به نظر میرسد رقیب اصلی بامو اندکی تغییر کرده است. رقیب اصلی این برند باواریایی همیشه همسایهی آلمانی خود یعنی مرسدس بنز بوده است؛ و درحالیکه مرسدس هنوز هم رقیبی اصلی بامو است اما تازهواردی نیز به اندازهی غول اشتوتگارتی بامو را هدف گرفته است. تسلا با هر مدل تازهی خود بامو را هدف گرفته هرچند که خودروهای این شرکت کاملاً الکتریکی هستند.
طبق گفتههای تسلا، مدل S رقیب بامو سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس است هرچند اخیراً در مطلبی در پدال دیدیم که این مطلب درست نیست. در حقیقت تسلا مدل S بیشتر رقیب بامو سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس است. بامو اخیراً بهروز شده و نسل جدید این خودرو عرضه شده است. خب حالا این دو خودرو علیرغم تفاوتهای موجود در قوای محرکه چگونه در برابر هم عمل میکنند؟
هر دو خودرو مشخصات و تریم های متفاوتی دارند بنابراین بیایید مدلهای میانی این یعنی دو بامو 540i xDrive و تسلا مدل S 75D را با یکدیگر مقایسه کنیم. هر دو رقیب تقریباً بهایی مشابه داشته (هرچند برای اینکه بهای بامو با تسلا یکسان باشد باید چندین آپشن را نیز سفارش داد) و هر دو به یک اندازه سریع هستند و البته هر دو با تجهیزات تقریباً یکسانی عرضه میشوند. بله مدلهای قدرتمندتر و سریعتر تسلا و بامو نیز وجود دارند؛ اما این دو مدلهای عادی بوده و بامو M5 جدید هنوز عرضه نشده است؛ بنابراین ما نمیتوانیم آن را با مدل S P100D مقایسه کنیم.
در بحث ظاهری هر دو خودرو زیبا هستند. از نظر شخصی ما احساس میکنیم که سری ۵ جدید خوشتیپتر است. از زمانی که تسلا مدل S برای اولین بار معرفی شد به نظر میرسید که ظاهر آن فاقد زرقوبرق زیاد است. تسلا به حد کافی خوشسیما است اما به حدی نامعین است که اگر نشان تویوتا را نیز به خود بگیرد کسی دربارهی آن سؤالی نکند؛ اما در مقابل سری ۵ جدید خطوطی زیبا و ظاهری گیرا دارد. از نظر ظاهری این خودرو درگیر کننده تر است. شاید برخی افراد ظاهر سری ۵ جدید را دوست نداشته باشند اما به عقیدهی ما بامو خودروی جذابتر مخصوصاً از نظر پروفایل کلی است.
در نمای کناری نیز تسلا مشخصهی منحصربهفردی ندارد؛ اما در عوض بامو خط شانهای دارد که به گلگیر عقب رسیده و نمایی گیرا را به آن بخشیده است. این نوعی از فریفتن است که مدل S فاقد آن میباشد. هرچند اگر کسی مالک تسلا مدل S باشد مطمئناً ظاهر آن را ناامیدکننده نخواهد یافت زیرا خودرویی خوشتیپ است. فقط کمی خستهکننده به نظر میرسد.
در بحث قدرت و کارایی 540i از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۴۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. این پیشرانه با اتصال به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و با کمک سیستم چهارچرخ محرک میتواند سری ۵ را ظرف مدت ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. در مقابل تسلا مدل S 75D از دو پیشرانه الکتریکی که روی اکسلهای جلو و عقب قرار گرفتهاند سود برده و باتریهای ۷۵ کیلووات ساعتی دارد. با گشتاور الکتریکی آنی و چسبندگی سیستم چهارچرخ محرک، این خودرو در ۵.۲ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد؛ بنابراین این خودرو اندکی کندتر از بامو است اما این اختلاف در حد یک پلک زدن دیده میشود.
مورد جالب اینکه هر دو خودرو از تکنولوژیهای رانندگی خودران سود میبرند. تسلا مدل S را میتوان با سیستم اتوپایلوت این برند که توانایی رانندگی خودکار کامل را ارائه میکند سفارش داد اگرچه که این امر از نظر فنی کاملاً درست نیست؛ اما بامو تنها با عملکردهای کمک رانندگی ارائه میشود. سیستم اتوپایلوت تسلا میتواند در اکثر شرایط ترافیکی خودرو را براند هرچند نیازمند توجه راننده است. این عملکرد بسیار مؤثر اما در فاز بتا است. بامو سری ۵ توانایی کنترل فرمان و کروز کنترل را برای زمانهای مختصر در بزرگراه دارد. این سیستم همچنین میتواند لاین های رانندگی را تغییر داده و بهصورت خودکار خودرو را پارک کند اما از همان میزان خودکار بودن تسلا بیبهره است.
هر دو خودرو بسیار خوب بوده و کارایی، اشرافیت و تکنولوژی احساسبرانگیزی دارند. البته تسلا و بامو هدفهای کاملاً متفاوتی دارند. تسلا مدل S به وضوح تکنولوژیک تر بوده و متمایل به لوکس بودن است. این خودرو روی آسانتر شدن رانندگی تمرکز داشته و سعی کرده تا حد امکان تجربهی رانندگی مدرنی را ارائه کند. به نظر میرسد بامو سری ۵ جدید پس از ارائهی خودروی لوکس متمایل به راننده، لذت رانندگی فراوانی را به همراه راحتی خوب عرضه نماید. به نظر میرسد 540i همهکارهتر بوده و میتواند درعینحال که لوکس است اسپورت نیز باشد؛ اما اگر دنبال خودروی لوکس-تکنولوژیک هستید به نظر ما تسلا مدل S انتخاب واضحتری است.
hrezzati
۱۹ آذر ۱۳۹۵تسلا هنوز در حد بنز و ب ام و و آئودی و جگوار و ولوو و لکسوس نیست. ولی بهرحال تصورات ایلان ماسک برای پیشرفت بشریت بسیار جای تقدیر داره. اینها آدمایی هستی که میتونن ما رو تو طبقه بندی کارداشف بالا ببرن.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ آذر ۱۳۹۵((اما اگر دنبال خودروی لوکس-تکنولوژیک هستید به نظر ما تسلا مدل S انتخاب واضحتری است.))منبع:bmwblog
فرشاد سجادیان
۱۹ آذر ۱۳۹۵تسلا S: مدرنتر، خاصتر، پاکتر، ساکتتر، قطعات گرانتر، ظاهر نسبتا معمولی، استهلاک مبهم، کابین نسبتا خسته کننده، تعمیر دشوار، اصالت کم
بامو سری پنج: اصیل، خوشتیپتر، کابین دلنشین و گیرا اما تکراری، لوکستر، قدرت فنی و لذت رانندگی بالاتر، استهلاک مبهم با توجه به خصلت بامو، آیندهنگری کمتر، ارزش خرید بالاتر
برنده از نظر عاشقان سنتی خودرو: سری پنج جدید
برنده از نظر طبیعت دوستان و معتادان تکنولوژی: تسلا S
برنده این مقایسه از نظر من: سری ۵ جدید، چون به هیچ وجه به دخالت بیش از حد تکنولوژی در لذت رانندگی ایمان ندارم. خودروهای مدرن جدید هم اونقدر پاک هستن که ارجعیت یه الکتریکی به بنزینی رو اجباری ندونم.
انتخاب شخصی: E کلاس! »» لوکستر، با اصل و نسبتر، محبوبتر، دوام بالاتر در بلند مدت، پرستیژ بیشتر، بهترینترکیب خصوصیات مدرن و کلاسیک، موتورهای خوش صدای AMG. . .
TRX
۲۰ آذر ۱۳۹۵کدوم خصلت بی ام و آینده نگرانه نیست؟؟
استفاده از سیستم خودران بین خطوط با قابلیت تغییر لاین و سبقت یا ترمز اتوماتیک و پارک خودکار از طریق ریموت؟
البته از نظر طرفداران بنز شاید اینجور بنظر بیاد!
اگر از جانب نظر شخصی باشه بین تسلا مدل اس و e کلاس تسلا رو انتخاب کن آینده نگرانه تو و البته لذت رانندگی بیشتری داره !
داود
۱۹ آذر ۱۳۹۵انتخاب من تسلاست چون هم شتاب واقعیش بالا تره هم کم خرجه .من نمیدونم این شرکت bmw این اعداد و ارقام مربوط به شتاب و مصرف بنزین رو از کجا در میاره که هیچ بنی بشری به اون ارقام تا حالا نتونسته برسه .مثال : شتاب x3 اعلامی 6.2 ثانیه مصرف 6.5
حتی کار اند درایور هم نتونسته شتاب 0تا 92 را کمتر از 6.8 ثانیه بدست بیاره مصرفش هم که تو امریکا بالای 12 لیتره . من یادمه ژاپن شتاب تویوتا اریون 2009 رو 7.4ثانیه اعلام کرده بود ولی من خودم 6.5 ثانیه زدم با وجود اینکه زیاد فشار نیاوردم به ماشین . شتاب 5.5 هم تو ایران زدن تو اپارات ویوتیوب هست . ماکسیما قدیمی اوتومات رو 9 ثانیه اعلام کرده ولی همه میدونن شتاب واقعیش خیلی خیلی بالاتر از ین حرفاست . حالا شما خوتون قضاوت کنین المانیا درس کارترن یا ژاپنیا .
امیر
۱۹ آذر ۱۳۹۵چه قد حسود داره این بی ام و دیگه همه میدونن تو بحث پرفورمنس بی ام و رقیب نداره
كوروش
۱۹ آذر ۱۳۹۵مصرف بالای ۱۲
شتاب کم
فکر کنم اشتباه گرفتی اینا بیشتر برا کره ای ها صدق می کنه نه bmw
۱۰۰٪ خودرو المانی بهتره
تمام زور ژاپن توی لکسوس و اکیورا است اونا هم کسی که هر دوی اینا رو سوار شده باشه قالبا می گه المانی ها بهترند لذت رانندگی یعنی خودرو المانی
علی
۱۹ آذر ۱۳۹۵خیییلیییی باحال بود
آریون ۵.۵ ثانیه صفرتا صد میزنه؟
بعد این ک ب ام و تشریف داره . 100 اسب قویتره . دف عقبه . گیربکس دوبل کلاچ داره . تویین توربو با گشتاور از دور ابتدایی ۴.۸ بزنه الکیه؟??
من در عجبم کیا لایکش کردن??
Hamidreza
۲۰ آذر ۱۳۹۵اره من هم دیدم فیلمش تو آپارات هست اریون 2009 چند تا سواری از جمله جنسیس کوپه و bmw 528 و جنسیس سدان 2016 رو له میکنه نمیدونم چرا ژاپنیا شتابشو 7.2 اعلام کردن ؟ واقعا اریون محشره.
TRX
۲۰ آذر ۱۳۹۵مصرف سری 328 توی جاده با 90 کیلومتر بر ساعت 3.5 هست! مشاهدات شخصی حالا تو خیابون با توجه به اینکه هرکسی موتور قدرتمند بی ام و زیر پاش باشه امکان نداره وسوسه نشه و یه حالی به اسفالت خیابون نده فرضا بزنه 10 اصلا 11 شما یه میانگین بگیر ببین بی ام غلط میگه یا نه!
TRX
۲۰ آذر ۱۳۹۵حتما بخاطر ارقام نا معتبر بی ام و هست که تویوتا برای موتور سوپرا ی جدید دست به دامن بی ام و شده!
وای که تعصب چه میکنه با منطق آدما!
Saied
۱۹ آذر ۱۳۹۵با اینکه عاشق بی ام دبلیو هستم ولی تسلا واقعا خوب عمل کرده و واقعا واسه شهر انتخاب مناسبی هست. ( البته با توجه به تعاریفی که ازش خوندم. )
reza-a
۱۹ آذر ۱۳۹۵ظاهر تسلا بهتره بی ام و ظاهر خوبی نداره کلا این دو تا ماشین زیاد ربطی به هم ندارن بین این دو تا به نظر تسلا بهتره
Bavaria
۱۹ آذر ۱۳۹۵اتفاقا خیلی بهم ربط دارن،سدان متوسط با قیمت برابر
فقط یکی با کوله باری از تجربه از گذشته اومده
یکی از آینده حرف میزنه و مارو به آینده دعوت میکنه
.
ظاهر ب ام و خییییلی بهتر از تسلاست
نه از روی سلیقه،از روی جزئیات زبان طراحی،ماندگاری،اصول ابعاد و اندازه های هر قسمت
انتخاب بینشون هم خیلی راحته،خوده ب ام و بلاگ گفته.
AMG///
۱۹ آذر ۱۳۹۵تسلا کجائیه ؟
فرشاد سجادیان
۱۹ آذر ۱۳۹۵کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
Nima
۱۹ آذر ۱۳۹۵تسلا آمریکایى هست
AMG///
۱۹ آذر ۱۳۹۵فرشاد سجادیان و نیما ممنون به خاطر پاسخ به سوالم .
فرشاد سجادیان
۲۳ آذر ۱۳۹۵❤️
احمد باقری
۱۹ آذر ۱۳۹۵با طراحی تسلا، حال نمیکنم.
bab
۲۰ آذر ۱۳۹۵تسلا دلیلشم حفظ محیط زیست و عدم ایجاد الودگی
سیاوش
۲۱ آذر ۱۳۹۵این مانیتور بزرگی که میزنن وسط داشتبرد اصلا شیک نیست
همه خودروسازا میتونین همین کارو بکنن و دکمه های فیزیکی رو حذف کنن
ولی بنظرم زیاده رویه
لمس دکمه خودش لذت خاصی داره
مخصوصا افراد سالخورده که آشنایی کمتری با تکنولوژی دارن ممکنه گیج شن