آئودیبی ام ومرسدس بنز

نبرد آفرود بین سدان‌های قدیمی آلمانی، بی‌ام‌و سری 3، مرسدس C کلاس و آئودی A4

نسل‌های قدیمی سدان‌های لوکس آئودی، مرسدس و ب‌ام‌و طی یک رقابت جذاب آفرود در برابر هم قرار گرفته و لحظاتی دیدنی را رقم زده‌اند.

وقتی حرف از نبرد آفرود می‌شود، معمولاً شاسی‌بلندهایی مثل جیپ، لندروور یا لندکروزر به ذهن می‌آیند ولی این بار کارواو سه سدان لوکس آلمانی را برای یک رقابت جذاب آفرود گرد هم جمع کرده است. البته این خودروها قدیمی و متعلق به قبل از سال ۲۰۰۷ هستند که هرچند در کشورمان هنوز بین یک تا دو میلیارد تومان قیمت دارند ولی در کشورهای اروپایی با قیمت‌های بسیار نازل زیر ۵ هزار یورو قابل خریداری هستند.

ابتدا بهتر است با خودروهای حاضر در این رقابت و مشخصاتشان آشنا شویم. آئودی A4 از نسل B6 است که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ تولید می‌شد. نمونه‌ای که در این ویدئو می‌بینیم، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۲۰ سوپاپ با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است. ب‌ام‌و سری ۳ از نسل مشهور E46 است که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ تولید شد و در نمونه 318i فیس‌لیفت به این رقابت آمده که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

مرسدس C کلاس هم از نسل W203 تولید سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ است. نمونه C180 که در اینجا می‌بینیم، زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ کوچک‌تر ۱.۸ لیتری دارد ولی برخلاف دو خودروی دیگر، به سوپرشارژر مجهز است و درنتیجه قدرتی یکسان با موتور ۲ لیتری ب‌ام‌و تولید می‌کند ولی گشتاور بیشتری برابر با ۲۲۰ نیوتن متر دارد. در مرسدس و ب‌ام‌و نیروی موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود ولی در آئودی چرخ‌های جلو نیروی موتور را دریافت می‌کنند که در شرایط لغزنده و گل‌ولای مثل مسیر این رقابت می‌تواند کشش بیشتری را فراهم کند.

به همین دلیل، در اولین چالش این رقابت هیجان‌انگیز یعنی مسابقهٔ درگ در مسیر گلی، آئودی برنده می‌شود و مزیت انتقال قدرت دیفرانسیل جلو را نشان می‌دهد. بااین‌حال، در چالش بالا رفتن از شیب، ب‌ام‌و بهتر عمل می‌کند و در چالش بعدی مرسدس با پیشرانهٔ سوپرشارژ منحصربه‌فرد خود به پیروزی می‌رسد. پس‌ازاین، چالش‌های دیگری هم پیش روی سه خودرو قرار داده می‌شود و هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را نشان می‌دهند. در پایان، این آئودی است که بیشترین امتیاز را کسب می‌کند و برند رقابت آفرود بین سدان‌های لوکس آلمانی می‌شود!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. شکیبا

    ۲۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    پسر خاله ام فرانسه دانشجو بود میگفت یه مدت دستم خالی بود نیمه وقت تو رستوران کار میکردم با دستمزد ۲ ماه کار کردن و انعامم یه دونه لنگه همین بنز رو خریدم حالا جوون تحصیل کرده ایرانی با چند سال کار مداوم و پس اندازش میتونه این کارو بکنه؟

    موافقم 8
    مخالفم 3
  2. Mosafer

    ۲۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    چه حالی میده گل بازی بدون نگرانی از هزینه

  3. محمد

    ۲۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    درد و نفرین …….

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. shetab-car

    ۲۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (271 ديدگاه)

    همینا تو ایران باشه یه واکس و پولیش می زنن براقش می کنن می ندازن به مشتری بدبخت نمونه اش هم اون گالری که یه حرف الفبا داره طوری ادا میاد انگار فقط این بابا از ماشین حالیشه

  5. ali

    ۲۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    با سلام
    یه خواهشی دارم از پدال لطفا لطفا لطفا از این مت واتسون گزارش دیگه ای منتشر نکنید مقالات کمتر باشن ولی با کیفیت بهتر از اینه که زیاد باشن ولی بی کیفیت و بی خاصیت.الان نتیجه اش مثلا چی شد؟چرا مثلا مقالات این باید چاپ بشه؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا