستین بحث چیو میکنید؟ برا ما ایرانیا هر کدوم بدن خیلیم خوشحال میشیم هم بنز هم بی ام و عالین مهم نیست کی بیشتر فروخته…

  15. More

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (72 ديدگاه)

    یکی از دلایلی ک باعث میشه BMW رو دوست داشته باشم اینه ک باعث پیشرفت تو خودرو سازی میشه مثل کانسپت ها و محصولات تولیدیش مخصوصا ماشین های برقی ک اصلا سریع نبودن ولی BMW روح خودشو توشون دمید و i8 متولد شد البته بنز هم دوست دارم خصوصا C63 2012 ولی الان دیگه سری c اصالت اسپورتش رو از دست داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا