بی ام و

بی‌ام‌و i5 تورینگ 593 اسب بخاری 2025، استیشن بی‌صدای برقی

سبک بدنه واگن ساده و قدرت الکتریکی بی‌صدا یک ترکیب سریع مرگبار را در i5 M60 تورینگ ایجاد می‌کند.

بی‌ام‌و روز سه‌شنبه سری ۵ تورینگ ۲۰۲۵ را معرفی کرد که اکنون به صورت دیزلی، بنزینی، پلاگین هیبریدی یا خودروی برقی خالص در دسترس است. با پیروی از روند خودروهای جدید که همیشه درحال‌رشد هستند، سری ۵ تورینگ ۲۰۲۵ بزرگ‌تر از همیشه است. با ۵۰۵ سانتی‌متر طول، اکنون به سختی ۲.۵ سانت با سدان نسل قبلی BMW سری ۷ (G11) فاصله دارد. این فقط یک واقعیت برای استایل بدنه واگن نیست، نباید فراموش کنیم که آخرین سدان سری ۵ در زمان عرضه در سال ۲۰۲۳ رشد چشمگیری در ابعاد داشت. این واگن نیز  با ۱۹۰ سانتی‌متر، کمی عریض‌تر و با ۱۵۱ سانتی‌متر کمی بلندتر شده است. اگرچه این موضوع برای کسانی که چالش پارک در فضای تنگ دارند جالب نیست، اما برای افرادی که از واگن‌ها استفاده می‌کنند خبر خوبی محسوب می شود.

با قرار گرفتن صندلی‌های عقب در جای خود، ۵۶۹ لیتر فضای بار وجود دارد که با تا کردن صندلی‌ها به ۱۶۹۹ لیتر می‌رسد. در مقایسه با رقبای آلمانی آن، بی‌ام‌و کمی فضای بیشتری نسبت به آئودی A6 آوانت دارد، اما همچنان چند لیتر از مرسدس‌بنز کلاس E عقب‌تر است – تا زمانی که نسخه هیبریدی پلاگین مرسدس را در نظر نگیرید که کمی فضای عقب را به نفع باتری‌ها از دست می‌دهد. چه در مدل تورینگ درون‌سوز و چه در i5 برقی، فضای بار این مدل BMW یکسان است.

حال که صحبت از برقی شد، i5 تریم انتخابی برای طرفداران واگن BMW است که می‌خواهند سریع حرکت کنند. i5 M60 xDrive تورینگ با ۵۹۳ اسب بخار قدرت و حداکثر ۸۲۰ نیتون متر گشتاور در حالت بوست، بالاترین انتخاب است. این همان تنظیماتی است که در سدان وجود دارد، اگرچه جرم اضافی واگن کمی پرفورمنس را کاهش می‌دهد. بی‌ام‌و می‌گوید شتاب صفر تا صد در ۳.۹ ثانیه با حداکثر سرعت محدود شده کارخانه‌ای ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با پایین آمدن به مدل i5 eDrive40، موتور برقی جلو حذف می‌شود و حداکثر قدرت خروجی ۳۳۵ اسب بخار و شتاب به ۶.۱ ثانیه می‌رسد. نکته مهم برد است که حداکثر به ۵۶۰ کیلومتر در هر چرخه WLTP اروپا می‌رسد.

در دنیای احتراق، سری ۵ تورینگ جدید همچنان با پیشرانه‌های هیبریدی ملایم یا پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. ۵۳۰e از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ بی‌ام‌و همراه با موتور الکتریکی برای تولید ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت و طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر فقط با برقبهره می‌برد. نسخه چهار چرخ محرک نیز همان خروجی را دارد، اما شعاع حرکتی در حالت فقط الکتریکی به حداکثر ۹۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. ۵۲۰d از موتور ۲.۰ لیتری توربو دیزل با سیستم هیبریدی ملایم برای تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک ارائه می‌شود. سپس مدل ۵۴۰d xDrive تورینگ است که یک موتور ۳.۰ لیتری هیبریدی ملایم V6 توربو دیزلی با قدرت ۲۹۵ اسب بخار را وارد ترکیب می‌کند.

هنوز اطلاعاتی در مورد M5 تورینگ منتشر نشده است. شایعات حاکی از آن است که M5 تورینگ با ۷۰۰ اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد. این خودرو رقیب مستقیمی برای آئودی RS6 آوانت خواهد بود.

در حال حاضر، خریداران اروپایی می‌توانند از ماه می با i5 تورینگ و مدل‌های چهار سیلندر هیبریدی ملایم وارد واگن جدید سری ۵ شوند. تریم‌های هیبریدی پلاگین و ۵۴۰d xDrive اواخر تابستان عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    استیشن واگن ها از نظر من انتخاب بهتری نسبت به CrossOver SUV و Sport SUV ها هستن.

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. net

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3145 ديدگاه)

      المانیها علاقه خاصی به استیشن بی ام و و بنز و ائودی دارند.ماشینهای استیشن و شوتینگ بریک بد هست و حس ماشین جنازه کش میده

      موافقم 12
      مخالفم 37
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      دلیل استقبال مردم دنیا از شاسی بلندها، فقط صندوق عقب جادار نیست، رانندگی با این نوع خودروها خستگی کمتری داره، خصوصا برای زانوها و کمر خیلی بهتره

      موافقم 31
      مخالفم 4
      1. رضا

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (261 ديدگاه)

        سوار و پیاده شدن از یک ماشبن کراس اور اسپرت راحت تر از سواری و اس یو وی هست
        اس یو وی خیلی بلنده و سوار شدن رو سخت میکنه
        سدان خیلی پایینه و کمر و گردن باید جمع بشه تا سوار ماشین شد به زانو هم فشار میاره
        ولی کراس اور ها این مشکلا رو ندارن
        کراس اور ها عرض بیشتری دارن و فضای داخلشون هم قطعا بهتره ولی اندازه اس یو وی ها بزرگ نیستن که برای شهر مشکل داشته باشن
        مشکل کراس اور ها اینه نسبت به سدان هم معمولا سایز صندقشون کوچیک تره البته این فضا اومده روی فاصله محوری و فضای اتاق که خودش هم مزیته
        در کل کراس اور ها ترکیب برنده هستن در کل جامع ترین و بهترین سگمنت هستن

        موافقم 10
        مخالفم 0
  2. JaMsHiD

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1111 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/bmw-530e-touring-2024-interior.jpg
    فقط این رگه های طلایی رو داشبورد من رو کشته !

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3576 ديدگاه)

      میدونی اگه صاحب این ماشین با رلش کات کنه چی میشه؟
      اون رگه هارو میزنه😲😲😲

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. JaMsHiD

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1111 ديدگاه)

        تا موقعی ب ام و سری پنج داشته باشی اونم 2024 دیگه نیازی به رل نداری که بخوای رگه ماشینم بزنی😂

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3576 ديدگاه)

          با اون سوار می‌کنی ولی اگه وابسته بشی رگ ماشینو میزنی 😬😂

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. محمدهادی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2158 ديدگاه)

      رخ عقبش خعلی خفنه لامصصب

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. Piero Ferrari

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خیلی زیباست اما یه سوال که m5 کجاست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. Taha Ayoobi

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1500 ديدگاه)

    عقبش خوشگله ولی جلوش نه به اندازه عقبش

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2158 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. B

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (412 ديدگاه)

    کلا با طراحی بی ام و تورینگ حال نمیکنم این نسل یا نسل پیش طراحیشون مناسب نیست برای تورینگ خصوصا وقتی کنار آئودی و ولکس میزاری

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. امین

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (601 ديدگاه)

      چون آئودی پایه طرح استیشن هست و بعد نسخه سدان براساس ش طراحی‌میشه
      اما Bmw , Mercedes پایه طرح سدان هست و بعد نسخه استیشن توسعه پیدا میکنه.
      برای همین آئودی میاد RS6 فقط استیشن داره و نسخه ویژه با همون اتاق هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. JaMsHiD

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1111 ديدگاه)

    امشب اتفاقی رفتم مقاله نئو کلاس سری سه ۲۰۲۶ رو با آلپینا توربو کوپه B7 خوندم .
    فهمیدم آنقدری که ب ام و توی طراحی پست رفت داشته ایران توی اقتصادش نداشته !
    ماشینای برقی اونقدر قراره آشغال باشن که ب ام و از B7 کوپه توربو رسیده به نئو کلاس ! البته . خب دلیل داره که مشخصه . طراحی از تجمل و زیبایی رسیده به مصرف گرایی محض و کارایی که دیگه هیچ کاربردی نداره .
    واقعا تاسف میخورم

    موافقم 5
    مخالفم 6
  7. Arshia m3csl

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    چرا bmw m5 معرفی نمیشه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (601 ديدگاه)

      همیشه یکسال زمان میبره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. M power

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (127 ديدگاه)

    خوشمان امد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. علی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جذاب وحشی

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا