بی ام وتویوتا

جنگ هاچبک ها! بی ام و 128ti در برابر تویوتا GR یاریس

هاچبک ها مثل قبل به فروش نمی‌روند و این موضوع در آمریکا نمود زیادی دارد اما هنوز هم گزینه‌های مناسبی در بازار برای افرادی که خواهان هیجان سواری و فضای کابین خوب هستند وجود دارد. تویوتا با GR یاریس کاملاً خبرساز ظاهر شده، خودرویی که از سیستم چهار چرخ محرک، گیربکس ۶ سرعته دستی و پیشرانه ۳ سیلندر توربو سود می‌برد. BMW هم با 128ti در بازار حضور دارد، خودرویی که پرفورمنس و اشرافیت را درهم‌آمیخته! اما BMW چگونه با تویوتا شاخ‌به‌شاخ می‌شود؟

BMW 128ti Drag Races The Toyota GR Yaris

به تازگی وب‌سایت Cars.co.za در یوتیوب ویدئویی از چندین درگ 128ti و GR یاریس را بارگذاری کرده است. هیچ‌یک از این دو خودرو مزیت زیادی نسبت به یکدیگر ندارند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی BMW قدرت ۲۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری تولید می‌کند. در مقابل تویوتا را داریم که از دل پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو قدرت ۲۶۴ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری را بیرون کشیده است. GR یاریس از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است اما در برای استفاده از تمامی قدرت خود و غلبه با سایر فاکتورها تقلا می‌کند.

در اولین مسابقه تویوتا استارت بهتری داشته و از BMW پیش می‌افتد اما باواریایی ها فاصله را پر کرده و درست پیش از پایان مسابقه از رقیب آسیایی پیش می‌افتد و با فاصله کمی یاریس را شکست می‌دهد. مسابقه دوم کمی متفاوت بوده و این یاریس است که با تعویض‌های سریع گیربکس رخ‌نمایی می‌کند. این هاچبک تند و تیز لانچی عالی داشته و توانسته BMW را مغلوب کند.

در مسابقه سوم GR یاریس به اندازه طول یک خودرو از 128ti فاصله گرفته و ژرمن‌ها نمی‌توانند این فاصله را جبران کنند. البته درصورتی‌که فضای بیشتری وجود داشت BMW می‌توانست از تویوتا سبقت گرفته و دومین پیروزی را به نام خود ثبت کند اما خب این اتفاق نیفتاد. هاچبک سه درب تویوتا خودرویی فوق‌العاده است که به این زودی‌ها در آمریکا پدیدار نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (904 ديدگاه)

    چقدر خوبه این یاریس جی آر !

    موافقم 15
    مخالفم 2
  2. GPOILED

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    می‌دونم به بحث ربطی ندارد اما می‌دونستین 20 درصد اقتصاد آلمان را بزرگترین صنعتش یعنی خودرو سازی تشکیل داده و خودرسازی‌‌های معروف آلمان عبارتند از:(آعودی،پورشه،بی‌ام‌و،فولکس واگن و بنز)
    اما ایران که دومین صنعت بزرگش خودروسازی است،خودروسازی‌های معروفش عبارتند از:(ایران‌خودرو،سایپا،کرمان‌موتور و بهمن‌موتور)
    چرا وضع ایران اینقدر خرابه که دومین صنعت بزرگش اینقدر داغونه،تازه بزرگترین صنعتش نفت و گاز که منابع خدادادی هست اگه این نفت هم نداشتیم دیگه واقعا چی کار می‌کردیم؟ اون موقع بزرگترین صنعت کشور می‌شد خودروسازی که اینقدر در آن افتضاح هستیم.

    موافقم 17
    1. عاشق پدال

      ۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (259 ديدگاه)

      حوصله ندارم بنویسم
      به خاطر کل کل تو سایت یه امتحان رو فرض میکردم افتادم و امشب نتیجه اش امد و واقعا افتادم. اینقدر رو اعصابم رفت.
      اما و اما برسیم به این مقایسه ی شما.
      اشتباهه.
      شما فکر کنم فقط به صادرات نگاه کردین. و تو صادرات هم وسایل نقلیه اوله.
      چون قبلا خوندم وسایل نقلیه رتبه اول صادرات المانه.
      ۷۰ درصد اقتصاد المان خدمات هست. ۲۵ درصد فکر کنم مربوط به صنعته. و وسایل نقلیه جزو صنعته.

      نمیخواد
      بیا گشتم تو گوگل
      مرکز امار خوددولت المان
      https://www.destatis.de/EN/Themes/Economy/Foreign-Trade/_node.html?__blob=poster

      درست گفتم. خودرو و وسایل موتوری و قطعاتش بیشترین صادرات المانه. رتبه یک.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. GPOILED

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ببخشید منظورم صنعت بود

      2. GPOILED

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (5 ديدگاه)

        شما درست میگین

    2. Navid_A.J

      ۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      اوضاع ایران اونقدری که به خاطر شستشوی معزیمون و غربزدگی نشون دادن، بد نیست. نسبت به تاریخ 200 سال گذشته، میشه گفت موقعیتمون خوبه. الان اقتصاد 18م دنیاییم. متأسفانه این اقتصاد بزرگ در بطن جامعه خودشو نشون نمیده و ضریب GDP پایینی داریم (سرانه درامد پایینه و مردم رفاه رو حس نمیکنن). اگر اقتصاد رو از بخش دولتی و از دست بانک ها آزاد کنن، ترمز اقتصاد کشیده میشه و حرکت میکنه. این که صنعت خودروییمون هم اینقد فشل و سر به هواست، بی تأثیر از این قضیه نیست.

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. GPOILED

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (5 ديدگاه)

        آره واقعا نسبت به زمان قاجار و پهلوی بهتر وضع ایران اما باز وضعمون خرابه ، یعنی الان بدیم اون موقع بدتر

      2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        وااتتتتتتتتتتتتتت🤨😐😐😐😐😐😐😐😐😐
        رفاهههههههههه؟ خوبییی؟ نه واقعا خوبی؟ ساندیسی بودنم یه حدی داره😐 ۱۸ امین اقتصاد وات؟ خوبی؟ آخه ل.ع… چرا انقد 💩 میخوری؟ آخه چرا؟ ناموسا کجای ایران به ۱۸ امین اقتصاد میخوره؟:/
        لطفا بیا پایین تا نیاوردمت

        موافقم 3
        مخالفم 2
      3. عاشق پدال

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (25 ديدگاه)

        امارتون مال سالها پیشه
        رتبه ۵۱ هستیم.
        هرساله کشورها نسبت به رشد و وضع اقتصادی رتبه بندی میشن.
        فکر کنم زمان احمدی نژاد ۱۸ شدیم اونم چون نفت یهویی امپر ترکوند رفت بالا.
        حالا این هیچی.
        و این رتبه ۲۶ فکر کنم اشتباهه. چون به امارها مطمئن نیستم و همین ۱ ماه گذشته بود که بعد ۸ سال امارهای اقتصادی رو عمومی کردن.

        https://www.aa.com.tr/fa/اخبار-تحلیلی/سقوط-درآمد-ملی-سرانه-ایرانیان/2366323

        بعد حدود این چند سال اولین باره که امار رو منتشر میکنن.
        از ۴۴۴ میلیارددلار رسیده به ۱۹۱ میلیارد دلار. ۶۰ درصد سقوط کامل.
        و به اون ۳۷۵ میلیارد دلار هم دقت نکنین.
        همون ۱۹۱ میلیارد دلار مهمه.

        و مهمتر از همه شما به این نگاه نکن این درامد چقدره. به این نگاه کن یه کشور به ازای هر نفر چقدر درامد داشته
        کشورای غربی حدود ۵۰ هزار دلاره سرانه تولید ناخالص داخلی یک سالشون.
        ایارن ۲۳۰۰ دلار
        اتفاقا نسبت به گذشته خیلی عقبیم. حتی از زمان قاجار عقب تریم.
        زمان منحوس و تاریک قاجار یک چهارم یه غربی درامد داشتیم. یعنی ۱۲ هزار دلار.
        از زمان بعد صفهویه تا قاجار حدودا یک چهارم بوده درامد مردم داخل ایران نسبت به غرب. زمان صفویه کلا بهترین بوده که درامد بیشتر شده. زمان شاه عباس فکر کنم درامد کشور بیشتر از غرب بود.

  3. میثم

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    این یاریس GR عجب ماشین تو دل برویی هست

    موافقم 13
  4. محمد امین

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    Bmw خودرو سریع تری بود ، شرایط درگ توی نتیجه ی نهایی تاثیر داشت ، وگرنه هر سه تارو می‌برد
    ولی واقعا یاریس برای خودش اسطوره شده، و ماشین تیزی است ، طراحی خیلی جذابی هم داره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. شاهین

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    یاریس دنده دستی بود
    بی ام و هم دستی بود؟!
    اگر بی ام و اتومات بوده پس یاریس خیلی خوب عملکرده با تاخیری که توی کلاچ گیری به وجود میومده

  6. Mohamad

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (812 ديدگاه)

    این یاریس از اون سوپرا ، سوپراتره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا