بی ام و

ب‌ام‌و سری 7 توربو ۴ سیلندر در راه چین؟

براساس اخبار تازه‌ای (درواقع شایعاتی) که به گوش می‌رسد، شاخهٔ چینِ ب‌ام‌و درصدد است برای گونهٔ LWB سری ۷ یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر توربو عرضه کند!

BMW 7 Series
BMW 7 Series
وب‌سایت مالزیایی پاول‌تَن (PaulTan) دراین‌باره می‌نویسد: مدل پایه سری ۷ که با کد 730Li شناخته می‌شود از این به بعد قوای محرکه تازه‌ای را که ۴ سیلندر و یک توربو شارژر دارد به فهرست خود اضافه خواهد کرد. این پیشرانه (کد B48) از سری ۳ به عاریت گرفته‌شده و خروجی حدوداً ۲۵۲ اسب بخار و ۳۴۹.۸ نیوتن‌متر را به‌وسیلهٔ جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار به چرخ‌های عقب می‌فرستد. اطلاعات بیشتر هنوز در دسترس نیست.
BMW 7 Series
BMW 7 Series
730Li مطمئناً به‌اندازهٔ برادر بزرگ‌تر ۱۲ سیلندرش مجهز و گیرا نیست، اما این دلیل نمی‌شود خودرویی تصورش کنید که چیزی در چنته ندارد. از طرفی عرضهٔ رسمی آن توسط کمپانی می‌تواند برای خریداران خصوصی و سازمان‌ها فرصت نابی محیا کند تا از تعرفه‌های سرسختی که در این کشور برای خودروهای سواری مجهز به پیشرانه پرحجم وجود دارد جان سالم به در ببرند.
BMW 7 Series
BMW 7 Series
اگر شایعات درست باشند انتظار داریم سری ۷ توربو ۴ سیلندر، مارچ سال آینده میلادی معرفی شده و پس از مدت کوتاهی فروشش را در چین آغاز کند. خودِ ب‌ام‌و هنوز به‌صورت رسمی داشتن چنین قصدی را تأیید یا تکذیب نکرده؛ اما چیزی که تقریباً مسلّم به نظر می‌رسد انحصار این نسخه برای جماعت چینی است چون در بازارهای آمریکا و اروپا اغلب روی خوشی به سدان‌های اندازه بزرگ با پیشرانه‌های کوچک نشان داده نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    سری هفت اگه چهار سیلندر باشه که دیگ سری هفت نیست

  2. (*مهرداد*)

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بهتره بگیم بی ام و سری 7 سفارش کمونیست !

  3. احسان آرسنالی

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    این خودرو با این هیبتش با 250 تا اسب میخواد چیکار بکنه. اگه بخواییم با بی ام و های دیگه مقایسه اش بکنیم این میشه لاکپشت اونا گرگ

    1. shahab

      ۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      احتمالا صفر تاصدش ماد رو10 که برای بی ام و افتضاحه چه برسه به سری هفت

  4. محمدرضا777

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اتفاقا خیلی هم کاربرد داره..دقیقا به درد اون پولدارای بیکاری میخوره که میخوان آروم تو سطح شهر بچرخند و شکار کنن…

    1. Kamran.k

      ۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      چی شکار کنن اونوقت ؟؟

      1. Lord Cezar

        ۶ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (300 ديدگاه)

        ینی شما نمیدونی چی میخواد شکار کنه ؟!!! :D

    2. نوید جهرمی

      ۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      ملوانان قهرمانان
      ای امید خلق ایران ……

    3. shahab

      ۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      اون که صد در صد!!

  5. sina

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اگه اونا دارن ماشین میسازن واقعا ما داریم چه میکنیم؟

  6. نوید جهرمی

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    لااقل اگه بیاد وارد کننده ها میتونن بیارن و با قیمت میلیاردی بندازن ب ملت.

  7. احمد باقری

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بالاخره هر چیزی یه کاربردی داره، این کاهش قدرت موتور هم حتما یه کاربردهایی داره، به هر حال، طرف بی ام و سوار میشه، حالا نمیخواد زیاد تند بره، کلی هم با قیمت کمتر میخره.

  8. AMIR

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    طراحش ایرانیه

  9. دکتر داریوش

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بس که این نشریات و کلا” رسانه ها از اسب بخار و پرفورمنس های بالا نوشتن و گفتن که دوستان هموطن هم با کامنت هاشون موج رو همراهی میکنن!!
    بنده کار به اینده صنعت خودرو،الایندگی بلای جان بشر،از بین رفتن منابع سوخت فسیلی،و هزار جور دلیل منطقی و غیر منطقی برای تولید موتور های کم مصرف ندارم،ولی یه چیزایی میگن واقعا”…..
    اخه دوست عزیز درسته که ب ام و ۱۲سیلندر ۷۰۰اسبی و ۸ سیلندر … فلان شتاب رو داره و فلان سرعت رو میره و ..،ولی اخه چجور میگین ۲۵۰ اسب کمه!!!!!!!!!!! برادر عزیز اگه پشت یه ماشین ۲۵۰ اسبی بشینی متوجه میشی که همین قدرت چجوری دو تن ماشین رو به حرکت در میاره و بهش مانوور میده!! اونم یه ب ام و!!!!!!!!!!
    درسته که خیلیها فقط از رو مطالعات و رو کاغذ که بعضا” اطلاعاتشون هم خوب هست میان نظر میدن ولی همون دوستان باید بدونن که در مورد موتور هایی که از یه نسبت خاص قدرت به وزن پیروی میکنن،دیگه فقط مساله اسب بخار نیست!!تمام سیستم انتقال نیرو از کلاچ و گیربکس گرفته تا دیفرانسیل و ….همه و همه در چگونگی ارایه این قدرت دخیل هستن
    ۲۵۰ کم نیست!!! اونم با تکنولوژی های فوق مدرن ب ام و تو تمام قسمتهای انتقال قدرت!!
    نمیخوام کلیشه ای بگم،ولی واقعیت محض همین وبس!! اسب بخارو تعداد سیلندر و اینها از یه حد بیشتر فقط جنبه نمایشی داره! البته به عنوان یه خودرو جهت خیابان و ..
    تو پیست که اون بکارتون میاد! که البته الان دیگه یه گلف پرفورمنس با یک هفتم قیمت هم میتونه حتی فراری رو از لحاظ تایم بگیره.البته کار به پرستیژو بقیه مسایل ندارم
    همین ب ام و های پر قدرت با حجم بالا تو ایران تو خیابون و جاده هیچ فرقی با اون توربو های ۲لیتری جدید ندارن! اگه انشاله ب ام و سوار باشین میدونین چی میگم
    همین سری ۲۸ ها رو نمیشه تو خیابون و بیابون تخته کرد چه برسه به…
    مگه برا شتاب آنی ! وگرنه که ب ام و با همون ۲۵۰ اسبش بسه همه نیازهاست
    حالا بازم هر کی نخواست مدلهای بالاتر مال اوناست! طرز فکراست که تولید کننده هارو وادار میکنه تولیدش کنن! و البته بزرگترین جذابیت خودرو نویس ها که اونا هم به این قضایا با بزرگنمایی هاشون دامن میزنن

  10. mds

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (406 ديدگاه)

    فرمونش از اس کلاس کمی قشنگتره،ولی خلایق هر چه بی ام و.. عععععع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا