بامو با اضافه کردن عضو جدید و دیفرانسیل جلو به خانوادهی سری ۲ گرن کوپه اقدام به گسترش این خانواده در آمریکا کرده است. این اولین سدان دیفرانسیل جلوی باواریایی هاست که در آمریکا عرضه میشود. پیش از این شاسیبلند دیفرانسیل جلوی X1 نیز در دسترس مشتریان آمریکایی بوده است.
مدل جدید 228i sDrive گرن کوپه در واقع مدل پایه این خانواده محسوب میشود. این خودرو در جایگاهی پایینتر از نسخه 228i xDrive گرن کوپه قرار داشته و قیمت پایه ۳۵۷۰۰ دلاری آن ۲ هزار دلار کمتر از برادر چهار چرخ محرک است.
همانند برادر چهار چرخ محرک، نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر است. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده و از آنجایی که نیرو به جای همه چرخ ها فقط به اکسل جلو منتقل میشود بنابراین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن بجای رکورد ۶ ثانیهای مدل چهار چرخ محرک برابر با ۶.۳ ثانیه است.
طبق گفته کارز دایرکت، مصرف سوخت این خودرو بهبود یافته و به ۸.۴ تا ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.
اما گل سرسبد این خانواده مدل M235i xDrive گرن کوپه است که قیمت ۴۵۵۰۰ دلاری داشته و آنهم از پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده کرده اما خروجی آن به ۳۰۱ اسب بخار و گشتاورش به ۴۵۰ نیوتون متر رسیده است. این پیشرانه نیز با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری داشته و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی را ثبت میکند.
ارزانترین محصول بامو در آمریکا X1 sDrive28i است که ۳۰۰ دلار ارزانتر از sDrive28i گرن کوپه بوده و بهای ۳۵۴۰۰ دلاری دارد. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری ۲۲۸ اسبی استفاده کرده و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است.
Ali_x76
۶ دی ۱۳۹۹طبق بررسیهایی که ازش منتشر شده، خیلی نمیشه به عنوان BMW روش حساب کرد.
از لحاظ ظاهری هم به نظرم پایینتر از مدلهای با پلتفرم دف عقب سری ۲ ظاهر میشه.
Kato
۷ دی ۱۳۹۹هیچوقت از ب ام و خوشم نیومد
نمیدونم چرا؟
سلام سلام ای زندگی سلام
۶ دی ۱۳۹۹دارم به طراحی 206 مانندش عادت میکنم
مجید
۶ دی ۱۳۹۹رو به فنا مگر اینکه تحولی رخ بده
افشار
۶ دی ۱۳۹۹بهتر نیست بگیم پلوس جلو برای اینکه کسی نمیگه فلان خودرو دیفرانسیل جلو هست بلکه میگن پلوس جلو هست
datsun
۶ دی ۱۳۹۹کمتر کسی میگه پولس فلان .دیفرانسیل عقب یا جلو یا چهار چرخ محرک این عامیانه ترین اصطلاح سیستم انتقال قدرت یه ماشینه که خودروسازها و سایتهای معتبر استفاده میکنن.
افشار
۶ دی ۱۳۹۹برعکس گفتی برای این که همه وقتی نیروی موتور از طرق گیربکس مستقیم فقط به چرخهای جلو منتقل بشه میگن پلوس جلو ولی اگر بره برای چرخ عقب میگن دیفرانسیل عقب از خودم در نمی آرم که
datsun
۶ دی ۱۳۹۹مشکل اینه که شما فکر میکنید ماشین محور جلو محرک دیفرانسیل نداره که سخت در اشتباهید.
افشار
۶ دی ۱۳۹۹بی خیال شما راست میگی من بلد نیستم !!!!!
Ahmedreza2002
۶ دی ۱۳۹۹همه چیزایی که امریکایی ها دوست ندارن همینجاس
سایر کوچک بدنه
دیفرانسیل جلو
باید دید چیکار میکنه تو فروش
Sina
۶ دی ۱۳۹۹واقعا از این سری ۲ خوشم نیومد
شاید بهتر بود با همون اسم سری ۱ عرضه میشد
اینطوری قیمت پایین تری هم پیدا میکرد
الان با این قیمت نمی ارزه.
مثلا M235i حدود ۴۵ هزار دلاره
که با پول بیشتر ( کمتر از ۱۰ هزار دلار) M340i میشه خرید که خیلی خیلی سریعتر ، زیبا تر ، جادار تر، کاربردی تر ، بسیار لوکس تر ، ارزش بیشتر برای فروش ، هندلینگ بسیار بهتر( مثل سری ۲ گرن کوپه دیفرانسیل جلو نیست)و … ،در کل ماشین بسیار بهتریه
Sina
۶ دی ۱۳۹۹چرا پدال قابلیت حذف نظر نداره؟؟
خواستم بنویسم کمتر از ۱۵ هزار دلار اشتباه تایپ شد
برای این مشکل هم یه فکری بکنید
الان من یه نظر داده بودم اطلاعاتش مشکل داشت خواستم تغییر بدم نشد
ارش
۶ دی ۱۳۹۹زشت هست دیفرانسیل جلو هم هست دیگه چی ؟بدترین قسمتش همون نمای عقبه.
Chevo
۷ دی ۱۳۹۹ظاهرش مثل این هست که یک نفر کتونی با کت شلوار و ست کرده باشه ،
Omid622
۷ دی ۱۳۹۹این مدل و x2 اصلا در حد نام بی ام و نیست