منهارت این بار سراغ یک خودروی کلاسیک جذاب رفته و آن را با تقویت پیشرانه، سیستم تعلیق و ترمزها اصلاح کرده است.
تیونر آلمانی منهارت که بیشتر به خاطر تیونینگ خودروهای پرفورمنس مدرن شناخته میشود، سومین مدلی که توسط بخش کلاسیک جدید خود اصلاح شده را معرفی کرده است. پس از رستوماد لانچیا دلتا و بامو M3 نسل E30، منهارت حالا سراغ یکی دیگر از خودروهای اسپرت خاطرهانگیز گذشته یعنی بامو ۲۰۰۲ Tii رفته است. البته این یک ۲۰۰۲ معمولی نیست و از تغییرات کارخانهای آلپینا بهره میبرد.
در سینهٔ این کوپهٔ اسپرت آلمانی یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با نام M10 قرار گرفته که به دریچه گاز و منیفولد آلپینا مجهز است. منهارت این موتور را به ایرباکس K&N و ارتقاءهای سختافزاری کوچکی مجهز کرده که خروجی پیشرانه را به میزان قابلتوجهی افزایش داده است. این موتور چهار سیلندر قبلاً ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد اما این اعداد حالا به ۲۰۰ اسب بخار و ۲۱۵ نیوتن متر افزایش پیدا کردهاند.
هرچند ۲۰۰ اسب بخار طبق استانداردهای امروزی رقم چندان زیادی نیست اما باید توجه داشت که ۲۰۰۲ تنها حدود یک تن وزن دارد. پیشرانهٔ این ماشین علاوه بر افزایش قدرت، به سیستم اگزوز جدید منهارت هم مجهز شده که صدای جذابتری تولید میکند. همچنین برای مطابقت با این افزایش نیرو، خودرو به سیستم ترمز ارتقاءیافتهای مجهز شده که بر اساس ترمزهای بامو 320i نسل E21 ساخته شده است. علاوه بر این، منهارت برای این ۲۰۰۲ کمکفنرهای جدیدی را هم تدارک دیده است که هندلینگ اسپرتتری را به همراه دارد تا راننده بتواند از کل قدرت اضافی خودرو استفاده کند.
و نهایتاً به آخرین ویژگی این ماشین یعنی لاستیکهای ۲۱۵ در جلو و ۲۲۵ در عقب میرسیم که روی رینگهای چند پرهٔ فابریک ۱۶ اینچی آلپینا قرار گرفتهاند. این رینگهای کلاسیک نقرهایرنگ، به لطف افزایش ۲۵ میلیمتری عرض گلگیرها در جلو و عقب، بهطور کامل زیر گلگیرها جای گرفتهاند.
Enzo Ferrari 2008
۲۴ شهریور ۱۴۰۲چه ورقی شده
نشناسی بهتره
۲۴ شهریور ۱۴۰۲اخخخخ
رنگ نارجیش توی خیابونای ایران چه رخی داشت لام.صب
13
۲۴ شهریور ۱۴۰۲اَلا کلنگ و تیشه
دوسِت دارم همیشه
کوچولوی ریزه میزه
انقده بلا نمیشه
بی وطن
۲۴ شهریور ۱۴۰۲عشق خالص 2002
محمدهادی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲عجب چیز خفنیه
من عاااشق ۲۰۰۲م
ولی اگه یه ارتقاء وزنی هم روش انجام میدادن عاااالی تر هم میشد
چققد خوششکله
فلفل تند و تیز🔥🔥🔥🔥
مهردادکمال
۲۴ شهریور ۱۴۰۲حواستون به رینگ هاش هست! عاشق رینگ های آلپینام اصلا دمده نمیشه
حسین دهمرد
۲۴ شهریور ۱۴۰۲الان ببرنش تست ایمنی بگیرن چند ستاره میگیره؟
JDM
۲۴ شهریور ۱۴۰۲تست ایمنی بره قطعا 5 ستاره نمیگیره چون الان تقریبا 3 ستاره بخاطر آپشن هایی مثل ایربگ ترمز فلان سیستم و … ولی از لحاظ استهکام بدنه و هندلینگ حرفایی برای گفتن داره
اصلا حرفت بر مبنای منطق نیست چون کسی که اینکاره باشه به جزئیات دقت میکنه
هیچ میدونی این چه سالی تولید شده؟
حسین دهمرد
۲۵ شهریور ۱۴۰۲من از استایلش خوشم اومده از سادگیش خوشم اومده به اندازه ی کافی هم جاداره میگم الان اگر همچین چیزی بسازیم چند ستاره میتونه بگیره؟ کجاش منطقی نیست؟ زمان حودش که قطعا سنگ محک این کلاس بوده. متاسفانه ماشینای الان هم ارتفاع سقف و شعاع دید محدود شده هم طراحی ها پیچیده شده
Arshia m3csl
۲۴ شهریور ۱۴۰۲عالیه این ۲۰۰۲ الپینا منهارت قیمتش رو تو اینستاگرام منهارت دیدم ۱۵۰ هزار یورو هست این ۲۰۰۲ زیبا منهارت که میشه با پولش x7 مدل v8 خرید ولی ۲۰۰۲ الپینا منهارت رو آدمای خاصی که فراری کلاسیک و sl گالووینگ دارن میرن سمتش
JDM
۲۵ شهریور ۱۴۰۲اون کامنت اولت طوری دیگه منظور میرسونه
شاید من متوجه نشدم چون گفتی اگه الان ببرنش چند ستاره میگیره و منطقی به نظر نمیومد
حمیدخان
۲۸ شهریور ۱۴۰۲بادرود،پدرم دهه شصت رنگ نارنجیش داشت وچه شتاب وقدرتی داشت ویکی ازبهترین سری های BMWتوسالهای خودش بود.