برای اولینبار، سری ۵ بیامو با انواع پیشرانههای بنزینی، هیبریدی و تمام برقی تولید میشود. آستانه قیمت مدل الکتریکی، ۶۸ هزار دلار است و ارزانترین نسخهی احتراقی، ۵۸ هزار دلار خواهد بود.
در باور عمومی، سری ۳ و سری ۵ مهمترین محصولات بیامو هستند. از سال ۱۹۷۲ تا امروز، ۷ نسل سری ۵ تولید شده و همگی موفقیت تجاری داشتهاند. حال با رونمایی نسل هشتم نیز میتوان نسبت به آیندهی درخشان این خودرو، امیدوار بود؛ چراکه بهینهسازی فنی و تغییرات در طراحی سری ۵ جدید برای طرفداران بیامو، رضایت بخش هستند. این موارد برای سری ۷ نسل هفتم که سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، اعتراضات گسترده به دنبال داشت.
سری ۵ جدید نسبت به گذشته، حالت اسپرت و تهاجمی بیشتری دارد. پهنای جلوپنجره افزایش یافته و حالت چند ضلعی را نشان میدهد که برای این خودرو تاکنون دیده نشده است. فرم بال پرنده در چراغهای اصلی، سری ۵ نسل پنجم (تولید ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰) را تداعی میکند و طراحی سپر از نمای جانبی، حالت آروارهای دارد.
دیگر نکتهی مهم در بدنهی سری ۵ جدید، افزایش ابعاد است. این خودرو با طول ۵۰۶۰ میلیمتر، عرض ۱۹۰۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۵۱۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲۹۹۵ میلیمتر تولید میشود. حدود ۹ سانتیمتر افزایش طول، ۳/۵ سانتیمتر افزایش عرض و ۴ سانتیمتر افزایش ارتفاع سقف وجود دارد؛ اما فاصله محوری فقط یک سانتیمتر بیشتر شده است.
در نمای پشت، چراغهای باریک برای سری ۵ جدید، بیشباهت به مرسدس بنز کلاس S نیست؛ اما در عوض، حالت مشبک و طرح برجسته ارائه میکند. صندوق عقب، شیب ملایم و نزدیک به سبک بدنهی فستبک دارد تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. مدلهای بنزینی و هیبریدی، ۵۲۰ لیتر فضای بار خواهند داشت اما سری ۵ برقی، صندوق ۴۹۰ لیتری دارد.
مطابق انتظار، برای کابین سری ۵ جدید سبک طراحی مشابه سری ۷ و سری ۴ استفاده شده است. نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ برای این خودرو وجود دارد. جدیدترین نسخه از رابط نرمافزار بیامو iDrive 8.5 که تاکنون فقط برای سری ۷ استفاده شده بود؛ روی سری ۵ هم نصب خواهد شد.
ارزانترین مدل سری ۵، موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر ارائه میکند. این مدل با کد 530i، افزایش ۷ اسب بخار و ۱۱۲ نیوتنمتر خواهد داشت که بهبود فنی بسیار مهم محسوب میشود. بیامو 530i جدید، در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و صرفا دیفرانسیل عقب است. خریدار میتواند این مدل را با سیستم دو دیفرانسیل و تجهیزات xDrive سفارش دهد تا ضمن بهبود کیفیت رانندگی، یکدهم ثانیه زودتر به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.
۶ سیلندر دوستداشتنی بیامو با ساختار خطی و حجم ۳ لیتر، برای 540i نصب میشود. این مدل ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت تا افزایش ۴۰ اسب بخار و ۷۰ نیوتنمتر فراهم شود. بیامو 540i یک سدان دو دیفرانسیل با سیستم هیبرید ساده (mild-hybrid) خواهد بود که میتواند به لطف موتور برقی، گشتاور ۵۴۰ نیوتنمتر را برای مدتی کوتاه در اختیار راننده بگذارد و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه را ممکن کند.
دو مدل سری ۵ برقی برای سال ۲۰۲۴ وجود خواهد داشت. نسخهی ارزانتر مجهز به سیستم eDrive40، تکموتوره با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر است که هنگام نیاز، گشتاور لحظهای ۴۳۰ نیوتنمتر تولید میکند. این مدل، در زمان ۵/۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت محدودشده به ۱۹۵ کیلومتر برساعت دارد. توان پیمایش ارزانترین سری ۵ برقی با یک شارژ، ۴۷۰ کیلومتر اعلام شده است.
بیامو i5 M60 از دو موتور برقی، ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۳ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این خودروی چهار چرخ محرک، در حالت رانندگی M Sport Boost یا فعالسازی سیستم لانچ، ۸۱۹ نیوتنمتر گشتاور دارد و میتواند ۳/۷ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت i5 M60 محدود به ۲۳۰ کیلومتر برساعت است و با یک شارژ، ۴۱۰ کیلومتر را طی میکند.
فعلا برای انواع i5 فقط بسته باتریهای ۸۴/۳ کیلووات ساعتی ارائه میشود. این خودرو با سیستم شارژ سریع ۲۰۵ کیلوواتی سازگار است و میتواند در زمان ۳۰ دقیقه، ظرفیت باتریها را از ۱۰ به ۸۰ درصد برساند. خریداران این خودرو به مدت دو سال، ۳۰ دقیقه شارژ روزانهی رایگان از طریق ایستگاههای شارژر الکتریفای امریکا را هدیه میگیرند.
سری ۵ جدید در مدل 530i ، آستانه قیمت ۵۸ هزار دلار خواهد داشت. برای مدل دو دیفرانسیل، ۲ هزار دلار اضافه پرداخت وجود دارد و بیامو 540i xDrive به قیمت ۶۵ هزار دلار فروخته خواهد شد. شروع قیمت برای i5 eDrive40 و i5 M60 نیز به ترتیب، ۶۷ و ۸۴ هزار دلار است. بیامو برای بازار اروپا 520i هیبریدی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و سری ۵ دیزلی از سری 520d نیز عرضه خواهد کرد که احتمالا آستانه قیمت ۵۰ هزار دلار خواهند داشت.
Ehsan
۳ خرداد ۱۴۰۲” نه “
Real
۳ خرداد ۱۴۰۲اری به 206 و 207 فیک😂
Alireza
۳ خرداد ۱۴۰۲با وجود اینکه کلا دوساعته عکساشو دیدم اما حالا که دقت میکنم میبینم واقعا شاهاکار طراحیه!!! چه در قسمت جلو چه در قسمت عقب فقط یه ذره فرم فست بک بودنشو دوست ندارم اما در کل نسبت به طراحی های روز خیلی خوشگله . اینم بگم دوستان خود من با نسل قبلی بیشتر ارتباط برقرار میکنم اما در هر صورت طراحی های جدید مدرن ترن و بلاخره باید باهاشون ارتباط بگیریم
محمد امین
۳ خرداد ۱۴۰۲یجوری گند زدن توی طراحی خارجی ماشین آدم دلش واسه سری هفت و ایکس هفت تنگ میشه
Hamidreza
۳ خرداد ۱۴۰۲جناب اشتری پس پرچمدار سری ۵ یعنی m5 چی میشه؟ چرا خبری ازش نیست؟
مگه قرار نبود با amg g63s رقابت کنه؟
نکنه فقط همینان…
پویا
۴ خرداد ۱۴۰۲فوق العادس…طراحی المانی ها اینقدر زیبا و با اصالت و با پرستیژ و ماندگاره که وقتی اتاق جدید میاد آدم نمیتونه از اتاق قبلی دل بکنه،کسانی هم که از طراحی نسل جدید انتقاد میکنن مطمعنا از نزدیک ببینن نظرشون عوض میشه
AMANTE
۴ خرداد ۱۴۰۲طراحی بسیار جذاب و دوست داشتنی داره و اونجور که حدس میزدم طراحی جلو کمی شبیه ی E60 هست ولی با فرم تیز تر.
توی این چند طرح جدید BMW این بهترین طراحی هست.
Hadi
۴ خرداد ۱۴۰۲طراحی خیلی خوبه مخصوصا نمای عقبش خیلی زیباست نمای جلو یه شباهتی به نسل E60 داره که خوب شده…
طراحی کنار ساده و شیکه فقط کاش ارتفاع سقف کمتر بود کابینش هم کامله و حرفی باقی نمیذاره…
منتظر مدل M5 با بیشتر از ۸۰۰ اسب قدرت هستیم…
امیدوار شدم به ب ام و👌
کاش حداقل تو فیس لیفت سری ۷ رو درستش کنن…
Reza Waffen SS
۴ خرداد ۱۴۰۲الان این طراحی اسپرته ؟
Mercede kaviani
۴ خرداد ۱۴۰۲نه خیلی خوب
انتخاب من کادیلاک است
مرسده دایانا کاویانی
❤BMW❤
۴ خرداد ۱۴۰۲داخلش خیلی لوکس و خفنه ولی خب طراحی بیرونی نسل قبلی اسپرت تر بود
حميد
۴ خرداد ۱۴۰۲افتضاح
shantia
۴ خرداد ۱۴۰۲فوق العاده است عاشقش شدم
MehdiTurbo
۴ خرداد ۱۴۰۲بیرون اوکی برام با وجود افت طراحی
ولی داخل کابین این کجا اون بی ام و هایی که متمایل به راننده بود کجا
اژ طراحی داخلیش خیلی بدم میاد اصلا حس اسپورت بودن نداره بیشتر دلت میخواد خودش برونه تا خودت رانندگی کنی تو این کابین ها
Soldat der waffen ss
۵ خرداد ۱۴۰۲طراحی داخلیش متاسفانه از Eclassبنز بهتره اولین باره تو سالهای اخیر که کابین بیمر از رقیب بنزش لوکستره کاش بنز جای هایپراسکرین از سبک طراحی اس کلاس استفاده میکرد البته این نظر شخصیمه ولی خوشبختانه نمای بیرون بنز قشنگتره.یه نکته به نظرم اومد نمیدونم شایدم اشتباه دیدم ولی انگار چراغ جلو مدلهای برقی یه کوچولو با بنزینی ها فرق داره و یه حالت پله ای داره که باعث شده زیباتر بشه کلا تو این تصاویر به نظرم مدل برقی eDrive40 از بقیه مدلها زیباتر بود در مورد نمای عقب چراغها و حالت سقف به خودیه خود زیباست واقعا ولی چون با دیدنش کمری تو ذهن ادم میاد یه جورایی تو ذوقمون میزنه مطمئن باشید اگه چراغهای کمری این شکلی نبود همه میگفتن نقطه قوت طراحی نمای عقبه،در مجموع با توجه به زمان حاضر چیز خوبی شده طراحیش و برگ برندش هم ارائه موتور هشت سیلندر تو نمونه های M خواهد بود که متاسفانه بنز ازش بی بهرست😔
JaMsHiD
۱۸ مهر ۱۴۰۲احساس میکنم فردا صندوق عقب میاد راست اگزوز عقب
هر روز ارتفاع صندوق کم تر میشه و زاویه شیشه عقب هم کمتر میشه
طراحی های رترو خیلی بهتر هست
Abbas
۱۲ اسفند ۱۴۰۲طراحی مجذوب کننده نمادین اما حیف از طراحی داخل ای کاش بنز و بی ام و از مانیتورهای یک پارچه دست بر میداشتن