بی ام ومرسدس بنز

تقابل استانداردترین سدان‌های جهان: مرسدس بنز کلاس E در برابر بی ام و سری 5

آیا آتش رقابت این دو هم‌وطن پس از ۵۰ سال کمتر شده است؟ هنوز نه!

نخستین بار در سال ۱۹۷۶ بود که این دو سدان در برابر یکدیگر قد علم کردند و حال با گذشت زمانی طولانی و به‌لطف رقابت تنگاتنگ به استانداردهای صنعت در کلاس سدان‌های تجاری-نیمه‌لوکس متوسط (طبق استاندارد سازنده) تبدیل شده‌اند. در این مدت مدل‌های زیادی متولد شدند و نمونه‌های بسیاری هم خط تولید را ترک کرده‌اند اما سدان‌های بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز هنوز با قدرت مسیر خود را ادامه می‌دهند.

معرفی سری ۵ و کلاس E

خودروهای این بررسی بی‌ام‌و ۵۳۰e و مرسدس‎ E300e هستند که همان‌طور که از نامشان پیدا است، هیبریدی شده‌اند. هر دو به پیشرانه‌های ۲ لیتری مجهز شده‌اند که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد و در این میان از یک پیشرانه برقی ۱۵۰ اسب بخاری هم کمک می‌گیرد. زیر صندلی‌های هر دو یک باتری حدودا ۲۰ کیلووات ساعتی قرار گرفته است که در می‌تواند در حالت تمام برقی، مسافت ۹۶ کیلومتر را پوشش دهد. هر چند تفاوت زیادی میان این دو خودرو روی کاغذ نیست اما عملکرد متفاوتی دارند.

پیشرانه

سدان اشتوتگارتی مرسدس به یک باتری ۱۸.۷ کیلووات ساعتی مجهز شده است که در بحث مصرف برق، بازی را به رقیبش واگذار می‌کند. در بحث مصرف، بی‌ام‌و هوشمندانه‌تر رفتار می‌کند و می‌تواند ذخیره برق خود را در شرایط گوناگون در اختیار راننده قرار دهد اما مرسدس از همان ابتدا از انرژی برقی تمام استفاده رو خواهد کرد.

پویایی راندمان

اما با وجود ورود کمک‌پیشرانه‌های برقی به کاپوت مرسدس کلاس E و بی‌ام‌و سری ۵، وقت آن است که ببینیم آیا هنوز هم رانندگی با آن‌ها لذت‌بخش است با به محصولاتی حوصله سربر با حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت تبدیل شده‌اند. خوشبختانه هنوز هم لذت‌بخش هستند. جایگاه راننده در بی‌ام‌و کمی پایین‌تر از مرسدس قرار گرفته، فضای پای بهتری را برای او فراهم می‌کند و دید خوبی هم از کاپوت بزرگش دارد.

هر دو مدل دیفرانسیل عقب هستند و از این ویژگی به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. راندمان هر دو تعادل مناسبی دارد و با رسیدن به پیچ‌های تند اجازه میدیریت دقیق ورودی فرمان را به راننده می‌دهند. سیستم فرمان وزن خودرو را به‌شکلی تحسین برانگیز به راننده منتقل می‌کند و با تغییر سطح چسبندگی خودرو، وزن آن هم تغییر می‌کند.

البته این به آن معنا نیست که تنها به‌خاطر حک شدن لوگوی M و AMG روی بدنه آن‌ها، هیجان‌ را در رگ‌های سرنشینانشان جاری می‌کنند؛ وزن هر دو خودرو غیرقابل چشم‌پوشی است و قدرت ۳۰۲ و ۳۱۲ اسب بخاری موتور بی‌ام‌و و مرسدس هم کاری به وزن ندارد. تازه ناگفته نماند که بدنه هر دو در مقایسه با ۵۰ سال گذشته به‌مراتب بزرگ‌تر شده است و حس پف‌کردگی خود را به‌خوبی به راننده منتقل می‌کنند.

هر چند بی‌ام‌و به‌لطف کنترل سبک‌تر بدنه کمی لذت‌بخش‌تر از کلاس E حرکت می‌کند اما هر دو استفاده مناسب و زیادی از سامانه برقی خود دارند تا راندمانی متنوع و خوشایند را ارائه دهند.

سواری

هم مرسدس کلاس E و هم بی‌ام‌و سری ۵ برای تجهیزشدن به فنربندی تطبیق‌پذیر فریاد می‌زنند اما از آن بی‌بهره‌اند. در این قسمت، بی‌ام‌و سواری به‌خاطر فنربندی اسپرت M کمی خشک‌تر به‌نظر می‌رسد. در نقطه مقابل، کلاس E حسی معمولی دارد و در سرعت‌های بالا و مسافت‌های طولانی آرام‌تر است. تفاوت این دو سدان در بخش سواری به سلیقه و البته منطق مالک برمی‌گردد.

کابین

کابین بخش مهمی در رقابت سری ۵ و کلاس E به شمار می‌رود و می‌تواند کفه ترازو را به سمت یکی از آن‌ها سنگین کند. هر دو خودروساز آلمانی به نمایشگرهای بزرگ و کنترل‌کننده‌های لمسی سلام گرم کرده‌اند و آن‌ها را با آغوش باز درون کابین سدان‌های متوسط خود جای داده‌اند. بی‌ام‌و همچنان به منطق «i درایو» و کنترلر چرخشی اعتقاد دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود که در مقایسه با مرسدس تماما نمایشگر، کاربری آسان‌تری داشته باشد اما این‌طور نیست. منطق نرم‌افزاری مرسدس کلاس E به‌مراتب قابل‌درک‌تر و راحت‌تر است.

البته این به معنای بی‌نقص بودن سیستم مرسدس نیست؛ اما برخلاف بی‌ام‌و تمرکز کمتری روی آن دارد که می‌توان دلیل آن را درک کرد. کیفیت ادوات داخلی رقیب اشتوتگارتی بهتر ارزیابی می‌شود. انگار مرسدس برای رسیدن به این حد تلاش خاصی نکرده ولی بی‌ام‌و همه توان خود را استفاده کرده است. بی‌ام‌و استفاده زیادی از پلاستیک کرده است درحالی‌که مرسدس به گزینه‌های باکیفیت‌تر چرم و فلز روی آورده است.

مرسدس فضای داخلی آرام‌تری دارد اما مانند بی‌ام‌و، فضای بزرگ داخلی‌اش به قیمت بدنه بزرگش تمام شده است که آن‌ها را برای مسیرهای باز و بزرگ مناسب می‌کند. با این وجود فضای عقب هر دو خودرو که عموما برای راندن یک تاجر قد بلند استفاده می‌شوند کافی به نظر نمی‌رسد. کمی عقب‌تر و با بازکردن صندوق، می‌بینیم که مرسدس کلاس E به‌خاطر سیستم هیبریدی خود ۱۷۰ لیتر از فضای بارش را از دست داده؛ خوشبختانه بی‌ام‌و این کار را نکرده است. هر چند بسته به کاربر، فضای عقب و صندوق را می‌توان مناسب یا بد ارزیابی کرد اما با توجه به استاندارد، انتظار بیشتری از هر دوی آن‌ها می‌رفت.

نتیجه

پلاگین‌هیبریدها به پیشرفت خوبی در زمینه پیشرانه رسیده‌اند اما برای کنترل وزنشان راه زیادی را در پیش دارند. هر دو در تولید با مضایقه روبه‌رو شده‌اند: چون پلتفرم مرسدس برای نمونه‌های تماما درون‌سوز طراحی شده و پلتفرم بی‌ام‌و برای تبدیل شدن به خودرویی تمام برقی آماده است. شاید اگر اجبار برقی‌سازی نبود، عملکرد هر دوی آن‌ها با پیشرانه دیزلی خوب و بهینه بود. آیا خودروهای برقی خوبی می‌شدند؟ اگر به برادران برقی‌شان، i5 و EQE نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم نه. علاوه‌بر آن ورود آئودی A6 ای-ترون معادله را سه مجهوله خواهد کرد.

نهایتا نمی‌توان برداشت کلاسیک مرسدس راحت‌تر و بی‌ام‌و اسپرت‌تر را به این دو نسبت داد. هزینه نگهداری مرسدس کمتر ارزیابی می‌شود و اتفاقا شباهت زیادی به یک خودروی بالغ دارد؛ خودرویی که بدون گم‌کردن دست‌وپای خود از تمام تجهیزاتش برای راحت‌تر کردن کار راننده استفاده می‌کند. پس مرسدس کلاس E را پیروز این رقابت می‌دانیم.

مقایسه مشخصات فنی مرسدس‌بنز E300e AMG لاین پرمیوم و بی ام و ۵۳۰e M اسپرت پرو

مرسدس بنز کلاس E بی‌ام‌و سری ۵
نمره نهایی از ۵ ۴ ۴
پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژر هیبریدی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژر هیبریدی
قدرت (اسب بخار) ۳۱۲ ۳۰۲
گشتاور (نیوتن متر) ۵۵۰ ۴۵۰
جعبه دنده ۹ سرعتی خودکار ۸ سرعتی خودکار
وزن (کیلوگرم) ۲,۱۳۵ ۲,۰۰۵
۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶.۴ ۶.۳
باتری ( ظرفیت قابل استفاده به کیلووات ساعت) ۱۹.۵ ۱۸.۷
حداکثر سرعت ۲۳۵ ۲۲۹

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (907 ديدگاه)

    آخ که چقدر این بی ام و زشته

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. froG-driVer

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (384 ديدگاه)

      منطقی:بنز
      احساسی: بی ام و

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. ...

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من باشم میرم سراغ آئودی

        موافقم 4
        مخالفم 6
    2. Dan

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (635 ديدگاه)

      برای هر نسل جدید bmw این اتفاق میفته
      ۲۰ سال پیش e60 که اومده بود همه می‌گفتن زشته
      همچنین f80 و f82 که اونموقع پذیرفتن چراغ های متصل به جلو پنجرش سخت بود
      بعدش g80 و g82 که خیلیا میدونن چقد هیت شدن ولی الان اکثرا با طراحیش کنار اومدن
      کم کم نسل های بعدی بیمر هم که بیاد همینایی که الان میگیم زشته برامون زیبا و خاطره انگیز میشن

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. Mehdi Turbo

        ۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2049 ديدگاه)

        برعکس همیشه هر نسل بی ام و که میومد همه به به و چه چه میکردند مخصوصا دو نسل قبلش ولی این نسل افتضاح مخصوصا تو کابین اصلا از اون کابین پرهیجان و اسپرتش خبری نیست تو بیشتر مواقع بی ام و را به خاطر اسپرت بودنش ترجیح میدادم ولی دیگه انگار اسپرت نیست
        بنز ترجیح میدم تو کابین ولی اونم اش دهن سوزی نسست
        خودروهای اقتصادی جذابتر لوکسا شدند الان هیجانی که تو طرح های پژو هست تو بی ام و نیست

        موافقم 15
        مخالفم 2
    3. ناشناس

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توی عکس اول، جلوش داره حس اشکودا به من میده!

      موافقم 18
      مخالفم 0
    4. پیام۲

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      بنز بیشتر به درد سریالای ترکی مافیایی میخوره

      موافقم 6
      مخالفم 2
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1242 ديدگاه)

    سلیقه ای میگم بنز اما از هیچ کدومشون زیاد خوشم نمیاد

    موافقم 15
    مخالفم 2
  3. Dan

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (635 ديدگاه)

    برای من هم‌چنان e60 و w211 تکرار نشدنین

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. amirmohammadja79

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    طرفدار بنز هستم ولی بی ام و کجا رفت اون طراحی های خشن و پر ابهت ماشین هات
    واقعا ناراحت کننده‌س

    موافقم 19
    مخالفم 0
  5. Mercedes

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (857 ديدگاه)

    اوج توانایی بشریت در زشت ساختن و زشت طراحی کردن ماشین رو میشه تو این دو مدل دید بنظرم (بعد از پراید)
    یعنی اینقدر جفتشون زشتن نمیتونم بگم کدوم زشت تره
    تا وقتی m4 csl هست چرا ادم بره سمت این دوتا؟

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Ksrvy

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      پراید به دور از احساسات طراحی هماهنگ و پخته ای داره.
      نسل به نسل زشت ترش کردن ولی.

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. Mercedes

        ۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (857 ديدگاه)

        جدی که نمیگی؟
        انگار ساجده مهلا چهار ساله از سنندج طراحیش کرده
        ساده ترین و ابتدایی ترین نوع طراحی خودرو پراید داشت
        البته منظورم پراید ۱۳۱ بود
        مثلا ۱۱۱ طراحی مناسب تری داره

        موافقم 2
        مخالفم 3
  6. Arshia m3csl

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    خیلی رنگ این سری ۵ زیباست ولی انتخابم اینجا مرسدس بنز e class هست داخلش واقعا لوکس تره و طراحیش هم قشنگتره و شیک تر ولی کاش بنز e class سرمه ای میاووردن تو این مقایسه

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. علیرضا

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سنت مرسدس اینه که در معرفی ها و نمایشگاه ها ماشین جدیدشون با رنگ نقره ای رونمایی میشه. سابقش بر میگرده به موتوراسپرت و مرسدس افسانه ای سیلور ارو. تا قبل از این ماشین مسابقه های بنز همه برنگ سفید بودن و حتی خود این ماشین. اما پیش از مسابقه تیم متوجه میشه وزن ماشین اندکی از حد مجاز سنگینتره و رنگ ماشین رو میتراشن و با بدنه آلومینیومی رنگ نشده میفرستنش به میدان و قهرمان میشن و بعد میگن رنگ نقره ای برامون شگون داشت! اینه که مخصوصا مدل های اسپرت مرسدس حتما با رنگ نقره ای معرفی میشن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. Mercedes

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (857 ديدگاه)

    خیلی سخته
    طراحی جفتشون مضحکه
    بی ام و که خوکه
    بنزم عجیب الخلقه
    ولی بخاطر طراحی رینگ و با ابهت تر بودن بی ام و ، طراحی داخلی یکم بهتر و … بی ام و انتخاب منه
    اصلا نه ولش کن
    پولشو که ندارم
    ولی اگه داشتم خب میرم m4 میخرم چه کاریه بیام بین این دوتا بد یکیو انتخاب کنم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. علیزاده

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    مقایسه کنید با نسل های قبلیشون
    افت طراحی در داخل و خارج به شدت مشهوده

    موافقم 10
    مخالفم 0
  9. Mr wrong

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    سری پنج شبیه بچه اییه که شکلات خورده دور دهنش شکلاتی شده

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. Siyavash

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (704 ديدگاه)

    خاک بر سر جفت کمپانی ها که دارن ابرویه میراث خودشونو میبرن ….آخه کدومشون به حتی یک نسل قبل خودشون شباهت دارن..

    موافقم 11
    مخالفم 1
  11. Rahman

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    انتخاب من بنزه فقط به خاطر طراحی

    موافقم 3
    مخالفم 4
  12. Puriya

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (505 ديدگاه)

    بی ام و با این زبان طراحی جدیدش تر زد به کل سابقه برندش خاک بر سرش

    موافقم 14
    مخالفم 1
  13. bahrami1370

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعا چهره مرسدس از جلو و عقب حال بهن زن است …

    هیچ هیجانی ندارد … وقتی به چهره مرسدس نگاه می کنی انگار توی دهه 80 میلادی گیر افتادی 😂😂

    اما هرچه از زیبایی جلو و عقب ب ام و بگیم کم گفتیم ..‌. زیبا ، بزرگ ، متناسب ، مهیج و عالی …

    کلا چندسالی میشه خیلی جز SL جدید طراحی خوبی از بنز ندیدیم … طراحی های زشت و زننده …

    از نظر کیفیت کابین هم جدیدا کیفیت اقتضاح کابین بنز ترند شده ،کافیه توی یوتیوب یا اینستاگرام کیفیت تا فینیشینگ کابین بنز را سرچ کنید …

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1242 ديدگاه)

      چرا به زور میخوای بگی بی ام وه بهتره؟

      موافقم 8
      مخالفم 3
    2. A.

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      حالت خوبه؟ چرا برعکس میگی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  14. آرین صاحب جمعی

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    من متوجه نمیشم چرا انقدر ایراد می‌گیرد ولی بی ام و داره هم ماشین بیشتری میفروشه هر سال هم پول بیشتری میگیره و درآمدش بیشتر میشه شما با کجای این مسئله مشکل دارید. داره بیشتر میفروشه بیشتر سود میکنه بیشتر درآمد داره دقیقا از چیه این اتفاق باید ایراد بگیریم ؟

    موافقم 4
    مخالفم 7
  15. الف.ی

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    دو تا ماشینی که قبلا خوشگل بودن ولی الآن زشتن

    موافقم 11
    مخالفم 3
  16. bahrami1370

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان من یه نکته مهم بگم خدمتتون …

    من بخاطر سفرهای زیادم بسیار بسیار بنز و ب ام و از نزدیک میبینم و سوار میشم …

    طراحی های ب ام و فراتر از انتظار زیبا و به روز هستند .

    اما ما ایرانی ها به خاطر بازار بسته و نبود محصولات جدید نمی تونیم قضاوت صحیح داشته باشیم چون فقط داریم عکس می بینیم .

    لازم به ذکر است که تیم طراحی ب ام و جایزه طراحی سال 2024 را برد … حالا دوتا آدم اینجا میگن ب ام و مسیر رو اشتباه میره …

    این هم لینک برنده شده تیم طراحی ب ام و در سال ۲۰۲۴

    https://automobilefarsi.com/news/internationalnews/bmw-volvo-kia-winners-of-car-design-award-2024

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. JaMsHiD-R1988

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1684 ديدگاه)

      اینم مثل قضیه برنده شدن هیوندا در برابر تویوتا ها توی سایت هاست

      الان یه سایت بیاد بگه بی ام و برترین تیم طراحی رو داره ما باید قبول کنیم؟
      آئودی از هر لحاظ سر تره

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. Gold

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      دوست عزیز ما هم خدا کمک کرده مدتی خارج از ایران هستیم ولی به هیچ عنوان نتونستیم طراحی مدلای جدید بنز و ب ام و را تحمل کنیم ….. یعنی از افتضاح هم یه چیزی بالاترن ، مردم ایران درسته بازارشون بسته اس ولی مغزشون و چشمشون بازه ، طراحی زشت زشته حالا میخواد استون ونتیج باشه یا بنز و ب ام و
      البته سر و وضع تیم طراحی جفتشون رو اگر ببینید طبیعیه که ماشینا به این شکل نا موزون بشن

      مقایسه کنید با امثال برونو ساکو و بنگل یا استفنسون که شخصیت ازشون میباره

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Arahia m3csl

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1083 ديدگاه)

        تیم طراحی بنز و بی ام و این دختر و پسر تیپ دارکای گوشواره سیاه اوپال و پاساژ کوروشن نکنه؟ آخه عجیبه از اون سری ۵ نسل f10 و بنز e class نسل w212 و w211 و مرسدس بنز w222 و بنز sl مدلای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ و بی ام و سری ۷ های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ و m3 مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ به اینا رسید

        موافقم 4
        مخالفم 0
  17. سهیل

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به سری نشستن تا هر مقاله ای از بی ام و میاد سری کامنت میزارن چه زشته. پسر امروز کم کار کردی. چند تا غذای دیگه رو هم برسون

    موافقم 3
    مخالفم 8
  18. BlackWing

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    اگر چراغ های عقب بنز رو وقتی اون ستاره سه پر توش روشن میشه ، مدنظر نداشته باشیم میشه گفت طراحی کلی مرسدس بنز ، خیلی زیبا تر این سطل آشغال بی‌ام‌و ست

    موافقم 10
    مخالفم 6
  19. علی جردن

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    رقیب چینی سری ۳ و C کلاس میشه FMC511 جا داره این ۳ اسطوره کامپکت سدان هم باهم مقایسه شن

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1242 ديدگاه)

      تروخدا با این کامنتاتون جو سایت رو بهم نریزین

      موافقم 2
      مخالفم 0
  20. GMA

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (801 ديدگاه)

    باورنکردنیه چنین بلایی سر طراحی BMW اومده😨💔
    طراحی بنز هم نسبت به قبل خیلی کسل کننده هست اما در قیاس با سری ۵ شاهی می‌کنه!

    موافقم 9
    مخالفم 2
  21. ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4490 ديدگاه)

    نسل قبلیشون خوشگل تره زیاد هم قدیمی نبود نباید فیس لیفت میدادن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. همایون

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    پرچم بنز بالاست هرچند با طراحی داخلیش ارتباط نگرفتم ولی طراحی بیرونیش بی نقصه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  23. JaMsHiD-R1988

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1684 ديدگاه)

    بی ام و تر زده تررر
    بچه چهار ساله طراحیاش قشنگ تر از این ناقص العقل ها هست

    موافقم 5
    مخالفم 2
  24. D.H

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من کار ی به موضوع این مقاله ندارم یک موضوع بسیار مهمی در کشور گریبان گیر مردم هست وآن اینکه مسئله خودرو هست ببینید در همه‌ی کشور های جهان مسئله خودرو در وضعیت بسیار خوبی قرار داره منظورم این هست که قیمت ها عادلانه و به اندازه صحیحی است نه اینکه ۲۰ الی ۲۵ برابر قیمت جهانی بله الان ما داریم خودرو هارو ۲۰ برابر قیمت جهانی می خریریم چرا ؟به این دلیل که حمایت های بی جا و نادرست از مافیا خودرو سازی داخلی داره میشه نمی دونم چرا کسی به این موضوع به این مهمی توجه نمیکنه داریم با پول یه بنز s500 مدل ۲۰۱۳ یه پژو پارس مدل ٩۵میخریم یه سری به بازار خودرو کشور های حاشیه خلیج همیشه فارس بزنید خوب کلا مشهود هست قیمت هارو آدم میبینه واقعا ناراحت میشه بخدا دیگه نمی دونم چی بگم لکسوس lx570که به عنوان مثال بیان میکنم در امارات فوق تمیزش مدل ۲۰۱۳ دو ملیارده همون خودرو در داخل ایران بالای ۳۰ ملیارده دیگه نمی دونم چی بگم فقط از دوستان خواهش مندم که به این مسئله گله کنن وا ز سایت ارزشمند پدال و به خصوص آقای اشتری خواهشمندم به این مسأله گله کنن و دوستان رو هوشیار کنن این و بدونید تا واردات خودرو بدون قید و شرط به طور کامل باز نشه و تعرفه ها کاملا عادلانه و منصفانه نشه قیمت همینی خواهند بود که هست و بازار همین طور در کما بستری خواهد بود واقعا برای این اوضاع گله مند و ناراحت هستم دیگه نمی‌دونم چه بگم باز میگم قضاوت باشما …
    #واردات خودرو #

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. زیزیگولو

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5788 ديدگاه)

    همیشه همینجوری بوده که بنز نرم‌تره ولی بی ام و تند و تیز تره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  26. A.

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من خودم عاشق مرسدس هستم ولی نسل های قبلی بی ام و خیلی خوشگل بود اینا چیه جدیدن ساخته؟ ولی مرسدس اصالتش رو حفظ کرده

    موافقم 2
    مخالفم 3
  27. صادق

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هزاران سال هم بگزره هیچ خودرویی به بنز نمیرسه در تمام کلاسها از همه بهتره و اصالتو نواوری داره و هم کاپی میکنن ازش😁

    موافقم 1
    مخالفم 3
  28. ایران زیبا

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چقدر این خودروهای جدید زشت شدن مخصوصا صفحه کیلومتر وجلو داشبورد و جلوپنجره شون انگار یه مبایل وابسته گذاشتی جلوت تو خونه ومجازی بازی کمه تو ماشینم با سردرد و چشم درد گرفت.در صورت وقوع تغییرات اقلیمی طبیعی هم همه از کار میفتن و یه پیکان کاربراتوری از اینا بهتر میشه خخ.ب ام دبلیو سری ۷که سری ۷ ال آی ۷۶۰و۱۲سیلندره بهمراه بنز میباخ اس۶۸۰بهتریناشونن دیگه البته بعلاوه آئودی آ۸فکر کنم باقی تنوع بازیه.مال ما که نیس مبارک خودشون.الکتریکی هیبریدی به درد یه ریال نمی خورند انرژی حرکت دنیا دست ماست دزدان از خودمون دریغ کردن گماشتگان ابلیس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. محمدحسین اسماعیل نسب

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هر دو تاشون هم تو طراحی خراب کردن متاسفانه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا