سوخت های مصنوعی چه نوع سوختی هستند؟ این نوع سوختها که با نام الکترو فیول نیز شناخته میشوند نوعی منبع سوخت مشتق از هیدروژن به شمار می روند که از طریق فرایندی با منابع انرژی تجدید پذیر همچون باد و خورشید به دست میآیند. از این سوختها به عنوان ناجی احتمالی پیشرانههای درونسوز نام برده میشوند زیرا سوخت کربن خنثی میتواند جایگزینی برای خودروهای الکتریکیای باشد که این روزها همه خبرها را به خود اختصاص دادهاند.
نایبرئیس بخش تحقیق و توسعه تکنولوژیهای جدید بیامو معتقد است تحقیقات بیشتر در زمینه سوخت های مصنوعی باید صورت گیرد. پیتر لنرت میگوید این خودروساز باید از تکنولوژیهای جدید استقبال کند و این موضوع شامل سرمایهگذاری در سوخت های مصنوعی نیز هست. البته او درعینحال واقعبین بوده و میگوید این تکنولوژی باید بهصورت مفصل تحلیل شود تا از صرفه اقتصادی کافی برای تضمین نقش مهم خود در تأمین انرژی پایدار اطمینان حاصل شود.
شایان ذکر است برخی سوخت های مصنوعی از نظر تئوری کربن خنثی هستند زیرا دیاکسید کربن در زمان تولید این سوختها استفاده شده و در زمان احتراق پیشرانه تولید میشود. به این ترتیب میزان خالص کربن موجود مشابه قبل خواهد بود. بیامو میگوید این سوختها میتوانند نقش مهمی داشته باشند. مدیر این برند میافزاید:
من فکر میکنم بررسی فرصتهای متفاوت همیشه خوب بوده است. ما در پیشرانههای درونسوز سرمایهگذاری میکنیم زیرا شاید شانس زنده ماندن در آینده را داشته باشند
نکته جالب اینکه لنرت میگوید خودروهای الکتریکی برای شهرها گزینه منطقیتری خواهند بود. در واقع سخنان او اشارهای غیرمستقیم به این موضوع است که سوخت های مصنوعی میتوانند برای سفرهای طولانیتر مورد استفاده قرار گیرند. این مدیر ارشد بیامو اظهار داشته سوخت های موردبحث فقط باید با سوخت سبز تولید شوند و شاید به همراه هیدروژن گزینهای جایگزین برای خودروهای الکتریکی باشند. او خاطرنشان میسازد:
سرمایهگذاری در سوخت های مصنوعی قطعاً ارزشش را دارد اما باید به توازن کنونی انرژیهای گوناگون نیز توجه کنیم
بیامو گزینههای گوناگونی را مدنظر دارد. میخواهد تا پایان دهه جاری میلادی یک خودروی هیدروژنی قابلاعتنا را نیز تولید کند. لنرت میگوید توانایی سوختگیری سریع خودروهای هیدروژنی یک مزیت واقعی نسبت به خودروهای الکتریکی است و این خودروها گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی خواهند بود.
قاطر فروش
۲۸ آبان ۱۴۰۱یه خبر بود پورشه گفته بود نمیشه بی ام و میگه میشه
بنز و بیمر تو الکتریکی ها بد دارن گند میزنن
Just toyota
۲۸ آبان ۱۴۰۱دارن گند میزنن 😳😳 !!! دوست عزیز الان یکی از پرچمداران دنیا الکتریکی ها مرسدس هست داره هر روز یه مدل جدید از خانواده eq رو معرفی میکنه و مدیر عامل دایملر گفته که مرسدس تا ۲۰۳۰ برندی تمام الکتریکی میشه از اونور هم بیمر داره نسخه الکتریکی همه مدل های درونسوزش رو معرفی میکنه ( ix3 , i4 , i7 و …. ) ، در مورد این سوخت های مصنوعی درسته بیمر تمایل داره که به جای اینکه همه محصولاتش رو برقی کنه درونسوز های اینچنینی هم نگه داره ، که البته بر اساس پیش بینی های مجلات معتبر خیلی بعیده که این اتفاق بیوفته چون الکتریکی ها به حدی محبوب شدن که مردم دیگه واقعا تمایلی به هر گونه خودرو درونسوز نشون نمیدن
Just toyota
۲۸ آبان ۱۴۰۱نمیدونم این چه پافشاری که شرکت ها دارن برای درونسوز ها انجام میدن وقتی که آخرش مجبورن همشون برقی بشن ، ( دوره درونسوز ها خیلی وقته که تموم شده )
datsun
۲۸ آبان ۱۴۰۱چون بعضی شرکتها سالها برای توسعه درون سوزها تلاش کردن،
بهرام
۲۸ آبان ۱۴۰۱چون در دنیای درونسوزها دست بالا رو داشتند. در دنیای موتورهای الکتریکی، مجبورن دنباله رو باشن.
و در نتیجه نمی دونن عاقبت شون چی میشه
البرز
۲۸ آبان ۱۴۰۱دقیقا 👋👋👋
مازیار
۲۸ آبان ۱۴۰۱کنار زدن برقی ها شبیه به چیزی مثل معجزه هست
بهرام
۲۸ آبان ۱۴۰۱بگو نمی تونیم رقابت کنیم!
shayan1renault
۲۸ آبان ۱۴۰۱دقیقا میشه پیشرفت کرد تو درون سوز ها
ماشینای الکتریکی بی اگزوز بی صدای بی روح ارزش ندارن
درود بر بی ام و
❤BMW❤
۲۸ آبان ۱۴۰۱بیامو غول فناوری جهان❣️
Payfast
۲۸ آبان ۱۴۰۱همونطور که سعی کردی با e30 جلوی ایرودینامیک وایسی، با سوخت مصنوعی و هیبرید هم سعی کن جلو برقی سازی رو بگیری