حدیدترین تصاویر منتشر شده از بیامو سری ۳ در منابع خارجی، جلوپنجرهی کوچک را تایید میکند. این شرایط، اوایل فرودینماه امسال در پدال اطلاعرسانی شده بود. بلاگ خبری بیامو که با نام bmwblog فعالیت میکند؛ مجددا تصاویری از سری ۳ مدل ۲۰۲۳ منتشر کرده است که جلوپنجرهی مشابه نسلهای قبل دارد. این رسانهی خبری ادعا میکند تصاویر موجود، رسمی و نهایی هستند.
حدود دو سال پیش، منابع خبری چینی ادعا کردند، از طریق کارخانههای بیامو در چین به چند تصویر مرتبط با سری ۳ مدل ۲۰۲۳ دست پیدا کردهاند. چراغ اصلی و جلوپنجره در این عکسها، همگی شباهت بسیار زیادی به سری ۵ امروزی دارند و فاقد جلوپنجرهی عظیم نصب شده روی سری ۴ هستند.
تصاویر جدید، سری ۳ را در محلی شبیه به دفتر مرکزی بیامو در مونیخ آلمان نشان میدهد. این خودرو، چراغهای کشیده با روشنایی روز طرح L دارد. سپر و جلوپنجره نیز بازطراحی شده است. براساس شنیدهها، نمای جانبی و پشت خودرو، تغییر خاصی نخواهد داشت.
احتمالا مدل ۲۰۲۳ از سری ۳، مجهز به دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچ برای پنل پشت فرمان و ۱۴/۹ اینچ برای سیستم سرگرمی است. این احتمال وجود دارد که طراحی داشبورد سری ۳ جدید، مشابه i4 دارای نمایشگرهای پیوسته نصب شده روی یک سطح باشد. نسل جدید رابط کاربری و نرمافزاری بیامو با نام iDrive 8 برای سری ۳ جدید ارائه میشود. تغییر در فرم صندلیها نیز، محتمل است.
تولید مدل تمام برقی از سری ۳ با نام i3 در چین تایید شده است. این خودرو براساس نسل هفتم G20 تولید میشود و طبیعتا، ظاهری مشابه خودروهای سنتی بیامو ارائه میدهد. افزایش قیمت سوخت و استقبال از i3 سدان در چین، میتوانند زمینهسازی حضور این خودروی تمای الکتریکی برای بازار جهانی شوند که البته هنوز در حد شایعه است.
ابعاد بیامو i3 سدان شامل ۴,۸۷۲ میلیمتر طول با عرض ۱,۸۴۶ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱,۴۸۱میلیمتر و فاصله محورهای ۲,۹۶۶ میلیمتر است. این خودروی برقی با قدرت ۳۳۵ اسب بخار، ضمن همکاری بیام- برلیانس چین تولید میشود و توان پیمایش ۵۲۰ کیلومتر با یک شارژ دارد.
بیامو سری ۳ در بازار جهانی با آستانه قیمت ۴۲ هزار دلار فروخته میشود. نسخهی پایه با کد 330i مجهز به پیشرانهی دو لیتر توئینتوربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر است. ارزانترین مدل سری ۳، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد. نهایت سرعت این خودرو همراه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، محدودشده به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است. مدل M3 (تصویر بالا) مجهز به پیشرانهی سه لیتر ۵۱۰ اسب بخار، آستانه قیمت ۷۱ هزار دلار دارد.
امیرشایان فرازی
۶ فروردین ۱۴۰۱ممنون جناب اشتری بابت این پست
به نظر من که سیستم اطلاعاتی حال حاضر بی ام و هم خیلی خوبه اگه آپدیت کنن که نور علی نور میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ فروردین ۱۴۰۱سلامت باشید
جالبه اصلا فکر نمی کردم موضوع جلوپنجره تا این حد برای مخاطب ما جالب باشه و کامنت مثبت بگیره :)
Sina10
۶ فروردین ۱۴۰۱اقای اشتری دقیقا یکی از مهم ترین موضوع های روز خودرو همین طراحی های فاجعه بامو بود که باعث شد طرفدارای بامو و خریدارا خودشونو به اون جلوپنجره وحشتناک عادت بدن
الان که حداقل توی این یه فیس لیفت قرار نیست خراب کنن چنین شادی بوجود اومده!!
KSH
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱من دوسش داشتم😕😕
محمد هادی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱منکه همون جلوپنجره عظیم رو بیشتر میپسندم
این مدل کوچک دیگه خیلی ینواخت شده
البته برای سری های پایین تر مثل همین سری سه جلوپنجره کوچیک بیشتر مناسبه
ماکسیمیلیان
۶ فروردین ۱۴۰۱چه عالی ، چه زیبا و دلنشین😍🌻
درود بر ب ام و ، یا علی🌷
FTB
۶ فروردین ۱۴۰۱#بازگشت_اصالت_آلمانی
Phonix
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱جلوپنجره عمود اصیل تره
اون عملا ترکیب قدیم بی ام وه با چاشنی جلو پنجره عظیم که تقریبا پنج سال باب شده هستش
matin
۶ فروردین ۱۴۰۱چه رینگایی
ehsan.fa
۷ فروردین ۱۴۰۱والا جلو پنجره اونقدر خوشحالمون کرده که رینگ یادمون رفت انصافا خوشگله رینگاش
Philipp
۶ فروردین ۱۴۰۱عجیبه واقعا عجیبه
گویا طراحا دارن سر عقل میان
شایدم اون نفوذی رو انداختن بیرون
X7 که خوب بود تقریبا
این هم واقعا زیبا شده
RKH7787
۶ فروردین ۱۴۰۱باتشکر از اقای اشتری
حس تموم شدن کرونا رو داره
AMIR / ARMI
۶ فروردین ۱۴۰۱چی شد اینا که کلی دفاع کرده بودن
برخی هم میگفتن فروش نشون میده همه دوس داشتن فقط هیتر ها الکی شلوغ میکنن
Bilbo
۶ فروردین ۱۴۰۱مگه الآن اتفاقی افتاده؟ سری سه معمولی قبلش هم همین سایز جلوپنجره رو داشت. یه جوری حرف می زنید انگار خود ب ام و اومده بیانیه داده که آقا ما اشتباه کردیم. هیترا راست میگفتن و ما متنبه شدیم و سایز رو برگردوندیم به حالت سنتیش. :)))
محمدهادی
۶ فروردین ۱۴۰۱آفففرین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ فروردین ۱۴۰۱اونی که عاشق بی ام و باشه، جلوپنجره براش مهم نیست
حماقت طراح تحمل می کنه
معمولا افرادی که به مرسدس بنز یا بی ام و عادت دارن، تغییر برند نمی دن
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۱ولی این جلوپنجره های بزرگ و زشت صدای همه هوادارای “بی ام و” رو در آوورده بود
new RAMIN
۶ فروردین ۱۴۰۱@ashtari
چرا جلوپنجره BMW بزرگ شد!؟پاسخ نادر فقیه زاده
ht**tps://www.aparat.com/v/pV0NU/%D9%86%D8%B8%D8%B1%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%20%D8%B3%D8%B1%DB%8C%20%D8%B4%D8%B4%20%D8%A8%20%D8%A7%D9%85%20%D9%88%20%20%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%20%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D9%88%20%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86
نادر فقیه زاده5ماه پیش در مصاحبه ب_ی_ت_ر_ا_ن دقیقه 7:30الی8:30که نظرش درمورد طراحی تارا و شاهین میگفت یکی از علت های گنده شدن جلوپنجره bmw رو گفت.
راستی اینم ببینیم بد نیست(علت خداحافظی نادر فقیه زاده از BMW)
ht**tps://www.aparat.com/v/EPJ3T/%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%8C%20%20%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87%20%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A8%20%D8%A7%D9%85%20%D9%88
لینک رو کپی کنید و 2ستاره اولش رو (*) پاک کنید.
Clean energy (صیانت!)
۶ فروردین ۱۴۰۱دقیقا درسته
همه شرکتا دنبال اینن ملت بخرن جنسشونو
و گاهی به ضررشونه و گاهی به نفعشون
یه عکس جالبی دیم میگفت اگه آیفون میخواست به وفق مراد همه باشه باید همه چیز داشته باشه! که ممکن نیست
الان بی ام و تا حدی داره اینکارو می کنه
یه نسل انداخت تست کرد جواب داد
یهو دیدی دو نسل بعد دوباره اینطوری شه
کی میدونه
میثم
۶ فروردین ۱۴۰۱کاملا درست میگید آقای اشتری
اینو به چشم دیدم
سپهر
۷ فروردین ۱۴۰۱کلا کسی که المانی سوار میشه ماشین دیگه ای بهش حال نمیده
ماکان
۷ فروردین ۱۴۰۱سلام . یکی از افرادی که تحت هر شرایطی بی ام و و بعد هم مرسدس بنز را دوست دارد ، من هستم .
viper2
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱بی ام و دوام نداره اقای اشتری . ماشین مردونه و قلدری هم نیست . البته سلیقه ای هست و از لحاظ پرفورمنس عالیه . کسی که امریکایی سوار میشه دیگه نمیتونه چیز دیگه ای سوار شه . یه اشنا داریم طرف از سال ۸۳ تا الان کاپریس مدل ۸۶ سوار میشه و تو وسط شهرم میره و با مصرفش و بزرگیش کنار میاد چون به گفته خودش اصلا ماشین غیر از امریکایی سو تفاهم هست . اره .
HamiD
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱توی خود آمریکا ملت ماشین ژاپنی و کره ای و آلمانی سوار میشن …
دیگه تعصب هم حدی داره …
دیگه با استلانتیس جون هم فرقی بین داج و پژو نمیمونه :)
امیرمحمد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر شعار های الکی و مسخره یه مقاله خوندم پر استهلاک ترین خودرو ها جهان همش دوجو شورلتو کادیلاک بود تعصبم حدی داره خدایی
سپهر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا همینطوره،ماشین آلمانی اعتیاد داره
Clean energy (صیانت!)
۶ فروردین ۱۴۰۱به شخصه با هردوش حال میکنم
برام مهم نیست کدوم باشه
چون هردوشون از نظر من زیبان
Jdm باز
۶ فروردین ۱۴۰۱خوشگله
ایشالله که باواریایی ها دوباره همین طراحی رو در پیش بگیرن
مهراد
۶ فروردین ۱۴۰۱بازگشت به آینده !!
بهترین خبر خودرویی سال ۱۴۰۱ تا به الان
عرشیا
۶ فروردین ۱۴۰۱بازگشت بی ام و آدم حسابی کیف میکنه فقط رینگاشو
کوبیده
۶ فروردین ۱۴۰۱حالا میخرمت
Clean energy (صیانت!)
۶ فروردین ۱۴۰۱برای من یکی فرقی نداره
و هم نسل قبل و هم این نسل آینده به نظرم خوشگلن
هردوشون عشقن❤
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۱چقدر عالی …. اون جلوپنجره های جدید خیلی افتضاح بودن
میثم
۶ فروردین ۱۴۰۱من جزو کسانی بودم که به جلوپنجره جدید BMW ایراد میگرفتم
اما اعتراف میکنم اشتباه کردم
البته هنوزم طراحی قبلی رو بیشتر دوست دارم
اما جدیده هم خیلی خوبه و چندتا ویدئو 4k ازش دیدم واقعا نیاز بود در نسل جدید این تغییرات ایجاد بشه
ولی هنوزم این جلوپنجره بزرگ رو در مدلهای الکتریکی BMW رو نمیتونم بپذیرم. مدلهای درونسوزش خیلی طراحی زیباتری دارن
Sina10
۶ فروردین ۱۴۰۱بابا اینقدر تند نرین!
سری ۳ همین الانشم جلوپنجره عادی داره
مشکل M3 هست ، که اگه درستش کنن میشه بهترین سدان کلاس خودش و یکی از بهترین های بازار ، منتظریم که بامو دستی به M3 بکشه و این فیس لیفت رو شامل M3 هم بکنه
خود سری ۳ که مشکلی نداشت ، هم قیافه خوب و جذاب
و هم توانایی مناسب
شاید خبر خوب این باشه که حداقل روند عوض بشه و به سمت جلوپنجره عادی حرکت کنن امیدوارم واسه سری ۵ بعدی خراب نکنن و یه تغییر کوچیک توی طراحی هم برای نسل اینده اش کافیه
مهردادکمال
۶ فروردین ۱۴۰۱چه خبر عالی بود! خدا رو شکر اون جلوپنجره زشت رو کنار گذاشتن منتها یه چیزی که میتونست باحالترش کنه این بود که یه خورده بی ام و سری سه رو با جسارت بیشتر و آینده نگری بیشتری طراحی میکرد نه اینکه بیاد طرح 4سال قبل سری پنجو عینا در یک مقیاس کوچکتر بسازه با این اوصاف باز هم خوشحالم یک بی ام وی اصیل رو میبینم نه یک موجود بیگانه
فرشاد
۶ فروردین ۱۴۰۱الحمدلله از این همه جلال،الحمدلله از این جلو پنجره
Behnam1012
۶ فروردین ۱۴۰۱اگه اینطوری باشه عالیه
KSH
۶ فروردین ۱۴۰۱ولی حالا بعد گذشت چند سال الان حس میکنم قیافه جلو و عقب خودرو فیس لیفت بهم نمیخوره بنظرم جلو پنجره قبلی چون تازه و شوکه کننده بود خیلی ها استقبال نکردن
من بشخصه جلوپنجره قبلی رو میپسندم فقط زمان لازم داشت تا مردم باهاش کنار بیان که داشتن کم کم میومدن
ولی این یکی هنوز یه ایراد ریز داره به دل نمیشینه
KSH
۶ فروردین ۱۴۰۱الان چراغا بشدت کشیدن ولی جلو پنجره تقریبا گرد و بدون لبه این تناقض خیلی اذیت میکنه
دقت کنید تمام قسمت ها کشید و لبه دارن برا همین جلو پنجره یخورده تو ذوق میزنه
جلو پنجره قبلی بزرگ بود ولی لبه دار بودنو کشیده بودنش فرم کلی رو حفظ میکرد
KSH
۶ فروردین ۱۴۰۱قبول دارم نسل قبلی نسخه معمولی و بدون تغیرراتش یخورده تو ذوق میزنه ولی یخورده که تیون میشد سعی میکردن خشن ترش کنن واقعا قشنگ میشد
TML BN
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱۱۹ دقیقه ۳۲ کامنت معلومه خیلی ها خوشحال شدن حتی طرفدار های بنز مثل خودم خوشحال شدن
Porsche 911
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نه دوست عزیز
مطلب مال قبله
تاریخ بعضی کامنت ها مربوط به فروردین ماه هست
نمیدونم چرا دوباره آوردنش بالا
Hl>i
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خوب بی ام و اینقدر احمق نیست که روی محصولات پر فروش خود مثل سری های سه و پنج و شاسی بلند ها اینجور ریسکی کنه، آن جلو پنجره انچنانی با آن چراغ های باریک چینی پسند بیشتر برای سری های کم فروشی مثل هفت و کوپه ها و برقی هاست تا این کمپانی بتونه بیشتر تو چشم باشه، تا جایی که لقب «مورد توجه ترین» برند خودرویی آمریکا را از آن خود کنه
+|<i
مهردادکمال
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی بفهمی اشتباه کردی و دنبال توجیه نباشی میشه همین!! موفقیت
قابل توجه مسئولین
Jdm باز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سری سه همین الان هم این جلوپنجره رو داره مشکل نسخه m3 هست
Alan.r
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱بالاخره سر عقل اومدن
آرش
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ولی به نظرم این جلو پنجره بزرگا ماندگاره چون اونجوری که مدیر بی ام و گفته بود مثل اینکه نمیخوان روی سری ۳ (عادی) و ۵ ریسک کنن برای جلوپنجره ولی برا بقیه مدل ها به کار میبرن
KSH
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱من بنظرم جلو پنجره قبلی خیلی قشنگ تر بود و امروزی تر طراحی قبلی خیلی تکراری بود و نیاز به یه تغییر داشت تنها اشتباه بی ام و این بود این تغییر رو خیلی بزرگش کرد و مردم هضمش نکردن من اوایلشم مخالفش بودم ولی بعدش با تیون هایی که دیدم ازش خیلی هم به دلم نشست فقط مردم هنوز وقت لازم داشتن