بیامو در کلاس سوپراسپرت و ابرخودرو حضور ندارد؛ اما این شرکت برای تولید نسخههای تولیدمحدود و تقویتشده با قیمت نجومی تلاش میکند. بهتازگی محصولات جدید بیامو با تجهیزات ویژه از برند آاپینا، در کلاس قیمتی بالاتر از ۱۴۰ هزار دلار عرضه شدهاند. همچنین مهندسان بیامو از توانایی فنی برای ساخت یک سوپراسپرت یا ابرخوردوی الکتریکی با قدرت ۱۳۶۰ اسب بخار خبر دادهاند. این شرایط، نشان از برنامههای خودروساز آلمانی برای ساخت مدلهای تجاری گرانقیمت دارد.
خودروهای سری CSL و خصوصا ۳.0CSL بیامو اولینبار در سال ۱۹۶۸ عرضه شدند. موفقیت بسیار خوب BMW 2000 در سالهای ههی ۶۰ میلادی، مدیران شرکت سازنده را به فکر تولید نمونههای قویتر و گرانتر انداخت. ابتدا 2800CS تولید شد و بعد ۳.0CS به دست مصرفکننده رسید. اولین ۳.0CSL با کیت بدنهی اختصاصی سال ۱۹۷۲ در نمایشگاههای خودرو حضور پیدا کرد. این مدل در ابتدا با موتور ۳ لیتر و بعد ۳/۲ لیتر تولید شد تا قدرت ۲۰۰ اسب بخار را برای خودرویی با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم فراهم کند. نخستین مدل ۳.0CSL تعداد ۱۲۶۵ دستگاه فروش داشت.
در ابتدا هدف از تولید CSL، یادبود و ادای احترام به سابقهی BMW 2000 در مسابقات بود؛ اما فروش بسیار خوب این خودرو باعث شد، نسخهی CSL برای انواع M3 و M4 نیز عرضه شود. حتی M5 CLS و M6 CLS با موتور ۱۰ سیلندر نیز ساخته شد اما به مرحلهی تجاریسازی نرسید. براساس شایعات، احتمالا M2 CSL نیز سال آینده تولید میشود.
ماه جاری برای بیامو، پرکار و جالب توجه خواهد بود. نسخهی فیس لیفت Z4 و نسل حدید M2 بهزودی رونمایی میشود. سال قبل در چنین روزهایی، M4 CSL با آستانه قیمت ۱۴۰ هزار دلار معرفی شد و حالا نوبت به ۳.0CSL رسیده است؛ اما با قیمت ۷۵۰ هزار یورو!
مدل جدید ۳.0CSL براساس M4 تولید خواهد شد و بدنهی دودر با جلوپنجرهی بزرگ خواهد داشت. این خودرو، صرفا دیفرانسیل عقب با گیربکس دستی ۶ سرعته خواهد بود. ظاهرا، پیشرانهی ۳ لیتر ۶ سیلندر توئین توربوشارژ S58 با قدرت ۵۶۰ تا ۶۰۰ اسب بخار روی ۳.0CSL جدید نصب خواهد شد. وزن نهایی نیز در حدود ۱۵۵۰ کیلوگرم (۷۵ کیلوگرم سبکتر از M4 CSL) پیشبینی شده است تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۵ ثانیه فراهم شود. با این شرایط، تفاوت بین M4 CSL و ۳.0CSL کمرنگ به نظر میرسد؛ اما مدل گرانتر، کیت بدنهی اختصاصی و ادوات مخصوص پیست در کابین خواهد داشت.
تیراژ تولید ۳.0CSL محدود به ۵۰ دستگاه پیشبینی شده است. از این تعداد، تنها ۲۰ نمونه به خارج از اروپا صادر میشود. (تصویر ابتدای متن مربوط به مدل مفهومی BMW 3.0 CSL Hommage ساخت ۲۰۱۵ است و جنبهی تزئینی دارد)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ مهر ۱۴۰۱با عرض سلام خدمت مخاطبان گرامی
تصویر ابتدای متن مربوط به مدل مفهومی BMW 3.0 CSL Hommage ساخت 2015 هست و جنبهی تزئینی دارد
( جهت اطلاع دوستانی که فقط تصاویر و کامنت مطالعه میکنند )
شاعر
۴ مهر ۱۴۰۱جهت اطلاع دوستانی که فقط تصویر و کامنت مطالعه می کنند 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
خیلی خوب بود
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱دقیقا من هم بعضی وقت ها فقط تصویر و کامنت رو مطالعه می کنم 😅
SRT
۴ مهر ۱۴۰۱تنها جایی ک این مدلو دیدم تو بازیه اسفالت بوده
پورشه❤️
۵ مهر ۱۴۰۱والا من تو نید فور اسپید
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱سلام جناب اشتری فکر کنم واسه من محدودیتی ایجاد شده
نمیتونم کامنت با متن زیاد بزارم میشه مشکل منو حل کنید لطفاً
Kamy
۴ مهر ۱۴۰۱تولید محدود تا حدودی قیمتشو توجیه میکنه ولی باید از نظر طراحی و فنی هم خیلی حرف برا گفتن داشته باشه با این قیمت
بی صبرانه منتظر دیدنشیم …
datsun
۴ مهر ۱۴۰۱مدلهای محدود ممکنه ازلحاظ فنی با یه سوپر اسپورت صد هزار تای مشابه باشه ولی از نظر معنوی و کلکسیونی ارزش بالای پیدا میکنن.
Kamy
۴ مهر ۱۴۰۱قیمت بعد از فروخته شدن ممکنه چندین برابر بشه اینجا منظورم قیمتیه که کمپانی رو ماشین میزاره .. با توجه به این که گرونترین مدلهای بی ام و زیر ۲۰۰ هزار تاست
قیمت این ماشین باید تفاوت زیادی رو در همه قسمتای این ماشین از همه لحاظ با بقیه محصولات بی ام و ایجاد کنه
محمد هادی
۴ مهر ۱۴۰۱چه بشششوووود!
اونطور که بنظر میاد
بی ام و داره تو حوزه ی خودروهای عملکرد بالا یه کارایی میکنه بلاخاره
منتظر این مدل میمونیم ببینیم در چه حدیه که با این قیمت گزاف قراره بدست مشتری برسه
حتی از مرسدس بلک سری هم گرون تر
بدون شک باید قابلیت های خاص و بیشتری ازین چیزایی که گفته شد داشته باشه تا لایق نام CSL و چنین قیمت گذاری باشه
خبرای خوب دیگه هم درباره برند محبوبمون رونمایی از دو خودروی مهم بی ام و تو این ماهه
پس روزهای جذابی در پیشه
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱این برای تولید محدود بودن و سفارشی بودنش خیلی گرون هست. و ارزش کلکسیونی بالایی داره
جلالی
۴ مهر ۱۴۰۱دوستان اینترنت خانگی برای شما هم قطع شده ؟
فقط داخلی شده برای شما ؟
من تا دیروز میتونستم وصل شم اما امروز کلا نمیشه دیگه :/
نت همراه هم که از اول قطع بود :/
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ مهر ۱۴۰۱در شهرهای مختلف، شرایط تفاوت داره
برای مشهد، اینترنت ثابت اصلا قطعی نداشته اما اینترنت همراه از عصر تا شب به شدت مختل هست
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱آره شب که از همه بدتر
ehsan.fa
۴ مهر ۱۴۰۱وای فای به سختی وصله ولی موبایل هیچکدوم از اپراتورها فیلترشکن فعال نمیشه و از ساعت ۴ یا ۵ به بعد هم فقط داخلی کار میکنه
Taha Malek
۴ مهر ۱۴۰۱وای آرزو داشتم این کانسپت تولید بشه
یادمه ریچارد هموند گیر داده بود به یسری از کانسپت های بی ام و که وقتی تولید نمیشن به چ درد میخوره این 3.0csl هم جز اونا بود
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱آره کاشکی تولید شه
ARMAN سابق
۴ مهر ۱۴۰۱ایول خیلی حال کردم
خیلی چیز خوبی از آب در میاد
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱چون تا جایی که من می دونم بی ام وه سوپر کار برای پیست نداره
Payfast
۵ مهر ۱۴۰۱m4 gts که خدا بود
MOHAMMAD.DEMON
۴ مهر ۱۴۰۱اون چیزی که برای بی ام و آرزو هستش برای بقیه خاطره هستش
یه ظاهر جدید برای سری چهار هم چیز رو عوض نمیکنه
750 هزار دلار چه چقدر هم خوش حال بشن طرفدار ها همون طرفدار هایی که میگفتن فورد جی تی گرونه 😂
Porsche 911
۴ مهر ۱۴۰۱فورد GT افسانست
خصوصا gt40 اما
افراد زیادی gt جدید رو آشغال توصیف کردن در مقابل رقبا
به شخصه طراحی اش رو دوست دارم
نظر خودم اینه که ماشین خوبیه ولی نه به اندازه نسخه قدیمی
R@min
۴ مهر ۱۴۰۱خواهشا برای نقض یه کامنت چرت یه چرت و پرت دیگه ردیف نکنین. کی گفته جی تی جدید آشغال یا گرونه ؟؟؟ بس کنین این کامنتای تاکسیکو چهار تا بچم بهتون اضافه میشن یه مشت شر و ور دور هم ردیف می کنین.
اونی که ۵۰۰ هزارتا به فورد جی تی میده به این ماشینم میده چون ارزش کلکسیونی داره.
MOHAMMAD.DEMON
۴ مهر ۱۴۰۱هفت الی هشت سالی هست مطالب پدال میخونم
مخاطب حرف من خودش میدونه کی چنین حرف هایی زده شده اینجا
R@min
۴ مهر ۱۴۰۱اگر زمان معرفی فورد جی تی رو میگی که اینجا یه عده شدن منتقد که خب صرفا نظر یه کاربره و فراتر از اون ارزشی نداره مثله نظرات همه ما، منظور من فید بک جهانی بود.
Porsche 911
۵ مهر ۱۴۰۱نظر هم نمیشه داد!
منم نگفتم جمعی
تعدادی
اونم محدود و خیلی کم
گفتم به شخصه عاشق محصولات فورد هستم
datsun
۴ مهر ۱۴۰۱ولی انصافا سدانهاش دست کمی از سوپر اسپورت نداشتن از لحاظ شتاب
بی خیال اسم
۴ مهر ۱۴۰۱برای بی ام و ارزو
جمع کن بساطت رو😂😂
@MOHAMMAD.DEMON
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱😂😂😂 خوب گفتی
Alan.r
۴ مهر ۱۴۰۱۷۵۰ هزار تا واسه ۶۰۰ اسب بخار؟
تولید محدود بودنش این رو توجیه نمیکنه
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱اگه قیمتش ۷۵۰ هزار دلار باشه باید اسب بخار بالای ۷۰۰ باشه
محمد هادی
۴ مهر ۱۴۰۱مسلما یک نکته شگفت آور درون این خودرو هست که این قیمت و این تعداد محمدود تولیدی رو توجیه بکنه
بذارید ببینیم بی ام و چه سوپرایزی برامون آماده کرده
علی جردن
۴ مهر ۱۴۰۱M5 cls
درست خوندم یا اشتباه تایپی شده؟ اون بنز بود هاا
Mad.z.Max
۴ مهر ۱۴۰۱این cSL هست که با اون بنز cLs فرق فوکوله
بهنام
۴ مهر ۱۴۰۱یجورایی تو دلم میگم ایکاش این مدل های خاص ب ام و تو این دوره ی افت از منظر طراحی تولید نشن .
MASOUD 0099
۴ مهر ۱۴۰۱من بیشتر مواقع عکس و کامنت ها رو میخونم 🤣
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۴ مهر ۱۴۰۱چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قوطی حلبی فلان دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ داشبورد پلاستیک خشک پراید بدنه گالوانیزه و حلبی موتور سی اسب بخاری چی این هزار دلار ارزش داره و آره تو خوبی اونی که اینو می خره
Arshia m3csl
۴ مهر ۱۴۰۱باید این بی ام و برای موفقیت سوپراسپرت سریع و خاصی باشه و هندلینگ عالی داشته باشه و با بی ام و های دیگه فرق داشته باشه امیدوارم عالی بشه این بی ام و
محمد هادی
۴ مهر ۱۴۰۱احتمالا یک کوپه ی پیست محور باشه
و تجهیزات پیست مسابقه ش و تعداد محمدودش تا حدودی این منحصربفرد بودنشو تثبیت خواهد کرد
یه چیزی مثلا تو مایه های اسنزای لامبورگینی که از ماشینای اونتادورش مشتق شد برای رانندگی خاص در پیست با اون ویژگی های مسابقه ییش
چه درون ماشین
چه ویژگی های بیرون ماشین
Si
۴ مهر ۱۴۰۱خدا به رقبا رحم کنه