بی ام و

نسل جدید بی ام و سری 5 و i5 برقی معرفی شد؛ بهبود فنی با طراحی اسپرت

برای اولین‌بار، سری ۵ بی‌ام‌و با انواع پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی و تمام برقی تولید می‌شود. آستانه قیمت مدل الکتریکی، ۶۸ هزار دلار است و ارزان‌ترین نسخه‌ی احتراقی، ۵۸ هزار دلار خواهد بود.

در باور عمومی، سری ۳ و سری ۵ مهم‌ترین محصولات بی‌ام‌و هستند. از سال ۱۹۷۲ تا امروز، ۷ نسل سری ۵ تولید شده و همگی موفقیت تجاری داشته‌اند. حال با رونمایی نسل هشتم نیز می‌توان نسبت به آینده‌ی درخشان این خودرو، امیدوار بود؛ چراکه بهینه‌سازی فنی و تغییرات در طراحی سری ۵ جدید برای طرفداران بی‌ام‌و، رضایت بخش هستند. این موارد برای سری ۷ نسل هفتم که سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، اعتراضات گسترده به دنبال داشت.

سری ۵ جدید نسبت به گذشته، حالت اسپرت و تهاجمی بیشتری دارد. پهنای جلوپنجره افزایش یافته و حالت چند ضلعی را نشان می‌دهد که برای این خودرو تاکنون دیده نشده است. فرم بال پرنده در چراغ‌های اصلی، سری ۵ نسل پنجم (تولید ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰) را تداعی می‌کند و طراحی سپر از نمای جانبی، حالت آرواره‌‌ای دارد.

بی ام و سری 5 نمای پشت

دیگر نکته‌ی مهم در بدنه‌ی سری ۵ جدید، افزایش ابعاد است. این خودرو با طول ۵۰۶۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۱۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۹۹۵ میلی‌متر تولید می‌شود. حدود ۹ سانتی‌متر افزایش طول، ۳/۵ سانتی‌متر افزایش عرض و ۴ سانتی‌متر افزایش ارتفاع سقف وجود دارد؛ اما فاصله محوری فقط یک سانتی‌متر بیشتر شده است.

در نمای پشت، چراغ‌های باریک برای سری ۵ جدید، بی‌‌شباهت به مرسدس بنز کلاس S نیست؛ اما در عوض، حالت مشبک و طرح برجسته ارائه می‌کند. صندوق عقب، شیب‌ ملایم و نزدیک به سبک بدنه‌ی فست‌بک دارد تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. مدل‌های بنزینی و هیبریدی، ۵۲۰ لیتر فضای بار خواهند داشت اما سری ۵ برقی، صندوق ۴۹۰ لیتری دارد.

بی ام و سری 5 نمای کابین

مطابق انتظار، برای کابین سری ۵ جدید سبک طراحی مشابه سری ۷ و سری ۴ استفاده شده است. نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ برای این خودرو وجود دارد. جدیدترین نسخه از رابط نرم‌افزار بی‌ام‌و iDrive 8.5 که تاکنون فقط برای سری ۷ استفاده شده بود؛ روی سری ۵ هم نصب خواهد شد.

ارزان‌ترین مدل سری ۵، موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر ارائه می‌کند. این مدل با کد 530i، افزایش ۷ اسب بخار و ۱۱۲ نیوتن‌متر خواهد داشت که بهبود فنی بسیار مهم محسوب می‌شود. بی‌ام‌و 530i جدید، در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و صرفا دیفرانسیل عقب است. خریدار می‌تواند این مدل را با سیستم دو دیفرانسیل و تجهیزات xDrive سفارش دهد تا ضمن بهبود کیفیت رانندگی، یک‌دهم ثانیه زودتر به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

بی ام و سری 5 بنزینی
بی ام و سری ۵ بنزینی

۶ سیلندر دوست‌داشتنی بی‌ام‌و با ساختار خطی و حجم ۳ لیتر، برای 540i نصب می‌شود. این مدل ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت تا افزایش ۴۰ اسب بخار و ۷۰ نیوتن‌متر فراهم شود. بی‌ام‌و 540i یک سدان دو دیفرانسیل با سیستم هیبرید ساده (mild-hybrid) خواهد بود که می‌تواند به لطف موتور برقی، گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر را برای مدتی کوتاه در اختیار راننده بگذارد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه را ممکن کند.

بی ام و سری 5 جدید
بی ام سری ۵ برقی i5 eDrive40

دو مدل سری ۵ برقی برای سال ۲۰۲۴ وجود خواهد داشت. نسخه‌ی ارزان‌تر مجهز به سیستم eDrive40، تک‌موتوره با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر است که هنگام نیاز، گشتاور لحظه‌ای ۴۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل، در زمان ۵/۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت محدودشده به ۱۹۵ کیلومتر برساعت دارد. توان پیمایش ارزان‌ترین سری ۵ برقی با یک شارژ، ۴۷۰ کیلومتر اعلام شده است.

بی ام سری 5 برقی i5
بی ام سری ۵ برقی i5 M60

بی‌ام‌و i5 M60 از دو موتور برقی، ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۳ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این خودروی چهار چرخ محرک، در حالت رانندگی M Sport Boost یا فعال‌سازی سیستم لانچ، ۸۱۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد و می‌تواند ۳/۷ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت i5 M60 محدود به ۲۳۰ کیلومتر برساعت است و با یک شارژ، ۴۱۰ کیلومتر را طی می‌کند.

فعلا برای انواع i5 فقط بسته باتری‌های ۸۴/۳ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود. این خودرو با سیستم شارژ سریع ۲۰۵ کیلوواتی سازگار است و می‌تواند در زمان ۳۰ دقیقه، ظرفیت باتری‌ها را از ۱۰ به ۸۰ درصد برساند. خریداران این خودرو به مدت دو سال، ۳۰ دقیقه شارژ روزانه‌ی رایگان از طریق ایستگاه‌های شارژر الکتریفای امریکا را هدیه می‌گیرند.

سری ۵ جدید در مدل 530i ، آستانه قیمت ۵۸ هزار دلار خواهد داشت. برای مدل دو دیفرانسیل، ۲ هزار دلار اضافه پرداخت وجود دارد و بی‌ام‌و 540i xDrive به قیمت ۶۵ هزار دلار فروخته خواهد شد. شروع قیمت برای i5 eDrive40 و i5 M60 نیز به ترتیب، ۶۷ و ۸۴ هزار دلار است. بی‌ام‌و برای بازار اروپا  520i  هیبریدی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و سری ۵ دیزلی از سری 520d  نیز عرضه خواهد کرد که احتمالا آستانه قیمت ۵۰ هزار دلار خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (256 ديدگاه)

    ” نه “

    موافقم 53
    مخالفم 67
    1. Real

      ۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      اری به 206 و 207 فیک😂

      موافقم 52
      مخالفم 7
  2. Alireza

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    با وجود اینکه کلا دوساعته عکساشو دیدم اما حالا که دقت میکنم میبینم واقعا شاهاکار طراحیه!!! چه در قسمت جلو چه در قسمت عقب فقط یه ذره فرم فست بک بودنشو دوست ندارم اما در کل نسبت به طراحی های روز خیلی خوشگله . اینم بگم دوستان خود من با نسل قبلی بیشتر ارتباط برقرار میکنم اما در هر صورت طراحی های جدید مدرن ترن و بلاخره باید باهاشون ارتباط بگیریم

    موافقم 80
    مخالفم 43
  3. محمد امین

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    یجوری گند زدن توی طراحی خارجی ماشین آدم دلش واسه سری هفت و ایکس هفت تنگ میشه

    موافقم 59
    مخالفم 72
  4. Hamidreza

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (329 ديدگاه)

    جناب اشتری پس پرچم‌دار سری ۵ یعنی m5 چی میشه؟ چرا خبری ازش نیست؟
    مگه قرار نبود با amg g63s رقابت کنه؟
    نکنه فقط همینان…

    موافقم 5
    مخالفم 10
  5. پویا

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (388 ديدگاه)

    فوق العادس…طراحی المانی ها اینقدر زیبا و با اصالت و با پرستیژ و ماندگاره که وقتی اتاق جدید میاد آدم نمیتونه از اتاق قبلی دل بکنه،کسانی هم که از طراحی نسل جدید انتقاد میکنن مطمعنا از نزدیک ببینن نظرشون عوض میشه

    موافقم 22
    مخالفم 17
  6. AMANTE

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    طراحی بسیار جذاب و دوست داشتنی داره و اونجور که حدس میزدم طراحی جلو کمی شبیه ی E60 هست ولی با فرم تیز تر.
    توی این چند طرح جدید BMW این بهترین طراحی هست.

    موافقم 19
    مخالفم 16
  7. Hadi

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبه مخصوصا نمای عقبش خیلی زیباست نمای جلو یه شباهتی به نسل E60 داره که خوب شده…
    طراحی کنار ساده و شیکه فقط کاش ارتفاع سقف کمتر بود کابینش هم کامله و حرفی باقی نمیذاره…
    منتظر مدل M5 با بیشتر از ۸۰۰ اسب قدرت هستیم…
    امیدوار شدم به ب ام و👌
    کاش حداقل تو فیس لیفت سری ۷ رو درستش کنن…

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. Reza Waffen SS

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    الان این طراحی اسپرته ؟

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. Mercede kaviani

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (551 ديدگاه)

    نه خیلی خوب
    انتخاب من کادیلاک است
    مرسده دایانا کاویانی

    موافقم 7
    مخالفم 20
  10. ❤BMW❤

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    داخلش خیلی لوکس و خفنه ولی خب طراحی بیرونی نسل قبلی اسپرت تر بود

    موافقم 10
    مخالفم 5
  11. حميد

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    افتضاح

    موافقم 12
    مخالفم 14
  12. shantia

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فوق العاده است عاشقش شدم

    موافقم 13
    مخالفم 5
  13. MehdiTurbo

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    بیرون اوکی برام با وجود افت طراحی
    ولی داخل کابین این کجا اون بی ام و هایی که متمایل به راننده بود کجا
    اژ طراحی داخلیش خیلی بدم میاد اصلا حس اسپورت بودن نداره بیشتر دلت میخواد خودش برونه تا خودت رانندگی کنی تو این کابین ها

    موافقم 4
    مخالفم 5
  14. Soldat der waffen ss

    ۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (784 ديدگاه)

    طراحی داخلیش متاسفانه از Eclassبنز بهتره اولین باره تو سالهای اخیر که کابین بیمر از رقیب بنزش لوکستره کاش بنز جای هایپراسکرین از سبک طراحی اس کلاس استفاده میکرد البته این نظر شخصیمه ولی خوشبختانه نمای بیرون بنز قشنگتره.یه نکته به نظرم اومد نمیدونم شایدم اشتباه دیدم ولی انگار چراغ جلو مدلهای برقی یه کوچولو با بنزینی ها فرق داره و یه حالت پله ای داره که باعث شده زیباتر بشه کلا تو این تصاویر به نظرم مدل برقی eDrive40 از بقیه مدلها زیباتر بود در مورد نمای عقب چراغها و حالت سقف به خودیه خود زیباست واقعا ولی چون با دیدنش کمری تو ذهن ادم میاد یه جورایی تو ذوقمون میزنه مطمئن باشید اگه چراغهای کمری این شکلی نبود همه میگفتن نقطه قوت طراحی نمای عقبه،در مجموع با توجه به زمان حاضر چیز خوبی شده طراحیش و برگ برندش هم ارائه موتور هشت سیلندر تو نمونه های M خواهد بود که متاسفانه بنز ازش بی بهرست😔

  15. JaMsHiD

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    احساس میکنم فردا صندوق عقب میاد راست اگزوز عقب
    هر روز ارتفاع صندوق کم تر میشه و زاویه شیشه عقب هم کمتر میشه
    طراحی های رترو خیلی بهتر هست

  16. Abbas

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحی مجذوب کننده نمادین اما حیف از طراحی داخل ای کاش بنز و بی ام و از مانیتورهای یک پارچه دست بر میداشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا