بی ام و

بی ام و 362i با پیشرانه V8 کوروت، سدان دورگه آلمانی آمریکایی!

یک ب‌ام‌و ۳۳۰i ZHP به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت با ۴۶۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و به همین دلیل به ۳۶۲i تغییر نام داده است!

سری ۳ نسل E46 یکی از محصولات محبوب تاریخ ب‌ام‌و محسوب می‌شود و دراین‌بین، مدل ۳۳۰i ZHP به لطف ارتقاء پرفورمنس، طرفداران زیادی دارد. ZHP یک پکیج پرفورمنس بود که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ برای ۳۳۰i سدان در آمریکای شمالی ارائه شد و پیشرفت‌ها و ارتقاءهای فنی و ظاهری را به دنبال داشت که مهم‌ترین آن‌ها افزایش قدرت موتور از ۲۲۵ به ۲۳۵ اسب بخار بود.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد این میزان افزایش قدرت برای یکی از خریداران ۳۳۰i ZHP کافی نبوده است زیرا پیشرانهٔ شش سیلندر خطی نمونهٔ مشکی‌رنگی که در اینجا مشاهده می‌کنید، با یک موتور بزرگ ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LS3 جایگزین شده است. این همان پیشرانه‌ای است که اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای شورلت کوروت C6 ارائه شد. به دلیل این تغییر موتور، به‌طور هوشمندانه‌ای نوشتهٔ روی صندوق ب‌ام‌و هم به ۳۶۲i تغییر کرده تا نشان‌دهندهٔ حجم پیشرانهٔ جدید باشد! هرچند این موتور از قلب شش سیلندر خطی ب‌ام‌و بسیار بزرگ‌تر است اما خیلی خوب و مرتب در سینهٔ سری ۳ نصب شده است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی T56 با دسته‌دندهٔ توپی شکل صورت می‌گیرد.

قدرت پیشرانهٔ این ب‌ام‌و ۴۶۰ اسب بخار اعلام شده که تقریباً دو برابر قدرت ۳۳۰i ZHP است. این خودرو هم‌اکنون برای فروش گذاشته شده و در توضیحات آن علاوه بر موتور V8 آمریکایی، ویژگی‌های دیگری مثل کمک‌فنرهای Koni، ترمزهای Stoptech، میل موج‌گیرهای Turner Motorsports، ساب‌فریم تقویت‌شده و میل‌گاردان سفارشی هم دیده می‌شود. البته همه‌چیز هم خوب و درست نیست زیرا کنترل کشش و کروز کنترل کار نمی‌کنند و سیستم تهویه هم باد خنک نمی‌زند. علاوه بر این، تصاویر هم مقداری خط و خش روی بدنه را نشان می‌دهند.

حراج این ب‌ام‌و منحصربه‌فرد با قیمت پایهٔ ۵ هزار دلار آغاز شده و تا این لحظه به ۷ هزار دلار رسیده است. البته مطمئناً تا زمان پایان حراج این رقم بازهم بیشتر خواهد شد زیرا ۳۶۲i در سال ۲۰۱۸ هم برای فروش گذاشته شده بود و با قیمت نزدیک به ۲۳ هزار دلار به فروش رسید. از آن زمان تاکنون خودرو فقط ۵ هزار کیلومتر کار کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Heavy-Duty

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    LS3 مگه ۴۳۰ اسب بخار قدرت نداشت؟

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10252 ديدگاه)

      پدال دست رو از رو بسته برای bmw !!!

      اون از مقاله‌ی دیروز با موتور بنز و اینم از موتور کوروت !
      بعد دوستان میگن مگه موتور خودbmw چِشه ؟!

      موافقم 8
      مخالفم 48
  2. ۰۰۹۸سامورایی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    به به عجب چیزی شده.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  3. Siyavash

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (678 ديدگاه)

    خدایا قیمت ببین…یه جواهری مثل این رو بین چند میدن…الان همین ایران باشه ببین چند قیمت میدن🫣🫣🫣…اینارو میبینم روحیم داغون میشه دلم برایه مردم میسوزه که چه زجری میکشن و چی سوار میشن …آخه مگه همه آدم نیستیم….

    موافقم 33
    مخالفم 1
  4. حسن

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    اصلا قیمت خود خودرو مهم نیست ببین یه موتور 6 سیلند را چقد خریده که با حمل و نقل و اجرت نصب و مکانیک الان کل خودرو را گذاشته 5 هزار تا لعنت به زندگی

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یه بنده خدایی هست تو امریکا مکانیک ماشین
    دقیقا با مدرک و دلیل و با نشون دادن میگه چرا
    بی ام و دسته دوم رو کسی گردن نمیگیره ( الان اسم اکانتش یادم نیست )
    احتمالا مالک این ماشین هم خسته شده از اینکه هی دنبال قطعه و مکانیک میگرده
    کار با تعویض موتور یک سره کرده .

    موافقم 7
    مخالفم 22
    1. pezhman

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (66 ديدگاه)

      اسمش مهدی نیست ؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. JDM سابق

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (380 ديدگاه)

      اسمش مهدیه بچه کلاردشته
      رقیب مستقیم علی بخردی

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. mmareza

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        آیدی اینستاشو داری ، بیزحمت بفرس ممنون 🙏

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    ولی جلوی موتور ببینید چقدر جای خالی بین موتور رادیات هست
    برید عکس موتور فابریکش رو ببنید که موتور خطی هستش
    خود مکانیک که خوش حال میشه یدونه بی ام و بیاد تعمیر بکنه چون کلی دستمزدش بیشتره
    ولی بنده خدا شاگرد مکانیکی زجر میکشه

    موافقم 6
    مخالفم 8
  7. shetab-car

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    برای اونایی که میگن موتور خود ب ام و مگه چشه ؟ مهندسی آلمانی کاملا بی نظیره هیچ شکی توش نیست اما در صورت خرابی هزینه نگهداری و تعمیرات خیلی سنگینی داره چون پیچیده است و دقت و تخصص خاصی می خواد
    اما موتورهای امریکایی تقریبا به ساده ترین شکل ممکن ساخته شده در صورتی خرابی حتی خودتون هم یکم دست به آچار بشید شاید بشه یه سری کارهایی انجام داد. علت ارزان بودن ماشین های آمریکایی هم نسبت به آلمانی همینه مثلا شما با 30 هزار دلار می تونی چلنجر و موستانگ بخری اما با این قیمت نسخه کارکرده ب ام و نصیبت میشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. مهردادکمال

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    خواستم بخرمش بخاطر کمک فنرش منصرف شدم💀

    موافقم 4
    مخالفم 4
  9. فرشاد

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    این جنایته

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. King viper ACR

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آدم این هارو که میبینم دیگه هیچ حرفی نمیاد
    واقعا با این قیمت مفت هست اما اگه همین ایران بود مطمئن باشید زیر ده میلیارد نمیدادن این رو
    ما چی سوار میشیم اونا چی سوار میشن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. peyman

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مردونه پدال با اختلاف بهترین مجله خودرویی ایرانیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
      1. علیرضا عبدالله پور

        ۲۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        باتشکرازپدال ماایرانی هابیشتربی ام و518رودیدیم وقدیماسوارشدیم من یکی تاسال گذشته داشتم بلبرینگ چرخش بعداز42سال هنوزتعویض نشده بودلاک وپلمپ ماشینی محکم وعالی

        موافقم 2
        مخالفم 0
  12. علیرضا عبدالله پور

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باتشکرازپدال ماایرانی هابیشتربی ام و518رودیدیم وقدیماسوارشدیم من یکی تاسال گذشته داشتم بلبرینگ چرخش بعداز42سال هنوزتعویض نشده بودلاک وپلمپ ماشینی محکم وعالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. BMW

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1255 ديدگاه)

    🤩

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا