سبک بدنه واگن ساده و قدرت الکتریکی بیصدا یک ترکیب سریع مرگبار را در i5 M60 تورینگ ایجاد میکند.
بیامو روز سهشنبه سری ۵ تورینگ ۲۰۲۵ را معرفی کرد که اکنون به صورت دیزلی، بنزینی، پلاگین هیبریدی یا خودروی برقی خالص در دسترس است. با پیروی از روند خودروهای جدید که همیشه درحالرشد هستند، سری ۵ تورینگ ۲۰۲۵ بزرگتر از همیشه است. با ۵۰۵ سانتیمتر طول، اکنون به سختی ۲.۵ سانت با سدان نسل قبلی BMW سری ۷ (G11) فاصله دارد. این فقط یک واقعیت برای استایل بدنه واگن نیست، نباید فراموش کنیم که آخرین سدان سری ۵ در زمان عرضه در سال ۲۰۲۳ رشد چشمگیری در ابعاد داشت. این واگن نیز با ۱۹۰ سانتیمتر، کمی عریضتر و با ۱۵۱ سانتیمتر کمی بلندتر شده است. اگرچه این موضوع برای کسانی که چالش پارک در فضای تنگ دارند جالب نیست، اما برای افرادی که از واگنها استفاده میکنند خبر خوبی محسوب می شود.
با قرار گرفتن صندلیهای عقب در جای خود، ۵۶۹ لیتر فضای بار وجود دارد که با تا کردن صندلیها به ۱۶۹۹ لیتر میرسد. در مقایسه با رقبای آلمانی آن، بیامو کمی فضای بیشتری نسبت به آئودی A6 آوانت دارد، اما همچنان چند لیتر از مرسدسبنز کلاس E عقبتر است – تا زمانی که نسخه هیبریدی پلاگین مرسدس را در نظر نگیرید که کمی فضای عقب را به نفع باتریها از دست میدهد. چه در مدل تورینگ درونسوز و چه در i5 برقی، فضای بار این مدل BMW یکسان است.
حال که صحبت از برقی شد، i5 تریم انتخابی برای طرفداران واگن BMW است که میخواهند سریع حرکت کنند. i5 M60 xDrive تورینگ با ۵۹۳ اسب بخار قدرت و حداکثر ۸۲۰ نیتون متر گشتاور در حالت بوست، بالاترین انتخاب است. این همان تنظیماتی است که در سدان وجود دارد، اگرچه جرم اضافی واگن کمی پرفورمنس را کاهش میدهد. بیامو میگوید شتاب صفر تا صد در ۳.۹ ثانیه با حداکثر سرعت محدود شده کارخانهای ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. با پایین آمدن به مدل i5 eDrive40، موتور برقی جلو حذف میشود و حداکثر قدرت خروجی ۳۳۵ اسب بخار و شتاب به ۶.۱ ثانیه میرسد. نکته مهم برد است که حداکثر به ۵۶۰ کیلومتر در هر چرخه WLTP اروپا میرسد.
در دنیای احتراق، سری ۵ تورینگ جدید همچنان با پیشرانههای هیبریدی ملایم یا پلاگین هیبریدی عرضه میشود. 530e از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ بیامو همراه با موتور الکتریکی برای تولید ۲۹۵ اسببخار قدرت و طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر فقط با برقبهره میبرد. نسخه چهار چرخ محرک نیز همان خروجی را دارد، اما شعاع حرکتی در حالت فقط الکتریکی به حداکثر ۹۰ کیلومتر کاهش مییابد. 520d از موتور ۲.۰ لیتری توربو دیزل با سیستم هیبریدی ملایم برای تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند که با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک ارائه میشود. سپس مدل 540d xDrive تورینگ است که یک موتور ۳.۰ لیتری هیبریدی ملایم V6 توربو دیزلی با قدرت ۲۹۵ اسب بخار را وارد ترکیب میکند.
هنوز اطلاعاتی در مورد M5 تورینگ منتشر نشده است. شایعات حاکی از آن است که M5 تورینگ با ۷۰۰ اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد. این خودرو رقیب مستقیمی برای آئودی RS6 آوانت خواهد بود.
در حال حاضر، خریداران اروپایی میتوانند از ماه می با i5 تورینگ و مدلهای چهار سیلندر هیبریدی ملایم وارد واگن جدید سری ۵ شوند. تریمهای هیبریدی پلاگین و 540d xDrive اواخر تابستان عرضه خواهند شد.
AMANTE
۱۸ بهمن ۱۴۰۲استیشن واگن ها از نظر من انتخاب بهتری نسبت به CrossOver SUV و Sport SUV ها هستن.
net
۱۸ بهمن ۱۴۰۲المانیها علاقه خاصی به استیشن بی ام و و بنز و ائودی دارند.ماشینهای استیشن و شوتینگ بریک بد هست و حس ماشین جنازه کش میده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ بهمن ۱۴۰۲دلیل استقبال مردم دنیا از شاسی بلندها، فقط صندوق عقب جادار نیست، رانندگی با این نوع خودروها خستگی کمتری داره، خصوصا برای زانوها و کمر خیلی بهتره
رضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲سوار و پیاده شدن از یک ماشبن کراس اور اسپرت راحت تر از سواری و اس یو وی هست
اس یو وی خیلی بلنده و سوار شدن رو سخت میکنه
سدان خیلی پایینه و کمر و گردن باید جمع بشه تا سوار ماشین شد به زانو هم فشار میاره
ولی کراس اور ها این مشکلا رو ندارن
کراس اور ها عرض بیشتری دارن و فضای داخلشون هم قطعا بهتره ولی اندازه اس یو وی ها بزرگ نیستن که برای شهر مشکل داشته باشن
مشکل کراس اور ها اینه نسبت به سدان هم معمولا سایز صندقشون کوچیک تره البته این فضا اومده روی فاصله محوری و فضای اتاق که خودش هم مزیته
در کل کراس اور ها ترکیب برنده هستن در کل جامع ترین و بهترین سگمنت هستن
JaMsHiD
۱۸ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/bmw-530e-touring-2024-interior.jpg
فقط این رگه های طلایی رو داشبورد من رو کشته !
۱۸ بهمن ۱۴۰۲میدونی اگه صاحب این ماشین با رلش کات کنه چی میشه؟
اون رگه هارو میزنه😲😲😲
JaMsHiD
۱۸ بهمن ۱۴۰۲تا موقعی ب ام و سری پنج داشته باشی اونم 2024 دیگه نیازی به رل نداری که بخوای رگه ماشینم بزنی😂
۱۹ بهمن ۱۴۰۲با اون سوار میکنی ولی اگه وابسته بشی رگ ماشینو میزنی 😬😂
محمدهادی
۱۹ بهمن ۱۴۰۲رخ عقبش خعلی خفنه لامصصب
Piero Ferrari
۱۸ بهمن ۱۴۰۲خیلی زیباست اما یه سوال که m5 کجاست
Taha Ayoobi
۱۸ بهمن ۱۴۰۲عقبش خوشگله ولی جلوش نه به اندازه عقبش
محمدهادی
۱۹ بهمن ۱۴۰۲دقیقا
B
۱۸ بهمن ۱۴۰۲کلا با طراحی بی ام و تورینگ حال نمیکنم این نسل یا نسل پیش طراحیشون مناسب نیست برای تورینگ خصوصا وقتی کنار آئودی و ولکس میزاری
امین
۲۱ بهمن ۱۴۰۲چون آئودی پایه طرح استیشن هست و بعد نسخه سدان براساس ش طراحیمیشه
اما Bmw , Mercedes پایه طرح سدان هست و بعد نسخه استیشن توسعه پیدا میکنه.
برای همین آئودی میاد RS6 فقط استیشن داره و نسخه ویژه با همون اتاق هست
JaMsHiD
۱۸ بهمن ۱۴۰۲امشب اتفاقی رفتم مقاله نئو کلاس سری سه ۲۰۲۶ رو با آلپینا توربو کوپه B7 خوندم .
فهمیدم آنقدری که ب ام و توی طراحی پست رفت داشته ایران توی اقتصادش نداشته !
ماشینای برقی اونقدر قراره آشغال باشن که ب ام و از B7 کوپه توربو رسیده به نئو کلاس ! البته . خب دلیل داره که مشخصه . طراحی از تجمل و زیبایی رسیده به مصرف گرایی محض و کارایی که دیگه هیچ کاربردی نداره .
واقعا تاسف میخورم
Arshia m3csl
۱۹ بهمن ۱۴۰۲چرا bmw m5 معرفی نمیشه؟
امین
۲۱ بهمن ۱۴۰۲همیشه یکسال زمان میبره
M power
۲۰ بهمن ۱۴۰۲خوشمان امد
علی
۲۱ بهمن ۱۴۰۲جذاب وحشی