تقریباً روزی نیست که پروتوتایپ هایی از خودروهای جدید را در پیست مشهور نوربرگ رینگ نبینیم. این پیست آلمانی یک مکان آزمایشی پیش از تولید فوقالعاده است که در آن هر نوع خودرویی از شاسی بلندها و کوپهها گرفته تا سوپر اسپورت ها به حداکثر محدودیتهای خود میرسند. نوربرگ رینگ که با نام مستعار جهنم سبز شناخته میشود بیشترین طرفدار را بین رانندگان و طرفداران صنعت خودرو دارد.
به همین دلیل است که بامو یکی از اصلیترین خودروسازان حاضر در جهنم سبز برای تست محصولات خود میباشد. باواریایی ها تنها به ثبت زمانهای خود در این پیست بسنده نمیکنند و مدیر بخش دینامیک رانندگی بامو آقای پیتر لانگن دلیل این کار را در مصاحبه با اتوکار توضیح داده است.
دلیل اصلی حضور در نوربرگ رینگ طول و چالشهای زیاد آن است. این پیست سطوح بسیار و پیچهای متنوعی دارد اما با این وجود من میدانم که باید بتوانم خودرو را با تمرکز بالا برانم. اینجا فضایی برای ثبت سریعترین زمانهای طی یک دور پیست وجود داشته و این یک سنگ محک مناسب است.
ما از این پیست استفادههای زیادی میکنیم و چالشهای آن نیازهای ما را برطرف میکنند؛ اما کسب عنوان سریعترین راننده در نوربرگ رینگ برای من اهمیت چندانی ندارد. موضوع مهم برای من تمرکز روی آن کاری است که خودرو انجام میدهد.
shirko
۳۰ مهر ۱۳۹۷امسال سال ب ام و ست ، تمام مدل های جدیدش یکی از یکی جذابترن ، با تولید سری ۸ و ایکس ۷ ب ام و یه پله جایگاهشو بالا برد ولی هنوز به یه سوپر اسپورت بسیار قوی نیازمنده تا مثل بنز در همه ی زمینه ها حضور داشته باشه .
Amir
۳۰ مهر ۱۳۹۷یه آفرودر کله خراب هم نیازمنده تا بتونه با G کلاس رقابت بکنه
Amin
۳۰ مهر ۱۳۹۷رقابت ب ام و و مرسدس داره وارد فاز جدیدی میشه که میتونه خیلی جذاب باشه
مهدی
۳۰ مهر ۱۳۹۷جنگ اقتصادی چین وآمریکاباعث ضرر۳۴۵ میلیون دلاری bmw شده که ضرر سنگینی هستش
sina
۳۰ مهر ۱۳۹۷رکورد سدان نوربرینگ هنوز دست آلفا هستش؟
mahdy
۳۰ مهر ۱۳۹۷رکورد آلفارومئو جولیا کوادروفولیو نوربرگ رینگ 2017 توسط جگوار XE SV Project 8جابجا شدقریب به یک سال پیش
پائیز 96 بود فکر کنم اواخر 2017
sina
۳۰ مهر ۱۳۹۷مرسی داش مهدی عزیز
mahdy
۳۰ مهر ۱۳۹۷خواهش میکنم اینم لینک خبر تو پدال
دقیقا 8 آذر 96:
https://www.pedal.ir/جگوار/جگوار-xe-sv-project-8-رکورد-نوربرگ%e2%80%8c%e2%80%8cرینگ/
مهدی
۳۰ مهر ۱۳۹۷همون آلفا وقتی دریک پیست به همراهM3اونم دریک زمان توسط یک راننده زمانگیری کردن درتمام رقابت هاM3 سریع تربوده.پدال هم یکبار مطلبش روگداشت.تازه نسخهM3CS بماند.درپیستM3سریع ترینه.احتمال داره درنوربرینگ راننده آلفا حرفه ای تر بوده یاشرایط آب وهوایی بهتربوده .چون همیشه دریک زمان وتوسط یک راننده M3سریع تربوده
کوروش
۳۰ مهر ۱۳۹۷یکی از ویژگی ها و DNA های محصولات بی ام و اینه که وقتی چند نسل پشت سر هم را تجربه می کنی بوضوح کیفیت سواری طی منتها رشد کرده اما حس سواری بی نظیر و استخوان داری که از گذشته داشته است رو هنوز داره اما مثلا وقتی سوار مالیبو یا ایمپالا می شوید به سختی متوجه تفاوتش با سوناتا یا اپتیما می شوید بخصوص ایمپالا که تمام خاطراتان را از مدل های کلاسیکش به گند می کشد