بامو بهتازگی نقشهٔ محصولات الکتریکی خود را منتشر کرده که در آن برنامههای این شرکت برای گسترش مدلهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ نشان داده شده است. این برنامه تحت عنوان e-mobility شناخته میشود. همانطور که در این نقشه مشاهده میکنید، جدیدترین محصول برنامهٔ e-mobility نسخهٔ رودستر مدل i8 است. این خودرو که یک رودستر پلاگینهیبریدی است، اخیراً در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی شد. در سال آینده نیز یک عضو دیگر به خانوادهٔ محصولات پلاگینهیبریدی بامو اضافه خواهد شد که به نظر میرسد یک کراساوور باشد.
مینی بهعنوان یکی از زیرمجموعههای گروه بامو در سال ۲۰۱۹ یک خودروی الکتریکی را معرفی خواهد کرد و سپس در همان سال دو یا سه محصول پلاگینهیبریدی هم به آن خواهند پیوست. در سال ۲۰۲۰ هم بامو نسخهٔ تمام الکتریکی X3 را معرفی خواهد کرد درحالیکه امکان ساخت نسخهٔ پلاگینهیبریدی آنهم وجود دارد. این حرکت سبز در سال ۲۰۲۱ با معرفی عضو جدید خانوادهٔ i ادامه خواهد یافت و پسازآن با معرفی ۹ خودروی تمام الکتریکی دیگر تکمیل خواهد شد. همچنین در سال ۲۰۲۲ میتوان انتظار دیدن سه دستۀ مختلف از محصولات پلاگینهیبریدی در گروه بامو را داشت. این در حالی است که در طول سه سال آینده بامو پنج مدل پلاگینهیبریدی دیگر را هم به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد.
محصولات ساخت بامو از سال ۲۰۲۱ با پیشرانههای درونسوز، قوای محرکهٔ تمام الکتریکی و سیستمهای تمام الکتریکی سازگاری خواهند داشت. نسخهٔ الکتریکی این خودروها دارای ساختار سبکوزن آلومینیومی خواهند بود که در خود موتورهای الکتریکی، گیربکس تک سرعته و دیگر سیستمهای الکترونیکی را جای خواهد داد. همچنین این محصولات برای استفاده از باطریهای ماجولار طراحی خواهند شد که ظاهراً در سه سایز مختلف ارائه میشوند. نسخههای 30e و 40e در محصولات کلاس کامپکت و اجرایی مورداستفاده قرار خواهند گرفت. نسخهٔ اول مجهز به باطریهای ۶۰ کیلووات ساعتی خواهد بود که بُردی برابر با ۴۵۰ کیلومتر را ارائه میکند درحالیکه نسخهٔ 40e از باطریهای ۹۰ کیلووات ساعتی با بُرد ۵۵۰ کیلومتر استفاده خواهد کرد.
اما در کلاس لوکس، علاوه بر نسخهٔ 40e، نسخهٔ 50e هم ارائه خواهد شد که این نسخه به پکیج باطریهای ۱۲۰ کیلووات ساعتی با قابلیت ارائهٔ بُردی ۷۰۰ کیلومتری مجهز خواهد بود. محصولات دیفرانسیل جلوی بامو در آینده به یک موتور الکتریکی با قدرتی بیش از ۱۳۵ اسب بخار مجهز خواهند بود درحالیکه برای محصولات دیفرانسیل عقب موتور الکتریکی قویتری با بیش از ۲۷۰ اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده است. این محصولات ظرف ۶ تا ۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسند درحالیکه برای آنها سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهصورت اختیاری قابل سفارش خواهد بود.
اما محصولات الکتریکی عملکردی بامو جالبتر هستند زیرا این مدلها در جلو مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرتی بیش از ۲۷۰ اسب بخار مجهز خواهند بود درحالیکه میتواند توسط دو موتور الکتریکی دیگر هرکدام با ۲۷۰ اسب بخار قدرت تقویت شود. این مدلها میتوانند در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسند درحالیکه برای آنها امکان سفارش سیستم کنترل گشتاور هم وجود خواهد داشت.
ارش
۲۲ آذر ۱۳۹۶BMWi8عجب رخی داره خیلی خوشگله
امیر
۲۲ آذر ۱۳۹۶به نظر من تنها خودرو سازی میتونه تسلا را در مورد موتورهای الکتریکی بهش برسه و شکست بده بی ام دبلیو هست
Love Cars
۲۲ آذر ۱۳۹۶بی ام و در هر زمینه ای فوق العاده ست.