طی سالهای اخیر تقاضا برای خودروهای کوپه و کانورتیبل کاهش یافته است زیرا خریداران بیشتر به سمت خودروهای کاربردیتر گرایش پیدا کردهاند. به همین دلیل، مرسدس بنز تصمیم گرفت S کلاس کوپه و کانورتیبل و همینطور رودستر کوچک SLC را کنار بگذارد. علاوه بر این، گفته میشود در آینده نسخههای کوپه و کانورتیبل C کلاس و E کلاس هم در یک مدل واحد بنام CLE ادغام خواهند شد. حال نیز با توجه گزارش جدیدی از مجلهٔ استرالیایی ویچ کار، ممکن است بامو هم همین مسیر را طی کند.
این مجله ادعا میکند که سری ۴ و سری ۸ نسل بعدی نخواهند داشت و هردوی آنها از سال ۲۰۲۶ در مدل جدید سری ۶ ادغام خواهند شد. البته سری ۶ هنوز هم در سبد محصولات بامو حضور دارد اما این خودرویی عجیب با نام سری ۶ گرن توریسمو است که در برخی بازارها بهعنوان جانشین سری ۵ گرن توریسمو عرضه میشود؛ بنابراین اگر این شایعات صحت داشته باشند، احتمالاً تا چهار سال آینده عمر سری ۶ گرن توریسمو به پایان خواهد رسید و از این نام دوباره مثل گذشته برای مدلهای کوپه و کانورتیبل استفاده خواهد شد.
در این گزارش در مورد آیندهٔ سری ۴ گرن کوپه حرفی زده نشده ولی ویچ کار در مورد برادر بزرگتر این خودرو یعنی سری ۸ گرن کوپهٔ ادعای جالبی داشته است. به گفتهٔ این مجله، ظاهراً قرار است سری ۸ گرن کوپه به عضوی از خانوادهٔ سری ۷ تبدیل شده و نسخهای جذابتر از سدان پرچمدار بامو باشد. همچنین هرچند در مورد آیندهٔ سری ۴ گرن کوپه چیزی نمیدانیم اما این احتمال وجود دارد که در آینده بامو فقط i4 الکتریکی را در سبد محصولات خود حفظ کند.
درهرحال، احیای سری ۶ منطقی خواهد بود زیرا این نام برای باواریاییها ارزشی تاریخی دارد. همچنین برخی به خاطر تغییر نام کوپهٔ پرچمدار بامو به سری ۸ و استفاده از نام سری ۶ برای خودروی نهچندان محبوب گرن توریسمو از این شرکت انتقاد کردند. بااینحال، فعلاً هیچکدام از این موضوعات رسمی نیستند و به کل این گزارش باید با دیدهٔ تردید نگریست.
net
۶ بهمن ۱۴۰۰سری ۸ دو درب بی ام و واقعا زیباست مخصوصا مدل دو درب روبازش که در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست
GMA
۶ بهمن ۱۴۰۰در رنج قیمت سری ۸ کانورتیبل خودرو های زیباتری هم وجود دارند مثل
پورشه ۹۱۱ کانورتیبل
استون مارتین DB11 کانورتیبل
مرسدس SL جدید
و از همه زیباتر فراری پورتوفینو M
بماند که در سطح های دیگر روباز های زیباتری هم یافت میشن
البته که زیبایی امری سلیقه ای هست
shirko
۶ بهمن ۱۴۰۰مطمئنی فراری پورتوفینو زیباست ؟؟😂
hssn
۶ بهمن ۱۴۰۰واقعا اینکه بیای اسم سری 6 رو برای همچین ماشین عجیب غریبی استفاده کنی برای هیچکس توی دنیای خودرو خوشایند نیست
مخصوصا وقتی قبل تر از اون سری 3 و 5 گرن توریسمو عرضه شدن و بخاطر استقبال کم کنار گذاشته شدن
امیدوارم BMW از این سردرگمی و از این شاخه به اون شاخه پریدن توی کوپه ها کانورتیبل هاش دربیاد و بتونه تصمیم درست بگیره
Bilbo
۶ بهمن ۱۴۰۰از اینکه سری 7 تاج پادشاهی سدان های بامو رو دوباره هم اسما و هم رسما روی سر بذاره خبر خوشایندی هست. زنده شدن مجدد روح و اسم سری 6 افسانه ای هم که دیگه نیازی به گفتن نداره که چقدر لذتبخشه. بنظرم این حرکت خیلی درسته و امیدوارم حتما عملی بشه.
Aboalfazl demon
۶ بهمن ۱۴۰۰خودروی BMW M6 f13 . همونی که آقای فقیه زاده طراحی کرد . واقعا شاهکار به تمام معنا بود . به جرعت میگم جزو ۱۰ بی ام و زیبا تاریخ . و زیبا ترین بی ام و در طی ۱۰ سال اخیر بود .
یدونه سری ۶ کوپه دیدم چند وقت پیش تو همین تهران
واقعا فکر نمیکردم انقد خوشگل باشه این ماشین
Porsche 911
۶ بهمن ۱۴۰۰خیلی خبر خوبی هست امیدوارم ب ام و سری ۶ رو برگردونه و پرقدرت ظاهر بشه
راستی سری هشت فیس لیفت هم رونمایی شد لطفا خبرش رو بزارین
F22RAPTOR
۶ بهمن ۱۴۰۰سری 8 جلو پنجره ش خیلی به طرفین کشیده شده
و همین باعث میشه که چراغها از جلوی ماشین به رو گلگیرا متمایل تر بشن
A ... She just reminds Me of love ... A
۶ بهمن ۱۴۰۰سری هشت اون چیزی نشد که بی ام و میخواست
امیررضا
۷ بهمن ۱۴۰۰سری ۸ از قضا تو کلاس خودش یکی از بهترینهاست ولی در زمان نسبتا خوبی به بازار عرضه نشده چون وقتی همه دارن کراساوور میخرن (که ۵۰ درصدشون اصلا نیازی به امکانات رفاهی بیشتر کراساوور در مقابل سدان یا کوپه ندارن) بیامو سری هشت کم میفروشه.
وقتی یه فرد مجرد نهایت دیگه بشه نامزد بجای سری هشت میره ایکس هفت! میخره همین میشه
Philipp
۶ بهمن ۱۴۰۰یک ایرادی که به نظرم برای ب ام و پیش اومده اینه که کلاس هاش اون یکدستگی قبلی رو ندارند
با ظهور ناگهانی سری 2 4 و 8 و ناپدید شدن سری 6 یک گسستگی بوجود اومده مخصوصا برای کانتورتیبل ها
علاوه بر اون X ها هم همینطورند اولا که از شماره 3 شروع می شوند دوما یکی در میان استایل کوپه و معمولی دارند
این وسط سری Z هم هست که فقط از عدد 4 استفاده می کند
که بشدت گیج کننده
عجیب
ناهمخوان
و غیر یکپارچه
است
Moon
۶ بهمن ۱۴۰۰از X1 شروع میشه تا X7 تمام اعداد هم پر میشه تنها جای خالی همین سری 6 که با سری 8 پر شده
زیزیگولو
۶ بهمن ۱۴۰۰چقدر این جلو پنجره جدید “بی ام و” تو ذوق میزنه
Khosrow
۶ بهمن ۱۴۰۰هر چقدر سبد محصولات کوچکتر – عطش برای خریدن و خاص بودن بیشتر ..
Philipp
۶ بهمن ۱۴۰۰یک سوال
بنز خاص تره یا آلفارومئو؟
Moon
۶ بهمن ۱۴۰۰شما دست گذاشتی روی ضعیف ترین برند گر چه اگه دست خود آلفا بود محصولات بیشتری تولید می کرد مثال هایی میزنم از خواص : پورشه-رولزرویس-بنتلی-لامبورگینی-فراری-استون مارتین-مازراتی و °°°
ماکان
۶ بهمن ۱۴۰۰سلام . شاید حرف شما درست باشد ، اما در هر صورت بگویم که شاید چون بی ام و می خواسته که خواسته های خیلی از انواع مشتری ها را به غیر از یکی دو مورد البته اگر که بیشتر هم نباشد ، برآورده کند ، بخاطر همین سبد محصولاتش را تا حد نسبتاً زیادی گسترده کرده است .
رامتین
۶ بهمن ۱۴۰۰بنظرم کار بسیار منطقی ای دارند میکنند. سری 8 آنچنان جذابیت بصری نداره و سری 4 هم که کاملا افت در طراحی داشت و عملا وقتی سری3 هست کسی بفکر سری4 نمیوفته. سری6 همواره بهترین سری شرکت بوده و خوشحالم که برمیگرده.
امیررضا
۷ بهمن ۱۴۰۰سری ۸ جذابیت بصری ندارد؟ مرسی
رامتین
۸ بهمن ۱۴۰۰در اینکه جذابترین محصول فعلی شرکت بی ام و هست شکی نیست. اما نسبت به amg gt63 در نظرسنجیهای مختلف کم آورد. ضمن اینکه همچنان m6 طراحی وزین تری نسبت به m8 داره. بهرحال حتی اگر بقول شما سری هشت جذاب باشه اما قراره از خط تولید خارج بشه. بنظر تفکر مدیران بی ام و با دوستان همسو نیست!
امیررضا
۷ بهمن ۱۴۰۰متاسفانه یه ترند خیلی بد که تو دنیا رواج پیدا کرده خودروی کراساوور و شاسی بلند سواریه. طرف یه جوون بیست و خوردهای سالهس مجرد زندگی میکنه یه دوست ساده هم نداره بعد شاسی بلند فول سایز خریده میرونه!؟!؟! آخه به چه دردت میخوره یه کوپه بخر هم جا کم میگیره هم نیازی به اون همه جا تو ماشین نداری!
نمیدونم چرا ولی به شخصه برای من اگه موقعیت پیش بیاد ترجیح میدم سری ۱ الی ۸ بخرم تا کراساوورهای ایکس ۱ الی ۷! هر ترندی قطعاً خوب نیست مثالش همین کراساوورها هستن که بازار خودروی دنیا رو کلا قبضه کردن.