آلپینا B5 GT محصولی تولید محدود با قیمت پایهٔ ۱۴۵,۵۰۰ یورو است که شتاب ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دارد.
آلپینا بهعنوان تیونر رسمی بامو، مدل جدید و تولید محدودی بنام B5 GT را معرفی کرده است. این خودرو که در دو نسخهٔ سدان و استیشن ارائه میشود، قویترین پیشرانهٔ تاریخ آلپینا را در سینه دارد. زیر کاپوت B5 GT همان نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو قرار گرفته که خروجی آن با تقویت آلپینا به ۶۳۴ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. آلپینا با بهروزرسانی نرمافزار و افزایش بوست توربو به همراه بهبود قسمت ورودی ایرباکس، خروجی این موتور را ۱۳ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر نسبت به B5 معمولی افزایش داده است.
B5 GT در نسخهٔ سدان در کمتر از ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالیکه نسخهٔ استیشن برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت است. نیروی بیشتر موتور توسط نسخهٔ بروز شدهٔ گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک منتقل میشود و وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ ترمزهای برمبوی چهار پیستونه با دیسکهای ۱۵.۵ اینچی در جلو و ۱۵.۷ اینچی در عقب است.
محصول جدید آلپینا در بیرون روی رینگهای ۲۰ اینچی با طراحی کلاسیک ۲۰ پره قرار گرفته که صرفاً با رنگ ویژهای بنام «مارون ولچیانو» ارائه میشوند. از پایین سپر عقب نیز چهار سر اگزوز بیرون زده که با نیترید تیتانیوم پوشیده شدهاند. B5 GT بهصورت استاندارد با رنگهای اصلی آلپینا یعنی سبز و آبی ارائه خواهد شد ولی شش رنگ اختصاصی سفارشی مثل قرمز ایمولا هم برای آن در نظر گرفته شده است. در داخل، چرم ناپا بهصورت استاندارد ارائه میشود اما چرم مرینو به همراه آپشنهای تزئینی متعدد مثل تریم چوبی هم قابل سفارش خواهد بود.
برای این ماشین همچنین امکان سفارش صندلیهای اسپرت با حمایت بیشتر از بدن هم وجود دارد که با تودوزی سفارشی چرم و آلکانترای مشکی و آبی و نوشتهٔ ALPINA ارائه میشود. آلپینا B5 GT هماکنون قابل خریداری است و تحویل آن در جولای آغاز میشود. قیمت این خودرو در آلمان در نسخهٔ سدان از ۱۴۵,۵۰۰ یورو و در نسخهٔ استیشن از ۱۴۸,۵۰۰ یورو آغاز میشود.
TESLA
۴ بهمن ۱۴۰۱اینجا گفته ۳/۴ شما مطمئن باشید تو واقعیت حدود ۳ ( یا حداکثر ۳/۲ ) میزنه ، کلا ژرمن ها عادت دارند که مشخصاتشون رو محتاطانه اعلام کنن
Reza Waffen SS
۴ بهمن ۱۴۰۱دقیقا موافقم 👍
TESLA
۴ بهمن ۱۴۰۱این و cs گرون ترین سری ۵ های تاریخ هستن که حساب یورو ۴۸ هزاری میشن ۷ میلیارد ، واقعا درک نمیکنم تو ایران چطوری مدل ۴ سیلندر ( یعنی ارزون ترین سری ۵ های دنیا ) مال ۵ سال پیش رو میدن ۱۱ میلیارد تومان 🤦♂️😒😒😒😒😒
TESLA
۴ بهمن ۱۴۰۱باشه تو راست میگی 🤫🤫🤫🤫🤫
مجتبی .
۴ بهمن ۱۴۰۱ماکان ببین و لذت ببر رفیق
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۱۲۰ تا دیس؟!؟! یک عشق بی ام و خاص رو شادباش بگی دیس داره؟!؟! میدونین کاربر ماکان کیه؟؟
یاس ی
۵ بهمن ۱۴۰۱سو تفاهم شده، این بیست نفر فکر کردن منظور شما پورشه ماکان هستش. فکر کردن زیر پست بی ام اومدین از پورشه ماکان تعریف کردین.
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۱😄👍
کرگدن باواریا
۵ بهمن ۱۴۰۱آخه ماکان کراساوور هست چه ربطی به سوپر سدان M5 داره …
لااقل میگفتی تایکان s چیزی
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۱عزیزم (ماکان رفیق) به نظرت ماشینه؟؟ قدیمیا میشناسنش عاشق بی ام و هستش وفقط بهترینهاش وسوسش میکنه کامنت بده
ماکان
۵ بهمن ۱۴۰۱سلام . ممنون . لطف دارید .
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۴ بهمن ۱۴۰۱تحقیق کردم آلپینا دقیقا بر عکس بی ام و خودرو هاش بسیار با دوام هست
تنها بی ام و های با ناموسی که ساخته شده همین ماشینای با دوام الپینا هست
کرگدن باواریا
۵ بهمن ۱۴۰۱آلپینا کارش تیون کردنه خودرو نمیسازه !
❤BMW❤
۴ بهمن ۱۴۰۱وای خدا
بمولا قلبم
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/01/bmw-alpina-b5-gt-2023-15.jpg
زبونم بند اومده
خیلی نابه
فقط ،
عشق است بیامو …
ARMAN سابق
۴ بهمن ۱۴۰۱ایول خیلی حال کردم
Royal Driver
۵ بهمن ۱۴۰۱خیلی توپه، مشخصات فنی هم خیلی خوبه
هادی
۶ بهمن ۱۴۰۱چقدر جذاب