بامو سری ۶ گرن توریسمو به دلیل فروش بسیار پایین، در پاییز امسال و با به بازار آمدن نسل جدید سری ۵ از روی خط تولید کنار خواهد رفت.
بامو سری ۶ گرن توریسمو که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، هیچگاه در بازار خودروی موفقی نبود. این ماشین فروش پایینی داشت و بیشتر بهعنوان خودروی ویژۀ حملونقل هتل و فرودگاه در برخی کشورهای اروپایی مورداستفاده قرار گرفت؛ بنابراین، عجیب نیست که بامو تصمیم گرفته تا چند ماه دیگر به تولید سری ۶ گرند توریسمو پایان دهد. این شرکت رسماً اعلام کرده است تولید سری ۶ گرن توریسمو در پاییز امسال پایان خواهد یافت.
این خودرو که نمیشد آن را در سگمنت مشخصی قرار داد، اشتراکات فراوانی با نسل قبلی سری ۵ داشت و پس از اینکه نسخههای کوپه، کانورتیبل و گرن کوپهٔ سری ۶ با سری ۸ جایگزین شدند، گرن توریسمو به آخرین بازماندهٔ سری ۶ تبدیل شد. با آمدن نسل جدید سری ۵ به بازار اما بامو تصمیم به خاتمهٔ تولید گرن توریسمو گرفته است. این یعنی بهزودی نام سری ۶ بار دیگر از سبد محصولات بامو کنار خواهد رفت. البته طبق برخی شایعات، بامو ممکن است راه مرسدس بنز در مدل جدید CLE را در پیش بگیرد و کوپهها و کانورتیبلهای سری ۴ و سری ۸ را در یک مدل واحد با نام سری ۶ ادغام کند.
همانطور که اشاره شد، دلیل اصلی خاتمهٔ تولید سری ۶ گرن توریسمو فروش پایین آن بوده است. سال گذشته از این ماشین در آلمان تنها ۵۰۹ دستگاه فروخته شد که رقم بسیار کمی است خصوصاً وقتی بدانیم سری ۵ در هرماه از سال ۲۰۲۲ فروشی چهاررقمی داشته است. در شش ماه نخست سال ۲۰۲۳ نیز گرن توریسمو با فروش تنها ۲۳۷ دستگاه، به کمفروشترین محصول بامو در آلمان تبدیل شده است. همچنین در سال ۲۰۱۹، بامو به خاطر فروش اندک، به عرضهٔ این خودرو در بازار ایالاتمتحده پایان داد.
*ALI*
۱۴ مرداد ۱۴۰۲چرا آخه اینقدر فروشش کم بوده خدایی قیافه طراحی و ظاهر خوبی داره منکه ازش خوشم اومد خیلی بد نیست اصالتش رو حفظ کرده و خیلی عجیب و غریب نیست
نشناسی بهتره
۱۴ مرداد ۱۴۰۲احتمالا بخاطر اینکه نمیشه تو سگمنت یا رده خاصی از خودرو ها گذاشت
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲سری پنج و سری سه Gt هم تو ایران موجود داریم اونام اوضاع خرید و فروش خیلی بدی دارن
ُSinaSVJ
۱۴ مرداد ۱۴۰۲چون جلوپنجره افتضاح نداره میخوان از رده خارجش کنن احیانا؟
شکیبا
۱۴ مرداد ۱۴۰۲احیانا اینه که مشتری های سری ۶ گرن تورسمو با اون مبلغی که برای این اتوموبیل میپردازند گزینه های بهتر و احتمالا با امکانات بیشتر و شاید قیمت و گارانتی مناسب تر در پیش رو داشته باشند تو بازارهای جهانی با رقابت آزاد هر لحظه ممکنه هر کمپانی بزرگی با یک استراتژی بد ضرر کنه و حتی ورشکسته بشه همه که نمیشن ایرانخودرو و سایپا که محصولاتشون دو سال قبل از تولید فروخته شده
JDM
۱۴ مرداد ۱۴۰۲فروش کمش بخاطر اینه که طبق مقاله از اشتراکاتی با سری۵ نسل قبلی داشته و ارزش خریدشو اورده پایین
کار درست رو اینا میکنن که یه محصول که ضرر داره از سبد حذف میکنن
A1
۱۵ مرداد ۱۴۰۲اصلا تعجب نمیکنم همون روزی که اینو به عنوان سری 6 معرفی کردن میدونستم شکست میخوره آخه سری 5 جی تی هم ماشین پرفروشی نبود
خخخ
۱۵ مرداد ۱۴۰۲گفتی مهندسی؟🤭
خخخ
۱۵ مرداد ۱۴۰۲واقعا حیف که مردم از این مهندسی بی خبرن😀🤭
18:45
۱۶ مرداد ۱۴۰۲حیییف حیییییف شد واقعا…
کارآمدترین خودروی غیر suv ب ام و بود.
طراحی شکیل بعلاوه فضای داخلی بسیار جادار و فرم بدنه خاص از این خودرو یه سبک کلاس جدید بوجود آورده بود. 👍
نسل اول که بنام سری5 گرن توریسمو تولید شد، اینی هم که بازنشست شد همون نسل دوم این خودرو هست، منتها چون ب ام و سری6 اصلی (گرندتورر) رو بازنشست کرد، واسه اینکه اعداد ب ام و بهم نخوره و مفتی مفتی بین سری5 و 7 شکاف عمیق ایجاد نشه نسل دوم رو به نام سری6 ساخت.
نسل اول این خودرو رو استاد اون روزهای طراحی ب ام و آقای کریستوفر ویل طراحی کرده بود. نسل اول اولین ب ام و تاریخ بود که اول کابین اون طراحی شد و بعدش طراحی بیرون اون! آقای ویل معتقد بود که یه ب ام و خاص اول باید کابین اون بعد باید بیرون اون طراحی بشه که متمایز باشه.
سری3 گرن توریسمو هم از همین سبک بدنه الهام میگرفت ولی با ابعاد کوچکتر که متاسفانه بدلیل فروش بسیار پایین، به سرنوشت برادر بزرگتر مبتلا شده بود و زودتر کنار گذاشته شد…