همه میدانیم که این روزها کوپهها و کانورتیبلها دیگر مثل گذشته فروش ندارند و بنابراین انتشار شایعاتی در مورد خداحافظی با بامو سری ۸ نباید عجیب باشد. البته طبق این گزارش جدید که بهتازگی منتشر شده، بامو برنامهٔ تولید نسل بعدی سری ۸ را با کد G77 دارد اما این خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود. همچنین به گزارش بامو بلاگ به نقل از منابع ناشناس اما معتبر، برخلاف سری ۸ کنونی که در سه نسخهٔ کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه ارائه میشود، نسل بعدی این خودرو صرفاً بهصورت گرن کوپه یعنی کوپهٔ چهاردر تولید خواهد شد.
نسل آیندهٔ سری ۸ در سال ۲۰۲۶ روی خط تولید خواهد رفت و روی همان پلتفرم CLAR ساخته خواهد شد یعنی پلتفرمی که در سری ۷ و i7 جدید و همینطور نسل کنونی سری ۸ به کار رفته است. البته احتمال استفاده از پلتفرم الکتریکی جدید بامو بنام Neue Klasse که قرار است در سال ۲۰۲۵ معرفی شود هم در سری ۸ بعدی وجود خواهد داشت اما به اعتقاد بامو بلاگ، پلتفرم CLAR انعطافپذیری بیشتری برای پیشرانههای مختلف به باواریاییها میدهد و در صورت تغییر لحظه آخری تقاضای بازار، امکان ارائهٔ موتورهای بنزینی را فراهم خواهد کرد.
سری ۸ یکی از مناسبترین محصولات بامو برای الکتریکی شدن محسوب میشود زیرا این خودرو قیمت بالایی دارد و با اینکه در حال حاضر خودروهای برقی گرانتر از همتایان درونسوز خود هستند اما این اختلاف قیمت ممکن است برای سری ۸ چندان زیاد نباشد. بهعنوانمثال، مرسدس بنز S کلاس و EQS را در نظر بگیرید که هردو بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند اما قیمت پایهٔ EQS در ایالاتمتحده حدود ۹ هزار دلار ارزانتر از پرچمدار بنزینی اشتوتگارتیها است. علاوه بر این، خودروی بزرگی مثل سری ۸ در مقایسه با مدلهای کوچکتری همچون سری ۳، از وزن بیشتر قطعات الکتریکی چندان لطمه نخواهد دید.
البته همهٔ اینها فعلاً در حد شایعه هستند اما اگر به واقعیت بدل شوند، نسل بعدی سری ۸ به رقیبی برای پورشه تایکان و آئودی E-Tronn GT تبدیل خواهد شد.
SRT
۱۶ مهر ۱۴۰۱هیچ وقت فلسفه سری هشت رو درک نکردم
نه قوی ترینه نه سریع ترین نه لوکس ترین
دقیقا نقشش تو محصولات بی ام و چیه کسی میدونه راهنمایی کنه
AMANTE
۱۶ مهر ۱۴۰۱وظیفه اش GT بودن هست، یک ماشین پرقدرت با فضای کافی برای سرنشینان و وسایل در کنار سواری خوب.
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱ببین داداشم
قصد توهین ندارم و همه قرار نیست همه چیز رو درک کنن
این بی ام و سری ۸
که در کلاس خودرو های کوپه سایز بزرگ هستش که اولین بار در سال ۱۹۸۹ عرضه شد
و یک جورایی می شه گفت نسخه کوپه ی بی ام و سری ۷ بود
چون این کوپه هم امکانات فنی بالایی داشت و هم لوکس بود و خودرویی جداب
چون به نظرم در طراحی های پسرفت کرده الان بی ام و بعد از بی ام و ام ۵ سی اس بهترین طراحی رو داره
کرگدن باواریا
۱۶ مهر ۱۴۰۱“همه قرار نیست همه چیز رو درک کنن”
بنآزم به این جملت :)
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱خواهش می کنم داداش کرگدن باواریا❤😂
کرگدن باواریا
۱۶ مهر ۱۴۰۱رقابت با فستبک های آلمانی
رقبا:
Audi a7
Porsche panamera
Benz sls 500
سری ۸ همون سری ۶۳۰i قدیم بود به خاطر سیآسَت جدید bmw تبدیلش کرده به سری ۸ ؛ مدل قبلیش هم نقش یه واگن لوکس رو ایفا میکنه
DNA
۱۶ مهر ۱۴۰۱و خدا بیامرز عشقم S63 coupe 😔
2311
۱۶ مهر ۱۴۰۱اس ال اس 500 چیه باز؟
بخدا یکم مطالعه مشکلی براتون نخواهد داشت
رقیبش ای ام جی جی تی 4 در هست
Reza Waffen SS
۱۶ مهر ۱۴۰۱چیزی به اسم Benz sls 500 نداریم
SLS کلا ۳ نسخه بیشتر نداشت یکی نسخه پایه، دومی نسخه GT و سومی بلک سریز . واسه حسن ختامش هم نسخه فاینال ادیشن GT رو معرفی کردن
محمدرضا مرشدلو
۱۶ مهر ۱۴۰۱Cls منظورش بوده
MC20
۱۶ مهر ۱۴۰۱SRT عزیز : گرون ترین …
Radmehr
۱۶ مهر ۱۴۰۱چیمیگی تنها امید کل دنیا ب بی ام و یکی سری 8 ه و یکی هم سری 5
که البته دیگه نیست…
بعدم جی تی بودن رو که دیگه طیر سوال نبر
net
۱۶ مهر ۱۴۰۱SRT
جوابت دادم در کامنت پایین اسپرت کوپه
Reza Waffen SS
۱۶ مهر ۱۴۰۱خوبان همه رفتند افسوس
امیرحسین
۱۶ مهر ۱۴۰۱بی ام و فقط سری ۳
AMANTE
۱۶ مهر ۱۴۰۱من که دیگه عادت کردم، همه ی درون سوز ها در یک یا دو دهه آینده حذف میشن و جاشون رو به الکتریکی ها میدن.
مثل گذشته که اسب و کالسکه بود و بعد جاشون رو به ماشین های درون سوز داد.
ولی حیف که نتونستم حتی یک دونه ماشین درست و درمون درون سوز بخرم و لذت ببرم.
کرگدن باواریا
۱۶ مهر ۱۴۰۱یه خبر بد دیگه……….!
ما که دستمون کوتاهه
ولی امیدوارم ۱۰ سال دیگه کارکردش نصیبم شه یکی از آرزوهام اینه قبل اینکه همه برن تو خط برقی یه بنزینی سری ۸ یا x6 سوارشم.. “تو خوشبینانهترین حالت!”
Royal Driver UK 70
۱۶ مهر ۱۴۰۱مر دشورتو ببرن مدیرعامل بی ام و. هی یک برقی اشغا ل میاری جایگزین ماشینای خوب میکنی. خو لا مص با کشوره ل عنتیت کی آلودگی هوا پیدا کرده که میاین همه چیزو برقی میکنید. کله اروپا فاز برقی گرفتش. همش اخبار ناراحت کننده و منفی توی تلویزیون میبینیم اینم روش.
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱حالا جای سری ۸ حداقل بایذ سه برقی بیارن که کم کم تو صفر تا صد زیر ۲ باشه نه اینکه مویی از ام ۸ سریعتر باشه
فرشاد
۱۶ مهر ۱۴۰۱توی مهندسی اصلی هست که هرچقدر سیستم ساده تر باشه بهتره. موتورهای درون سوز سیستم خیلی پیچیده ای دارند و دیر یا زود باید از دور خارج بشوند.
phonix
۱۷ مهر ۱۴۰۱جالبه المانی تا الان به این اصل اعتقاد نداشتن و دارن بهش عمل میکنن
تویوتا که کل عمرش این اصل رو پیشبرده داره جون میکنه ماشین های هیدروژنی بشن نه برقی
هعی روزگار البته این دو بزرگوار دارن رو هیدروژن کارمیکنن
net
۱۶ مهر ۱۴۰۱سری ۸ بی ام و در دسته اسپرت کوپه هست مثل هیوندای جنسیس کوپه و موستانگ و کامارو و جگوار اف تایپ و استون مارتین وان۷۷ و پورشه ۹۱۱
net
۱۶ مهر ۱۴۰۱زیباترین جلوپنجره و چراغ جلو در بین ماشینهای بی ام و همین جلوپنجره کوچک و چراغ باریک جلو سری ۸ هست.اگر سری ۸ چهار درب سدان صندوق عقبش کشیده تر بود خیلی طرفدار پیدا میکرد و زیباتر میشد.سری ۸ اگر چراغ عقب کاملا قرمز زرشکی بود و خط سفید داخلش نبود و به جای اگزوز مستطیلی دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست بود خیلی قشنگتر میشد
وحید اسماعیل نسب
۱۶ مهر ۱۴۰۱نه دیگه عشق منو از رده خارج نکن . عجب روزگار بدیه . حداقل اکه برقی میکنی قیافش و خراب نکن مثل اون سری ۷
4wheeled
۱۶ مهر ۱۴۰۱چقدر بد واقعا
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱خداحافظ عشق🥲
net
۱۶ مهر ۱۴۰۱بی ام و سری ۸ روباز در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست
...
۱۶ مهر ۱۴۰۱خوشم باشه دیگه ؛ اینم میخوان به باد فنا بدن!
.
.
.
.
لیاقت مدیرای *** ** BMW همون برقی های ****ه!🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
همایون
۱۶ مهر ۱۴۰۱نمای بغل و عقب مدل گرن کوپه چقدر زیباست واقعا باید گفت چقدر نازه😉
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۷ مهر ۱۴۰۱چقدر زود رفت انگار همین دیروز رونمایی شد
پدرام
۱۷ مهر ۱۴۰۱قشنگ دارن تیشه می زنن به ریشه هر چی ب ام و جذاب هست یکی از زیباترین ب ام و های جدید بود خیلی وقت هم نیست معرفی شده حیفه بذارنش کنار حداقل با همین فیس نسخه الکتریکی شو بسازن