پیش از این شاهد حراج محصولات فراری و بنتلی با قیمتهای چند میلیون دلاری بودهایم اما یکی از خاصترین و کمیابترین محصولات بیامو هم قرار است چکش حراج بخورد. انتظار میرود این خودرو با قیمتی نزدیک به ۲ میلیون دلار فروخته شود. بیامو ۵۰۷ یک خودروی دودر با سقف تولید محدود بود که در ماه سپتامبر شاهد حراج آن در بونهامس خواهیم بود. این خودرو ۴۰ سال گذشته را در یک گاراژ سپری کرده و حالا پدیدار شده است.
بیامو تنها ۲۵۲ دستگاه از ۵۰۷ را بین سالهای ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ تولید کرد. به این ترتیب ۵۰۷ یکی از کمیابترین و جذابترین محصولات تاریخ باواریا به شمار میرود. از جمله مالکان مشهور بیامو ۵۰۷ میتوان به الویس پرسلی و برنی اکسلستون رئیس اسبق فرمول یک اشاره کرد. نمونههای اولیه این خودرو که با نام سری ۱ شناخته میشود به تعداد محدودتر یعنی فقط ۳۴ دستگاه و در دو سال اول مونتاژ ۵۰۷ ساخته شدند. این خودرو از نوع سری ۲ است که در سال ۱۹۵۷ تولید شد. این مدل از باک سوخت کوچکتر و فضای بار بیشتر نسبت به سری ۱ سود میبرد. باک سوخت بزرگ سری ۱ باعث ایجاد فضای بار محدود شده بود و البته بوی بنزین زیادی نیز در کابین به مشام میرسید.
این ۵۰۷ ویژه بهصورت صفرکیلومتر در کاراکاس ونزوئلا خریداری شد و پدر مالک فعلی آن را در اواخر دهه ۷۰ میلادی به دست آورد. مالک بجای راندن ۵۰۷ یا حداقل نمایش آن، خودرو را ۴۳ سال در فیلادلفیا پنهان کرد. نکته جالب اینکه خانواده مالک این خودرو چندین ۵۰۷ دیگر نیز در اختیار دارند. پوشش چرم این خودرو همان نسخه اولیه بوده و بونهامس شرایط کلی خودرو را خوب توصیف میکند. بدنه خودرو در دهه ۷۰ میلادی دوباره رنگآمیزی شده و این رنگ با نام آبی روشن پونتیاک شناخته میشود. زیر کاپوت پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۲ لیتری قرار دارد که قدرتش به حدود ۱۵۰ اسب بخار میرسد. گیربکس ۴ سرعته دستی ZF نیز نیرو را به چرخ ها میفرستد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵۰۷ حدود ۱۱ ثانیه است. بونهامس تخمین میزند این خودرو با قیمت بین ۱.۸ تا ۲.۲ میلیون دلار به فروش رود. اگرچه امیدواریم مالک بعدی فرصت نمایش این خودرو را داشته باشد اما قیمت بالا و سقف تولید بسیار محدود شاید اجازه چنین کاری را ندهد.
shirko
۸ تیر ۱۴۰۱خیلی زیباست .
speed-hunter-007
۸ تیر ۱۴۰۱جلوش یکم شبیه پونتیاک فایر برد ۱۹۷۱ هست
TML BN
۸ تیر ۱۴۰۱اولش آدم یاد شلبی قدیمی ها و فایر برد میوفته
speed-hunter-007
۸ تیر ۱۴۰۱و یکمی هم به 300sl
علی جردن
۸ تیر ۱۴۰۱یکی از کمبودهای اساسی بیامو های قدیمی و کلاسیک استفاده اکثر مدل ها از گیربکس دنده دستی بجای گیربکس اتوماتیک می توان اشاره کرد
ارباب دونالد ترامپ
۹ تیر ۱۴۰۱داداش لذت به دستیه :| همین الانشم مردم گیربکس دنده ای رو ترجیح میدن خودشون عوض کنن. فکر کنم با شیفتر پشت فرمون آشنایی داری دیگه درسته؟
مزدا
۹ تیر ۱۴۰۱Sl تو اون زمان خیلی بهتر بود
Hadi
۹ تیر ۱۴۰۱واقعا طراحیش معرکس
منو یاد 300 SL سال 1955 انداخت 😍