برخلاف مرسدس بنز S کلاس، بامو سری ۷ با در نظر گرفتن نیازهای راننده توسعه یافته است؛ بنابراین آیا میتوان گفت که نسل جدید سری ۷ بهترین سری ۷ تولید شده است؟
زمانی که قرار است یک پرچمدار از سوی یک تولیدکننده ارائه شود، تلاش میشود محصولی تولید شود که بهترین نمونه در بین تولیدات باشد. بر این اساس، طبیعی است که این محصول از بهترین فنّاوری موجود بهره ببرد. بهرهگیری از بهترین تکنولوژی نه فقط برای حمله به رقبا، بلکه برای حفظ پرچمدار محصولات در زمانهای بحرانی ضروری است.
به نظر میرسد امروزه هر کمپانی که محصولی را تولید میکند یک پرچمدار دارد. کارتهای گرافیک، گوشیهای هوشمند، رایانهها و تبلتها و تقریباً هر بخش از صنعت را که بنگریم با تعدادی پرچمدار روبرو میشویم. در دنیای اتومبیل نیز چنین است و برای BMW، اتومبیلی که از سال ۱۹۷۷ فرمانروای محصولات بوده، سری ۷ است.
مدل E23 اولین مدلی بود که سری ۷ نامیده شد. معرفی سری ۷ نهتنها به معنی اضافه کردن یک لیموزین که دارای بهترین تکنولوژی روز آلمانیها است بود، بلکه در روش تجارتشان نیز تغییر ایجاد کرد. اکنون پس از نزدیک به ۴۰ سال، سری ۷ بهنوعی الهامبخش تبدیل شده است. هر ۷ سال که نسل جدید آن روانه بازار میشود، جدیدترین و پیشرفتهترین تکنولوژیهای صنعت (نه فقط برند BMW) را ارائه میکند. فنّاوریای که بعداً در مدلهای ارزانتر بکار گرفته خواهد شد. همین شیوه تا به امروز ادامه پیدا کرده و با توجه به شرایط کنونی باید با سرعت بیشتری ادامه یابد. امروزه روندی که در آن تکنولوژیهای جدید رونمایی میشوند، بسیار سریعتر از سرعت استفاده از آنهاست و بیشتر تولیدکنندگان برای تجارتشان دوره تولید ۷ ساله را برای محصولات خود انتخاب میکنند.
طراحی تکاملی
برای داشتن ایدهای بهتر در مورد اینکه ظاهر سری ۷ G11 (نسل فعلی) چگونه است باید آن را در محیط بیرون و با چشمان خود و در دنیای واقعی ببینید (نکتهای که به نظر نگارنده در مورد همه خودروها صادق است). این همان زمانی است که شما شروع به توجه کردن بهجزئیات ریزی میکنید که کمک میکنند سری ۷ بیشتر دیده شود. جزئیاتی مانند فراوان بودن خطوط هویتی و موجهای موجود در تمام نقاط بدنه. از هر زاویهای که به آن بنگرید، سری ۷ جدید نسبت به نسل پیشین، پویاتر و شیکتر به چشم میآید، شاهکاری که دستیابی به آن چندان هم آسان نبوده است.
در نمای عقب چراغها باریکتر و زیباتر شدهاند و دارای نوارهای LED هستند که در شب جلوه زیبایی دارند. سپر عقب طرح جدیدی دارد و قرارگیری کروم در جایجای آن قابلتوجه است. سری ۷ از دور بسیار براق و زیباست و ابعاد آن در حدود سری ۵ به نظر میرسد اما وقتی به آن نزدیک میشوید متوجه اشتباه بزرگ خود خواهید شد.
بهترین کابین موجود در بازار (بدون شک)
با وارد شدن به داخل سری ۷ متوجه خواهید شد که این نسل بهاندازه چندین سال نوری از نسل پیشین جلوتر است! استفاده از پلاستیک بهطور چشمگیری کاهش یافته و بهجز نیمهٔ پایینی پنل درها در جای دیگری پلاستیک نیافتیم. همه کلیدها و دکمههای داخل کابین از آلومینیم و یا شیشه ساخته شده و با سرامیک احاطه شدهاند، گزینهای که در موقع لمس کردن حس فوقالعادهای به شما میدهد. حتی دستگیره درب داشبورد از آلومینیم ساخته شده است. سایر قسمتها با چرم و آلکانترا (وابسته به انتخاب شما) پوشانده شدهاند. نمونه مورد آزمایش ما دارای چرم سفیدِ عاجیِ ناپا بود که حس لمس هر چیزی را شگفتانگیز کرده بود. بعلاوه اینکه بالشتکهای پشتسری از نوازشهای مادرانه هم نرمتر بودند.
مهندسان برای ساخت سری ۷ کار دشواری را بر عهده داشتند. آنها برای این کار میبایست سری ۷ را با وجود اینکه قرار بود تکنولوژی بیشتری نسبت نسل پیشین داشته باشد، سبُکتر میکردند. برای رسیدن به این هدف بلندپروازانه، آنها هستهٔ کربنی را اختراع کردند، راهی جدید برای ساخت شاسی اتومبیل که در آن از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) در کنار سایر مواد سبکوزن استفاده میشود؛ اما تنها جایگزین کردن فولاد با کامپوزیتهای پلیمری تقویت شده با فیبر کربن کافی نیست. کنار هم قرار دادن مواد مختلف با بهرهگیری از یک راه هوشمندانه امکانپذیر شده است. به همین خاطر است که بامو همیشه از عبارت «ساختار سبکوزن هوشمند» استفاده میکند. بهکارگیری این عبارت صرفاً جنبه تبلیغاتی ندارد و واقعی است. از سوی دیگر، همانطور که میدانید، توزیع وزن باید بهدرستی انجام شود و کاهش وزن در مکانهای مناسب انجام پذیرد. برای مثال کاهش دادن وزن در بخش زیرین اتومبیل و سنگین نگهداشتن بخشهای بالایی مانند سقف باعث از بین رفتن تعادل خواهد شد. به همین دلیل است که CFRP برای مقاوم کردن سقف و سایر نقاط کلیدی استفاده شده است تا مرکز وزن خودرو تا جایی که ممکن است به زمین نزدیک باشد. ذکر این نکته نیز الزامی است که تأثیر همهٔ این کارهای دشوار در همان لحظه اول شروعِ رانندگی آشکار میشود. همه ما در هنگام انجام تست از اینکه یک اتومبیل ۵ متری به این سادگی در محیط شهری قابل راندن و مانور دادن است شوکه شدیم. راندن آن سختتر از راندن یک سری ۱ نیست و این اتومبیل حرفهای زیادی برای گفتن دارد. در این مورد از نقش سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب و تعلیق پنوماتیک (بادی) استاندارد نمیتوان غافل شد، اما ما مطمئن بودیم که حتی بدون آنها نیز، سری ۷ برای راندن عالی است. در تمام مدت طولانی که پشت فرمان سری ۷ مشغول رانندگی بودیم همه چیز سبُک احساس میشد. فرمان هم در هر دو حالت ECO Pro و Comfort بسیار سبک بود.
وجود سطح بالایی از فناوری کمک بسیاری به شما میکند، بهویژه در هنگام پارک کردن و شما در این زمان جز ستایش مهندسان به خاطر آنچه به آن دست یافتهاند کار دیگری نمیتوانید انجام دهید. در حالی که دوربین دید عقب خودرو بهعنوان یکی از تکنولوژیهای ضروری برای پارک کردن مورد توجه است، باواریاییها پا را از این هم فراتر گذاشتهاند و تکنولوژیای بهتر از این با نام “Surround View 3D” را ارائه کردهاند. همچنین در کنار سیستم تشخیص ژستهای حرکتی، یک تکنولوژی پیشرفته دیگر (که بهعنوان آپشن عرضه میشود اما تنها ۲۰۰ یورو قیمت دارد) نیز ارائه شده که یک تصویر از خودرو و محیط اطراف آن را روی نمایشگر iDrive نشان میدهد که به راننده کمک میکند که درک دقیق و واضحی از موقعیت خودرو و محیط اطرافش داشته باشد.
اگر همه اینها برای شما کافی نیست، یک آپشن پارک خودکار از راه دور هم قابل سفارش است که به شما اجازه میدهد سری ۷ خود را تنها با استفاده از کلیدِ نمایشگر دار (که این هم آپشن است و تنها ۲۵۰ دلار قیمت دارد) پارک کنید، در حالی خودتان داخل اتومبیل نیستید. متأسفانه این آپشن در امریکا ارائه نمیشود و درنتیجه ما نمیتوانیم در مورد نحوه کار آن اظهارنظر کنیم.
تنها شتابگیری دیوانهوار در خط مستقیم نقطه قوت این خودرو نیست، 730d در عبور از پیچها هم بهخوبی شتابگیری مستقیم عمل میکند. حالت Sport تمام سیستمهای مربوطه را در حالت کاملاً تهاجمی تنظیم میکند و شما حس میکنید در حال راندن یک سری ۳ در جادههای پر پیچوخم کوهستانی هستید و نه یک سری ۷. پیچش بدنه به حداقل رسیده و فرمان بسیار دقیق عمل میکند. سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب (integral active steering) که برای اولین بار بهطور همزمان در کنار سامانه xDrive بکار گرفته شده، عملکرد شگفتآوری دارد و باعث میشود که این خودروی ۱۸۲۵ کیلوگرمی با سرعت باورنکردنی از پیچها عبور کند. قطعاً این اتومبیل در بیشتر مواقع در حالتهای Comfort و Comfort Plus مورد استفاده قرار خواهد گرفت. چراکه مدیران و مشتریان این اتومبیل الزاماً طرفداران سرسخت پیست مسابقه نیستند؛ اما در هر حال اگر بخواهید با این اتومبیل رانندگی کنید، آلمانیها نشستن لبخند روی صورتتان را ضمانت میکنند، حتی اگر ارزانترین مدل یعنی 730d زیر پای شما باشد. برای کسانی که بعد از خرید قصد دارند خودشان این اتومبیل را برانند، بهترین حالت رانندگی حالت Adaptive (انطباقی) است. این حال روشی جدید برای انتخاب حالتهای رانندگی قدیمی و کلاسیک (Sport، Comfort، Comfort Plus) است که بنا بر ادعای BMW با توجه به شرایط و روش رانندگی حالت مناسب را انتخاب میکند. با آزمایش آن در طول دویست مایل (حدود ۳۲۰ کیلومتر) متوجه شدیم که این حالت اساساً همان حالت Comfort است که در صورت نیاز شما سریعاً به حالت Sport تغییر میکند تا کار را برای شما تا حد ممکن ساده کند. البته موضوع به این سادگیها هم نیست و به قول معروف فوت و فنهای زیادی در کار نهفته است. اگر شما در حالت Adaptive در حال رانندگی در اتوبان با سرعت حدود ۷۰ مایل در ساعت (حدود ۱۱۲ کیلومتر در ساعت) باشید، پس از گذشت حدود دو دقیقه، اتومبیل شروع به خاموش کردن همه تجهیزات جانبی غیرضروری میکند تا مصرف سوخت را کاهش دهد. درواقع شما بهنوعی در حالت ECO Pro رانندگی میکنید بدون اینکه هیچگونه تأثیری در راحتی مسافرانتان داشته باشد؛ اما بهمحض اینکه تصمیم بگیرید برای انجام رانندگی پرسرعت، سرعت را افزایش دهید، خودرو بلافاصله کمکفنرها را سفت میکند و واکنش پدال گاز را نسبت به نیاز شما تنظیم میکند. اگر بخواهیم کاملاً صادق باشیم باید بگوییم که در ابتدا تصور کردیم حالت Adaptive تنها جنبه تبلیغاتی دارد و ترفندی برای فروش بیشتر است اما در حین انجام آزمون مشخص شد که واقعاً کارآمد است و احتمالاً بیشتر صاحبان سری ۷ از آن استفاده خواهند کرد. اگر در نوع رانندگی شما تغییر زیادی بین حالتهای مختلف وجود نداشته باشد و رانندگی یکنواختی داشته باشید، مصرف سوخت بسیار پایینی را ثبت خواهید کرد بهطوری که بهرهوری این اتومبیل در طول آزمون ما را شوکه کرد. وقتی اتومبیل را تحویل گرفتیم میزان مسافت قابل پیماش تخمین زده شده توسط کامپیوتر حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بود (بیش از ۶۰۰ مایل). این میزان مسافت قابل پیمایش برای ما بیشتر شبیه به یک شوخی بود و آن را جدی نگرفتیم؛ اما بعداً متوجه شدیم که این عدد به طرز باورنکردنی دقیق است. میزان مصرف سوخت در شهر برابر با ۱۰ لیتر و در خارج شهر برابر ۵.۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر بود و در مدتی که ما مشغول انجام آزمون بودیم مقداری برابر با ۸.۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرد و این در حالی بود که به هیچ عنوان از حالت ECO Pro استفاده نکردیم. با توجه به ابعاد اتومبیل و موتور آن، نمیتوانستیم انتظار زیادی از کارایی آن داشته باشیم اما 730d واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داد. تکنولوژی
با فرا رسیدن شب، چهرهٔ دیگری از این اتومبیل پیش چشم ما ظاهر شد. لامپهای جدید با رنگهای متنوعی در کابین وجود داشتند. ما ترکیب سفید/یاسی را انتخاب کردیم که واقعاً همه چیز را شیکتر و زیباتر نشان میداد. در همین لحظه شروع به آزمایش یکی دیگر از تکنولوژیهای برتر صنعت کردیم. بعد از حدود یک سال از معرفی i8 بهعنوان اولین خودروی دارای چراغهای لیزری، آلمانیها برای سری ۷ یک قدم جلوتر رفتهاند و آن را به چراغهای لیزری تطبیقپذیر مجهز کردهاند که میتوانند بدون ایجاد خیرگی برای چشم سایر رانندگان، سطح جاده را تا بیش از ۶۰۰ متر روشن کنند. چیزی که این سیستم را حتی از LED هم بهتر میکند (LED حتی با وجود تطبیقپذیر بودن میتواند تنها مسافتی بیش از ۳۰۰ متر را روشن کند) رنگ و دمای نور است که میتوانند شب را کاملاً به رنگ روز درآورد. تنها چراغهای داخل کابین و چراغهای جلویی نیستند که سری ۷ را در شب متمایز میکنند، فرش نورانی خوشآمد گویی که با نام Welcome Light Carpet معرفی شده است و ناحیه کنار اتومبیل را روشن میکند، جلوه بسیار زیبایی دارد و به شما کمک میکند تا در هنگام سوار و پیاده شدن پیش پای خود را بهتر ببینید.
در نهایت آیا همه این نوآوری و پیشرفت سری ۷ را تبدیل یک رقیب مناسب برای مرسدس بنز S کلاس میکنند؟ احتمال اینکه مشتریان این دو مدل را بجای هم خریداری کنند تقریباً کم است، چراکه هرکدام طرفداران خود را دارند. حقیقت این است که احتمالاً بیشتر مشتریان به دلیل علاقه به برند BMW و آنچه که سری ۷ بیشتر از S کلاس دارد، به سراغ آن خواهند رفت. در بین رقبا، سری ۷ با دارا بودن لشکری از تکنولوژی متمایز است. چراغهای لیزری تطبیقپذیر، تشخیص ژستهای حرکتی و پارک از راه دور تنها چند مثال از آنها هستند؛ اما همه اینها تا زمانی که پشت فرمان ننشستهاید، بیاهمیتاند. اینجا جایی است که سری ۷ متمایزکنندهترین مزیت خود را نشان میدهد.
برخلاف S کلاس، بامو با در نظر داشتن راننده خودرویاش را ساخته است و این خودرو با اختلاف زیادی سریعتر و برای رانندگی لذتبخشتر از رقیب اصلی خود است. در طول زمانی که با آن گذراندیم متوجه شدیم که این اتومبیل با وجود 730d بودن (که مدل اولیه در طیف موتورهای انتخابی است) حرفهای زیادی برای گفتن دارد. بعد از راندن این خودروی ۲۶۵ اسب بخاری باید از خود بپرسیم مهندسان برای ساختن اتومبیلی با ۱۸۲۵ کیلوگرم وزن و ۵ متر طول چه جادویی بهکاربردهاند که شبیه به یک خودروی سایز متوسط در حدود سری ۳ رفتار میکند. باواریاییها شایسته ستایش ما هستند.
منبع: BMWBlog
درباره نویسنده:
حسین رحمانی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد-گرایش سرامیک، علاقهمند به دنیای اتومبیل
بهنام
۱۱ دی ۱۳۹۴نویسنده طوری مقایسه میکنه که انگار s class به گرد پای سری ۷ هم نمیرسه
این متن بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت البته بررسی فوق العاده کاملی بود
انتخاب من در این قیمت s500
mohsen
۱۱ دی ۱۳۹۴دقیقا کجاش این کارو کرد؟ مثلا گفت این s رو له میکنه یا گفت s کلاس 20 سال از این عقبه؟
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۴واقعا سری ۷ لایق این تحسین ها هست دوست عزیز
اگه خواستی یک سری فیلم از سیستم پارک خودکار و قابلیت ها کلیدش و حسگر های مانیتورش برات میفرستم ، مطمئنم نظرت عوض میشه منم اصلا اولاش از سری ۷ جدید خوشم نمیومد
ولی خب دیگه بنز یه چیز دیگست
majid
۲۴ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز …
باور کن که نمیرسه ..
ولی یه جاهایی میشه سلیقه ای
arman
۱۱ دی ۱۳۹۴واقعا ستودنی است…..
REZA
۱۱ دی ۱۳۹۴هر وقت رئیس جمهور شدم حتما یدونه 750 میخرم
mohammad_boss429
۱۱ دی ۱۳۹۴کاندید شو خودم بهت رای میدم داداش
REZA
۱۱ دی ۱۳۹۴قربانت-اگه کل بچه های پدال تو ایران بهم رای بدن صد درصد رئیس جمهور میشم
امير علي
۱۱ دی ۱۳۹۴ماشین خوبیه یعنی عالیه ولی من اول پانامرا دوم اس کلاس سوم اینو میپسندم
رضا
۱۱ دی ۱۳۹۴پانامرا اصلا قیافه قشنگی نداره.مزراتی کواتروپورته رو بهش ترجیح میدم
mohsen
۱۱ دی ۱۳۹۴مازراتی عملکردی مقابل پانامرا نداره فقط قیافشه واسه همونم تو ایران میخرن
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۴داداش تاحالا مازراتی سوار شدی؟؟
بی لطفی نکن دیگه
همه ی ما میدونیم سواری پورشه رو هیچ ماشینی نداره
ولی خداییش آدم وقتی میشینه پشت مازراتی دیگه دلش نمیخواد پیاده شه
هر گلی یه بویی داره
شخصا دلم میخواد یه کاین توربو و یه مازراتی گرن کابریو داشتم ، از ۹۱۱ هم بدم نمیاد… خخخخخخ تو خواب هم نمیتونم یکیشونو داشته باشم
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۴شاید 720 هیبریدی بتونه بیاد ایران.واقعا که محشر کردن تو این مدل.جناب رحمانی یکی از بهترین برسی هایی که در مورد خودرو خوندم این برسی بود.ممنون از ترجمتون
4x
۱۱ دی ۱۳۹۴مجذوب نورپردازی فوق العاده داخل کابین شدم.
Archi KHAN
۱۱ دی ۱۳۹۴عالی عالی عالی
دمت گرم بی ام و ، دمت گرم آلمان …
Archi KHAN
۱۱ دی ۱۳۹۴عاغا
با خوندن این مقاله یه سئوال برای من پیش اومد ، ایران خررو اصلا پرچمی داره که بخواد پرچم دار داشته باشه ؟!!
همچنین با تشکر از حسین رحمانی عزیز
اگه امکان داره از این مقایسه بین محصولات سری جدید و قدیم بیشتر بزارید تا بعضی افراد بیشتر توجیه بشن !!!؟ خصوصا پورشه 911 قدیم و جدیددد :-) :-) :-)
Muhamat Reza
۱۱ دی ۱۳۹۴وانت اریسان :|
پرچم دار سایپا هم ک معرف حضور همه هست.
پراید وانت:'(
m5
۱۱ دی ۱۳۹۴BMW MY Life !
دکتر داریوش
۱۱ دی ۱۳۹۴با تشکر از گرد اورنده مقاله، که شایستگی های سری ۷ رو نشون میداد ولی بیش از حد متعصبانه و اغراق امیز بود
بنز به کنار، آ و دی، جگوار، مازراتی،کدیلاک،….. اینا همه مدعی هستن! هر کدوم هم کارکتر خاص خودشونو دارن که به دور از تعصب برند خیلی خریداراشون بخاطر همون کارکتر میخرنش
مثلا هیچ وقت مازراتی نمیاد یه کواتروپورت رو با این خصلتها تولید کنه! یا همون مهندسای مرسدس که میلیون ها کیلومترخودروی جدید و ازمایش میکنن تمام کارکترای خاصش رو به خاطر همون ویژگیهای مورد پسند بنز سوارها حفظ میکنن! حالا نگارنده خیلی با ب ام و حال میکنه به کنار! ولی نه یجوری بنویسه که انگار از اون دنیا اومده و اصلن بشینی توش دیگه انگار بقیه ماشینها فرغونن!! به عقیده خود بنده که سری های قبلی رو در حد چند بار روندن امتحان کردم ،تو نسل قبلی که فقط همون حس یه المانی با کیفیت و قلدر رو القا میکرد نه یه خودروی خیلی خاص که لوکس سوارها از نشستن و روندنش به وجد بیان!
حسين
۱۱ دی ۱۳۹۴درود. ممنون از همه دوستان. خوشحالم که این مطلب مورد پسند شما واقع شد. ذکر چند نکته رو لازم میدونم:
در اولین بررسی و تست یک اتومبیل معمولا متنها با کمی اغراق نوشته میشوند اما نه اینکه همه چیز رو بیش از حد بزرگ کنن. همونطور که میدونید، ایراد گرفتن از خودروهایی در این سطح بسیار سخته و تا زمانی که مستقیما با رقباشون مقایسه نشن نمیشه متوجه ضعف و برتری های اونها شد. نویسنده از همه چیز این اتومبیل خوشش اومده و ازش تعریف کرده چون رقیب این ماشین رو در اون روز تست نکرده! البته همونطور که خودش گفته، قبلا تجربه آزمایش Sکلاس رو داشته. ولی بازم میگم مقایسه رو در رو (توسط نشریات معتبر) میتونه تا حد بیشتری مشخص کننده برتری ها و ضعفها باشه.
اما یه مورد دیگه اینکه با وجود تمام چیزهایی که سری 7 بیشتر از sکلاس داره، اما باز هم در بخش آخر متن میبینیم که گفته شده Sکلاس رقیب شایسته ای دارد. یعنی باز هم s رو ملاک و معیار این سگمنت معرفی کرده و سری 7 رو بهترین رقیب اون دونسته (در واقع توهینی به S کلاس نشده).
نا گفته نماند که ب ام و برای این نسل سری 7 خیلی سعی کرده فاصلشو با S کم کنه. فاصله ای که در نسلهای پیشین کم و بیش وجود داشت. البته به قول دوستمون هر کدوم از خودروهای این سگمنت چیزای خاصی دارن که برای مشتریان و طرفدارانشون باارزشه. دینامیک رانندگی سری 7 هم از جمله ویژگیهای دوست داشتنی و متمایز کننده ی اونه.
تولید یک ماشین بسیار لوکس و با کیفیت و راحت با دینامیک رانندگی بالا هدفیه که به دنبالش بودن.
احمد باقری
۱۱ دی ۱۳۹۴کابین مرسدس، خیلی قشنگتر و شیک تر هست، یه ابهت دیگه ای داره، این هم کابینش خیلی خوبه، ولی انصافا به پای مرسدس نمیرسه.
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۴در تک بودن S کلاس شکی نیست
ولی این ماشین هیچی از S کم نداره
واقعا انتخاب بینشون سخته
mohsen
۱۱ دی ۱۳۹۴مازراتی گرن توریزمو MC سوار شدم توش ضایع بود فرمانش حس فرمان پراید رو میداد دگمه هاش حس دگمه 1100 رو میداد و فقط خوشگلی و صدای موتورش خوب بود ولی کواتروپورته توش بهتر هست ولی بازم مثل پانامرا نیس
Erfan
۱۲ دی ۱۳۹۴MC یک ماشین اسپرت هست….
شما ماشین اسپرت میخای یا لوکس؟؟؟
لوکس میپسندی برو سمت کواتروپورته
اسپرت میخای برو سمت MC
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴من فکر میکرم MC وانت سوپر دیوتی هست! فقط خواستم کل ماشین های تاپ مازراتی جمع کنم بگم که نه اسپرتش جلو پورشه عددی هست نه لوکسش
(*مهرداد*)
۱۱ دی ۱۳۹۴خدااا،،،چقدر این اتومبیل فاخر و تمام عیار هست …فقط تحسین .
رضا
۱۱ دی ۱۳۹۴تشکر از قلم دوست عزیز
mohsen
۱۱ دی ۱۳۹۴من که به کیفیت رانندگی اهمیت میدم که این محشره انگار یه ماشین پرفورمنس رو با یه ماشین لوکس جمع کردن تو یه ماشین.
راستی ماشین امریکایی و کره ای رقیب این و s class هست؟جنسیس که با سری 5 مقایسه کردن بعضیا از فردام شروع کنن سنتنیاله چیه اینو مقایسه کنن یه قول یه نفر واقعا نشستم تو سنتنیال گفتم بنز چی داره این نداره!!
ممنون جناب رحمانی
Zonda R
۱۱ دی ۱۳۹۴@.F
فقط میشه گفت ساخت یه همچین خودرویی فقط از المان ها ساختست ولا تجسس
سلیقه و نوع استفاده مهمترین پارامتر برای انتخاب هستش
مگه میشه از این ماشین یا s class یا audi a8
یا ….اشکالم گرفت
فقط باید نگاه کرد و لذت برد
ممنون از حسین عزیز
بسیار عالی بود
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۴قاتل لکسوس Ls
تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم کند بودن تاچ کلیدشه ، واقعا ماشین فوق العاده ایه
صادق
۱۱ دی ۱۳۹۴خیلی خیلی خسته نباشی حسین جان
بسیار عالی و کامل
راستش توی این کلاس تا سوار خودرو ها نشی نمیتونی تصمیم کاملا درستی بگیری (برای همه ی کلاسها همینجوره ولی برای این کلاس اوضاع شدیدتره)
راستش تا حالا که نه این و نه اس کلا، هیچ کدوما سوار نشدم، ولی اگه بخوام از روی علاقه انتخاب کنم، قطعا سری 7 رو انتخاب میکنم
بازم ممنون
محمد
۱۲ دی ۱۳۹۴رفاقت کجا رفته؟؟؟؟
صادق
۱۲ دی ۱۳۹۴سلاااااااام، چاکر داش محمد
والا خیلی وقت پیش یه دوبار زیر کامنتات احوالت رو پرسیدم، ولی اون زمون میومدی یه کامنت میذاشتی و فرار میکردی ;)
اما بدون که همیشه ارادت داشتم و دارم.
خوبی محمد؟
محمد
۱۲ دی ۱۳۹۴عالیییییی
چاکرم خوبی؟بقیه خوبن
چه خبر من نبودم پرچم ژاپن رو کی نگه داشت
الآن دیگه بیشتر ماشینای آلمانیو دوست دارم کمال همنشین در من اثر کرده
صادق
۱۲ دی ۱۳۹۴خب خدا را شکر
منم بد نیستم، بقیه هم خوبن
والا منم تو این مدت خیلی کم میومدم، نفهمیدم این وسط پرچم ژاپن افتاد دست کی؟!! ;)
بعدشم، اگه تو آلمان پسند نشی، کی باید بشه، یه همچین همنشین خوبی اثر نمیکرد جای تعجب داشت ;)
dh
۱۱ دی ۱۳۹۴شما اینطوری نظر میدین اصلا میتونین یکی از اینا بخرین؟؟؟؟؟؟ D:
رضا س
۱۱ دی ۱۳۹۴با تشکر از نگارنده عالی بود لذت بردم ممنون
احسان(احسان)
۱۱ دی ۱۳۹۴چراغ جلوی ماشین خیلی جذابش کرده و کنترل جدید این ماشین محشره.موتور عجیبی داره.مصرف سوختش از 206 هم کمتره و 5.8 ثانیه با موتور دیزلی به 100 میرسه.زیادی خوب بنظر میرسه…
ali ayat
۱۲ دی ۱۳۹۴عجب خودرویی و عجب قلمی که درباره این خودرو توضیح داد خب واقعا عالی بود و اگه همین سایت دوباره با اس کلاس شروع به تست کنه مطمئن باشید یه جوابی داره اونم اینکه هنوز اس کلاس اس کلاسه و چیزی از ارزشاش کم نشده خب یکمی چیزهارو که باید مقایسه میشد اصلا هیچ نگاهی به رقیبش نشد مثلا نرمی که مهترین قسمت این سگمنت لوکس است یا کیفیت ساخت از هر لحاظ حتی موتور که دوتا از مهم ترین فاکتور ها میباشند و بنز در این دو قسمت با دلیل و تست هایی که در اونور آب انجام شده برتر هست ولی بی ام و تنها شرکتی بود که تونست برای اس کلاس یه خط و نشون جدی بکشه باقی فقط یه جک تکراری
Shahrokh
۱۲ دی ۱۳۹۴با سلام و احترام.
جناب آقای مهندس رحمانی
از مطالب قرار داده شده توسط شما در مورد سری 7 دیزلی BMW ، کمال سپاس و تشکر را دارم..
امیدوارم که همواره در این زمینه موفق باشید.
من هم بخاطر علاقه به صنعت اتومبیل و خصوصا صنعت اتومبیل بسیار پیشرفته آلمان،
اخبار دنیای اتومبیل را دنبال میکنم.در اینجا از همگی دوستانی که در این زمینه مطالب مفید علمی را در وب سایت قرار می دهند سپاسگذارم.
موفقیت روزافزون همه شما دوستان گرامی آرزوی ماست.
شاهرخ صراحی طلب ، کارشناس کامپیوتر
1394/10/12
حسین
۱۲ دی ۱۳۹۴درود.
تشکر میکنم از همه دوستان عزیز و بزرگوار که منو مورد لطف خودشون قرار دادن، خوشحالم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت.
همینطور تشکر ویژه میکنم از سردبیر محترم سایت که همیشه لطفشون شامل حال بنده بوده.
MeHDi
۱۵ دی ۱۳۹۴ینی فقط ریموتش میارزه به کل سایپا و ایرانخودرو
omid
۱۷ دی ۱۳۹۴یعنی وسطای متن که رسید دیگه داشت حالم بد میشد از این همه تکنولوژی، واقعا ترکونده بی ام و ! دست نادر فقیه زاده هم درد نکنه. انتخاب مطلب و ترجمه هم خیلی خوب بود. ممنون از آقای رحمانی.