بی ام ومرسدس بنز

نبرد سلاطین آلمانی، بی ام و سری 7 یا مرسدس بنز S کلاس؟

سؤال همیشگی، پادشاه بخش سدان‌های لوکس مرسدس بنز S است یا ب‌ام‌و سری ۷؟ در این مطلب پاسخ این سؤال را خواهیم داد.

جدیدترین نسل ب‌ام‌و سری ۷ با تکنولوژی‌های فراوان و نسخهٔ تمام الکتریکی به بازار آمده است اما این سدان باواریایی رقیب بسیار سرسختی بنام مرسدس بنز S کلاس دارد که بارها مدعی عنوان بهترین سدان جهان بوده و در رقابت با سری ۷ اغلب برنده بوده است. S کلاس ویژگی‌های بسیار چشمگیری دارد و بنابراین، سری ۷ باید بهترین دانش مهندسی ب‌ام‌و را به کار گیرد تا بتواند به برتری برسد.

ب‌ام‌و سری ۷

ما برای این آزمایش، مدل پلاگین‌هیبریدی M760e xDrive را در اختیار داریم که به‌صورت استاندارد به بهترین تکنولوژی‌های ب‌ام‌و مجهز است و بنابراین قیمت بالایی دارد. پکیج ۲۳ هزار پوندی آلتیمیت نیز قیمت خودروی آزمایشی ما را به ۱۴۴,۹۰۵ پوند رسانده است.

ویژگی‌های فنی

سری ۷ جدید کمی بزرگ‌تر از قبل شده و طول آن با ۱۳۰ میلی‌متر افزایش به ۵,۳۹۱ میلی‌متر رسیده است. بااین‌حال، اندازهٔ کلی پیشرانه‌ها کاهش پیدا کرده و خبری از موتور V12 نیست؛ بنابراین، نرمی و سکوت حالا در نسخهٔ الکتریکی i7 ظاهر می‌شود. در M760e آزمایشی ما، یک پیشرانهٔ شش سیلندر بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی قرار گرفته که مجموعاً ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این‌ها هنوز هم ارقام بزرگی برای به حرکت درآوردن خودرویی ۲.۵ تنی هستند. موتور الکتریکی که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ادغام شده است، به‌تنهایی ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف پکیج باطری ۲۲.۱ کیلووات ساعتی نیز M760e می‌تواند تا ۷۷ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

روی جاده

خودرو در حالت تمام الکتریکی به‌طور شگفت‌انگیزی نرم و روان احساس می‌شود. راحتی سواری هم فوق‌العاده است و سروصدا به‌خوبی عایق می‌شود. هندلینگ چابک در چنین سدان ۵.۳ متری شگفت‌انگیز است و هرچند M760e برای جاده‌های پیچ‌درپیچ ساخته نشده اما پایداری و چسبندگی بالای آن بسیار چشمگیر است. فرمان سبک و دقیق است و اشتباه گرفتن M760e با خودرویی کوچک‌تر در اندازهٔ سری ۵ آسان خواهد بود. ترمزها نیز قدرتمند هستند که ویژگی مهمی است زیرا M760e در خط مستقیم پرفورمنس بسیار خوبی دارد و تنها ۴.۳ ثانیه طول می‌کشد تا از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. سیستم هیبریدی هم بین حالت‌های الکتریکی و بنزینی بسیار روان جابجا می‌شود. در سرعت‌های بالا، سواری همچنان کنترل‌شده باقی می‌ماند و در حالت اسپرت با اینکه همه‌چیز سفت‌تر می‌شود اما سواری هنوز هم راحت است. مثل شهر، در سرعت‌های بزرگراهی هم کابین فوق‌العاده ساکت است.

کابین و فضای داخلی

هنگام نشستن روی صندلی راننده، کیفیت ساخت عالی و تکنولوژی‌های پیشرفته بلافاصله خود را نشان می‌دهند. صندلی‌های جلو مجلل هستند اما در چنین خودرویی بسیاری از خریداران وقت خود را در صندلی‌های عقب می‌گذرانند. در این قسمت، سری ۷ واقعاً چشمگیر است. یک نمایشگر کوچک که روی پانل هرکدام از درها نصب شده، امکان تنظیم سیستم تهویه و کنترل سیستم سرگرمی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. علاوه بر این، خودروی آزمایشی ما به صفحه‌نمایش تئاتری ۳۱.۳ اینچی 8K هم مجهز بود که تجربهٔ نشستن در سینما را ارائه می‌کند. سیستم صوتی خودرو هم ساخت B&W است که به‌صورت استاندارد ۱۸ بلندگو دارد.

نسل جدید سری ۷ مطمئناً در جلو خودروی مجللی است اما برای کسانی که در صندلی‌های عقب بنشینند تأثیرگذارتر خواهد بود. فضا و راحتی در اینجا فوق‌العاده است. فضای سر و زانو فراوان است و صندلی‌ها بزرگ و راحت هستند. صندوق بار روی کاغذ ۵۲۵ لیتر ظرفیت دارد که چشمگیر به نظر می‌رسد اما شکل کلی صندوق کاملاً نامناسب است و به دلیل دهانهٔ باریک، بارگیری آسان نخواهد بود.

مرسدس بنز S کلاس

مرسدس آزمایشی ما از مدل S580e تیپ پریمیوم پلاس بود که ۱۲۱,۲۹۵ پوند قیمت دارد. وفاداری خریداران S کلاس باورنکردنی است و حدود ۸۰ درصد خریداران دوباره سراغ همین خودرو می‌روند اما با ورود سری ۷ جدید آیا زمان آن رسیده که خریداران در مورد تصمیم بعدی خود تجدیدنظر کنند؟

ویژگی‌های فنی

مرسدس بنز S کلاس دهه‌ها است که به نماد نوآوری و تکنولوژی در خودرو تبدیل شده و این موضوع در نسل W223 هم ادامه پیدا کرده است. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی مورد آزمایش ما به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ۳۶۲ اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی ۱۴۸ اسب بخاری مجهز است که درمجموع ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این رقم هرچند از ب‌ام‌و کمتر است اما هنوز هم قابل‌توجه خواهد بود. ویژگی مهم S580e برخورداری از باطری‌های ۲۸.۶ کیلووات ساعتی است که بزرگ‌ترین باطری در بین همهٔ خودروهای پلاگین‌هیبریدی بازار محسوب می‌شود و برد تمام الکتریکی ۱۰۱ کیلومتری را فراهم می‌کند. این باطری بزرگ اما اضافه‌وزن را به دنبال دارد و S کلاس با وزن ۲۶۳۱ کیلوگرم، بیش از صد کیلوگرم از سری ۷ سنگین‌تر است. یکی از نوآوری‌های ایمنی در W223 ایربگ‌های عقب هستند که از پشتی صندلی‌های جلو بیرون می‌آیند.

روی جاده

در برخی زمینه‌ها، S کلاس توانایی‌هایی چشمگیری دارد اما ایرادات کوچکی این تجربهٔ جذاب را خدشه‌دار می‌کنند. یکی از این ایرادات سواری است. از چنین خودرویی انتظار می‌رود سواری استثنایی داشته باشد اما مرسدس در سرعت‌های پایین ناراحت است هرچند که موتور الکتریکی برای رانندگی‌های شهری به‌اندازهٔ کافی روان و قدرتمند خواهد بود. S580e پرفورمنس خوبی هم دارد و پیشرانهٔ شش سیلندر خطی آن کمی آرام‌تر از ب‌ام‌و است. S کلاس در پیچ‌ها نسبت به سری ۷ سنگین‌تر احساس می‌شود و بادی‌رول بیشتری دارد اما از چسبندگی خوبی برخوردار بوده و فرمان سبک و دقیق است. یکی دیگر از مشکلات S580e نیز ترمزها هستند که هم احساس خوبی ندارند و هم قدرت توقف آن‌ها ضعیف است. تکان‌های خفیف خودرو در سرعت پایین، هنگام افزایش سرعت به‌طور کامل ناپدید می‌شود و کیفیت سواری S کلاس فوق‌العاده خواهد بود تا جایی که احساس می‌شود خودرو روی جاده شناور است. سروصدای باد و جاده هم به‌خوبی از کابین دور شده است.

کابین و فضای داخلی

کابین S580e به‌اندازهٔ M760e مدرن و پیشرفته احساس نمی‌شود اما به‌طورکلی، داخل مرسدس فضایی فوق‌العاده برای نشستن است. در جلو صندلی‌ها بسیار راحت هستند و موقعیت نشستن نسبت به اکثر سدان‌ها کمی بالاتر است. کنترل‌های لمسی روی غربیلک فرمان چندان بی‌نقص نیستند اما کیفیت ساخت کلی حرف ندارد. در عقب، سرنشینان می‌توانند عملکردهای اطلاعاتی-سرگرمی را از طریق یک نمایشگر لمسی کنترل کنند. از این نمایشگر هم می‌توان روی زیر آرنجی وسطی استفاده کرد و هم آن را از جا درآورد و مثل تبلت مورداستفاده قرار داد.

مرسدس در عقب فضای وسیعی برای سرنشینان دارد و هرچند فضای سر و زانوی ب‌ام‌و کمی بیشتر به نظر می‌رسد اما صندلی‌های عقب هردو خودرو کاملاً جادار هستند. بااین‌حال، جانمایی سیستم پلاگین‌هیبریدی S580e فضای صندوق را قربانی کرده است و ظرفیت ۳۵۰ لیتری آن کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. البته فضای کلی صندوق مرسدس بسیار بهتر از رقیب است و قرار دادن وسایل مختلف در آن آسان‌تر خواهد بود.

نتیجه

مقام اول: ب‌ام‌و سری ۷

نقاط قوت: کیفیت سواری، پرفورمنس، هندلینگ، کیفیت ساخت

نقاط ضعف: طراحی بحث‌برانگیز، استهلاک بیشتر از S کلاس، آپشن‌های گران‌قیمت

مرسدس بنز پادشاه دیرینهٔ سدان‌های لوکس محسوب می‌شود اما در این رقابت جدید، سری ۷ تاج پادشاهی آن را می‌رباید. دلیل اصلی این اتفاق، برتری در قسمت‌هایی است که در یک خودروی لوکس بیشتر اهمیت دارند یعنی راحتی سواری، نرمی و پالایش کلی. همچنین سری ۷ در داخل واقعاً خاص و گران‌قیمت احساس می‌شود.

مقام دوم: مرسدس بنز S کلاس

نقاط قوت: راحتی در سرعت‌های بالا، کابین ساکت، صندلی‌های عقب مجلل، برد الکتریکی عالی

نقاط ضعف: کیفیت سواری ضعیف در سرعت‌های پایین، احساس سنگینی، ترمزهای ناخوشایند

برای بسیاری، فقط ظاهر ساده‌تر S کلاس برای انتخابش کافی خواهد بود. علاوه بر این، سدان مرسدس برد الکتریکی بیشتری دارد، کیفیت سواری آن در سرعت‌های بالا فوق‌العاده است و قسمت عقب کابین آن شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. بااین‌حال، در بسیاری از زمینه‌ها ب‌ام‌و برتری دارد حتی اگر جزئی باشد.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M760e

مرسدس S580e

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو هیبریدی ۳ لیتری I6 توربو هیبریدی
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۳ ثانیه ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۸.۳ لیتر ترکیبی ۷.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باطری ۲۲.۱ کیلووات ساعت ۲۸.۶ کیلووات ساعت
ظرفیت باک ۶۵ لیتر ۶۷ لیتر
طول ۵,۳۹۱ میلی‌متر ۵,۳۲۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۵۰ میلی‌متر ۱,۹۵۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۴۴ میلی‌متر ۱,۵۰۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۵ میلی‌متر ۳,۲۱۶ میلی‌متر
وزن خالص ۲۵۲۵ کیلوگرم ۲۶۳۱ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۵۲۵ لیتر ۳۵۰ لیتر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۱ متر ۱۲.۵ متر
قیمت پایه ۱۱۹,۳۰۵ پوند ۱۲۱,۲۹۵ پوند
قیمت تست‌شده ۱۴۴,۹۰۵ پوند ۱۲۱,۲۹۵ پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۲ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. parhamiof

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    بی ام و بیشتر سعی تو مدرن بودن داره و البته روح برندش یه ذره اسپرته
    مرسدس بنز همیشه سعی داشته اصالت رو تا جای ممکن تو ماشیناش حفظ کنه و برعکس بی ام و ذات لوکس داره
    اینو از طراحی و پیشرانه و نوع سواری و همه ی اینا میشه فهمید
    بی ام و مناسب کسیه که بعضی وقتا بخواد تو اتوبان تخت گاز کنه
    مرسدس مناسب کسیه که ماشینش هیچوقت بالای 100 تا نرفته

    موافقم 88
    مخالفم 15
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2853 ديدگاه)

      حدود 12 سال پیش، از طریق یک دوست نمایشگاه دار تونستم داخل مرسدس کلاس S و بی ام و سری 7 بشینم. یادمه دو خودرو سیاه، مدل 2009 – 2010 بودند
      از نظر ظاهر بیرونی و حس داخل اتاق، به نظرم طراحی مرسدس خیلی بهتر بود
      بررسی شتاب و قدرت و مسایل فنی هم منایع خارجی پرشمار هست، من رانندگی نکردم
      در نسل های بعد هم به نظر من، مرسدس بنز جذاب تر بود
      خصوصا نسل قبل از این خودروهایی که الان داریم می بینیم، چراغ های بزرگ مرسدس بنز واقعا حس لوکس و قدرتمند به ماشین می داد
      در نسل فعلی که اتفاقا چند ماه پیش از نزدیک دیدم، به نظرم کلاس S و سری 7، بسیار زشت و ناخوشایند هستند
      برام جالبه که E کلاس و سری 5 جدید هم به زیبایی نسل قبلی نیستند

      موافقم 123
      مخالفم 22
      1. پیام

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        بله درسته. البته به نظرم s کلاس نسبت به سری ۷ طراحی و… بهتری داره.

        موافقم 68
        مخالفم 11
      2. parhamiof

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        درسته آقای اشتری
        تقریبا میشه گفت تمام کمپانیای خودرو سازی از سال 2012 به بعد افت داشتن تو طراحیاشون
        بجای داشتن امضا و ابهت دادن و روح دادن به خودرو سعی کردن با یه سری طراحیای کلیشه ای ماشیناشون رو پیرو مد کنن
        مثلا اس کلاس 2005 واقعا زیبا بود و ظاهرش داد میزد که یه ماشین فوق لوکسه
        تو نسل بعدیش طراحیش کلا بهم ریخت
        اس کلاس تبدیل شد به تلویزیون متحرک از جمله پشت فرمان و بنظر من اصلا به زیبایی گیج انالوگ نسل قبلش نبود
        طرح اصلیشم با بقیه مدلای مرسدس بنز یکی شد طوری که تشخیص کلاس s با کلاس e مدل 2014 خیلی سخته
        داستان بی ام و هم همینه که ازون طراحی دوست داشتنی فقط جلوپنجرش مونده
        سوار اس کلاس 2006 و 750 li هم شدم و واقعا اس کلاس به فرزی بی ام و نیست
        بی ام و هم نرمی سواری مرسدس رو نداره

        موافقم 31
        مخالفم 2
      3. محسن

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (39 ديدگاه)

        اقای اشتری نظرتون درباره طراحی های ائودی چیه. چون به نظر من بر خلاف بی ام و و مرسدس که طراحی سالهای قبلشون بهتر بود و ائودی طراحیاش مثل رقباش خوب نبود الان بر عکس رقباش پیشرفت داشته و به نظر من به عنوان مثال ائودی RS7 واقعا طراحی بهتری از هردو این ماشین ها داره.

        موافقم 25
        مخالفم 2
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2853 ديدگاه)

          خیلی جالبه که من حتی وقتی ترکیه و گرجستان رفتم، آئودی بسیار کم دیدم
          دوبی هم ۱۰ سال پیش سفر کوتاهی داشتم و اونجا هم آئودی خیلی کم به چشمم خورد
          ظاهرا آئودی در اروپا و امریکا خیلی خوب می فروشه و در دیگر نقاط دنیا، افراد متمول به دنبال بنز و بی‌ام‌و هستند
          همه می دونیم که فروش S کلاس در سطح جهانی، بیشتر از سری ۷ هست، اما قطعا آئودی A8 خیلی کمتر از اونها می فروشه
          از مقالات خارجی می‌شه نتیجه گرفت شاسی بلندهای آئودی کیفیت سواری نزدیک به مرسدس و بی‌ام‌و دارند، اما ظاهرا برای سدان های اندازه بزرگ، هنوز S کلاس و سری ۷ رقیب ندارند

          موافقم 24
          مخالفم 2
      4. علی جردن

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        چون دوره درون سوزها گذشته بی ام و الان بجای تمرکز روی سری ۵ و سری ۷ روی محصولات تمام الکتریکی مثل XM و I5 و I7 کار می کنه و بنز هم روی EQ ها قطعا توی طراحی اونا وسواس بیشتری نسبت به درون سوزها بخرج داده شده

        موافقم 4
        مخالفم 4
      5. JDM_Japan

        ۲۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (169 ديدگاه)

        آقای اشتری بنظرم نمیشه به این دوتا اسطوره بگیم زشت ولی قطعا نسبت به نسل قبلی و حتی نسل های قبل تر خودشون ضعف های طراحی بیشتری رو دارن و واقعا موضوع عجیبه

        موافقم 3
        مخالفم 1
      6. ALI.S

        ۲۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (260 ديدگاه)

        نشان میدهد که هر چیز افت و خیز دارد!
        شاید حس طراح‌ها از بین رفته، یا اینکه مغزشون رد داده دیگه ته کشیدن😂😂

        موافقم 4
        مخالفم 1
      7. آرش

        ۲۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        در تائید قرمایش شما به نظرم هردو خودرو و مخصوصا ب ام و از اصالت طراحی خودشون دور شدن،در خصوص ب ام و این قضیه حالت خودکشی پیدا کرده و انگار اصرار به انتخاب طراحی های عجیب و زشت دارن،بنز هم که قبلا در هر کلاسی از روبرو بدون ستاره سه پر کاملا مشخص بود که بنز هست الان شبیه محصولات کره ای شده و طراحی اصیل خودش رو داره فراموش میکنه

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. Enzo Ferrari 2008

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      هر چقدر هم بد باشه مرسدس بنز بازم پادشاهی می کنه

      موافقم 28
      مخالفم 17
  2. GMA

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    بنظرم بوی کذب و چاخان به مشام میرسه…توطئَه در کار است

    موافقم 57
    مخالفم 16
  3. علی یوسفی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (261 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم s طراحی پخته و منسجمی نسبت به سری ۷ جدید داره و از نظر طراحی داخل و فضای درونی هر دو عالین از نظر موتوری هم فکر کنم تنوع موتوری و قدرت مرسدس در نهایت بیشتر باشه در کل طبق متن s کلاس واقعا پادشاه این کلاسه و ب ام و باید بیشتر روی طراحی کار کنه و البته پیشرانه های بسیار قویتر ولی در نهایت باید گفت جای کریس بنگل بزرگ خالیه.

    موافقم 33
    مخالفم 11
  4. 🇮🇹🇩🇪

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر چقدر که میگذره بیشتر از طراحی سری ۷ خوشم میاد

    موافقم 48
    مخالفم 47
    1. محمدهادی

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      دقیقا
      منم همینطور

      موافقم 11
      مخالفم 7
  5. مازیار

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    قابل پیش‌بینی بود
    سری ۷ جدید پرش بلندتری بنظر میرسه

    موافقم 36
    مخالفم 16
  6. AMANTE

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    BMW M760e : Like
    MB S580e : Dislike

    موافقم 64
    مخالفم 99
  7. AMANTE

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    بین این دو گزینه من صد در صد سری 7 رو انتخاب میکنم.
    اما اگه سدان لوکس بخوام که زیاد گرون نباشه میرم سراغ MB AMG S63 E Performance با قیمت 200 هزار دلار

    موافقم 25
    مخالفم 31
    1. آریا

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (190 ديدگاه)

      الان مثلاً 200 هزار دلار زیاد گرون نیست؟

  8. amir

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    دوست داشتم بنز بهتر ظاهر میشد البته قیمت کمتری هم داره اما انتخاب سختیه بیمر جلوی زشتی داره اما با رنگ مشکی میشه پوشوندش و باابهت نشونش داد ولی انتخاب نهایی من بنزه

    موافقم 29
    مخالفم 9
  9. آرش

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بعید میدانم به نظر مقاله با وارد کردن ایرادات عجیب مثل ناراحتی در سرعتهای کم سعی در برنده کردن بی ام و داشتن هیچ شکی در عالی بودن بی ام و نیست ولی نه در حد اس کلاس پادشاه ماشینهای لوکس .

    موافقم 35
    مخالفم 16
  10. ARIAN

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    یک مقاله کاملا یک طرفه و احمقانه. حتی یک بدی از بی ام و ننوشتین اما هر نقدی که از بنز بود رو نوشتین. مخصوصا با اون قیافه مزخرف و حال بهم زن سری هفت. اس کلاس تا روزی که سیاره زمین دور خورشید میچرخه بهترین سدان دنیاس.

    موافقم 53
    مخالفم 23
  11. داریوش

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جلو پنجره bmw باز طراحی بشه bmw خوبه وگرنه s500 روعشقه

    موافقم 20
    مخالفم 2
  12. Shirko

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    اولین بار ب ام و در برابر مرسدس اول شد .

    موافقم 8
    مخالفم 40
  13. رامتین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    هر دو واقعا جذاب هستند و سالهای سال رقیب هم. شاید تنها ایراد سری7 نمای جلوش باشه. میتونست با رفع این نقیصه، خودشو بهتر نشون بده.

    موافقم 22
  14. میلاد

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه بی ام و در طراحی بدنه در این چند سال پسرفت کرده.
    به نظر من در حال حاضر زیباترین ماشین های دنیا رو آئودی تولید میکنه

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. علی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (189 ديدگاه)

      راس میگی ائودی نسل به نسل داره بهتر میشه بین رقبای دیگش

      موافقم 16
      مخالفم 2
  15. مهران

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    کابین بی ام و بد جور درگیر کرده منو😍

    موافقم 23
    مخالفم 4
  16. نویدی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (385 ديدگاه)

    Bmw روز به روز داره توی اکثر کلاسها فاصله شو از رقبا بیشتر میکنه…خیلی خواستنیه😍

    موافقم 18
    مخالفم 18
  17. Arshia m3csl

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    بی ام و فنم ولی واقعا سری ۷ نسل جدید از بنز کلاس s بهتره؟ هیچوقت سابقه نداشت سری ۷ از کلاس s بهتره باشه ولی طراحی کلاس s واقعا جذاب تره سری ۷ جدید چراغ های جلوش یک تیکه تر بودن باز بهتر میشد باهاش ارتباط بر قرار کرو

    موافقم 16
    مخالفم 3
  18. Arshia m3csl

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    بی ام و فنم ولی واقعا سری ۷ نسل جدید از بنز کلاس s بهتره؟ هیچوقت سابقه نداشت سری ۷ از کلاس s بهتره باشه ولی طراحی کلاس s واقعا جذاب تره سری ۷ جدید چراغ های جلوش یک تیکه تر بودن باز بهتر میشد باهاش ارتباط بر قرار کرد

    موافقم 8
    مخالفم 2
  19. علی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    نظر سلیقه ای :S class

    موافقم 14
    مخالفم 5
  20. مهردادکمال

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    من یکی اگر موتور تیبا رو هم روی این sکلاس بزارن به بی ام و تسری 7ترجیح میدم! اخه این چه طراحیه!!! هر چه میگذره برام نامانوس و عجیبتر میشه! اصلا نمیشه خطوط طراحی جلوشو دنبال کرد. انگار تو یک ماز پر پیچ و خم گیر میکنه

    موافقم 19
    مخالفم 13
  21. مهدی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    این نمای عقب اصلا در شأن s کلاس نیست

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. علی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (189 ديدگاه)

      نسل قبلش فوق العاده بود

      موافقم 8
      مخالفم 1
  22. سید علیرضا

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (236 ديدگاه)

    نمی دونم چه اصراری دارید که بگید بی ام و رقیب بنزه ؟؟ بی ام و چی داره که با بنز مقایسه ش می کنی ؟ بنز اصلأ با همه ماشین های دنیا فرق داره بنز بنزه
    بی ام و در آینده می خواد ماشین بسازه در حد بنز ، ان شاالله

    موافقم 11
    مخالفم 20
  23. blackwing

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    یه نکته‌ای رو راجع به مقالات ماشینی بگم.
    تجربه بهم ثابت کرده هر مقایسه‌ای ، قبل از خونده شدن با نگاه به عکس اولیه میشه فهمید کدوم برنده‌س.
    الان این عکس ، بی‌ام‌و جلوتره ، انتهای مطلب بی‌ام‌و اول شد !
    هر ماشینی که تو عکس تیتر اون پشت پارکه قطعاً از طرف اون مجله ماشینی مقام دوم رو گرفته ! 🤦🏻‍♂️

    موافقم 9
    مخالفم 4
  24. علی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    این طراحی سری۷ اصلا در شان یه سری هفت نیست بیشتر شبیه رولز رویس تا یه بی ام وه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  25. ARMAN سابق

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    من S رو انتخاب می کنم به دلیل ظاهر منطقی تر و البته نسخه های پرفورمنس S جذاب ترن

    موافقم 8
    مخالفم 10
  26. ماکان

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام ‌. انتخاب من بی ام و سری ۷

    موافقم 11
    مخالفم 4
  27. Kiumars

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همه جوره سری هفت سرتره

    موافقم 9
    مخالفم 6
  28. امیر

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.بنز و ب ام و ماشینهای لوکسی هستند با امکانات بالا و فروش بسیار بالا. اما هر دو سالهاست طر ح های تکراری تولید می‌کنند.طرح های جدیدی برایشان ارسال کردیم اما متاسفانه از ایده های جدید استقبالی نمی‌کنند.

  29. کوروش

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    هرچند طراحی مرسدس افت کرده ولی بازم بهتر از اون نیست،لوگو مرسدس همیشه باارزشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  30. Amiiir

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خداییش کجای این طراحی ها خوبه که میگین عالیه و فلان؟ مدلهای 2015 اس 500 با اون دیلایت زیبا و مدلهای 2017 سری 7 کجا و اینا کجا؟ حالا اگه همین طراحی رو چینیا میزدن همه میگفتن چه زشت شده، تعصب الکی نداشته باشیم، هرچند بین این دو s500 باز یکم طراحیش افت کمتری داشته سری 7 که کلا ….

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا