درحالیکه رقبای پرآوازهای چون مرسدس-ای ام جی و آئودی اسپورت دارای خودروهای سوپراسپورتی چون SLS AMG، AMG GT و R8 هستند، بخش M بامو توجهی به ساخت خودروی اسپورت این چنینی ندارد. یکی از آخرین نمونههای ساخت چنین خودرویی به سال ۱۹۸۱ و ساخت سوپرکار M1 بازمیگردد.
طبق گفتههای مدیر فروش و بازاریابی بامو دکتر یان رابرتسون، بخش M بامو بسیار مشغول توسعه و تولید مدلهای خاص خود است.
او تأیید کرده است که:
ما برنامهای برای تولید خودروی اسپورت خاص M همانند آئودی یا ای ام جی نداریم. به سادگی باید گفت بخش M بسیار مشغول است. اگر نگاه به این بخش و کارهایی که انجام میدهد بیندازید خواهید فهمید کارهای توسعهای زیادی در بخش M پرفورمنس صورت میگیرد و همین داستان دربارهی بخش i و خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی نیز برقرار است.
طبق گفتههای مدیران بامو، بخش M در اندیشهی ساخت خودروی اسپورت خود بود اما در نهایت کمپانی تصمیم به ساخت خودروی خاص بخش i و در قالب i8 گرفت. رابرتسون اضافه میکند:
من بهوضوح میتوانم بگویم که اگر ما i8 را تولید کردیم دیگر خودرویی بر پایهی آن و یا برای رقابت در لباس M نباید داشته باشیم. بامو i8 تفسیر کاملاً جدیدی از خودروهای اسپورت است. ما هرگز نباید آن را گم یا سردرگم کنیم.
منبع: motoring
Parvaz
۲۲ آذر ۱۳۹۵سوپر کار بسازه نسازه بیمر تو دل ماست، مدیرانش کار بلد هستند و دقیقا می دونند چیکار باید بکنند…
GOD BLESS AMERICA
۲۲ آذر ۱۳۹۵کاملا موافقم. O:-)
ASTON MARTIN
۲۲ آذر ۱۳۹۵همه محصولاتش سوپرن دیگ میخوان چیکار =)
بعدم بنظرم ای 8 خودش یه سوپر اسپرت بشدت نوینو خاصه
امپراتور لامبورگینی
۲۲ آذر ۱۳۹۵کاملا موافقم.
عالی گفتی استون مارتین دوست داشتنی .
فرشاد سجادیان
۲۲ آذر ۱۳۹۵این حرفاش مبنی بر نساختن سوپر اسپورت، اصلا توجیه پذیر نیست؛ مثل این میمونه که یه نفر حسابی به خودش برسه، کت و شلوار شیک تنش کنه، بعد دمپایی ابری بپوشه، توجیهشم این باشه که من تمرکزم رو گذاشتم رو درست کردن مو، پس نیاز به کفش ندارم! من طرفدار مرسدس هستم اما شدیدا مایلم بامو قدرتمندانه وارد این بخش جذاب بازار شه، حداقل برای افزایش پرستیژ خودش که خوبه
ونوم
۲۲ آذر ۱۳۹۵منم با اقا سجاد موافقم چون که شرکت بی ام و خوب سوداوری داره و اینا بهانه تراشی هست حیفه شرکتی با این قدمت و تعداد تولید سوپر اسپرت نداشته باشه حداقل یه نمونه برا رقابت با ایودی و بنز
شاهین
۲۲ آذر ۱۳۹۵سلام
یه نگاهی به این مطلب بندازین
ارادت
http://www.pedal.ir/بی-ام-و/bmw-سوپرکار/
Daniel
۲۲ آذر ۱۳۹۵یعنی اتاق فکر و مسئولین و طراحان BMW رو با استدلال خودت نابود کردی… .
:)
ونوم
۲۲ آذر ۱۳۹۵دنیل جان اتاق فکر کارش رو عقل و سود اوری عشق ماشین مثل من فقط سوپر اسپرت و اسب بخار و دل و دلبازی (حتما اونا به سود و درامد فکر میکنند)
Daniel
۲۲ آذر ۱۳۹۵:)
قبول دارم ولی خوب شوما هم قبول کن که ریسک بزرگه سوپراسپرت ساختن و شرکت باید سبک سنگین کنه که ی سوپر اسپرت بسازه. در تواناییBMW شکی نیست ولی حتما همه جوانب رو در نظر گرفته.
BMW تمام تمرکزش روی سری i معطوفه و برای آینده خودش داره تلاش میکنه که همیشه حرفی برای گفتن داشته باشه.
من خودم ی جایی خوندم(مطمئن نیستم درست باشه) که پورشه با ساخت هر 918 مقداری ضرر میکنه و یکی از دلایلی که دیگه 918 نمیزنه همینه.
AK_007
۲۲ آذر ۱۳۹۵قبلا گفتن که به شدت
هزینه بر هست و در آمد چندانی نداره
ASA
۲۲ آذر ۱۳۹۵بارها اینو گفتم
هر کمپانی نمیتونه سوپراسپرت تولید کنه
خیلی خیلی دیسلایک میخوره این کامنت ولی واقعیت هست
شاهین
۲۲ آذر ۱۳۹۵ب ام و نیازی برای ساخت سوپراسپورت نمی بینه. کلی روی این بحث شده. وقتی ب ام و با محصولات فعلی سود خوبی بدست میاره دلیلی برای هزینه های زیاد وجود نداره.
ضمن اینکه همین الان هم خودروهایی در حد سوپراسپورت ها داره.
فکر کنم سخن شما از روی حب و بغض شخصی هستش.
ارادت
ASA
۲۳ آذر ۱۳۹۵اگه از روی بغض بود که نمیگفتم
چون خودم طرفدار نیسان و جنرال موتورز هستم
ولی اونا هم سوپر کار خیلی کم میزنن
………
یه طرفه به قاضی نرفتم من
سوپر کار زدن مخصوص بعضی از کمپانی هاست
احمد باقری
۲۳ آذر ۱۳۹۵ولی هیچی یه سوپر اسپرت نمیشه.