شرکت آلمانی BMW سری ۲ و ۴ از خودروهای خود را اخیرا روانه بازار کرده تا جانشین نمونه های کوپه سری ۱ و سری ۳ شوند. در اینجا قصد داریم مقایسه ای پهلو به پهلو از ویژگیهای بصری سری ۱ کوپه و خودروی جانشین آن یعنی سری ۲ داشته باشیم.
اگر به یاد داشته باشید چندی پیش دیدیم که چگونه سری ۴ خودروهای BMW با سری ماقبل خود مقایسه و چه نتایجی حاصل شد. حال وقت آن رسیده تا با نگاهی دقیقتر تفاوتهای بین سری جدید ۲ و سری ۱ را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
نظر شخصی من این است که ماشینهای تولیدی سری ۲ تفاوتهای عمیق و آشکار بیشتری نسبت به سری ۱ دارند به این معنا که سری ۴ نسبت به نسخه قبلی خود یعنی سری ۳ تفاوتهای چندانی نداشته است.
سری ۲ از این سری ماشینها به نظر مشتری پسند و قابلیت جذب اطمینان بیشتری را دارند. زمانی که تصاویری از نواحی کنار و پشت این ماشین منتشر شد صرف نظر از چند تفاوت کلیدی اما به طور کلی تفاوتهای برجستهای در آنها دیده نمیشد.
سری ۲ به لطف کاپوت کمی طویلتر و فاصله بین محور جلو و محور عقب اتومبیل سطوح درخشانتر و صیقلی تری از خود را پدیدار کرده است. از آن طرف نیز نوع طراحی بخش عقب خودرو حس عریضتر بودن خودرو را به ما القا میکند.
به طور کلی من فکر میکنم که طراحی ظاهری و بیرونی سری ۲ یک فرایند دقیقتر و روشنتری را نسبت به سری ماقبل خود طی کرده است.
در سری ۱ بخش داخلی خودرو نسبت به بخش خارجی آن جدیدتر به نظر میرسد. از آن طرف من فکر میکنم که سری ۲ به لطف یک داشبورد شکیل و طراحی ماهرانه و جایگاه مناسب راننده طراحی کلی آن زیباتر و دقیقتر شده است. به طور کلی سری ۲ دارای طراحی شکیلتر و ماهرانهتری نسبت به سری ماقبل خود است که البته از سری جدید انتظاری جز این نیست.
اگر خوب به تصاویر این دو سری دقت کنید متوجه خواهید شد که آیا سری ۲ نسبت به سری ۱ تفاوت چشمگیری و قابل توجهی داشته است یا خیر؟
در پایان شرکت آلمانی BMW با طراحی شکیل سری ۲ باز هم برنده میدان است و به زودی با فروش خیره کننده خود این قضیه را بیشتر ثابت خواهد کرد. نظر شما چیست؟
e36
۲۵ آذر ۱۳۹۲جذاب و کاملا اسپورت
carbonado aventador
۲۸ آذر ۱۳۹۲مدل هاش خیلی شبیه هم است ولی باز همه خیلی زیبا و شکیل هستند!!!!!!!
سعید
۲۵ آذر ۱۳۹۲اصالت و یکنواختی ظاهر رو ببینین…. بنز و پورشه و لکسوس و تویوتا هم همینطورن
این یعنی شناسنامه
بر خلاف بی اصالت های کره ای
زیگما
۲۵ آذر ۱۳۹۲آخه تویوتا کجاش اصالت داره؟؟چه مشخصه ای در طراحیش هست؟البته به جز اون مشخصه که باعث اسهال در انسان میشه وقتی که یه تویوتا میبینی!!!
ali reza
۲۵ آذر ۱۳۹۲آقای زیگما که بی استثنا بیشترین دیسلایک رو همواره از آن خودت می کنی
شما که صنعت آلمان و ژاپن رو عقب تر از کره می دونی!!!! اصلا چرا توی پیج خودروهای آلمانی و ژاپنی نظر می دی
تویوتا به لحاظ جمیع جهات چندین ساله که برترین خودروساز جهانه
شما نظر نده که مزاج کاربران محترم پدال با دیدن اسم و افکار داغونت بهم نریزه
زیگما
۲۵ آذر ۱۳۹۲برگرد بقیه نظراتمو بخون.نمیتونم دوباره 20 خط درباره بازاریابی به شیوه تویوتا بنویسم.
:D
در ضمن اگه تونستی یه جمله از من پیدا کنی که نوشته باشم تکنولوژی کره از آلمان جلو تره من دیگه نظر نمیدم.قول میدم!!!
در نظرات من معمولا ملتی رو با ملت دیگه مقایسه نمیکنم!خوب برای ما ایرانی ها جا انداختن که کشور هارو با هم مقایسه کنیم.در صورتی که این اشتباهه!!کمپانی ها باید با هم مقایسه بشن،نه ملت ها،نه نژاد ها،نه کشور ها
زیگما
۲۵ آذر ۱۳۹۲البته در علم اقتصاد این موضوع صادقه
محسن.د
۲۵ آذر ۱۳۹۲زیگما! یک بار هم که شده مرد باش و پای حرفت وایسا و زحمتو کم کن!
“بذار برای آلمان هم یه مثال هایی واست بزنم.سایت اتو بلاگ رو ببین.(سایت بسیار معتبری هست)برو نقدشون رو درباره بی ام و ایکس 5 جدید سری 2 بخون .نقدشون درباره هیوندای ایکاس و جنسیس جدیدو کیا کادنزا(کادنزای امریکا)بخون.اون وقت میفهمی آلمان چقدرعقب افتادس”
“الان همه بازار شده سامسونگ.چرا؟چون چه از نظر تکنولوژی چه از نظر کیفیت آلمانی ها و ژاپنی ها رو به بدبختی کشونده.”
http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA/%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%BE/
زیگما
۲۶ آذر ۱۳۹۲اون قدیم رو ول کن.من رسما اعلام کردم دیگه تعصبی رو هیچ خودروساز و کشوری ندارم.دلیلی هم نمیینم کسی قانع کنم
محسن.د
۲۶ آذر ۱۳۹۲آره منم احساس کردم تغییر کردی!اگه نفرتت از تویوتا رو کم کنی بهترم میشی!
carbonado aventador
۲۸ آذر ۱۳۹۲یه نفر چه قدر می تونه بدبخت باشه که…..!!!!!
mahdi
۲۵ آذر ۱۳۹۲گربه دستش به گوشت نمیرسه ……….
mahsa
۲۵ آذر ۱۳۹۲کدوم گوشت الان که لامبورگینی و حتی فراریم راحت وارد ایران میشه بی ام و که دیگه بدس اوردنش کار سختی نیس
زیگما تو هم یکم داری تند میری
اجازه بده افراد دیگه نظرات خوشونو بدن حتی اگه نتونن از نظر خودشون دفاع کنن
M_435
۲۵ آذر ۱۳۹۲یعنی زیگما من فقط بهت لایک میدم به خاطره دری وریای خنده دارت… دمت گرم شدی ملجک بدال.0..
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
راست میگه زیگما جان
خدایی سوژه خنده ای ها!!!!
امین
۲۶ آذر ۱۳۹۲واقعا فکر میکنین خنده داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.
.
این نشون دهنده افکار عقب مونه ما هست اونوقت ازش میخندین؟؟؟؟؟؟
امیر
۲۶ آذر ۱۳۹۲زیگماخیلی دوس داری متفاوت باشی؟
مثن میخای بگی منم حالیمه؟ باشه
km
۲۵ آذر ۱۳۹۲از سری 2 خیلی خوشم اومد طراحی خارجیش که از سری 1 کوپه خیلی جذاب تر بود.
در چراغ های جلوش هم میشه مخلوطی از سری 5 و Z4 رو دید، اصالتش رو به بهترین صورت حفظ کرده
HASSANBMW
۲۵ آذر ۱۳۹۲سری 2 مرهمی بود بر زخم دل من!!!
محمد حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۲به یه بچم بگی کدومشون قشنگتره بهت می گه سری دو اما ماکه از اینها نداریم تستشون کنیم ببینیم کدوم بهتره ولی از نظر ظاهری سری2 بهتره.
احسان(احسان سابق)
۲۵ آذر ۱۳۹۲خیلی جذاب و جوون پسند و اسپرت و وحشی.به این میگن ماشین خیابون
امین
۲۵ آذر ۱۳۹۲ایول BMW که مثل همیشه دوست داشتنی بودی
تو طراحی سری 2 سعی شده خودرو خیلی با ابهت تر از کلاس خودش باشه و حقیقتا موفق هم بوده
نسبت به نسل قبلش ( سری 1 ) یه نیم تنه بالاتره
BMW FOREVER
شهاب
۲۵ آذر ۱۳۹۲فک کنم سری 1 خیلی موفق نبود ک 2 رو جانشینش کردن
ali
۲۵ آذر ۱۳۹۲طراحی جلوی ماشین و داشبوردش خیلی خوشگل تر شده . ولی عقب ماشین هنوز جا داشت طراحی بهتری داشته باشه … از اینا بگذریم بیاد ایران فقد قیمتشو بشنویم کلا کاری به زشتی و قشنگیش نداریم چون دستمون بهش نمیرسه …
mahsa
۲۵ آذر ۱۳۹۲کاملا موافقم طراحی جلوش خوب شده
اما در مورد صندوق عقبو چراغای عقبش و فرمان و طراحی داخلیش و …. سری ۱ بهتره
farzad
۲۵ آذر ۱۳۹۲هر دو زشت!حیف نیست به بی ام و 630 یا 640 اصلا z4 چیه بابا اینا!این طرح ها واسه 15 سال پیشه نه الان
یه پسل باهوش
۲۵ آذر ۱۳۹۲خدایا منو شفا بده نمی دونم چرا من طراحی سری یک رو خیلی بیشتر دوس دارم ؟!!!!!!
Infinite
۲۵ آذر ۱۳۹۲دوست عزیز من هم سری یک رو میپسندم.
شما احتیاجی به شفا ندارید. هر کسی یک نظری داره.
سهند
۲۵ آذر ۱۳۹۲زیگما!!! ظاهر سازی نکن.. دستت رو شده… شما صنعت کره رو از آلمان و ژاپن برتر می دونی و توی کامنتت دیدم
شما دروغ می گی و بی نزاکت نظر دادی
بنز و تویوتا محشرن
ممنون از سایت با کلاس پدال
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
سهند جان ما به دل نگیر
زیگما دست خودش نیس که این حرف هارو مینه
عوض ناراحت شدن براش دعاکن خوب بشه :D
mahsa
۲۶ آذر ۱۳۹۲کم کم با زیگما بهتر اشنا میشی
اما اقا جلال شما هم دارین تند میرین
بحث کردن زمانی خوبه که هم موافق و هم مخالف در جلسه حاضر باشن
اگه که همه بگن خوبه خیلی خوبه دیگه نه کسی چیزی یاد میگیره نه کسی نظرشو عوض میکنه
زیگما اینجا همه رو به چالش میکشه و توقع داره هر کسی یا بتونه از نظر خودش دفاع کنه و یا این که نظرشو عوض کنه
درسته هر از گاهی تند میره اما بدون مخالفتای زیگما دیگه بحث کردن معنی نداره
توی همین یه پست تنها کسی که نظر مخال داده زیگما و تنها کسی که ۳بغر زیگمارو متهم کرده شمایید اقا جلال
همون طور که زیگما باید اصولی نظرشو بده شما هم نباید مخالفتای زیگمارو متهم کنید
این گفته ها از این جهته که تو این پست زیگما و جلال هر دو مثل هم کامنت زدند با این تفاوت که حرفای جلال مطابق میل همس ولی حرفای زیگما همیشه مخالفانس
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
ببین دوست عزیز
من شخصا از زیگما خوشم میاد
چون میدونم پسر خوبیه اما
فرق هست بین بیان کردن نظر شخصی
و تحریک دیگران برای جلب توجه کردن
اگه کسی بخواد نظرشو بگه میتونه خیلی بهتر اینو برسونه
نه اینکه بلا استثنا با همه مخالفت کنه
میشه خیلی بهتر بحث کرد ونظر داد
دوست عزیز
هیچکس از اینکه یه نفر نظر خودشو بیان کنه بدش نمیاد
اما گفتن حرفهایی که به این صراحت معلومه برای تحریک دیگرانه درست نیست
خودتون شاهد هستید که وقتی که زیگما نظر منطقی میده
همه لایکش میکنن وحرفشو قبول میکنن
زیگما جان هم بیاد مثل دیگران منطقی نظر بده
اونوقف حرفاش هم بروی چشم قبول میکنیم…
Sina.Ferrari
۲۵ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
چهره ی سری ۲پخته تر و جالب تره.
قیافه ی سری ۱غمگینه ولی قیافه ی سری ۲ خندانه.
محسن.د
۲۵ آذر ۱۳۹۲خوب شد BMW سری1 رو عوض کرد،خیلی بی قیافه بود.
مهدی62
۲۵ آذر ۱۳۹۲من از سری 2 بیشتر خوشم میاد
اگه بهتر و قشنگتر نباشه فایده ساختنش چیه
Infinite
۲۵ آذر ۱۳۹۲خبلی از طراحی ها بودند که نسبت به نسل قبل یا مدل های مشابه قبل از نظر طراحی عقب گرد داشتند.
jalal
۲۵ آذر ۱۳۹۲با حال تر و تکمیلی تر از قبل شده ولی کاش که روی اگزوزاش کار می کردن شکلش ساده س .
iman
۲۵ آذر ۱۳۹۲روز به روز شبیه تر به سمند
mahsa
۲۵ آذر ۱۳۹۲تازگیا اونقد از بی ام و خوندیم که نگو
پدال چند وقته توجه ویژه به بی ام و دارع
nader
۲۵ آذر ۱۳۹۲خیلی بهتر شده ولی به طراحی تیبا نمیرسه!!!!!! :D
mahsa
۲۶ آذر ۱۳۹۲بله بله بله
حتما همین طوریه که شما میفرمایین
:-D
M_435
۲۵ آذر ۱۳۹۲چراغا عقبش منو یاد بی ام و 2002 میندازه..انگار فقط یکم مدرنترش کردن..گرچه این یه نظر شخصیه.
ساسان
۲۵ آذر ۱۳۹۲زیگما.. اونی که طرفدار تویوتا رو کتک زد که حتما تو بودی که…..
منطقت رو هم همه دیدن!!!!!!
جلال
۲۶ آذر ۱۳۹۲سلام
دوستان چرا اینقدر به زیگما گیر دادین؟؟؟
آخه طفلکی این حرفهارو میزنه دست خودش نیست
خدا اینو اینجوری خلق کرده
سامان
۲۶ آذر ۱۳۹۲شما همتون نظر دادین که سری 2 اله بله جیمبله ، ولی یکیتون نیومدین نظر بدید که چرا تو عکس های سری 2 که گذاشتن چرا تو طراحی جلوش 3 نمونه عکس متفاوت از طراحی جلو هست ؟؟؟؟؟ اگر این 3 طراحی جلو مربوط به سری 2 هست هر کدوم مربوط به چه نوع موتوری هست (دیزلی ، بنزینی )؟؟؟؟؟نگاه کنین هیچ کدوم هم مربوط به سری ام نیست پس قظیه چیه خدا داند
درضمن دوستان در نظری که اول کار زیگمادادن شما منظورشون رو نگرفتین ، منظورش از اصالت ، اصالت طراحی بود که اشاره کرده بودن نه صالت کمپانی .
در مورد اصالت و قدمت کمپانی هیچ شکی نیست که تویوتا خیلی قدمت داره ولی
آخه واقعاً راستشو هم میگه الان چند ساله تویوتا داره با طراحیهاش کل طرفداراش در دنیا رو از خودش ناامید میکنه که این واقعاً خیلی بده یه کمپانی با این قدمت داره اینقدر تو این چند ساله تو طراحی هاش ضعیف عمل میکنه و حاظر هم نیست تغییراتی رو ایجاد کنه ، از لحاظ آپشن هم که همه میدونن خیلی داره کند عمل میکنه و از ضعیف ترین کمپانی ها هم عقب تره
اینو هم بگم خودم طرفدار عمر و دوام ماشین های تویوتا هستم ولی همه جیز دوام و عمر نیست برای خرید یه اتومبیل : زیبایی در طراحی ، آپشن ، جذابیت ، مصرف سوخت وغیره و غیره هم مطرحهبرای انتخاب یه اتومبیل
فقط سری۳
۲۶ آذر ۱۳۹۲به نظرمن کلا ازنظرظاهری بهترشده ولی من ارتباطی که با داخل سری قبل ایجاد میکردم برام حس بهتری داشت . درمورد عقب خودرو هم چون کلا سری ۱و۲ماشین کوچیک وجم وجوری هستن باید همینطور میموند بهتر بود تا اینکه حس بزرگتر شدن رو به ادم بده
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۲۶ آذر ۱۳۹۲ب ام و سری 1 تنها خودرویی بود که منو از بی ام دبلیو ناامید کرد…
خداروشکر نسل های دیگه ای دربر نداشت