بامو ۳.۰ CSL به منظور پاس کردن قوانین مربوط به تولید خودروهای مسابقهای قهرمانی تورینگ اروپا متولد شد و اولین خودروی باواریایی ها با نوارهای مشهور M بود. این خودرو قطعاً یک پدیده محسوب شده و تنها به تعداد ۱۲۶۵ دستگاه تولید شده است. یکی از مدلهای باقی مانده که البته کاملاً وضعیت اصلی خود را حفظ نکرده در موزه کلاسیک گروه بامو حضور دارد.
بخش خودروی کلاسیک بامو در کانال یوتیوب خود ویدئوهای جذابی منتشر میکند که قبلاً یکی از آنها یعنی X5 لمانز کانسپت با پیشرانه ۱۲ سیلندر را خدمت شما عزیزان معرفی کردهایم. این بار دو نفر از کارمندان این موزه درباره ۳.۰ CSL بسیار شیک و جذاب صحبت کرده و برخی از عناصر طراحی آن را که طراحی بامو در نیمقرن آینده را تعریف کرده میشمارند.
شما احتمالاً میدانید که برخی افراد از این خودرو با نام بت موبیل نام میبرند و دلیل آن نیز پکیج آئرودینامیکی بسیار گیرایی است که ابهت دو چندانی به خودرو داده است. البته برخی از قطعات یاد شده در بعضی کشورها اجازه نصب و استفاده را نداشتهاند. برای مثال بال عقب در آلمان غیرقانونی بوده و به همین خاطر است که خودروهای حمل شده دارای بال در صندوقعقب بوده و مالک خود اقدام به نصب آن در بازارهای دیگر میکرده است.
اگر امیدوار هستید که زیر کاپوت را هم ببینید خبرهای خوبی برای شما نداریم. خودروی حاضر در این تصویر در واقع نمونهای کپی شده بوده و پیشرانه آنها کاملاً بازسازی شده است. بامو میخواهد از این مدل کپی برای مسابقات در فصل آینده استفاده کرده و موفقیت مدل اصلی آن زمانها را در مسابقات قهرمانی تورینگ تکرار نماید.
طرفداران بامو احتمالاً میدانند که ۳.۰ CSL از پیشرانههای مختلفی استفاده کرده است. این خودرو در ابتدا از پیشرانه مشابه ۳.۰ CS استفاده میکرد اما در سال ۱۹۷۲ شاهد افزایش اندک حجم پیشرانه بودیم که باعث شد این خودرو بتواند در کلاس بالای سه لیتر مسابقات نیز شرکت کند. پیشرانه در سال ۱۹۷۳ بازهم حجیمتر شد و حجم آن به حدود ۳.۲ لیتر رسید.
[دانلود ویدئو]
گربه سرابی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰این سه تا رنگ M power جذابیتش رو چند برابر کرده ?
Mad.z.Max
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ای جانم، ب ام و 3.0CS کوپه خودش جواهری بوده از گنجینه ی ب ام و، دیگه چه برسه به این CSL بت موبیل..
ممد ژانگولر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰شاهکار ۵۰ سال پیش بود
هنوزم نگاش میکنی مو به تنت سیخ میشه
ماشین مورد علاقه (supercar blondie) شخصیت مورد علاقه بندست ?❤️
JANGI
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰شخصیت مورد علاقه ی خیلیاس??
ماشالا برجستگی های خیلی خوبی داره بزنم به تخته چشم نخوره یه موقع
ممد ژانگولر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش من عاشق برجستگیهای ایمانیش هستم
اشتباه برداشت نشه
ضمنا ۶ تا بپا داره چپ بهش نگاه کن به ۱۷ روش سامورای مورد عنایت قرار میدهندت ?
JANGI
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰برجستگی هایی که ایشون داره چیزی جلودارش نیست ینی یه قدرت ما فوق بشر میده به آدم
چه دیدی شاید ما زدیم مورد عنایت قرارشون دادیم به 168 روش سامورایی و غیر سامورایی
mahan
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰چه قدر نظرات بعضیا مبتذله!
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰این از الماس با ارزش تره
MAHDI
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰نسل جدید M4 CSL در حال تست بوده
محمدهادی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ایول
بیاد ببینیم چکار کرده فرزند خوانده ی خلف
BenzSLR
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰سلطانیه برا خودش یکی از بهترین خودرو های تاریخ
Amirreza
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بی ام و ای که اینهمه توانایی درساخت انجین داره چرا یه هایپر کار تولید نمیکنه ، پورشه ۹۱۱ و ۹۱۸ رو داره و قبلا هم کلی داشته ، آئودی r8 رو داره ، مرسدسم خو یه هایپر کار ۱۲۰۰ اسبی تولید کرده ( پروجکت وان ) و AMG GT BLACK SERIES هم داره که یه سوپرکاره ، حتی فولکسم ID R رو داره ، تازه اینا فقط خودروسازای آلمانین به نظرم واقعا وقتشه که تولید کنه
زیزیگولو
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰چه چیزی میتونه باعث بشه که بعضیا تا این اندازه تواحیای ماشینای قدیمیو از نفس افتاده ذوق به خرج بدن و اونا رو جمع کننو کلکسیون درست کنن جز عشق؟؟؟
Amin
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰از اینجور ماشین ها دیگه ساخته نمیشه
Aref.Genial
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰حتی فقط با نگاه کردن به عکس این ماشین هم میشه فرق متریال بدنه اون موقع رو با ماشین های کنونی حس کرد! قبلا عجب آلیاژی استفاده می کرد.
محمدهادی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰چقد قلدر و لاتیه این بی ام و
جااااان