این مدل ب ام و، یکی از وحشیترین خودروهای کلاس خودش محسوب میشود. راننده این خودرو، حتی اگر از آن دسته رانندههای محتاط و خونسرد دنیا باشد، باز هم وقتی پشت فرمان 428i میشود، باز هم در مقابل وسوسهی رانندگی دیوانهوار و مانورهای وحشیانه آن، دچار تردید میشود و برای رقابت با سایر خودروها در بزرگراه آماده میشود. 428i برای شما هر چه که لازم بوده، فراهم آورده است؛ البته نه به اندازهی یک سدان سری ۳، ولی آنقدر که مانند رانندههای نترس در جاده مانور بدهید و در همین حال، از ایمنی خودرویتان مطمئن باشید.
در مهندسی آلمانی در طراحی خودرو، همهچیز از روی برنامه است و در مونیخ، ب ام و، در یک اقدامی بحثبرانگیز، خودروهای کوپه را از زیر عنوان «سری ۳» خارج کرده است؛ خودروهایی که تا همین چند وقت پیش، نصف فروش ب ام و در امریکا بودند. در هر حال، به زودی باید منتظر مدلهای دیگری با نشان M4 بود. در همین حال، 428i با قیمت ۴۱ هزار و ۴۲۵ دلار از راه رسیده؛ قیمتی که ۳۲۰۰ دلار از مدل پایه 328i بیشتر است.
در مدل پایه این خودروی سری ۴، چراغهای زنون و سقف آفتابگیر، همراه با یک بدنهی فوقالعاده، خودنمایی میکنند. برای مدلهای کوپه و سدان با سیستم گیربکس اتوماتیک، وزن کلی مشابه و حدوداً بهاندازه ۱۶۰۰ کیلوگرم است.
در برخی موارد، نمیتوان به 428i خرده گرفت؛ چرا که ب ام و، خودروی سری ۴ خود را به عنوان یک خودروی اسپرت در نظر نگرفته، بلکه مطابق انتظارات از یک کوپه لوکس، بر روی آن کار کرده است. همانند بیشتر مدلهای اخیر ب ام و، از پلاستیک سخت در طراحی داخلی کابین استفاده کرده، امّا در عین حال، از تریم زیبا و چشمنواز سیاه رنگ با طرح چوب هاکی در کنار آن، بهره برده است. فضای داخل کابین به اندازهی کافی در نظر گرفته شده و راننده و شخصی که کنار او نشسته، فضای زیادی برای مانور بر روی صندلی خواهند داشت. چرخ فرمان کوچک و نسبتاً باریک جدید، احساس سبکی و سرزندگی بینظیری به راننده میدهد.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، دو در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۴۷۱۲۵ دلار(قیمت پایه: ۴۱۴۲۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4توربوشارژ و خنککننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۷ سیسی.
- قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۵/۷ نیوتن متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۸۱ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۴ متر.
- عرض: ۱/۸۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۳۸ متر.
- وزن کلی: ۱۶۰۰ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۳ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت: ۳۵/۷ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۱ ثانیه با سرعت ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۹۹ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۹ g.
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه.
- مصرف سوخت در تست: ۱۰/۲ لیتر در صد کیلومتر.
Zonda R
۲ بهمن ۱۳۹۲F.A
من همیشه جذب سری 3 کوپه و کانورتیبل میشم
واقعا سری4 فوق العادست با این قیمت همه چی تمومه
Zonda R
۲ بهمن ۱۳۹۲F.A
برند bmw یعنی
بهترین هندلینگ و لذت سواری بی همتا
Zonda R
۲ بهمن ۱۳۹۲F.A
Bmw 428= لایک
بنز c350 کوپه=دیسلایک
میدونم این باید با نسل جدیده c
قیاس بشه
ولی فعلا همین مدل تو لیست فروشه بنزه برای2014
توفیقی
۲ بهمن ۱۳۹۲بی ام و بدون پکیج M پرفورمانس یه چیز نه دو چیز کم داره.یکی حال دومی حول
ALi.sd
۲ بهمن ۱۳۹۲آره به نظر منم استقبال سری 3 موقعی که وارد بازار شد رو داره :p
محمد
۲ بهمن ۱۳۹۲نمیدونم چرا ب ام و نمیخواد ترمز دستی این ماشینو پدالی کنه…در کل سلطانیه واسه خودش هرچند طراحی جلوش میتونه بهتر باشه
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲چون ماشین اسپورته شاید طرف بخواد دستی بکشه حال کنه که با پدالی نمیشه حال کرد (من که دلم نمیاد اینکارو کنم ولی به هر حال …) بعدشم پدالی ما 50 سال پیش بنزه الان کلیدی اومده برقی . کلیدو میزنی دستی میکشه ولی این حالش بیشتره!ایراد بنی اسرائیلی نگیر . نقطه ضعف پیدا نکردی گیر دادی به دستیش؟؟؟ ای بابا
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۲نه خوداییش خوشم اومده ازش ولی حیف این نیست که ماشین به این خوبی ترمز دستی داشته باشه؟؟؟
فرزاد
۲ بهمن ۱۳۹۲سلام ببخشید بی ربطه اما پدال جان ما یه لگسوس es250 خریدیم میخواستم اگه بخواهید بررسیش کنید یه ایمیل بهم بدید
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲ES350 یا ES250 ؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ بهمن ۱۳۹۲درود.
حمید جان ES 250 موتورش 4 سیلندره.جدید اومده.
میگن استقبال خوبی ازش داره میشه.
((( ایران و المان )))
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲نمیدونستم میلاد جان ، عجب!پس لکسس 4 سیلندر هم اومد ایران!خیلی هم خوب
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲تشکر میلاد جان ، خیلی هم خوب ، نمیدونستم.
SAEED
۲ بهمن ۱۳۹۲سلام.
240اسب بخار برا ی موتور با 2.0لیتر گنجایش فوق العادست!!!!!!!!!!!
ظاهرش خیییییییلی نازه،مخصوصاً از نمای جلو!!!!!!
50
۲ بهمن ۱۳۹۲شتابش خیلی خوبه
PEUGEOT
۲ بهمن ۱۳۹۲در یک کلمه عالیه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۲درود.
یک ماشین همه چیز تمام.
من اگر بخوام انتخاب کنم یا اونی که داخلش قرمزه یا اونی که داخلش قهوه
ای است رو انتخاب میکنم.
موتورشم که خیلی خوبه.
((( ایرران و المان )))
PEUGEOT
۲ بهمن ۱۳۹۲سلام میلاد بهت ایمیل فرستادم نیومد؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ بهمن ۱۳۹۲درود.
چرا اومد.فردا جواب میدم.
فردا جواب میدم . وقت نداشتم.
((( ایران و المان )))
mahsa
۳ بهمن ۱۳۹۲مثل اینکه عزیزان طرفدار المان همه یکرنگ شدند و نبض سایتوگرفتن تو دستشون خداییش خوب تصمیمیه اتحاد رمز پیروزیه من خودم خیلی خوشم اومد و احساس میکنم طرفداران المان بیشترن از بقیه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ بهمن ۱۳۹۲درود.
بله مهسا خانوم.دیگه دیدیم المان تک افتاده گفتیم یک
ارتش درست کنیم.
شما طرفدار کدام کشور و برندی؟؟؟
((( ایران و المان )))
Kurosh
۲ بهمن ۱۳۹۲بی ام و فقط تو چن سری قبل یکم چراغای عقبش طراحی شو قدیمی جلوه میداد…
ولی حالا دیگه اون عیبم رفع کردن وبنظرم این ماشین فعلاً کم وکسری چیزی نداره…
درود ولایک بر تو ای برند دیرینه…
ALi.sd
۲ بهمن ۱۳۹۲خیلی عالیه واقعا بوی تکنولوژی میده شدید ،
یه موتور 2 لیتری توربو و گیربکس 8 سرعته و کلاچ شیفتر و
توان تولیدی 240 hp ، اونم با شتاب 5.3 ، تازه فقط 41 هزار دلار ؟؟!!
محشره :p
احسان(احسان سابق)
۲ بهمن ۱۳۹۲دوسش دارم
مجتبی
۲ بهمن ۱۳۹۲ای کاش زمان برای ماهم مهم بود
تا تلاشمون برای رسیدن به هدفامون افزایش پیدا میکرد…
0.3 ثانیه سریع تر از نسل قبل،چیزی که هیچ کدوم از شرکتای خودرو سازی ما درک نمیکنن ک هیچ،با خنده و تمسخر میگن:0.3 ثانیه زمان به چه دردی میخوره؟!!!
pouya
۲ بهمن ۱۳۹۲سلام.دوستان.ما که تو ایران دستمون سری چهار نمیرسه.ولی بنظرتو 328 بگیرم یا z4 28?ممنون میشپ راهنمایی کنید
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲به توقعت از ماشین نگاه کن . فضای بیشتر میخوای و راحتی بیشتر ؟ یا درخشش و خاص بودن ؟
mory
۲ بهمن ۱۳۹۲من 10 15 سال پیشم یادمه bmw همینجوری بود شکلش و هنوز هم با اینکه خیلی تغییر نکرده حتی طرفداراشم زیاد شدن
مرحبا
ماشین از ایران نخرید
محمد
۲ بهمن ۱۳۹۲سلام به دوستان.یه لینکی براتونگذاشتم که مر بوطه به انتخاب توینر برتر 2013 بین باراباس/جی پاور/ام تی ام/منصوری و… برید نتیجشو ببینید و به خودتون افتخار کنید.آدرسلینکوازصفحه فیس بوک آقای منصوری کپی کردم.موفق باشید عزیزان.http://www.gtspirit.com/2013/11/14/gtspirit-tuner-of-the-year-2013-nominees
مصطفی
۲ بهمن ۱۳۹۲اینا دیونت میکنن خداااااا چه چیزایییییییههههههه
غفار
۲ بهمن ۱۳۹۲اینکه طراحیش مثل سری ۳ هستش
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲مگه قراره نباشه ؟ اون سدان شده اینه
زیگما
۲ بهمن ۱۳۹۲ببخشید زود قضاوت کردم! نوشته توش پلاستیکیه! این خیلی برای مهمه!اینهمه پول بدیم و توش پلاستیکی باشه؟ این همه خوبیاشو از بین میبره.نظرم تغییر کرد.
محمد
۲ بهمن ۱۳۹۲باشه پس ب ام و رو بده من برو بجاش یه سمند بگیر که چوب کاری هم داشته باشه
زیگما
۳ بهمن ۱۳۹۲ضعیف ترین استدلالی که برای رد نظر طرف مقابل وجود دارد این است!
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۲اوهو ببین کی داره از استدلال حرف میزنه
زیگما
۳ بهمن ۱۳۹۲داخل این خودرو از پلاستیک سخت ساخته شده و این ضعف بزرگیه. هیچ ربطی هم به استدلال نداره! البته استدلال اونی پایین تره که میخواد بحث رو منحرف کنه و در مورد شحصیت دیگران قضاوت کنه!
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۲در ضمن خدمتت بگم که منم بهت پیشنهاد دادم اگه از اینکه با پلاستیک سخت ساخته ناراحتی و میگی ضعف بزرگیه مشکلی نیست چون اینجا مهم هم نیست که نظر تو چی باشه یا چی فکر میکنی…مهم اینه که ماشین های آلمانی انقدر خوب هستن که منی که طرفدارم تویوتا ام رو وادار به دفاع از خودشون میکنن….می تونی بری بجاش رو سمند بحث کنی…تازه اتاقش هم از پلاستیک سخت ساخته نشده و چوبکاری داره…از همه ی کاربران معذرت خواهی بابت لحن بد حرف زدنم ولی بعضیا که الآن واسه ما کارشناس ماشین شدن انگار یادشون رفته که تا 6 ماه پیش میگفتن کره بهترین صنعت خودرو ساز دنیاس
زیگما
۳ بهمن ۱۳۹۲اونقدری بدبختی که به گفته خودت ب ام و به این خوبی را رو با سمند مقایسه میکنی! هه هه.داخلش هنوز هم از پلاستیکه سخته! هنوز واقعیت تغییر نکرده! هنوز در این موضوع این خودرو ضعیفه و عقب هست از رقبا.
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۲فعلا که میبینی با همون داخل پلاستیکیش از رقیباش سرتره و مهم نیست که تو چی بگی…برو بجاش یه سمند بگیر که چوبکاری داره و پلاستیکش سخت نیست …معلوم نیست با خودت چند چندی
زیگما
۴ بهمن ۱۳۹۲هه هه هه
دقیقا تو با خودت چند چندی؟ داره میگه به جای این برو سمند بگیر! تو خودت داری اینو با سمند مقایسه میکنی! در ضمن.کی گفته از رقبا سرتره؟مگه فروش این به طور گسترده از شده؟تو که هیچی نمیدونی نظر نده پلیز!یه جمله میگی چهل تا غلط توشه : )))))))
هنوز هم داخلش از پلاستیکه سخته! پلاستیکه سخت برای یه کوپ دو در! یعد یک سری افراد معلوم الحال میان از ماشین های امریکایی ایراد میگیرن که توش پلاستیکیه!جالبه! کدیلاک ats دو در که در کلاس سری دو و بنز سی کلاس دو در حساب میشه داخلش تمام از چرم دوخته شدس! این که در کلاس پایین تره داخلش چرمیه بعد چرا این ب ام و دو در که در کلاس لوکس تر و بزرگ تر هست نباید توش چرمی باشه؟حالا چرم نه! میتونست مواد نرم یا فوم باشه که!
در ضمن، ممنونم که پذیرفتی داخلش از مواد سخته.کاش همه مثل تو اشتباهشون رو می پذیرفتن:
“فعلا که میبینی با همون داخل پلاستیکیش”
mahsa
۲ بهمن ۱۳۹۲bmw همیشه خوبه
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
چه عجب مهسا خانوم خیلی وقته نیستی!
(Sina.fbسابق)
moein
۲ بهمن ۱۳۹۲B M W همیشه بهترینه….
علی
۲ بهمن ۱۳۹۲دیگه اینکه نیازی به بحث نداره
وقتی میگی BMW دگه همه چی معلومه
یه برند المانی با سابقه درخشان که از فناوری روز برخورداره
وهمه ماشینهاش یه سرو گردن از ماشینای امریکا و ژاپن
و بلژیک وایتالیا وکره وفرانسه بالتره ایا امکان داره ماشین
بد هم تولید کنه خودرو های المانی سرور همه خودرو هان
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲درود بر تو
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲ بهمن ۱۳۹۲کسی میدونه چرا این جمله رو گفته و منظورش دقیقا چی بوده؟؟!! مگه از سری3 چی کم داره؟؟!!
“همه چیز را برای شما فراهم میکند، البته نه به اندازه یک سدان سری 3”
mahsa
۲ بهمن ۱۳۹۲آلمان عاشقتم
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲آلمانم عاشقته!!!
w motors
۲ بهمن ۱۳۹۲بدک نیست برای اینکه انسان میخواد بگه باشخصیتم سوار چنین مسخره بازی هایی می شود . خلا صه هرکاری بکنه به w motors نمیرسه.
saied
۲ بهمن ۱۳۹۲http://www.aparat.com/v/vRkm6
از عاشق های المانی دوت میکنم یه نگاهی به این کلیپ بکنن
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲خب دیدیم .. خیلی هم خوب ، چیو میخوای ثابت کنی ؟
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲چون لینک گذشتی منم با لینک چواب میدم . اینو حتما ببین :
http://www.aparat.com/v/VyQg3
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۳ بهمن ۱۳۹۲918 قورتش میده! خواهی دید ;-)
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۲در برابر بی ام و هیج حرفی برای گفتن نمیمونه….پس چیزی نمیگم
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲انصافا میشه ب ام و رو دوس نداشت ؟؟؟ آخه میشه ؟؟؟
e36
۳ بهمن ۱۳۹۲لذت مطلق رانندگی
Ahmad..F12
۴ شهریور ۱۳۹۳دوست داشتنیه واقعاً
mahsa
۳ بهمن ۱۳۹۲سعید جان منظورتو خوب فهمیدم از این کلیپ
من همیشه گفتم که ایتالیا بهترین سوپر اسپرت ساز دنیاس ونه آلمان نه آمریکا ونه هیچ کشوری به گردش نمیرسه
من ایتالیا هم خیلی دوست دارم .تو سوپر اسپرت ها فقط ایتالیا
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲به حرفش گوش نده ، رانندگی ب ام و رو ببین :
http://www.aparat.com/v/VyQg3
اتو درایو زیاد داریم . ولی نوع رانندگیشو داشته باش ، یه راننده ریس تمام عیار
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
آفرین مهسا عاشق این جمله ی پایانیتم:
تو سوپر اسپرت ها فقط ایتالیا
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲ماشینای عالی هستن سوپراسپورتهای ایتالیایی . ولی من نمیتونم کمپانی هایی که خودشون تحت مالکیت دیگران مثل فیات و آئودی هستن رو دوس داشته باشم.
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۲سوپر اسپرت ایتالیایی خوبه ولی مشکلش اینه که قیمتش بالاست…در این صورت آدم میتونه بره دنبال سوپر اسپرت های آلمانی ها و صد البته لکسوس و نیسان
ALi.sd
۳ بهمن ۱۳۹۲ایتالیا تخصصش super car هست ،
نه super sport
+ :p
رامتین
۳ بهمن ۱۳۹۲این مدل از بی ام و نهایت کیفیت را به دنبال داره. اولا کمی در آمار داده شده باید اصلاحیه بگذاریم. قدرتش دقیقا 244.8 اسب بخاره نه 240. شتابش 5.4 هست که با حجم 2 لیتر یعنی تفاوت فناوری آلمان با کره (جنسیس کوپه حجم 3.8 و شتاب 5.8) در حد سال نوریه. الان بی ام و 328 با همین قدرت و شتاب 5.8 همین الان میتونی از پرشیا خودرو بخری با قیمت 248 میلیون. مطمئنا این مدل یعنی 428 چیزی حدود 270 میلیونه. در مقایسه با مرسدس E200 که حجم 1.8 و قدرت بسیار نازل 181 و شتاب 8.1 داره و قیمتش 295 میلیونه، یعنی اینکه بی ام و از نظر دینامیک یه چیز دیگست. همونطور که در کلیپ همین سایت دیدید بی ام و M6 با قدرت 50 اسب کمتر از غول سوپر اسپورتهای دتیا یعنی آوانتادور با 0.2 ثانیه اختلاف کم آورد که چه بسا قدرتش برابر بود، نتیجه شاید…
واقعا بی ام و فوق العاده است.خصوصا سری 3 یاهمون 4 و سری زیبای 6.
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲زنده باشی . واقعا لایق ب ام و هستی نه کمتر.
حمزه
۳ بهمن ۱۳۹۲دم آلمان گرم. پدال جان. شما هم وقت کردی، هی مارو تو کف بذار :D . اَه :)
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
بی ام و ماشین بسیار خوبیه حتی یکی از ماشین های محبوب زندگیمه ولی به عنوان یه هوادار ،اعتراف میکنم یکم طراحی هاش تکراری شده اگه تو این ماشین دقت کنید تفاوتی با دیگر خودرو های بی ام و نداره فقط چراغ های عقبش تغییر کرد فقط یه نکته ی جالب داره که طول ماشین نسبت یه دیگر بی ام و ها بلند تر شده و همچنین طول در هاش.
از دوستداران بی ام و خواهش میکنم یکم با جنبه باشن و به حقیقت پی ببرند.
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ بهمن ۱۳۹۲حقیقت لینکیه که گذشتم . حقیقت اینه که ب ام و تموم نمیشه . حقیقت اینه که نمیشه سیبیلای ب ام و رو به هم چسبوند که تکراری نباشه یا چهارتا چشک جلوش رو کرد 5تا . اصیله . حقیقت اینه که بی نظیره شاهکار مال یه دقیقشه .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
حمید جان تو منظور منو نفهمیدی!
من نمیگم بی ام و ماشین بدیه،یادم میاد اولین باری که به دنیای خودرو قدم گذاشتم عاشق بی ام و شدم.
بی ام و طراحی بسیار زیبا و دلنشینی داره ولی خیلی وقته که به این سبک طراحی می کنه و تکراری شده،شایدم یه هدفی برا خودش داره،به هر حال هر خودرو سازی سلیقه ی خودش رو داره و من و تو نمی تونیم راجبش حرف بزنیم،اینیکه من میگم یه نظره همین.
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۴ بهمن ۱۳۹۲بله سینا جان ، ولی خیلی وقتها همین طراحی با سابقه و اصیل مرز بین یه ماشین و خودروساز باسابقه با یه خودروساز بی هویت و تازه به دوران رسیده است . سینای عزیز ، طرفدارای ب ام و ، ب ام و رو دوس دارن ، اصلا نمیخوان عوض شه ، ب ام و فقط باید ب ام و باشه . میبینی که … کسی از دوس داشتن ب ام و خسته نمیشه . ب ام و رو همینطور که هست دوس داریم.چیز دیگه ای نمیخوایم .
mahsa
۳ بهمن ۱۳۹۲مرسی عزیزم
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
خواهش میکنم.
reza
۲۰ مهر ۱۳۹۴گفتی بسمه تعالی فکر کردیم حالا میخوای 20 خط انشا بگی . واسه یه خواهش میکنم بسمه تعالی میخواد ؟