وقتی ب ام و میخواست آخرین مدل از سری ۳ را به صورت نسخه گرن توریزمو هم ارائه کند، باعث نگرانی بسیاری از هواداران شد. این موضوع، با وجود صحبتهای زیادی که در مورد خودروهای با دیفرانسیل جلو و خودروهای الکتریکی شده بود و همچنین، با وجود خودروی سری ۵ از نوع GT، کمی عجیب بود. با این وجود، هدف ب ام و از ساخت این مدل، این نبوده که بر اساس یک سدان خوب، یک مدل دیگر واگن را وارد بازار کند؛ بلکه این خودرو طراحی شده تا فضای بزرگتری را در داخل کابین ایجاد کند و انعطافپذیری بیشتری نسبت به سدان در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد و این در حالی است که از ظاهر یک استیشن واگن اجتناب کرده و مشتریان رغبت بیشتری به خرید آن نشان خواهند داد. پس در سری ۳ GT با خودرویی روبرو هستیم که همانند سری-۵ GT، میخواهد در همه زمینهها سرآمد باشد. مدل 335i شش سیلندر در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته تا کیفیت بی ام و از نزدیک ارزیابی شود.
برای مدل GT جدید، بی ام و، شاسی بین محور عقب و جلو را از بازار سری ۳ چین سفارش داده است. با طول بلند این شاسی، فضای پاها در جلوی صندلیها افزایش یافته و همچنین باعث شده تا بی ام و بتواند یک هاچ عقب بزرگ برای خودرو در نظر بگیرد. البته مورد اخیر، یکی از چالش تیم طراحی بی ام و بوده و پیج بیرمان، یکی از طراحان بی ام و در کنار همکارانش، تلاش زیادی به خرج دادهاند. طراحی به کار رفته در بدنه GT، شبیه هیچکدام از خودروهای سری ۳ نیست. در مقایسه با سدان، GT از هر جهت، به تناسب، رشد کرده است. این خودرو دارای عرض بیشتر، جلوپنجره قلوه شکل بلندتر، کاپوت برآمده و همچنین، صاحب خطوط افقی اضافی در کنارهها شده است. هواکشهای جلو نیز از جمله طراحیهای بدنه این خودرو هستند که بیشتر با اهداف آیرودینامیک به کار برده شدهاند.
بنابراین، در مورد سری ۳ GT، قبل از هر چیز باید گفت که ظاهری بهتر از سری ۵ GT دارد و برای طراحی خود، از ابعاد بزرگتر، نهایت استفاده را کرده است. به لطف بدنه حجیم، این خودرو میتواند تا ۱/۶ مترمکعب وسایل در خود جای دهد؛ فضایی که بیشتر از سری ۳ اسپرت واگن در بازار امریکا است. فاصلهی پاها در صندلیهای عقب، بسیار مناسب است و صندلی عقب متحرک، میتواند در ۱۵ موقعیت مختلف تنظیم شود. این خودرو به دلیل ارتفاع صندلی راننده، باب طبع بسیاری از دوستداران خودروهای شاسیبلند و کراسآور نیز خواهد بود. فضای داخل کابین نیز دارای همان استاندارهای سری ۳ بیام و است.
البته این همه فضای اضافی برای GT، پیامدهایی نه چندان مطلوب خواهد داشت. مرکز ثقل خودرو در نقطه بالاتری است و همچنین فاصله محور چرخها، طولانیتر است. بنابراین نسبت به سدان، حدود ۱۳۵ کیلوگرم سنگینتر است و نمیتواند چالاکی لازم را داشته باشد.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
- قیمت مدل تست: ۶۰۲۵۰ دلار(قیمت پایه: ۴۷۷۷۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 24-valve inline-6توربوشارژ و خنککننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۲۹۷۹ سیسی.
- قدرت: ۳۰۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۴۰۰ نیوتن متر در ۱۲۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۹۲ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۳ متر.
- عرض: ۱/۸۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۵۱ متر.
- وزن کلی: ۱۸۴۹ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۳ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۲/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت: ۱۹ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۳/۸ ثانیه با سرعت ۱۶۵/۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۷/۳ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۵ g.
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه
- مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.
e36
۲۴ دی ۱۳۹۲ماهه ماه…
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۲فقط BMW
مثه همیشه عالی
km
۲۴ دی ۱۳۹۲سری 3 رو بیشتر از همه ی مدل های بی ام و دوست دارم، بخصوص خشمشو. پارسال فروشش از سی کلاس یکم بیشتر بود ولی امسال با تغییر نسل سی کلاس واقعا باید رقابت جذابی داشته باشند تو بخش پرفروش ترین ماشین های لوکس! البته از نظر فدرت 3.6 cadillac ats از همه قویتره
zondar
۲۵ دی ۱۳۹۲F.A
Gt bmw رو ذوست دارم
خیلی خلاقانست
مرتضی
۲۴ دی ۱۳۹۲بعد مدتها یه تغییر هر چند کوچک تو داشبوردش دیده میشه جذابش کرده
carbonado aventador
۲۴ دی ۱۳۹۲ظاهرش قشنگ نیست مخصوصا عقبش ولی درونش خیلی زیباست و مشخصاتش خوبه!!!!!!!!!!
محسن
۲۴ دی ۱۳۹۲گرن توریسمو یک الگوبرداری ناشیانه از پراید هاچ بکه!! سایپا باید شکایت کنه
مرتضی
۲۴ دی ۱۳۹۲بسه دیگه بسه حالمون رو بهم زدید با این سایپا سایپا گفتنتون بابا دیگه این این متلک؟ شهرستانی خنده دار نیست!!! اون بی شرفها هم کیفیت کارشون هم بالا برو نیست هی حالا بگین پراید نمیشه پراید الست بلست!! خوبه حالا اشغاله تو هر خونه ای دوتاش پارکه!! محسن منظورم فقط تو نیستی کلا دارم میگم
محسن
۲۴ دی ۱۳۹۲من از شما معذرت می خوام… چشم دیگه تکرار نمی شه… موفق باشید
zondar
۲۵ دی ۱۳۹۲F.A
جناب مرتضی
منم با حرف شما موافقم اما
اینجا یه گفتگوی ازاده
به نظره دیگران باید احترام گذاشت
در ضمن
دوست من
شما نه مدیر سایتی
نه صاحب سایت
پس …..
zondar
۲۵ دی ۱۳۹۲F.a
سو تفاهم نشه
منظورم لز پس….
این بود که
پس به نظر دیگران احترام بزار
اینجا یه سایت عمومیه
نه شخصی و متعلق به
همست
نه صرفا شما یا هر کس دیگه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ دی ۱۳۹۲درود.
زوندار جان هم حرف شما درسته و هم حرف مرتضی.
اخه مقایسه ی این با پراید یعنی چی؟؟؟
ما میاییم اینجا حال کنیم،چهارتا ماشین به جز پرایدو
پژو و سمند ببینیم.از فکرشون بیاییم بیرون.
((( ایران و المان )))
zondar
۲۵ دی ۱۳۹۲F.A
با 60 هزار دلار
خیلی گزینه های دیگه هست که
می تونه از این بهتر باشه
محسن.د
۲۴ دی ۱۳۹۲BMW تو این مدل مهارت طراحی خودش رو نشون داده. خیلی زیرکانه یه مدل واگن رو به شکل یک سدان معمولی درآورده و به نوعی از طراحی نه چندان زیبای واگن های معمولی، فرار کرده! آفرین باید گفت به این آلمانی!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ دی ۱۳۹۲درود.
چرا میگی استیشن ها بی ریختن؟؟؟؟
اتفاقا هم خیلی جادارو قوی هستند و هم خیلی پر فروش.
به نظر من این هم قشنگ و خوبه .حتی با مصرف زیادش و سرعت کم.
خیلی گزینه ی معقولیه.اگر همه بخوان مثل ما و شما فکر کنند ، اینها و
استیشن ها اصلا نباید فروش بوند و تولیدشون باید متوقف بشه.
((( ایران و المان )))
((( المان : مهد خودروسازی دنیا )))
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۵ دی ۱۳۹۲میلادجان! من به این صراحت نگفتماا! :-)
میدونم خیلی ها استیشن دوست دارن، ولی من نظر عموم مردم رو گفتم!
فرامرز
۲۴ دی ۱۳۹۲۶۰ هزار دلار پول ماشین بدی بعد سرعتش رو ۲۰۷ کیلومتر محدود باشه. در حالی که مدل های پایه سری ۳ رو ۲۵۰ کیلومتر محدود شدن. امیدوارم قرار نباشه که سری ۳ رو قربونی سری ۴ کنن!!!
فرامرز
۲۴ دی ۱۳۹۲با این که خیلی بی ام و رو دوست دارم اما اگه یه آمریکایی باشم با ۶۰ هزار دلار کامارو یا کادیلاک بگیرم. به نظرم این قیمت واسه ماشینی که واسه رسیدن از سرعت ۱۶۰ به ۱۷۷ کیلومتر نزدیک ۷ ثانیه زمان بخواد خیلی زیاده مخصوصاْ تو بازار آمریکا. این بیشتر از این که جی تی باشه یه اسپرت خیابونی لوکس هست.
زیگما
۲۵ دی ۱۳۹۲راس میگیا.اصلا توجه نکردم! پس زیادم چیز خوبی از آب در نیومده…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ دی ۱۳۹۲درود.
فرامرز جان اصالا این و کامارو در یک کلاس نیستند.
چطور اوینهارو با هم مقایسه میکنی؟؟؟
((( ایران و المان )))
km
۲۴ دی ۱۳۹۲قیمتش 47 هزار دلاره. اینکه گفته 60000 دلار شما هر تست ماشینیو ببینی یه قیمتی بهش اضافه میشه بعوان مدل تست شده.
Kurosh
۲۴ دی ۱۳۹۲Like..
Respect..
Like..
Respect..
<3 *_*
احسان(احسان سابق)
۲۴ دی ۱۳۹۲عاشق جلوی خشن این ماشینم با اون چراغای گوگولیش!اون عکسی که تصویر عکاس توی جلوپنجره افتاده خیلی باحاله
زیگما
۲۴ دی ۱۳۹۲پشتش یه جوریه ولی ما دوسش داریم ….
zondar
۲۵ دی ۱۳۹۲F.A
ما…..!؟!
Saied
۲۴ دی ۱۳۹۲من دماغ بی ام دبلیو رو دوس دارم!!
مصطفی
۲۴ دی ۱۳۹۲خشم فقط تو z4 که از جلو بسیار زیباش میکنه و سری 6 و 5 قشنگ ترن
فقط سری ۳
۲۴ دی ۱۳۹۲سری ۳دیگه من که عاشقشم . ولی کلا ازاستیشن خوشم نمیاد ولی واقعا بی ام و زرنگه طراحیش محشره
پويان
۲۴ دی ۱۳۹۲اصلا شبیه مدل اصلیش نیست
saed
۲۴ دی ۱۳۹۲من همیشه بی ام و رو به خاطر دیفرانسیل عقبش دوست داشتم که انگار داره تغییر رویه میده
علی عقیلی
۲۵ دی ۱۳۹۲بنز سی کلاس جدید خیلی بیشتر از این سرتره .
خیلی
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲اصالت و ابهت داره از قیافش میباره….