بهتازگی بامو پیشرانهٔ ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری دیزلی خود را به چهار توربوشارژر مجهز کرده است که موجب شده قدرت آن به ۴۰۰ اسب بخار و گشتاورش به ۷۶۰ نیوتن متر افزایشیافته و قویترین موتور ۶ سیلندر دیزلی جهان لقب گیرد. بیش از ۴۵۰ نیوتن متر از گشتاور این موتور فقط در دور موتور ۱۰۰۰ rpm در دسترس قرار میگیرد درحالیکه تمامی ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور آن در محدودۀ ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ rpm ارائه میشود. این پیشرانه برای اولین بار بر روی مدلهای Xdrive 750d و 750Ld Xdrive نصبشده است.
نسخهٔ قدیمی این موتور ۳ لیتری که هنوز در مدلهای M550 و X5 M50d استفاده میشود، مجهز به سه توربوشارژر است و ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نسخه دارای دو توربوشارژر کمفشار کوچک بهعلاوهٔ یک توربوشارژر کمفشار بزرگ است درحالیکه نسخهٔ جدید مجهز به چهار توربوشارژر کمفشار کوچکشده است. به گفتهٔ سازنده بهکارگیری توربوشارژرهای کوچک موجب عملکرد بهتر آنها در دور موتور پایین شده و درنتیجه تأخیر توربو از بین رفته و موتور پاسخ فوقالعاده سریعی به فشردن پدال گاز نشان میدهد.
این باموهای جدید نهتنها سریعتر و ۵ درصد قویتر از گذشته هستند بلکه مصرف سوخت کمتری به میزان ۱۱ درصد نیز داشته و دیاکسید کربن کمتری تولید میکنند بهگونهای که بهصورت ترکیبی بین ۵.۷ تا ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر گازوئیل مصرف کرده و بین ۱۴۹ تا ۱۵۴ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید میکنند (بسته مدل خودرو و نوع لاستیکها). مدلهای جدید Xdrive 750d و 750Ld Xdrive در ایالاتمتحده عرضه نخواهند شد اما فروش آنها از تیرماه امسال در اروپا آغاز میشود.
منبع: carscoops
mehran911
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵درود بر بهترین پیشرانه ساز جهان BMW
احمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵دقیقا با نظرت موافقم
بی ام و بدون شک بهترین موتور ساز تاریخ خودروسازی دنیاست و همیشه بی رقیب بوده و خواهد بود
در عرصه فروش خودرو های لوکس در دنیا هم الان سالهاست در رده اول هست
بی ام و یکدونست
پارسا فرهيخته
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵تو امریکا مگه بنز اول نبود؟ راستی بنز و فولکس و پورشه کشکن؟ ب ام و رو خیلی دوست دارم ولی یه چیزی میگین ادم شاخ در میاره
کیان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵متاسفانه طرفدارای افراطی بنز فقط اصرار دارن تو هرچی بگن بنز اول
حالا درست و غلط مهم نیس
!!!
حسين
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. دوستان دعوا نکنید. ب ام و الان در امریکا از نظر فروش پشت سر بنز قرار گرفته. امسال اگه اشتباه نکنم 2 ماه هم لکسس اول شد. اما توی آمار سالانه امریکا بنز اوله و ب ام و دوم. اما در بازار جهانی همچنان ب ام و اوله و بنز پشت سرش. اما اما اما … طرفدارای ب ام و آماده باشن چون احتمالا امسال ب ام و دیگه از نظر فروش اول نمیشه. بنز اکثر مدلهاشو جدید کرده و با یه برنامه ریزی بلند مدت و تغییراتی که توی سبک طراحیش ایجاد کرده داره فروشش رو به شدت افزایش میده. خود مدیر فروش ب ام و هم در این باره گفته: «تعداد مهم نیست، مهم سوده» و این میتونه به این معنی باشه که ما داریم آماده میشیم که رتبه اول رو بعد از چند سال تقدیم رقیب کنیم. البته نا امید نشین، به قول خود ب ام و: «آینده هیجان انگیزی در راهه» …
از نظر تولید موتور هم ب ام و با اختلاف خیلی زیاد (از نظر تعداد رتبه اولی در موتورهای سال) از بقیه جلوتره و این موتور هم احتمالا جایزه میبره امسال
مخلص همه
حسين
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ببخشید دوباره کامنت میذارم. یه چیز دیگه هم یادم اومد که بگم. با اینکه توی امریکا فروش ب ام و کمتر شده (که بیشترش هم به خاطر قدیمی شدن محصولاتشه) اما توی آمار جهانی هر ماه رشد فروش داشته. و یه نکته دیگه اینکه مدل X3 با اینکه از سال 2011 داره تولید میشه اما هنوز هم جزء پرفروشترین های ب ام و هستش
احمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵میخواستم جواب دوستان رو بدم که شما زحمت کشیدید و کامل جواب دادید
پیش بینی که اکثر خودرونویس های خارجی دارن اینه که تا 3 سال اینده برای 1 مدت طولانی لکسوس دوباره به صدر جدول فروش لوکس ساز ها میاد از نظر امار فروش در امریکا
دوستانی که حافظه بهتری دارن و اطلاعات بالاتر میدونند که لکسوس قبل سونامی برای تقریبا 10 سال متوالی پرفروشترین لوکس ساز بازار امریکا بود
در بازار های بین المللی سلطان بلامنازع بی ام و هست که محبوب قلبهاست
پارسا فرهيخته
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون دوست عزیز۰ منم منظورم همین بود خوب۰ فک کنم این کوارتر اخر بنز جلو افتاده۰اگه به پیام اولی توجه کنین اسم ماشینای دیگه رو هم اوردم ولی نمی دونم چرا دوستان جبهه گیری کردن۰اصلا هم ادم متعصبی نیستم ۰مثلا علاوه بر بنز،ب ام و و ائودی و مزدا و نیسان و چند مدل از لکسوس و۰۰۰ رو هم دوست دارم
mohsen
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵«تعداد مهم نیست، مهم سوده» جمله ای که هیچ مدیر صنعتی ایران نمیفهمد
امير علي بيوك
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خوب دیگه bmwاست
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵عجب نیم رخ توپی
سامان اذری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی وقت بود براتون عکس نگذاشته بودم
اینو ببینید
سه خودرو از سه کشور و سه دنیای متفاوت
http://uupload.ir/files/dsvj_13257057_1052553358123529_662301135_n.jpg
MohammadreZa
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵البته یه چیری بگم که متاسفانه تو ایران بنز خیلی طرفدار داره البته بد نیستا و فک کنم فقط ما هستیم که ماشین رو فقط و فقط البته بعضی ها برا برند میخرن و خیلی سریع میرن سراغ بنز چون بنزه (این موضوع کاملا واضحه)
mohsen
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ایرانی چی کار کنه؟ جگوار بخره؟کو فروشندش؟ کو خدمات؟ ولوو؟ کو باز خدمات خوب و قیمت مناسب؟ الفارومِئو بخره؟ باز کو؟ بی ام وه که پرشیا خودرو تا حدی ساپورت میکنه که اونم وارد کننده ای بیش نیست! باز رحمت به ستاره ایران
خدایی انصاف نیست مدل های اینا با این که مدل ضعیفی هستن بخاطر حجم موتور پایین ولی انصافا خیلی توپن پشتش یه کلمه مینویسه 520 یا E200 جلوش باید تعظیم کرد درست قیمتشون نا انصافیه ولی خوب ازرا که شد 200 میلیون یا چانگ چونگ چینگ شد 70 80 میلیون حق داره اون قیمت باشه یه عمره داره ماشین میزنه همون بنزی که شما میگی میخرن چون بنزه یه عمر پاش خیلیا زحمت کشیدن شده بنز انگار داری میگی ایفون و میخرن چون ایفونه باید سامسونگ بخرن این حرفا چیه اینا یه شبه نشدن برند روش مخ گذاشتن ایران نیس که طرف شب میخوابه صب میبینی میلیاردره چی شد؟ اهن زد بالا انبارا پره اهن
شما لیست میلاردر های دنیارو ببین لردو اینارو ول کن (حالا اونام تو تجارتشون با تجار چینی وارد کن ما فرق دارن)خیلیاشون کسایین که زحمت کشیده تو راهی که رفته استیو جابز بیل گیتس ایلان ماسک یه شب انبار اهنشون نزده بالا
مهدی م
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من که نفهمیدم چی گفتی. عصبانی بود جمله بندی ت ضعیف بود. چند تا نقطه میذاشتی بد نبود بهتر بفهمیم
mohsen
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اوووووووووووووووووووووووووووووففف الان شد شهر اولین ها
کاوه
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵موتور مکلارنf1 رو هم بی ام و ساخته
great britain
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵آره کاوه فقط ساخت.
طراحی و مهندسیش ماله مکلارن بود.
بی ام و تو اون زمان خوابه یه همچین انجینی هم نمیدید.(هرچند الان هم نمیبینه!!!)
خسته شده
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵بازم وکیل مدافع انگلیسی ها اینجا پیداش شد خب واسه چی مک لارن داد ب ام و بسازه(گرچه طراحی و مهندسیش هم برای بام و بود و طراحی ساخت) طرف فکر میکنه با یه حرف شاهکاره هنری به خرج داده حتما تکنولوژیش و قدرتشو داشت که چنین موتوری ساخت پس بهتر از اونم میتونه و میتونست بسازه این انگلیسی ها هستن که هیچوقت نتونستن و نمیتونن ماشین سازی داشته باشن و حتی فرانسه هم ازشون بهتر کار کرده و داره ادامه میده یه ب ام و میرزه به تموم برندهای انگلیسی و انجینشو تویه رویاها هم نمیتونن انگلیسی ها ببین وقتی گفته میشه برترین موتورهای اتومبیل دنیارو میزنه یعنی قدرت یه شرکت و برند
شایان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا جالبه موتور رو بهینه میکنن یعنی بازدهی موتور رو میبرن بالا خروجی بیشتر میشه اما از اون طرف مصرف سوخت رو کاهش میدن ،واقعا علم و صنعت یعنی این
احمد باقری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵چقدر بعضی دوستان با قاطعیت کامل میگن که بهترین خودروساز جهان هست و …
البته خودروسازی بسیار قدری هست، ولی اینکه بهترین موتور ساز و … باشه، جای تامل داره
mehran911
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵یک توصیه برادرانه
هر وقت خواستی تو این سایت و هر جای دیگه نظر بدی و یا اینکه نظر کسی و تکذیب کنی حتما قبلش یکم تحقیق کن
اگه شما بجای سعی و ممارست در افزایش تعداد دیدگاه به افزایش دانش فنی و سطح کیفی دیدگاهات فکر می کردی
ویا حداقل بجای نوشتن این دیدگاه حداقل یک نگاه کوچولو اونم به ویکی پدیا میکردی می فهمیدی که BMW بهترین تولید کننده پیشرانه در دنیاست
mohsen
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵جایزه گرفتن بی ام وه تو موتور مثل اینکه بگی خوب بارسلون حتما یه جام میگیره هر سال
mohsen
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اعدادو ارقام و میبینه ادم چشا سیاهی میره
ارش
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵سلامدوستان گلم ببخشید دوباره سوال میکنم واسه ۵۲۸ از چه فیلتر. هوایی بهتر. استفاده بسه ایاk&n ok هست? و روغن موتور. لیکو مولی ۵ -۴۰ چطور. راستی واسه سرویس ۵۰ چه کارای باید. بکنم یک سوال کوچولو. لاستیک run flat چی خوب رینگ۱۸
Hamid
۲۵ مهر ۱۴۰۰سلام روی ماشین ۵۱۸ قدیمی کدوم مدل موتور دیزل جواب میده و میشه انداخت گشتاور بالا میخوام
مرسی