عملکرد واقعی بیامو M240i و میزان قدرت این خودرو، کارشناسان را هیجانزده کرده چراکه ظاهرا شرکت بیامو برای اعلام شتاب اولیه، کاملا محتاطانه عمل کرده است. مدل M240i xDrive طبق اعلام سازنده، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما آزمایش در شرایط واقعی، نتایج متفاوت نشان میدهد.
مت واستون، مجری مشهور بررسی خودروها از مجموعه «CarWOW» به آزمایش M240i پرداخته و طی بررسیهایش، موفق به ثبت شتاب اولیه بهمراتب بهتر از ۴.۴ ثانیه شده است. او توانست با تجهیزات گروه کارواو که از دستگاهی مخصوص برای اندازهگیری شتاب اولیه و سرعت استفاده میکنند، شتاب اولیه ۳.۸۲ ثانیه را به ثبت برساند. کوپه نهچندان زیبای بیامو کاری شگفتآور انجام داده؛ چراکه این خودرو حتی تحت زیربرند M نیز توسعه نیافته است.
جالب است بدانید که مجله مشهور «Car & Driver» آمریکا در زمستان سال گذشته موفق به ثبت شتاب اولیه بهتر از مت واتسون شد. مسئولان این مجله از این شتابگیری بیامو ۲۴۰ مجهز به پکیج M Performance فیلمی تهیه نکردند اما اعلام داشتند که خودروی یادشده موفق شد درعرض ۳.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این نشریه بیامو سری ۲ را در آزمایش یکچهارم مایل نیز موردوارسی قرار داد. این خودرو موفق شد مسافت یادشده را درعرض ۱۲.۱ ثانیه بپیماید.
درنهایت میبینیم که بیامو بار دیگر با رعایت حاشیه امنیت درباره عملکرد خودروهایش اعداد و ارقام درست را اعلام نکرده است. البته این دروغ از سوی سازنده معمولا باعث خوشحالی خریداران میشود؛ چراکه از آنچه که تصورش را میکنند محصولات بهتری دریافت میکنند! این خودرو در بررسی گروه کارواو از خودروهایی چون مرسدسبنز AMG A45 S و آئودی RS3 که بهترتیب شتاب اولیهای برابر ۳.۷۱ و ۳.۶۳ دارند کمی کندتر بوده است. از آنجا که M240 یک خودروی M محسوب نمیشود، انجام این مقایسه چندان صحیح نیست؛ چراکه دو خودروی رقیب توسط زیربرند سازندگانشان بهبود یافته بودند.
بیامو M240i هماکنون تنها از سیستم xDrive پشتیبانی میکند اما بیامو وعده داده است که آن را با پشوند RWD (بهصورت دیفرانسیل عقب) نیز وارد بازار کند. برای درک اینکه نسخه دیفرانسیل عقب چقدر کندتر خواهد بود باید نگاهی به مدل M4 کامپتیشن داشته باشیم. این خودرو ۰.۴ ثانیه از نسخه دیفرانسیل عقب خود سریعتر است.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۴۰۱اصلاً کاری به عملکرد بالای فنیش ندارم .
طراحی این خودرو از فاجعه هم گذشته !
واقعاً چطور از فیلتر مدیران رد شده و اجازهی تولید گرفته !
BMW چیکار داره میکنه !!!
ارسلان
۲۴ فروردین ۱۴۰۱نکته ی مثبت ش اینه که جلو پنجره ی اغراق آمیز و بیش از حد بزرگ نداره
نکته ی منفی ش هم اینه که از نمای بغل یا کِنار جالب نشده چون نمای بغل شبیه ماشینای اقتصادی طراحی شده و حس اسپرت نداره
دستگیره ی در ماشین هم به سبک سمند و پژو 405 ساختن که خیلی وقته منسوخ شده و دیگه روی هیچ ماشینی نیس
چراغ های عقب هم به سبک x3 جدید هست که برای شاسی بلند میتونه خوب باشه ولی برای ماشین اسپرت کوپه بهتر بود به سبک ام 8 میزدن
اون قسمت مشکی که اگزوزها داخل ش هستن هم خیلی فاجعه هس که بعنوان رکاب بغل هم کار شده
طراحی باقی قسمتها هرچند میتونست اونطوری که از یه بیمر انتظار داشتیم میبود ولی بازم قابل قبول هست
کافر مقدس
۲۴ فروردین ۱۴۰۱قرار نی همه بی ام و ها تا گردن پرفرمنس و گرون باشن که برخی هم باید ارزونتر باشن و بازار بیشتری بگیرن . البته سوپرا و نیسان زد زیباتر هستن اگه بخوای بذاری ش تو اون کلاس
زیزیگولو
۲۳ فروردین ۱۴۰۱یه چیزی که وجود داره این هستش که خیلی از کمپانیای خودروسازی شتابو سرعت ماشینای تولیدیشون رو بخاطر مسائل امنیتی محدود میکنن!!! یعنی با اعمال یه سری تغییرات باعث محدود کردن شتاب ماشینایی که قراره برسه دست مردم میشن و البته دلایل خوبیم واسه این کارشون دارن و یکی دلیلاشونم این هستش که کاهش شتاب ماشین تو کاهش تصادفات موثره و همینطور پایین آووردن شتاب واقعی ماشین موقع تحویل به مردم باعث پایین اومدن مصرف سوخت میشه و خیلی چیزای دیگه ……. ولی با این وجود بعضی از کمپانیا افزایش شتاب رو یه آپشن در نظر میگیرن و واسه انجامش پول اضافی از مشتری میگیرن
سعeد
۲۳ فروردین ۱۴۰۱قدرت واقعی این خیلی بیشتره از ۳۸۱ اعلامی
در نتیجه ماشین سریع تره از شتاب اعلامی
و چیزی که با توجه به HP انتظار میره
و این تفکر به وجود میاد که مهندسی بالای این ماشین باعث سریعتر بودنش شده
که این طور نیست
در طول تاریخ
این حقه زیاد زده شده
مک لارن بیمر پورشه نیسان
کافر مقدس
۲۴ فروردین ۱۴۰۱قدرت سره چرخ با قدرت روی آسفالت متفاوته استاد
سهند
۲۳ فروردین ۱۴۰۱از همه مدل های بی ام و خیلی خوشم میاد واقعا عالی هستند.
محمدهادی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱بی ام و ست دیگه
خدای عملکرد و شتاب…
این اتاق ۲ بی ام و چیز خاص و جذابیه ها
منکه از قد و هیکلش و رنگش خیلی خوشم میاد
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۱این دیگه یه حقه مسخره و قدیمی و مقداری کثیفه که اعداد اعلامی رو ضعیف تر بگی بعد که دسته مشتری برسه و مشخص شه از اعداد اعلامی سریع تر و قوی تر هست یه هایپ پفکی درست کنی که واااای خدای من این ماشین حتی از تصور سازنده هاشم سریع تره !!!!
GMA
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ولی بنظر من بهتر از اینه که شتاب واقعی ماشین کندتر از شتاب اعلامی کارخانه باشه و یا ثبت شتاب اعلامی نیاز به مهارت بالا داشته باشه
Abolfazl
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ببخشید اینجا میپرسم ولی الان رکورد سرعت دست کیه؟؟
با یه سرچ دیدم کوئیز زگ ۵۱۱ تا سرعت زده یعنی الان دست اونه؟؟؟
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱بی ام و های توربو معمولا قدرت بیشتری از عدد اعلامی کارخونه دارن
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱کلا بی ام و همینجوریه
یه چند دهم ثانیه رو شتاب میزاره، چند اسب بخار هم کمتر اعلام میکنه
حتما یه دلیلی داره که شرکت بزرگی مثل بی ام و همچین سیاستی رو در پیش گرفته
Hamid
۲۳ فروردین ۱۴۰۱طراحی عالی پرفورمنس درجه یک
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۳ فروردین ۱۴۰۱جالبه کاواو با ماشینهای مورد علاقش تایمی میزنه که کارخونه هم تو رویاش نمیبینه ولی کافیه از ماشینی خوششون نیاد اعدادی اعلام میکنن که از اعداد اعلامی کارخونه هم بالاتره.
ARMAN
۲۳ فروردین ۱۴۰۱کاش حداقل اون فرم چشم فرشته رو حفظ می کرد
بهنام
۲۳ فروردین ۱۴۰۱بی ام و هرچی تو پرفرومنس پیش رفت کرده توی طراحی طی این چند سال اخیر پس رفت کرد از نظر من
البته خودروهای زیبایی مثل سری هشت و سری پنج باید فاکتور بگیریم حتی سری سه معمولی هم زیباست ولی مدل ام …
M.Kkarimi
۲۴ فروردین ۱۴۰۱جدای از این بحث جا داره یه یادی از این رخ دلربایی که بعید ام هست دوباره احیا بشه بکنیم ….
https://www.uplooder.net/img/image/96/e566a53010145a917c7615f7ef15432c/BMW-M2-2.jpg
بهنام
۲۴ فروردین ۱۴۰۱واقعا عجب طراحی زیبایی داشت واقعا کسی نسل جدید رو زیبا تر میدونه ؟
SS
۲۴ فروردین ۱۴۰۱از زیباترین ب ام و یعنی سری 2 نسل قبلی به زشت ترین مدل ب ام و سری 2 فعلی
هرچقدر هم پرفورمنس داشته باشه قبلی رو ترجیح میدم
احمدرضا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خیلی زشته
متاسفانه این یکی از هر سمتی زشته
mm-yarlou
۲۴ فروردین ۱۴۰۱این با حال بود
Bmw نه چندنان زیبا واقعا حرف حقیه
ماشین باز
۲۴ فروردین ۱۴۰۱از جلو انگار یه آدمه که دو دو تا چهار تا میبینه