نسلهای قدیمی سدانهای لوکس آئودی، مرسدس و بامو طی یک رقابت جذاب آفرود در برابر هم قرار گرفته و لحظاتی دیدنی را رقم زدهاند.
وقتی حرف از نبرد آفرود میشود، معمولاً شاسیبلندهایی مثل جیپ، لندروور یا لندکروزر به ذهن میآیند ولی این بار کارواو سه سدان لوکس آلمانی را برای یک رقابت جذاب آفرود گرد هم جمع کرده است. البته این خودروها قدیمی و متعلق به قبل از سال ۲۰۰۷ هستند که هرچند در کشورمان هنوز بین یک تا دو میلیارد تومان قیمت دارند ولی در کشورهای اروپایی با قیمتهای بسیار نازل زیر ۵ هزار یورو قابل خریداری هستند.
ابتدا بهتر است با خودروهای حاضر در این رقابت و مشخصاتشان آشنا شویم. آئودی A4 از نسل B6 است که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ تولید میشد. نمونهای که در این ویدئو میبینیم، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۲۰ سوپاپ با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است. بامو سری ۳ از نسل مشهور E46 است که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ تولید شد و در نمونه 318i فیسلیفت به این رقابت آمده که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
مرسدس C کلاس هم از نسل W203 تولید سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ است. نمونه C180 که در اینجا میبینیم، زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ کوچکتر ۱.۸ لیتری دارد ولی برخلاف دو خودروی دیگر، به سوپرشارژر مجهز است و درنتیجه قدرتی یکسان با موتور ۲ لیتری بامو تولید میکند ولی گشتاور بیشتری برابر با ۲۲۰ نیوتن متر دارد. در مرسدس و بامو نیروی موتور به چرخهای عقب منتقل میشود ولی در آئودی چرخهای جلو نیروی موتور را دریافت میکنند که در شرایط لغزنده و گلولای مثل مسیر این رقابت میتواند کشش بیشتری را فراهم کند.
به همین دلیل، در اولین چالش این رقابت هیجانانگیز یعنی مسابقهٔ درگ در مسیر گلی، آئودی برنده میشود و مزیت انتقال قدرت دیفرانسیل جلو را نشان میدهد. بااینحال، در چالش بالا رفتن از شیب، بامو بهتر عمل میکند و در چالش بعدی مرسدس با پیشرانهٔ سوپرشارژ منحصربهفرد خود به پیروزی میرسد. پسازاین، چالشهای دیگری هم پیش روی سه خودرو قرار داده میشود و هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را نشان میدهند. در پایان، این آئودی است که بیشترین امتیاز را کسب میکند و برند رقابت آفرود بین سدانهای لوکس آلمانی میشود!
شکیبا
۲۹ دی ۱۴۰۳پسر خاله ام فرانسه دانشجو بود میگفت یه مدت دستم خالی بود نیمه وقت تو رستوران کار میکردم با دستمزد ۲ ماه کار کردن و انعامم یه دونه لنگه همین بنز رو خریدم حالا جوون تحصیل کرده ایرانی با چند سال کار مداوم و پس اندازش میتونه این کارو بکنه؟
ALISAN 2008
۲۹ دی ۱۴۰۳شاید ۱۰ سال شایدم ۱۵ سال شایدم هیچوقت
مش واتسون سلطان مسابقه های نامنظم😂😂
I love Deutschland
۳۰ دی ۱۴۰۳تعجب میکنم ازینکه از پرفورمنس آئودی هیچکس تعرف نکرده و کامنتی نزاشته ولی همین پرفورمنس رو بیمر یا بنز داشت الان طرفداراش خودشونو شرحه شرحه میکردن :*)
mmd@
۳۰ دی ۱۴۰۳داش من عاشق همشونم همشون عالین هیچی کم ندارن🙂☣️
Navid A J
۳۰ دی ۱۴۰۳یه ور دیگه قضیه رو هم باید دید: از پسر خاله ت بپرس ۱۰۰۰ یورو رو در چه مدت میتونه تبدیل کنه به ۲۰۰۰ یورو و در ایران چقدر طول میکشه؟
Mosafer
۲۹ دی ۱۴۰۳چه حالی میده گل بازی بدون نگرانی از هزینه
محمد
۲۹ دی ۱۴۰۳درد و نفرین …….
shetab-car
۲۹ دی ۱۴۰۳همینا تو ایران باشه یه واکس و پولیش می زنن براقش می کنن می ندازن به مشتری بدبخت نمونه اش هم اون گالری که یه حرف الفبا داره طوری ادا میاد انگار فقط این بابا از ماشین حالیشه
Taha Ayoobi
۲۹ دی ۱۴۰۳راستی اسم اون گالری رو آوردی،
من شنیده بودم مردم ازش بد میگن ولی مشکلشو نمیدونم.
خودم ویدئو هاشو ندیدم.
اگه میشه یکی برام توضیح بده بی زحمت 🙏
۲۹ دی ۱۴۰۳سلام جوری که من شنیدم ماشین شاسی خورده به اسم سالم تحویل مردم داده ولی من چیزی نمیدونم
Taha Ayoobi
۲۹ دی ۱۴۰۳👍👍👍
shetab-car
۳۰ دی ۱۴۰۳کلا آدم عقده ای هست فکر می کنه خیلی حالیشه هیچی هم حالیش نیست هر کسی هم مخالفش حرف بزنه یا حتی یه انتقاد ساده کنه بلاک می کنه درباره اینکه ماشین هاش چطوریه واقعا نمی دونم ولی فروشنده همیشه منافع خودشو در نظر می گیره
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۳ممنون👍👍👍
ali
۲۹ دی ۱۴۰۳با سلام
یه خواهشی دارم از پدال لطفا لطفا لطفا از این مت واتسون گزارش دیگه ای منتشر نکنید مقالات کمتر باشن ولی با کیفیت بهتر از اینه که زیاد باشن ولی بی کیفیت و بی خاصیت.الان نتیجه اش مثلا چی شد؟چرا مثلا مقالات این باید چاپ بشه؟؟؟؟
سهیل
۲۹ دی ۱۴۰۳ای بابا باز هم این واتسون بی ام و ها رو سریع میرونه؟ دفعه قبل بهش گفتما فقط بنز باید اول بشه وگرنه دیگه مقاله هاش رو دوست ندارم.
ali
۳۰ دی ۱۴۰۳با سلام
در پایان، این آئودی است که بیشترین امتیاز را کسب میکند و برند رقابت آفرود بین سدانهای لوکس آلمانی میشود!
کاش حداقل فیلم رو میدیدی.ولی میشه یگی فایده اش چی بود؟
Alireza.Gil
۲۹ دی ۱۴۰۳کمترین حقوق کارگر اونجا ماهی ۱۵۰۰ یوروعه
یعنی تو ۴ ماه میتونه یدونه از این ماشینا کارکرده بخره ،
اونوقت کارگر ایرانی با حقوقش تو ۴ ماه تهش بتونه یه پراید مدل ۸۰ به پایین بخره …
۲۹ دی ۱۴۰۳فدا سرت من دو سال و خوردی وسط کرونا پول جمع کردم آخرش هم با کمک بابام پراید مدل آخر ۷۶ گرفتم البته به روش گشادانه کار کردم وگرنه ۲۰۶ یا ۲۰۷ میتونستم بخرم
Taha Ayoobi
۲۹ دی ۱۴۰۳(البته این خودروها قدیمی و متعلق به قبل از سال ۲۰۰۷ هستند که هرچند در کشورمان هنوز بین یک تا دو میلیارد تومان قیمت دارند ولی در کشورهای اروپایی با قیمتهای بسیار نازل زیر ۵ هزار یورو قابل خریداری هستند.)
😭😭😭
۲۹ دی ۱۴۰۳دروغ میگه با ۶۰۰ میلیون میری بنز سی کلاس پولیس مزایده میخری ۲۵۰ خرج میکنی موتور گیربکس اینا عوض میکنی و یه کامل هم رنگ میکنی بعد استفاده میکنی لذت میبری
ALISAN 2008
۲۹ دی ۱۴۰۳داداش مگه پرایده که ۲۵۰ خرج کنی.😂😑
Cehx
۲۹ دی ۱۴۰۳البته هزینه بیمه کردن در خارج هم بسیار زیاده مثلا بعضی خودرو های دسته دو باید تا ده برابر قیمتی که خریدیشون بیمشون کنی
بی وطن
۲۹ دی ۱۴۰۳اون ۳۱۸ رو میدادی به من با پرایدم عوض میکردی…
نمیدونم چرا ولی خیلی دوست داشتنیه لعنتی…
اینجا از ۱ تا ۱/۵ میلیارد متغییره😔😔😔😔
nima.jdm
۲۹ دی ۱۴۰۳زیبا بود
مش واتسون خوب عشق میکنه ها
فرامرز
۳۰ دی ۱۴۰۳گلف نسل ۶ مدل ۲۰۰۹ من با ۱۳۰ هزار کارکرد رو تو آلمان کسی با ۳۰۰۰ یورو یعنی ۲۵۰ میلیون نمیخره. تو ایران ملت مجبورن برای ۲۰۶ تکیده ۲۵۰ تومن بدن. بگذریم که ۳۰۰۰ یورو حقوق خالص یه ماه معلم تو آلمانه ولی ۲۵۰ میلیون تو ایران حقوق خالص ۱۵ ماهه همون معلمه.