از زمانی که پیشرانههای جتها در هواپیماها هم بکار رفتهاند، برخی افراد آرزوهایی درباره استفاده از این پیشرانهها در خودروها نیز داشتهاند.
اگرچه برخی خودروسازان این فرمول را تست کردهاند اما خب موفقیت چشمگیری به دست نیامده است. البته به نظر میرسد توربینها دوباره به خودروها بازمیگردند. به همین منوال، خودروهایی با پیشرانه جت هم در سراسر جهان به واقعیت میپیوندند و یکی از آنها را نیز در روسیه میبینیم.
ایگور نگودا که از نظر مهارتهای فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد پیشرانهی محوری TS-21 جنگندهی میگ ۲۳ را در بامو سری ۳ اتاق E30 جای داده است! خب آیا حالا با یک هیولایی طرف هستیم که آسفالت را درسته قورت میدهد!؟
اگرچه خیلی نمیتوانیم از صحبتهای افراد در ویدئو سر در بیاوریم اما تا آنجایی که میدانیم کاربرد اصلی توربین TS-21 به عنوان راهانداز پیشرانه اصلی میگ ۲۳ بوده است. هرچند این توربین در سری ۳ به گیربکس اصلی خودرو متصل شده است.
اگرچه قدرت ۶۰ اسب بخاری آن خیلی به چشم نمیآید اما گشتاور زیاد ۴۰۰ نیوتون متری را روی شفت ایجاد میکند که قابلتوجه است. این توربین همچنین دود و صدای زیادی هم تولید میکند. نالهی توربین کاملاً باعث ایجاد حس و حال حضور در پایگاههای هوایی میشود.
خب شاید بپرسید که توربین TS-21 در روسیه با چه مبلغی خریدوفروش میشود. پاسخ این سؤال سورپرایز کننده است زیرا ایگو آن را بهصورت رایگان از یکی از اعضای یوتیوب گرفته است!
[دانلود ویدئو]
حسین
۲۹ مهر ۱۳۹۷از دست این روسا!
تو گاراژ داره تست میکنه نمیگه اتیش میگیره؟
danial
۲۹ مهر ۱۳۹۷ینی یارو تو بازار رفته از رفیقش یدونه موتور جت گرفته مثلاً گفته ممد داداش اون موتور میگه هست ته انباریتون دو سه روز بده من میخوام بندازم ور ماشینم خخخخخخخخخخخخخخخخ
اون وقت ما میریم هواپیما رنگ میزنیم میگیم خودمون هواپیما ساختیم.
بابا خب میرفتین از ممد 4 تا موتور میگرفتین مینداختین رو پراید خب پرواز میکرد دیگه.
Omid
۲۹ مهر ۱۳۹۷حیف که خود موتور جت نیست (البته جا نمیشد)
حسین دهمرد
۳۰ مهر ۱۳۹۷یکی توضیح میده این توربین چیه که ازش واسه استارت موتور جت استفاده میکنن؟به نظر چیز جالبی میاد.