بی ام و

ادغام رسمی آلپینا با بی ام و

بی ام و سرانجام تیونر قدیمی این برند را تصاحب خواهد کرد. این شرکت‌ها هیچ جزئیات مالی از این معامله را فاش نکرده‌اند و همچنین باید بدانیم که این توافق نیاز به دریافت تأییدیه ضد انحصار دارد.

به‌عنوان بخشی از این قرارداد، آلپینا ساخت نسخه‌های اصلاح‌شده محصولات بی‌ام‌و را تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داد. با این حال این شرکت‌ها دقیقاً نگفته‌اند که بعد از این تاریخ چه اتفاقی برای آلپینا خواهد افتاد. اما می‌دانیم که این تیونر، تولید خودرو در تأسیسات Buchloe را متوقف خواهد کرد.

البته خدمات، تولید قطعات و لوازم جانبی برای محصولات فعلی و قدیمی همچنان در تأسیسات Buchloe باقی خواهد ماند.

آلپینا همچنین شروع به ارائه بازسازی مدل‌های کلاسیک خود خواهد کرد. این موضوع شامل تولید و توزیع قطعات و لوازم خودروهای قدیمی و کلاسیک و لوازم جانبی آن‌ها می‌شود.

در اعلامیه بی‌ام‌و اشاره شده که افزایش مقررات آلایندگی و سیستم‌های ایمنی راننده کار را برای شرکت‌های تولیدی کوچک چون آلپینا به طور فزاینده‌ای سخت‌تر کرده است. این ادغام به آلپینا اجازه می‌دهد تا در بازار باقی بماند. این ادغام ما را به یاد ادغام بسیار موفق AMG در مرسدس می‌اندازد و می‌تواند همان رویکرد و نتیجه را نیز به همراه داشته باشد.

برای بیش از ۵۰ سال، آلپینا نشان داده که چگونه می‌توان از طریق توجه به جزئیات دقیق، ماشین‌هایی با کیفیت بالا ارائه کند که قلب رانندگان را تسخیر کند. این شرکت در سال ۱۹۶۵ با تمرکز بر تیونینگ و مدل‌های مسابقه‌ای BMW شروع به کار کرد. در نهایت آنها مدل‌های بی‌ام‌و را از خودروساز دریافت و با اصلاح به‌عنوان یک وسیله نقلیه کامل با برند خود به فروش می‌رساندند. تعدادی از این خودروها مثل Z8 آلپینا و B7 به ایالات‌متحده نیز وارد شدند. در سال ۲۰۲۱ آلپینا بیش از ۲۰۰۰ دستگاه خودرو تولید کرد که این سال را به‌عنوان موفق‌ترین سال تاریخ این شرکت مطرح می‌کند.

تصاویر جاسوسی هم نشان می‌دهند که آلپینا در حال کار روی نسخه‌های تازه‌ای از B3 و XB7 خود است و همچنین B8 گرن کوپه نیز با گزینه‌های سفارشی گسترده معرفی شده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1448 ديدگاه)

    متن : این توافق نیاز به تابیده ضد انحصار دارد

    مقایسه شود با انحصار در ایران اینه تفاوت کشور های جهان اول و سوم

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. King Godzilla

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      ما دو جهان بیشتر نداریم اخرت و دنیا😂😂

      به دور از شوخی راست گفتی ارزش لایک داره

      موافقم 20
      مخالفم 14
      1. مردیم از خوشی

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1448 ديدگاه)

        🙏

        موافقم 12
  2. امیرحسین

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از مترجم این مقاله.
    آخر بند ۴ نوشتین که:”این ادغام ما را به یاد ادغام بسیار موفق AMG در مرسدس می‌اندازد و می‌تواند همان رویکرد و نتیجه را نیز به همراه داشته باشد.”
    خب مرسدس اون موقع برندی مثل ا م گ نداشت یعنی هیچ بازوی پرفومنسی نداشت ولی بی ام و که ام اسپرتو که داره نیاز به آلپینا نیست که در مقاله آمده:”و می تواند همان رویکرد و نتیجه را داشته باشد.”!

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      راستش باهات موافقم چون بی ام و خودش ماشین هاش اندازه کافی لوکس هستند و اینکه بازو پرفورمنس هم داره ام پاور حالا اینکه چه سیاستی دارن برای آلپینا رو نمیدونم.
      همیشه هم یک سری نخاله هستن کامنت میدن یعنی شما از مدیر های بی ام و بیشتر میدونید در جواب این دوستان بگم آره ما از مدیر های بی ام و بیشتر میدونیم

      موافقم 8
      مخالفم 25
      1. Kf

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (524 ديدگاه)

        شما ک از مدیران بیمر بیشتر میدونی اونوقت نمیدونی واسع الپینا چ سیاستی میخوان اجرا کنن؟!
        سادست مایباخ

        موافقم 19
        مخالفم 2
        1. کیانوش

          ۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (826 ديدگاه)

          چند سال نوری فاصله هست بین برند مایباخ و الپینا
          بعید میدونم برنامه خاصی داشته باشه واسه الپینا
          الپینا خیلی این اواخر واسه سری ام مشکل ایجاد کرده بود

    2. من⁦^_^⁩

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      بهتر بود به انتقال احتمالی برابوس اشاره میکرد
      از همه لحاظ شبیه ترن

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. R@m!n

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    AMG هیچ ربطی به آلپینا نداره. حس می کنم این حرفشون بیشتر تیکه به مرسدس بود که تو پرفورمنس ضعیف تر ظاهر شدن رفتن به سمت تجمل تا پرفورمنس.

    موافقم 7
    مخالفم 21
    1. کیانوش

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      اره ای ام جی ضعیف ظاهر شده ولی یک دهه اس که پادشاه فرمول وان هستش ای ام جی تو خدروهای جاده ای هم جی تی بلک سریزش مچ پورشه جی تی 2 ار اس رو خابوند ولی باز به نظر تو ای ام جی ضعیف ظاهر شده با ی انجین دولیتری همین الان هاچ بکش چهارصد اسب بخار قدرت داره و ی انجین چهار لیتریش هفتصد و سی اسب بخار لامصب منظورت از ضعیف چیه دقیقا اینکه خودروهای جاده ای با برند ای ام جی در کنار اسپورت تر بودنشون نسبت به نسخه های عادی لوگس تر هم میشن که دلیل بر ضعفشون نیست

    2. کیانوش

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      هم ای ام جی از نظر فروش و اعتبار از سری ام بهتر عمل کرده و هم برابوس از نظر فروش و اعتبار برند از الپینا سر تر بوده نمیدونم رو چه حسابی اومدی الپینا رو با ای ام جی مقایسه کردی الپینا تو بهترین سالش دوهزار خودرو فروخته حتی کم تر از جی کلاس های ای ام جی دیگه سدان ها و کوپه های ای ام جی بماند

  4. shirko

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    محصولات الپینا نه زیاد زیبا هستن نه زیاد پرفورمنس !!

    موافقم 10
    مخالفم 21
    1. کوبیده

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      ادعای عملکرد اسپورت ندارند اما اغلب مچ محصولات ام پاور را خوابوندن
      نکته مهمتر این است ک محصولات الپینا برعکس بی ام و و اقمارشش قابلیت اطمینان بالایی دارند

      موافقم 6
      مخالفم 16
      1. 8797

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (185 ديدگاه)

        اغلب؟
        من طرفدار همه آلمانی ها هستم
        ولی حرفت یکم غیرمنطقی هست

    2. Navid_A.J

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      مقایسه کن با کارهایی که منصوری ارائه میده. شما میتونی روی اون حساب کنی. من که عاشق آلپینام.

  5. مهردادکمال

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    امیدوارم این رینگ و آرم جذابش باقی بمونه

  6. کیانوش

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    رقیب سری ام شده بود واسه همین خرید تا نابودش کنه جوری که بوش میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا