بی ام و

اولین سمِ سال جدید: بی ام و 3.0 CSi کلاسیک با پیشرانه تسلا

خودرویی که زندگی خود را به عنوان بی ام و ۳.۰ CSi شروع کرده بود برای سال‌ها در یک گاراژ متروکه رها شده بود و حالا بدنه گیرای این خودرو به شکل CSL درآمده است و با قوای محرکه تسلا مدل S همراه شده است. بدنه این خودرو نشانی از حمل قوای محرکه الکتریکی ندارد؛ اما وقتی کاپوت را باز کنید مجموعه باتری بزرگی را خواهید دید که جای نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری را اشغال کرده است. در بخش عقب هم مجموعه باتری دیگر و پیشرانه الکتریکی تسلا قرار دارد.

نسخه‌های فول ۳.۰ CSL قدرت ۲۰۳ اسب بخاری تولید می‌کردند اما قوای محرکه الکتریکی تسلا قدرت ۴۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند و بنابراین شاهد یک افزایش قدرت قابل‌توجه هستیم. حالا این خودرو می‌تواند در حدود ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. شعاع حرکتی بی ام و موردبحث نیز ۳۲۲ کیلومتر است. واضح است که قدرت بیشتر به معنی نیاز به قدرت توقف بیشتر هم خواهد بود و به همین خاطر از ترمزهای ویلوود استفاده شده است. به این ترکیب با رینگ‌های چند پره آلپینا را نیز افزود.

نفوذ آب به کابین ضرورت ارتقای کابین را نیز آشکار ساخته است. سازنده این خودرو ظاهر کلاسیک ۳.۰ CSL را حفظ نموده است و در بخش جلو صندلی‌های سطلی با ارتفاع کم از سطح زمین دیده می‌شوند. تریم چوبی روی داشبورد، کنسول مرکزی و پانل درب‌ها نیز جزو موارد قابل‌ذکر هستند. این خودرو از سانروف سود می‌برد که در روزهای آفتابی می‌تواند بر لذت رانندگی بیفزاید. درحالی‌که انتظار دارید صدای غرش پیشرانه ۶ سیلندر بی ام و را بشنوید، حالا فقط صدای لاستیک‌هاست که صدای غالب در جاده خواهد بود.

استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث افزایش وزن CSL شده است. در ویدئو گفته می‌شود که وزن خودرو به اندازه وزن یک نفر سرنشین افزایش یافته است هرچند با وجود پیشرانه‌ای قدرتمند، این افزایش وزن خیلی به چشم نخواهد آمد. کار تبدیل CSi به CSL و سپس استفاده از قوای محرکه تسلا حدود ۲ سال طول کشیده است. شاید استفاده از چنین پیشرانه‌ای در یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات بی ام و باعث عصبانیت برخی افراد شود اما حداقل این کوپه کلاسیک بجای رها شدن در گوشه یک گاراژ در جاده‌ها حضور دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    یعنی چقدر پول داشته که اینکار براش تفریح بوده ، خوشبحالش

    موافقم 22
    مخالفم 2
  2. ارین صاحب جمعی

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    حیف نیست موتور جذاب بی ام و رو از قلبش بکشی بیرون اون اشغالو بزاری جاش

    موافقم 49
    مخالفم 19
    1. Navid_A.J

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      خیلی هم خوبه

  3. محمدتوربو

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام به همه من اگه بودم موتور۸سیلندرمی بستم روش نه یک موتوربرقی من موافقم خودروهای الکتریکی نیستم اگه سعی می کردن جای برقی کردن ماشین هاموتورهای ۳سیلندراستفاده می کردن خیلی بهترازاین می شد

    موافقم 26
    مخالفم 6
  4. GMA

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    تیتر واقعا حق بود

  5. نمردیم از بدبختی

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    چرا ؟ 🗿

  6. حیوانم

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    چه خوب افرین این یه حرکت مثبت و عالی محسوب میشه امیدوارم الگو برداری کنند و راهش رو ادامه بدن

    موافقم 14
    مخالفم 24
    1. Porsche 911

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      😐

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. Jdm باز

        ۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        داداش تعجب نکن اسمشو بخون میفهمی چرا همچین نظری داده :))

        1. Porsche 911

          ۴ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          داداش اصن واسه اسمش تعجب کردم😐😂

  7. زیزیگولو

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    در کُل ایده جالبیه که ماشینای قدیمی و از کار افتاده رو با احیای بدنه و نصب پیشرانه راه اندازی کرد

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. Kf

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    این کار جنایته

    موافقم 27
    مخالفم 9
  9. کوبیده

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    واقعا سم بود

    موافقم 14
    مخالفم 3
  10. مهران مدیری

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    دیگه به درد نمیخوره این ماشین

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. مهردادکمال

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    این کار یهذخوبی داره و اون اینه خیلی ماسینها داریم که رها شدن تو یه گوشه ای و فقطم بخاطر مشکلات و خرابی قطعات یدکیه با این ترفند احتمالا خیلیاشون احیا شن یجور تنوع میتونه باشه هر چند ممکنه اصالتشونو از دست بدن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. Jdm باز

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    من بودم انجین نسل جدید m3 کامپیتیشن رو میزاشتم روش که ۵۱۰ اسب قدرت داره البته بخاطر بی ام و بودنش‌و بخاطر حفظ اصالت وگرنه ماشینای دیگه صد درصد 2jz یا rb26dett میزاشتم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. Swedish Arrogant Tiger

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    حیف این ب ام و

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. Reza_ar

    ۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (270 ديدگاه)

    این ب ام و ماشین تولید محدود و کلکسیونی نیست و ارزش زیادی اونجا نداره. ولی با این کار یه چیز جدید ساخت که ارزشش بیشتر شده و جالبه. شاید بشه اینجوری خیلی از ماشینای قدیمی که عمرشون تموم شده رو راه اندازی کرد و حتی شاید شرکتا بعدا به صورت آپشن این تغییرات رو ارائه بدن

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. Mad.z.Max

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      داداش این مدل معروف به بت موبیله و ارزش خوبی هم داره

  15. احمدرضا

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    خدا شفاش بده

  16. فرزاد

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    خیلی خوبه ماشین کلاسیک رو بیشتر قبول دارم حتی با موتور برقی

  17. amtmbmimnm

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بازسازی ماشین های کلاسیک رها شده ایده ی خوبیه ولی با حفظ اصالت ، بخشی از اصالت هر خودروای قلب تپندشه . این باید صدا اگزوزش آجیر ماشین هارو به صدا بندازه . جای این جارو برقی بایک بازسازی درست ریشه ی این خودرو رو هم حفظ می کردین، بگذریم.
    … در کل همچین کاری با همچین ماشینی جنایت محسوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا